تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816607448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشی از کنفرانس wwdc 2011 اپل


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بزرگ.ترين رويداد اپلی



گردآوری و ترجمه: علی حسينی

اشاره: کنفرانس سالانهWWDC (سرنام Worldwide Developers Conference) بزرگ.ترين رويداد اپلی است که طی آن بيش از هزار مهندس اپلی، تازه.ترين خبرها، دستاوردها و فناوری.های اين شرکت را به مشتريان خود معرفی کرده و نمايش می.دهند

کنفرانس سالانهWWDC (سرنام Worldwide Developers Conference) بزرگ.ترين رويداد اپلی است که طی آن بيش از هزار مهندس اپلی، تازه.ترين خبرها، دستاوردها و فناوری.های اين شرکت را به مشتريان خود معرفی کرده و نمايش می.دهند. محوريت اين کنفرانس سيستم.عامل Mac OS X و نيز سيستم.عامل موبايل iOS است. کنفرانس امسال از روز 6 ژوئن آغاز شد و قرار است تا روز دهم ژوئن ادامه پيدا کند.

با اينکه محصولات و سرويس.هایی که طی در خلال برنامه.ها معرفی می.شوند پرتعداد هستند ولی برخی از آنها توجه بيشتری را به خود جلب کرده.اند که سيستم.عامل Mac OS X 10.7 ملقب به شير يا Lion، نسخه جديد سيستم.عامل موبايل اين شرکت يعنی iOS 5، و سرويس ابری اپل با نام iCloud از اين جمله.اند.

شير اپلی
Mac OS X Lion سيستم.عاملی است که بيش از 250 قابليت جديد آن در خلال کنفرانس معرفی شد. بيش از سه.هزار API در دسترس توسعه.دهندگان خواهد بود تا بتوانند با استفاده از اين مجموعه، فناوری.ها و قابليت.های مختلفی را در برنامه.های سازگار با سيستم.عامل.های مک و بويژه سيستم.عامل جديد بگنجانند. ضمن اينکه سرويس iCloud يکی از امکانات يکپارچه در Mac OS X 10.7 خواد بود. ولی iCloud چيست؟



iCloud خبرساز
آی.کلاود يک سرويس ابری است که کاربران می.توانند محتوای کامپيوتر و تجهيزات اپلی خود را در آن ذخيره کنند. يکی از مزايت.های اين سرويس اين است که محتوای ذخيره.شده را در تجهيزات مختلف اپلی همگام می.کند. برای مثال وقتی کاربر با دستگاه آی.فون خود عکس می.گيرد و آن.را در iCloud ذخيره می.کند همه تجهيزات اپلی او مثل آی.پد نيز به اين عکس دسترسی خواهند داشت و لازم نيست فايل مذکور مستقيماً توسط خود کاربر روی دستگاه.های ديگر کپی شود. به عنوان مثالی ديگر وقتی کاربر يک فايل موسيقی را از سرويس iTunes دانلود می.کند، اين فايل در همان زمان در دستگاه.های ديگر او نيز قابل استفاده خواهد بود. همچنين وقتی يک سند روی iCloud آپلود می.شود با ويرايش آن، فايل اصلی (برای مثال روی کامپيوتر) نيز به.طور خودکار به.روز شده و همان تغييرات به آن نيز اعمال می.شود. از اين.رو اين بخش از سرويس را می.توان با Google Docs مقايسه کرد. گفتنی است سرويس iCloud رايگان خواهد بود.



iOS 5، نسخه جديد سيستم.عامل موبايل
اپل بيش از 200 قابليت جديد در iOS 5 را معرفی کرد که يکی از آنها فعال و به.روز کردن آی.فون و آی.پد به صورت بی.سيم و بدون نياز به اتصال آنها به کامپيوتر است. همچنين يکی از امکانات جالب اين سيستم.عامل، سرويس پيغام.رسانی فوری iMessage است که کاربران می.توانند با استفاده از آن پيغام.های متنی يا فايل.های تصويری و ويدئویی خود را در يک شبکه وای.-فای و 3G برای کاربران ديگر ارسال کنند. وقتی يک پيغام جديد برای شخصی ارسال می.شود، اطلاعيه مربوط به دريافت پيغام جديد روی همه تجهيزات ديگر کاربر که از سيستم.عامل iOS بهره می.برند دريافت می.شود. گفتنی است همه تجهيزاتی که هم.اکنون با iOS 4 کار می.کنند با iOS 5 نيز سازگار خواهند بود. از اين.رو دارندگان آی.فون 3GS نيز می.توانند از اين سيستم.عامل استفاده کنند.


iOS 5، نسخه جديد سيستم.عامل موبايل اپل با امکانات جديدی همچون iMessage.

لازم به ذکر است کنفرانس WWDC 2011 موارد متعدد ديگری را نيز پوشش می.دهد از جمله: گرافيک، رسانه و بازی.ها؛ ابزارهای توسعه (از جمله معرفی امکانات جديد نسخه 4 ابزار توسعه Xcode)؛ اينترنت و وب؛ و نيز فناوری.های Core OS که در ايجاد شبکه.ها، سيستم.های فايل، تمهيدات امنيتی و دسترسی.پذيری کارامد، استاندارد و پايدار اهميت دارد. بخشی از WWDC نيز به اعطای جايزه به بهترين برنامه.های طراحی شده برای. آی.فون، آی.پد، و مک اختصاص دارد که از سه جنبه طراحی، نوآوری، و فنی مورد داوری قرار می.گيرند.


آماری درباره اپل
• از زمان عرضه آی.پد در سال 2010 تاکنون بيش از 25 ميليون دستگاه از آنها به فروش رفته.است.
• بيش از 15 ميليارد آهنگ از طريق فروشگاه iTunes فروخته شده.است و همين موضوع اپل را به بزرگ.ترين خرده.فروش موسيقی در جهان مبدل کرده.است.
• بيش از 14 ميليارد برنامه از سرويس App Store اپل دانلود شده.است.
• تاکنون 130 ميليون کتاب الکترونيکی از سرويس iBookstore اپل دانلود شده.است.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن