تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816431011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظارت سرسختانه رنو به خدمات پس از فروش هم رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نظارت سرسختانه رنو به خدمات پس از فروش هم رسيد
مژگان ميرزاييخدمات پس از فروش و تامين قطعات تندر-90 هم همچون توليد اين خودرو درگير حاشيه‌هايي است كه اگرچه صاحبان اين خودروي فرانسوي را با مشكل مواجه كرده، اما تاكنون هيچ مرجعي نيز به آن نپرداخته است.


در حال حاضر، مشكلات مربوط به تامين قطعه و همچنين ارائه خدمات پس از فروش براي خودروي تندر-90 موجب شده كه اين خودرو زماني طولاني، در نمايندگي‌هاي مجاز دو شركت توليدكننده در انتظار قطعه بمانند كه اين زمان در برخي موارد به هفته‌ها نيز مي‌رسد. هم‌اكنون بخشي از قطعات موردنياز براي ارائه خدمات پس از فروش تندر-90 از سوي شركت رنو پارس و بخشي ديگر توسط قطعه‌سازان داخلي تامين مي‌شود كه به گفته مديرعامل شركت رنو پارس هم‌اكنون هر دو تامين‌كننده با مشكل تامين مواجه هستند كه اين امر علاوه‌ بر تاخير در خط توليد اين خودرو، چگونگي خدمات‌رساني را نيز با مشكل مواجه كرده است.
از سويي ديگر پافشاري شركت رنو در مراحل سرويس‌دهي نيز مشكلات ديگري را در بحث خدمات پس از فروش اين خودرو به وجود آورده به طوري كه در حال حاضر شركت رنو علاوه‌بر نظارت سرسختانه بر توليد بر نحوه خدمات‌رساني و حتي عيب‌يابي خودروهاي مراجعه‌كننده به نمايندگي‌ها نيز نظارت مي‌كند كه اين امر تا حدودي بر روند خدمات‌رساني تاثير گذاشته و منجر به كندي در خدمات‌دهي شده است.
نظارت شركت رنو بر چگونگي خدمات‌رساني و حتي عيب‌يابي خودروي تندر-90 در حالي است كه هم‌اكنون در حدود 100هزار خودروي تندر-90 به بازار عرضه شده و ادامه اين روند با بالا رفتن تعداد اين خودروها در بازار مسايل تازه‌اي را مطرح خواهد ساخت.

مشكلات طبيعي است
حامد بابايي، معاونت بازاريابي و خدمات پس از فروش شركت پارس‌خودرو در خصوص مشكلاتي كه در خدمات‌رساني
تندر- 90وجود دارد مي‌گويد: هر خودرو جديدي كه وارد بازار مي‌شود در ابتدا با مشكل كمبود قطعه در شبكه خدمات پس از فروش روبه‌رو است كه اين كمبود به مرور زمان برطرف مي‌شود. وي در ادامه مي‌گويد: تندر -90 هم به دليل آنكه به تازگي وارد بازار شده با مشكل كمبود قطعه مواجه است كه اين امر به مرور برطرف خواهد شد و براي حل اين مشكل نيز شركت پارس‌خودرو جلساتي را با سايپا يدك و شركت رنو پارس برگزار كرده تا مشكل تامين قطعه و تجهيز نمايندگي‌ها براي تندر -90 هرچه سريع‌تر مرتفع شود.
بابايي با اشاره به آنكه خدمات‌رساني به دو مرحله تقسيم شده، عنوان مي‌كند: خدمات‌رساني در مجموع به دو نوع خدمات خاص و عادي تقسيم مي‌شود كه هم‌اكنون هر دو خودروساز براي هر دو نوع خدمات‌رساني تجهيز شده‌اند اما در خدمات‌رساني خاص مشكلاتي وجود دارد كه اميدواريم هرچه سريع‌تر مرتفع شود.
مشكلات خودروي تندر -90 در چگونگي ارائه خدمات پس از فروش درحالي است كه طبق روال معمولي در دنيا نمايندگي‌ها بايد پيش از ورود يك خودروي جديد، جهت ارائه خدمات پس از فروش تجهيز شده و دوره‌هاي لازم نيز براي سرويس‌دهي گذرانده شود، اما ظاهرا مشكلاتي كه در توليد تندر -90 وجود داشته موجب شده كه مسوولان تجهيز نمايندگي‌ها را پيش از ورود اين خودرو به بازار، فراموش كرده به همين دليل اين خودرو در‌حال‌حاضر با مشكل خدمات پس از فروش مواجه است.
بابايي در اين خصوص مي‌گويد: نمايندگي‌ها تقريبا همزمان با ورود اين خودرو به بازار تجهيز شدند و آموزش‌هاي لازم نيز براي نمايندگي‌ها برگزار شده، اما همانطور كه توليد با مشكل كمبود قطعه مواجه شده بود خدمات‌رساني نيز با مشكلاتي مواجه است، اما اين امر برطرف خواهد شد.
همچنين سال گذشته و به منظور رفاه حال دارندگان خودروي تندر -90 و در دسترس بودن نمايندگي‌ها براي ارائه خدمات به اين خودرو طرح ادغام نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش در شركت ايران‌خودرو و پارس‌خودرو مطرح و قرار شد كه اين دو شركت براي خدمات‌رساني به تندر -90 به صورت مشترك فعاليت كنند اما با وجود گذشت بيش از يكسال از زمان مطرح‌شدن طرح مذكور تاكنون هيچ اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته، هرچند طي اين مدت نمايندگي‌هاي سايپا و پارس‌خودرو با يكديگر ادغام شدند اما مشكل
تندر -90 با ادغام اين دو شركت نيز برطرف نشده است. بابايي در خصوص طرح ادغام نمايندگي‌هاي شركت ايران‌خودرو و پارس‌خودرو مي‌گويد: اين طرح سال گذشته مطرح شد اما هنوز عملياتي نشده همچنين در اين خصوص بايد تفاهماتي صورت گيرد تا اين طرح به مرحله اجرا درآيد اما هنوز اجراي آن درحد طرح است و به مرحله نهايي نرسيده است.
كارت طلايي براي تندر -90
هرچند معاونت بازاريابي و خدمات پس از فروش شركت پارس‌خودرو به وجود برخي مشكلات در ارائه خدمات پس از فروش تندر -90 تاكيد داشته و معتقد است كه اين امر در ابتداي ورود هر خودرويي به بازار طبيعي است، اما محمدرضا معتمد مدير تندر-90 شركت ايران‌خودرو خبر از برطرف شدن مشكلات خدمات‌رساني تندر-90 داده و معتقد است كه در صورت بروز مشكل مشتريان مي‌توانند بلافاصله قطعه موردنياز خود را دريافت كنند.گفته معتمد در حالي است كه براساس اظهارات برخي نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش در حال حاضر تندر-90 با مشكل كمبود قطعات بدنه مواجه است و در صورت بروز تصادف مالكان بايد زمان طولاني را در انتظار تامين قطعه بمانند.
معتمد در خصوص چگونگي ارائه خدمات به تندر-90 مي‌گويد: خدمات‌رساني به تندر-90 در مجموع به سه مرحله مختلف تقسيم مي‌شود كه در مرحله اول و تا پايان سال جاري بايد تعداد نمايندگي‌هاي فعال به 120 نمايندگي برسد اما هم‌اكنون در سراسر كشور تنها 68 نمايندگي فعال در اين خصوص وجود دارد. مرحله دوم مربوط به تامين قطعات بدنه است كه بايد توسط شركت‌هاي خودروساز تامين شود كه در اين خصوص سه تا چهار ماه گذشته مشكل داشتيم اما در حال حاضر اين مشكل برطرف شده است.
وي در ادامه عنوان كرد: مرحله سوم خدمات‌رساني به تندر-90 مربوط به قطعات مونتاژي است كه شركت رنو اين قطعات را بايد تامين كند كه در اين زمينه تا حدودي تاخير داشته اما اين مشكل نيز در حال حاضر تا حدود مرتفع شده است.
معتمد در ادامه با اشاره به تخصيص كارت طلايي براي برطرف شدن مشكلات خدمات‌رساني تندر-90 مي‌گويد: شركت ايران‌خودرو در مرحله دوم پيش‌فروش تندر-90 و به منظور رفاه دارندگان اين خودرو طرح تخصيص كارت طلايي را در نظر گرفته كه اين كارت طي دو تا سه سال در اختيار خريداران مرحله دوم اين خودرو قرار مي‌گيرد.
معتمد در ادامه عنوان مي‌كند: با ارائه اين كارت به ثبت‌نام‌كنندگان، تامين قطعات به عهده شركت ايران‌خودرو خواهد بود و نيازي نيست دارندگان مدت زمان طولاني را در انتظار دريافت يا تهيه قطعه بمانند.وي با اشاره به آنكه شركت رنو پارس نظارت زيادي بر چگونگي ارائه خدمات پس از فروش تندر-90 دارد، مي‌گويد: شركت رنوپارس بر تمام مراحل خدمات‌رساني نظارت مستقيم دارد همچنين آموزش‌هاي نمايندگي زير نظر متخصصان اين شركت و با رعايت استانداردهاي سختگيرانه رنو به مرحله اجرا درآمده به همين دليل نمايندگي‌ها از آمادگي لازم براي خدمات‌رساني برخوردار هستند.
در تعميرات خاص مشكل داريم
امير فارسي، مديريت شبكه تعميرگاه‌هاي مركزي شركت ايران خودرو نيز در خصوص چگونگي خدمات‌رساني به تندر-90 مي‌گويد: هر خودرو جديدي كه وارد بازار مي‌شود تعدادي نمايندگي براي سرويس‌دهي به آن در نظر گرفته مي‌شود كه در خصوص خودروي تندر-90 هم نمايندگي‌هايي مشخص شدند و در همان ابتدا نيز آموزش‌هاي لازم به تعميركاران ارائه شد. وي در ادامه عنوان مي‌كند، در حال حاضر در نمايندگي‌هاي مركزي در نقاط مختلف شهر تهران مشكل زيادي نداريم چرا كه در پروسه پشتيباني و تامين قطعه در اين نمايندگي‌ها آموزش‌هاي لازم با نظارت شركت رنو پارس ارائه مي‌شود، اما اين امكانات در نمايندگي‌هاي مجاز كمتر است و به الطبع مشكلات نيز بيشتر مي‌باشد. به گفته فارسي در حال حاضر نمايندگي‌هاي مجاز در تعميرات خاص و پيچيده مانند سرويس‌دهي به موتور و تامين اين گونه قطعات با مشكلاتي روبه‌رو هستند هر چند مشكل در بحث قطعات فني، كمتر از قطعات بدنه است. فارسي در خصوص اقداماتي كه براي برطرف كردن اين مشكل صورت گرفته مي‌گويد: طي جلساتي كه با شركت ايساكو داشتيم اين شركت متعهد شد كه مشكل كمبود قطعات را در كمترين زمان ممكن برطرف كند كه هم اكنون اين امر تا حدودي محقق شده است.
به گفته فارسي علاوه بر مشكل كمبود قطعه حضور رنو در تمام فرآيند سرويس‌دهي نيز مشكلاتي را در ارائه خدمات‌دهي به وجود آورده به طوري كه در حال حاضر اين شركت حتي در مرحله عيب‌يابي خودرو نيز نظارت دارد كه اين امر موجب مي‌شود كار تا حدودي به كندي پيش رود.
فارسي معتقد است كه شركت‌هاي خودروساز هم اكنون از تجربه كافي براي سرويس‌دهي برخوردار هستند و بايد شركت رنو سرويس‌دهي را به خودروسازان واگذار كند تا كار با سرعت بيشتري پيش برود.
از سوي ديگر و به گفته برخي مالكان خودروهاي تندر-90 در حال حاضر زمان انتظار براي سرويس‌دهي به تندر-90 در نمايندگي‌ مجاز بسيار طولاني است به طوري كه حتي براي تعويض يا سرويس‌هاي معمولي نيز خودرو دو تا سه روز در نمايندگي‌ها باقي مي‌ماند كه اين امر نارضايتي بسياري از دارندگان اين خودرو را در پي داشته است. مدير شبكه تعميرگاه‌هاي مركزي ايران خودرو نيز در خصوص زمان انتظار خودروها مي‌گويد: زمان انتظار بر حسب نوع سرويس‌دهي متفاوت است اما براي سرويس‌هاي معمولي خودرو 24 ساعت در تهران و 48 در شهرستان‌ها مي‌خوابد كه با پيچيده شدن نوع سرويس‌دهي اين زمان تمديد مي‌شود.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن