تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816340166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یک فنجان سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: چای سبز دوست دارید یا چای سیاه، بی.شک انتخاب شما بر اساس عادت همیشگی.تان چای سیاه است اما جالب است بدانید در کشورهایی که نوشیدن چای را یک فرهنگ منحصر به فرد می.دانند چای سبز همیشه گزینه اول است.
شبکه ایران_ زینب صناعی: درست است که از بچگی تا الان در خانه، مهمانی و محل کارتان ذائقه شما به چای سیاه عادت کرده و همیشه پس از خستگی.های کاری محبوب درجه یک شما بوده است اما این روزها کارشناسان در خصوص فواید چای سبز اظهارنظرهای جالبی دارند.
شاید اگر شما هم با خواص منحصر به فرد چای سبز آشنا شوید از این پس تصمیم بگیرید این چای پرخاصیت را در برنامه غذایی روزانه.تان قرار دهید.

متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف چای سبز از رشد تومورها در سرطان.های مری، معده و روده جلوگیری می.کند و سبب کاهش اضافه وزن و لاغری افراد می.شود؛ همچنین مصرف این ماده جذب کلسترول در بدن را مهار کرده و باعث تخریب تریگیلیسیریدها در بافت چربی می.شود.

به عقیده آنان، چای سبز آرامش.بخش است و خستگی عضلانی و روانی را برطرف می.کند؛ همچنین چسبندگی پلاکت.های خونی را کاهش داده و در نتیجه در جلوگیری از تشکیل لخته.های خونی مؤثر است و فشار خون و سطح قند خون را نیز کنترل می.کند.

مریم احمدی 42 ساله خانه.دار در این باره می.گوید: من پس از آنکه به خواص چای سبز پی بردم دیگر در خانه از چای سیاه استفاده نمی.کنم و همسر و فرزندانم نیز پس از آگاهی از خواص آن از چای سبز استفاده می.کنند.

وی می.افزاید: پس از مصرف چای سبز احساس آرامش و نشاط بیشتری می.کنم و با وجود کار زیاد خانه اما انگار کسالت و خستگی از وجودم ریشه.کن می.شود.

سینا اسدی دانشجوی پزشکی نیز اظهار می.کند: چای سبز خواص بسیاری دارد و من و همکلاسی.هایم در اوقات فراغت بین کلاس.ها از چای کیسه.ای سبز استفاده می.کنیم که بسیار لذت.بخش است.

به گفته وی، رنگ دمکرده چای سبز به رنگ سبز تیره است و هیچ مزه و بویی ندارد که البته می توان همراه دمکرده آن از چای ترش استفاده کرد تا کمی به آن طعم داد.

همچنین مینا رئوفی کارشناس ارتباطات می.گوید: فواید چای سبز را از طریق ایمیل.هایی که به دستم می.رسید، فهمیدم که آن را برای دوستانم ارسال می.کنم و خوشبختانه تبلیغات بسیاری برای این ماده پرخاصیت انجام می.شود به طوری که در بسته.بندی مواد سوغاتی همراه زعفران و هل و نبات، چای سبز نیز وجود دارد.

رئوفی می.گوید: اگر مسئولان به تبلیغات چای سبز بهای بیشتری بدهند، بی.شک در زندگی مردم تاثیرگذار است و سبب می.شود تا کم.کم مصرف چای سیاه را که به آن عادت داریم در برنامه غذایی.مان کمرنگ شود و به جای آن از چای پرخاصیت سبز استفاده کنیم.

تحقیقات جدید پژوهشگران نشان داده است که مردان و زنان مسنی که در روز یک یا چند فنجان چای سبز می..نوشند، کمتر احساس پیری و افسردگی می.کنند زیرا اسید آمینه..ی تیانین موجود در چای سبز نقش یک آرام بخش قوی را برای مغز ایفا می..کند.

دکتر منصور رضایی متخصص تغذیه و رژیم.درمانی در گفت و گو با ایران در خصوص تفاوت.های چای سیاه با چای سبز می گوید: هر دو چای از نظر مواد آنتی.اکسیدانی به هم شبیه هستند اما تنها مرحله تولیدشان با هم متفاوت است.

به گفته وی، چای سبز از بخار دادن برگ.های تازه گیاه چای در حرارت.های بالا تولید می.شود که به موجب آن آنزیم.های اکسید کننده موجود در این برگ.ها غیرفعال شده در حالی که محتوی پلی فنلی آنها دست نخورده و سالم باقی می.ماند.

رضایی معتقد است، پلی فنل.های موجود در چای سبز عمدتاً با نام فلاونول.ها و کاتشین.ها شناخته می.شوند که 30 تا 40 درصد از مواد جامد استخراج شده از برگ.های چای سبز خشک را تشکیل می.دهند و مطالعات انجام شده بر روی حیوانات و همچنین انسان.ها نشان داده است که این ترکیبات به.طور قابل ملاحظه.ای دارای خواص آنتی.اکسیدانی، ضدسرطانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی هستند.

وی می.افزاید: چای سیاه در طی فرایند تولید بسیاری از موادی که در سلامتی انسان نقش دارد را از دست می.دهد و این در حالی است که چای سبز 6 برابر چای سیاه خواص آنتی.اکسیدانی دارد.

این متخصص تغذیه بر این باور است که نوشیدن چای سبز علاوه بر کاهش ابتلا به بیماری.های قلبی و عروقی در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان.ها، تنظیم قند خون، کاهش فشار خون، افزایش قدرت سیستم عصبی، تسهیل در کاهش وزن بدن، کمک به جلوگیری از زخم معده، کند کردن روند پیری، مقابله با ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا و حتی درمان بیماری.های لثه و جلوگیری از اختلالات تنفسی نیز مؤثر است.

رضایی تاکید کرد: چای سبز نباید به صورت داغ مصرف شود بلکه باید ولرم باشد، و همراه آن به جای قند که مضرات بسیاری دارد از خرما یا عسل استفاده کرد.

وی ادامه می.دهد: این نوشیدنی دارویی قادر است پوست بدن را از صدمات کوتاه.مدت و درازمدت اشعة خورشید در امان نگه دارد و نیز تئوبرومین موجود در آن عامل افزاینده ادرار بدن است که در افرادی که دارای مشکل کلیه هستند موجب تحلیل سنگ کلیه می.شود.

به گفته متخصصان طب سنتی نیز چای سبز تشنگی را تسکین می.دهد، سردرد را آرام می.کند و علاوه بر آنکه خون و رنگ رخسار را صاف می.کند؛ بوی بد دهان را از بین می.برد؛ همچنین به علت داشتن شبه فلز فلوئور مینای دندان و استخوان.ها را تقویت کرده از پوسیدگی دندان.ها جلوگیری می.کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن