تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816876366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر- معاون وزير كار خبر داد كاهش 70‌هزار‌ميليارد توماني تسهيلات‌دهي بانك‌ها در سال 87


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: خبر- معاون وزير كار خبر داد كاهش 70‌هزار‌ميليارد توماني تسهيلات‌دهي بانك‌ها در سال 87
معاون اشتغال و كارآفريني وزير كار و امور اجتماعي از كاهش 70‌هزار‌ميليارد توماني تسهيلات‌دهي بانك‌ها در سال جاري در مقايسه با سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، حميد حاجي عبدالوهاب در جمع خبرنگاران در محل وزارت كار و امور اجتماعي، افزود: برنامه دولت با توجه به لايحه طرح تحول اقتصادي به مجلس ارائه شده كه در آن چارچوب پيش‌بيني تعديل قيمت و هدفمندي يارانه‌ها وجود دارد.
وي افزود: بر اساس اين طرح يك بخش از يارانه‌ها براي حمايت از توليد و كمك به ماندگاري توليد و خدمات داراي مزيت نسبي در كشور در حد 15‌درصد اختصاص مي‌يابد، همچنين 25‌درصد از يارانه‌ها براي هزينه‌هاي دولت كه افزايش قيمت مي‌يابد و 60‌درصد نيز براي يارانه خدمات اجتماعي، بيمه‌ها و يارانه نقدي براي جبران قدرت خريد مردم در نظر گرفته مي‌شود.
معاون اشتغال و كارآفريني وزير كار گفت: نقدينگي بانك‌ها با اجراي اين طرح كاهش پيدا نمي‌كند، بلكه افزايش خواهد يافت و اگر قيمت نفت تغيير كند، در لايحه پيش‌بيني شده كه از نوسان قيمت نفت كمترين آسيب به اقتصاد وارد نشود.
حاجي عبدالوهاب افزود: دولت از مجلس اجازه مي‌گيرد، با روش كنترل يارانه و پيش‌بيني ماليات بر اقلام و كنترل قيمت در مواردي با دادن يارانه قيمت كنترل و از نوسان شديد قيمت جلوگيري ‌شود.
وي افزود: تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده تغيير نمي‌كند و براي سال جاري 7‌هزار‌ميليارد تومان تسهيلات براي بنگاه‌ها به بانك‌ها ابلاغ شده است.
حاجي عبدالوهاب با اشاره به اينكه در سال‌هاي 87 و 88 بايد 50‌درصد منابع بانكي به بنگاه‌هاي كوچك و زودبازده كارآفرين اختصاص مي‌يافت، گفت: در عمل با مشكلات بحران مالي جهاني و فشار به بانك‌ها به جهت تحريم و مشكلات تورمي در عمل 50‌درصد سهم تسهيلات اين بنگاه‌ها اختصاص نيافت.
معاون وزير كار افزود: در حالي كه سال گذشته
تسهيلات بانك‌ها 161‌هزار‌ميليارد تومان بود، اين رقم با سياست‌هاي انقباضي در سال جاري به 91‌هزار‌ميليارد تومان كاهش يافت.
وي در مورد حضور نيروهاي خارجي بدون مجوز كار در كشور گفت: با هماهنگي نيروي انتظامي برنامه صدور
مجوز رسمي كار براي اتباع خارجي كه به صورت قانوني وارد كشور مي‌شوند، اجرا مي‌شود. همچنين با اتباع خارجي كه غيرمجاز وارد كشور مي‌شوند، برخورد قانوني صورت مي‌گيرد.
حاجي عبدالوهاب در پاسخ به اينكه چگونه برخي مي‌گويند بحران‌هاي جهاني بر اقتصاد كشور آسيب نداشته و شما از مشكل تحريم بانك‌ها صحبت مي‌كنيد، گفت: اين گونه نيست كه بحران جهاني و تحريم‌ها هيچ اثري نداشته، اما به نسبت اقتصاد ساير كشورها اقتصاد ايران كمترين آسيب را از اين محل ديده است.
حاجي عبدالوهاب در مورد بيكاران جوياي كار گفت: با ثبت‌نام از طريق سايت بازار اشتغال بدون پرداخت هزينه جويندگان كار در آن نام‌نويسي مي‌كنند و بنگاه‌هايي كه اين افراد را به كار بگمارند از يارانه‌هاي دولت برخوردار مي‌شوند.
معاون وزير كار با اشاره به قانون برنامه چهارم گفت: پيش‌بيني شده بود در طول اين مدت 100‌هزار نفر نيروي متخصص به خارج از كشور اعزام شوند اما با توجه به اينكه تعداد وابسته‌هاي كار ايران در خارج از كشور در حد 10 مورد و اندك بوده و كاريابي‌هاي داخلي نسبت به اعزام نيروي متخصص كمتر فعاليت داشته‌اند، اين هدف محقق نشده است.
حاجي عبدالوهاب گفت: در نظر است كاريابي‌هاي داخلي به طور مستقيم با كاريابي‌هاي خارجي تعامل داشته و نسبت به اعزام نيرو به خارج از كشور و افزايش صادرات خدمات مهندسي اقدام كنند.
وي گفت: آيين‌نامه جديد كاريابي‌ها مبني بر قانون كار، قانون برنامه چهارم، سند چشم‌انداز و قانون شوراي عالي اشتغال تدوين مي‌شود و نگاه دولت به كاريابي‌ها دگرگون خواهد شد.
حاجي عبدالوهاب افزود: همچنين دولت براي انجام خدمات از نيروهاي خريد خدمت معرفي شده توسط موسسات كاريابي استفاده خواهد كرد.
معاون وزير كار در مورد آخرين وضعيت اصلاح قانون كار گفت: اصلاحات در كميسيون اجتماعي دولت جمع‌بندي شده و به زودي اين لايحه از طرف دولت براي تصويب به مجلس ارائه مي‌شود.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن