تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816289217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحولات سازمان نظام صنفي رايانه‌اي درگفت‌وگو با رمضانعلي صادق‌زاده:معرفي رييس جديد تا عيد طول مي‌كشد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تحولات سازمان نظام صنفي رايانه‌اي درگفت‌وگو با رمضانعلي صادق‌زاده:معرفي رييس جديد تا عيد طول مي‌كشد
مريم عسگريرمضانعلي صادق‌زاده را تقريبا تمامي فعالان آي‌تي مي‌شناسند. رييس سابق كميته مخابرات مجلس كه شش ماه قبل از انتخابات سازمان نظام صنفي رايانه‌اي سمت دبيركلي اين سازمان را پذيرفت و پيش از انتخابات خيلي آرام از اين سمت كنار رفت.


دكتر صادق‌زاده از جمله معدود فعالان حوزه آي‌تي است كه روحيه نرم و آرامش از او حتي در سخت‌ترين روزهاي كاري‌اش فردي آرام ساخته به نوعي كه تندترين انتقادش را به گونه‌اي بيان مي‌كند كه دل كسي آزرده نشود. دكترصادق‌زاده پيش از انتخابات پر سروصداي سازمان نظام صنفي آنجا را به مقصد معاونت فناوري پيشرفته (high tech) سازمان گسترش و نوسازي صنايع ترك كرد. به همين بهانه با او گفت‌وگويي را انجام داده‌ايم كه مي‌خوانيد:
شما زماني به سازمان نظام صنفي وارد شديد كه فقط شش ماه تا انتخابات اين سازمان فاصله داشتيم و پس از شش ماه سازمان را در شرايطي كه هنوز هيات‌مديره انتخاب نشده بود ترك كرديد. علت اين مساله چه بود آيا شرايط خاصي شما را به اتخاذ اين تصميم وا داشت؟
از زمانيكه پست دبيركلي سازمان به من پيشنهاد شد دو هدف اساسي داشتم كه طي اين مدت به آنها پرداختم. يكي بحث سراسري شدن آزمون مشاوران سازمان نظام صنفي رايانه‌اي بود كه در اساسنامه و قانون اين سازمان وجود داشت ولي اجرا نشده بود و من اين موضوع را در دستور كار خود قرار دادم و به آن پرداختم. بحث ديگر انتخابات هيات‌مديره بود كه دوره سه ساله فعاليتشان به پايان رسيده بود.به هر حال من اين دو كار را انجام دادم و به نتيجه رسيدم و به همين دليل و با توجه به پيشنهاد جديدي كه در زمينه پذيرش سمت معاونت صنايع پيشرفته (High Tech) در سازمان گسترش به من شد تصميم گرفتم از سازمان نظام صنفي رايانه‌اي جدا شوم. چرا كه در حوزه جديدي كه به من پيشنهاد شده است IT، ICT و ساير صنايع پيشرفته تحت پوشش قرار گرفته است. همچنين با توجه به سياست‌هاي اصل 44 كه مي‌گويد دولت ديگر نمي‌تواند در هيچ بخشي در سرمايه‌گذاري‌ها شركت كند و فقط در صنايع پيشرفته است كه دولت مي‌تواند تا 49درصد مشاركت كند ترجيح دادم به اين حوزه وارد شوم و در زمينه كل صنايع high Tech كه شامل IT، ICT، الكترونيك، بيوتكنولوژيك و... است فعاليت كنم.
يعني هيچ شرايط خاصي براي شما ايجاد نشد كه سازمان را ترك كنيد؟
خير. البته من در استعفاي خود عنوان كردم كه از اين سازمان خداحافظي مي‌كنم تا هيات‌مديره جديد با دست باز دبير جديدي را انتخاب كنند.
در مورد اينكه اين احتمال وجود داشته باشد كه در دوره بعدي انتخابات سازمان نظام صنفي شما باز هم دبير سازمان شويد با شما صحبتي نشده بود؟
خير، خود من نيز از ابتداي ورود به سازمان نظام صنفي چنين خواسته‌اي نداشتم و در مورد آن بحثي نكردم. من فقط براي تحقق اهداف از پيش تعيين شده‌ام وارد اين سازمان شدم و با تحقق اين اهداف با اين سازمان خداحافظي كردم.
فكر مي‌كنيد طي مدتي كه دبير سازمان بوديد به اهداف خود رسيديد و يا به عبارتي از روند فعاليت خود راضي بوديد؟
بله، آزمون مشاوران به طور سراسري برگزار شد و آنها انتخاب شدند.
انتخاب هيات‌ مديره نيز اواخر مهرماه برگزار شد. پس من به اهداف خود رسيدم.
يعني كل فعاليت شما به عنوان دبير سازمان فقط همين دو هدف بود؟
عمدتاً بله، زيرا وقتي هيات‌مديره جديد روي كار مي‌آيد بايد دستش باز باشد كه بتواند براي انتخاب دبير كل جديد اقدام كند. من هم با توجه به اين موضوع كه دست هيات‌مديره جديد براي انتخاب باز باشد سازمان را ترك كردم.
برخي عقيده دارند طي دوره اول فعاليت سازمان نظام صنفي به جاي اينكه اين سازمان به مشكلات اساسي شركت‌ها بپردازد بيشتر به مسائل حاشيه‌اي دعوا و انتقاد از دولت پرداخته و فرصت‌هاي زيادي را از دست داده است؟
سازمان به مشكلاتي مانند ماليات بر ارزش افزوده و اختلافي كه در اتحاديه صنفي ماشين‌هاي اداري وجود داشت نيز پرداخت و اين مجوز از وزارت بازرگاني اخذ شد كه شركت‌هاي IT ديگر نيازي به عضويت در اتحاديه صنفي ماشين‌هاي اداري و پرداخت حق عضويت به اين اتحاديه‌ را نداشته باشند.البته نكته‌اي كه ذكر آن لازم است اين است كه سازمان فقط سه سال سن دارد.پس بروز مشكلاتي در ابتداي راه‌اندازي اين نهاد و سازمان‌ها چندان دور از ذهن نيست و طبيعي است.پس ما بايد در عمل اين مشكلات را بشناسيم و به آنها رسيدگي و آنها را حل كنيم.
نظر شما در رابطه با انتخابات سازمان نظام صنفي چيست و تاچه حد با اين شيوه راي‌گيري موافقيد كه شركت‌هاي بزرگ‌تر حق راي بيشتري نسبت به شركت‌هاي كوچك داشته باشند؟
اين موارد در آيين‌نامه‌هاي اجرايي و قانون كه مصوب هيات دولت است ذكر شده است. از آنجا كه اين انتخابات تحت نظارت شوراي عالي انفورماتيك برگزار مي‌شود اين موضوعات نيز در قوانين آنها پيش‌بيني شده است. مثلا اگر شركتي 200 پرسنل دارد حق راي بيشتري دارد تا شركتي كه دو نفر پرسنل دارد. يعني دادن حق راي بر اساس رتبه‌بندي‌هايي است كه سازمان مديريت و شوراي عالي انفورماتيك به شركت‌ها داده است.
استدلال آنها هم اين است كه شركتي كه بزرگ‌تر است و رتبه بالاتري دارد با شركتي كه كوچك است، ضعيف عمل مي‌كند و در نتيجه رتبه پاييني دارد يكسان نيست. پس حق راي بيشتر شايسته شركتي است كه قوي‌تر عمل كند.
در همه انتخابات‌ لزوما وزن راي‌دهندگان يكسان نيست ولي حق راي يكسان است؟
اگر در اين زمينه انتقادي هم وجود دارد بايد به شوراي عالي انفورماتيك انتقال يابد. چون انتخابات با ضوابط آنها برگزار مي‌شود.
شما با اين شيوه راي‌گيري موافق هستيد؟
به هر حال آيين‌نامه اجرايي اين طور است و من نيز به عنوان دبير كل بايد از اين آيين‌نامه تبعيت مي‌كردم.
در انتخابات شاهد بوديم صرفا يك ليست مورد حمايت رييس قبلي وجود داشت و همان يك ليست هم راي آورد در حالي كه عملا دو سه ليست ديگري كه به وجود آمد چندان تفاوتي با ليست اول نداشت.
حدود 700 شركت در سازمان نظام صنفي عضو هستند كه از اين تعداد فقط 600 شركت در انتخابات حضور داشتند. همان طور كه مي‌دانيد در انتخابات نيز ائتلاف‌هاي مختلفي شكل مي‌گيرد كه در جريان انتخابات يكي راي مي‌آورد و ديگري خير. و نمي‌توان گفت اگر يك ليست راي آورد مورد حمايت قرار گرفته و اگر افراد معترض هستند بايد همه در اين انتخابات شركت مي‌كردند.
پس نمي‌توان گفت حمايتي صورت گرفته. به نظر من افرادي كه خارج از سازمان هستند و نسبت به اين قضيه اعتراض دارند بايد به عضويت سازمان درآيند و اعضا نيز در انتخابات شركت كنند. چرا كه در غير اين صورت انتقاد آنها اصلا رسميت ندارد.
اگر دوباره پيشنهاد شود كه دبيري سازمان نظام صنفي را به عهده بگيريد مي‌پذيريد؟
پيشنهاد آنها را بررسي مي‌كنم.
فكر مي‌كنيد چه كسي به عنوان دبير سازمان انتخاب شود؟
من اطلاعي در اين مورد ندارم.
شما براي ايجاد تعامل بين دولت و سازمان نظام صنفي و با شعار (تلطيف روابط) وارد اين سازمان شديد آيا اين تعامل ايجاد شد؟
شعار تلطيف روابط را من مطرح كردم و آن را نيز تعريف كردم. از نظر من تلطيف روابط بايد بين اعضاي صنف رايانه و همچنين بين دولت و اعضاي صنف صورت گيرد.
بنابراين طي مدتي كه در اين سازمان مشغول به كار بودم تلاش زيادي كردم كه اين تعامل برقرار شود كه موفق هم بودم.
البته من عقيده ندارم كه سازمان نظام صنفي قبلا در اين زمينه بد عمل كرده است. خير.
نظر خود شما در مورد عملكرد سازمان نظام صنفي در مدتي كه شما دبير بوديد چيست؟
شما از سازماني صحبت مي‌كنيد كه سابقه طولاني ندارد و فقط سه سال از فعاليت آن مي‌گذرد. پس نمي‌توان انتظار زيادي از آن داشت. به نظر من با توجه به سابقه كوتاه اين سازمان و با در نظر گرفتن فعاليت‌هايي كه داشته است تا حدودي موفق عمل كرده است اما اين به معني اين نيست كه مطلوب باشد. هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم. بايد اعضاي صنف روابط‌ بين خود را تقويت كنند، هدف داشته باشند و با دولت و ساير سازمان‌ها نيز تعاملاتي داشته باشند.
شما به غير از سازمان گسترش جاي ديگري مشغول به كار هستيد؟
عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي خواجه‌نصير هم هستم.
‌ گفته شده يكي از دلايلي كه به استعفاي شما از دبيري سازمان نظام صنفي منجر شده حضور كمرنگ شما و كار سنگين آن سازمان براي شما بوده. آيا اين ادعا صحت دارد؟
من با توجه به اينكه در سازمان گسترش مسووليت جديدي پذيرفته بودم نمي‌توانستم در سازمان نظام صنفي به طور تمام وقت بمانم.
از طرفي با توجه به اينكه انتخابات برگزار شد من استعفا دادم تا دست اعضا براي انتخاب فرد جديد باز باشد.
يعني شما به نفع دبير جديد رفتيد كنار؟
هر كسي جاي من بود اين كار را مي‌كرد.
شايد هر كسي ديگري جاي شما مي‌بود سعي مي‌كرد عرصه را خالي نكند و اگر از سازمان رضايت داشت هر دو سمت را حفظ كند.
خير. من از سازمان خداحافظي كردم تا دست هيات مديره براي انتخاب دبير جديد باز باشد.
به نظر شما با وجود رييس سازمان نظام صنفي حضور دبير لزومي دارد؟ آيا اين دو سمت در مسووليت و تصميم‌گيري‌ها دچار تداخل نمي‌شوند؟
در اساسنامه آمده است كه سازمان بايد هم رييس و هم دبير داشته باشد.
تداخل هم در كار ايجاد نمي‌شود. چراكه مسووليت‌ها براي هر فرد مشخص شده است.
شما اعلام كرده بوديد كه رييس فعلي سازمان نظام صنفي بايد تا پاييز سال آينده به كار خود ادامه دهد، چرا اين طور فكر مي‌كنيد؟
پروسه انتخاب رييس سازمان مدتي طول مي‌كشد كه حتي ممكن است تا عيد نيز زمان نياز داشته باشد.چون بايد ابتدا يك شوراي مركزي تشكيل شود و سه نفر از اين شورا به عنوان كانديداي رياست سازمان به رييس‌جمهور معرفي شوند. رييس‌جمهور هم يك نفر را از اين ميان انتخاب مي‌كند كه اين فرآيند زمان زيادي را مي‌طلبد.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن