تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816846427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوولان استان مركزي :هفته كتاب فرصتي گرانبها براي گسترش فرهنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسوولان استان مركزي :هفته كتاب فرصتي گرانبها براي گسترش فرهنگ است
فرهنگي. مناسبتها . هفته كتاب
اراك - جمعي از مسوولان استان مركزي به مناسبت شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي معتقدند: اين هفته فرصتي گرانبها و ارزشمند براي گسترش و ارتقا فرهنگ و علم و دانش است.

مصاحبه‌شوندگان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزودند: تحقق نهضت كتابخواني و مطالعه مفيد يكي از اهداف اصلي نظام مقدس اسلامي است چون توجه به دانايي نقش اثرگذاري در توسعه فرهنگي كشور دارد.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: بايد با گسترش فرهنگ كتابخواني ، ميزان علم و دانش افزاد جامعه را ارتقا داده و همه را به مطالعه كتابهاي مفيد تشويق و ترغيب كرد.

آيت الله احمد محسني گركاني گفت: اسلام به كتاب و كتابخواني و دانش افزايي بسيار اهميت داده است . قرآن كريم نيز به فرهنگ‌سازي بسيار تاكيد كرده و امروز نيز همه بايد براي گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني تلاش كنند.

وي افزود: كتاب خواندن يكي از مولفه‌هاي رشد و توسعه فرهنگي جوامع محسوب مي‌شود بنابراين بايد اين مهم بيش از پيش در دستور كار مسوولان قرار گيرد.

امام جمعه اراك اضافه كرد: جامعه ايران، نيازمند فعاليت‌هاي عميق و پيوسته درعرصه كتاب است، بنابراين هفته كتاب مي‌تواند با پرداختن به عمق فرهنگ كتاب خواني ميزان اثرگذاري برنامه‌هاي اين هفته را افزايش دهد.

استاندار استان مركزي نيز هفته كتاب را فرصت مناسبي براي تبلور تاثير كتاب در ميان قشرهاي مختلف مردم دانست و گفت: قشر كتابخوان را به بايد متن جامعه آورد چون در اين صورت مي‌توان فرهنگ كتابخواني را دارد زندگي مردم كرد.

علي اكبر شعباني فرد افزود: طرح موضوع كتاب به هر بهانه‌اي فرخنده است و چنانچه فعاليت‌هايي چون هفته كتاب و ديگر مناسبت‌هاي مرتبط با موضوع كتاب با يد اهداف مشتركي را دنبال كند كه در اين صورت اثر بيشتري در فرهنگ كتابخواني جامعه خواهد داشت.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد براي نهادينه كردن فرهنگ مطالعه بايد گام هاي موثرتري توسط مسوولان فرهنگي در جامعه برداشته شود و هفته كتاب مي تواند فرصتي براي جبران اين كمبود باشد.

وي افزود: گرايش عمومي به كتابخواني بايد بيشتر و پررنگ تر شود تا بتوان اين يار دانش افزا را به صورت عيني و حقيقي وارد زندگي مردم كرد.

با حركت در مسير فرهنگ اصيل اسلامي مي‌توان فرهنگ جامعه را ارتقا داد و تحول اساسي را در زندگي و سيوه رفتار مردم ايجاد كرد.

مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان نيز گفت: توجه به علم ، عالم و دانايي ، در توسعه فرهنگي كشور موثر است و با همين انديشه در هفته كتاب مي‌توان با برگزاري نشست‌هاي عمومي و پرمخاطب و با استفاده از رسانه‌هاي نوشتاري و ديداري، فاصله فراوان كتاب‌هاي عمومي و كتاب‌هاي خاص را در جامعه كم كنند.

محمد حسين مطيعي گفت: برگزاري هفته كتاب فرصتي ارزشمند براي گسترش فرهنگ و ادب در كشور ايجاد كرده است بنابراين ، هفته كتاب را بايد هفته فطرت و فضيلت ، هفته ترويج علم ، دانش و گسترش معارف ديني و اسلامي دانست.

وي افزود: از آنجا كه دين ما بر پايه علم و دانش و فضيلت‌هايي است كه از طريق آيات و روايات ائمه معصومين بسيار سفارش شده، در نتيجه اين هفته را بايد هفته بيش از پيش گرامي داشت.

وي ، درباره نقش صدا وسيما در اشاعه كتابخواني بين قشرهاي مختلف جامعه، گفت: رسانه ملي نقشي بي‌بديل و بي‌نظير در مسائل فرهنگي داشته و شايد موثرترين رسانه در ترويج كتابخواني، صدا وسيما باشد و انتظار ما از اين سازمان اين است كه با برنامه‌هاي مختلف خود كتاب و كتابخواني را به زندگي مردم وارد كند.

فرماندار شهرستان اراك نيز، برگزاري شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران را براي گسترش مطالعه و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني، با ارزش و تاثير گذار ارزيابي كرد.

محمد حسن اصفري افزود: هفته كتاب داراي ارزش والايي در حوزه فرهنگ و هنر است و بايد به صورت جدي در دستور كار مسوولان ذيربط و همه مديران قرار گيرد.

وي ادامه داد: تفكر دائمي و عمقي نيازمند الگوسازي و برنامه ريزي دقيق درحوزه كتاب است و در هفته كتاب مي‌توان به صورت تخصصي و كارشناسي شده به اين مهم پرداخت.

وي افزود: ارزش والاي فرهنگ در هفته كتاب تجلي بيشتري پيدا مي‌كند چون توجه افكار عمومي به ويژه اصحاب فرهنگ و قلم به اين مهم بيشتر معطوف مي شود كه اين روند بايد در طي سال حفظ و تقويت شود.ك/‪۴‬
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن