تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815216088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاآرتص: اوباما مخالف توليد سلاح هسته‌اي توسط رژيم صهيونيستي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هاآرتص: اوباما مخالف توليد سلاح هسته‌اي توسط رژيم صهيونيستي است
سياسي. هسته‌اي . اوباما. هاآرتص. موسسه. آمريكا
تهران - روزنامه هاآرتص نوشت : باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا مخالف توليد سلاح هسته‌اي از سوي رژيم صهيونيستي است.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا و به نقل از پايگاه اينترنتي هاآرتص ، يك موسسه پژوهشي آمريكايي از اوباما خواسته است اقدامات اساسي براي مجبور ساختن رژيم صهيونيستي به توقف توليد سلاح هسته‌اي انجام دهد.

اين روزنامه صهيونيستي نوشت: موسسه آمريكايي علم و امنيت بين‌المللي كه مديريت آن به عهده ديويد آلبرايت يكي از بزرگترين دانشمندان سلاح‌هاي هسته اي جهان است، اخير پژوهشي انجام داده و بر اساس نتايج آن اعلام كرده است كه خاورميانه در خطر تجميع حجم عظيمي از مواد هسته‌اي كه مي‌تواند براي توليد بيش از يكهزار و ‪ ۷۰۰‬بمب اتمي استفاده شود، قرار دارد.

هاآرتص نوشت: بر اساس نتايج اين تحقيق موسسه مذكور از اوباما خواسته است اقداماتي را براي پيشگيري از چنين وضعيتي اتخاذ كند. و از جمله اسراييل را مجبور كند به توليد سلاح هسته‌اي پايان دهد.

اين روزنامه صهيونيستي در ادامه به نقل از محتواي اين پژوهش نوشت: دولت اوباما بايد اولويت كليدي برنامه‌هاي خود را به متقاعد كردن اسراييل به محلق شدن به يك عهدنامه جهاني و تصويب شده اختصاص دهد كه توليد پلوتونيوم و اورانيوم بشدت غني شده براي استفاده در مواد منفجره هسته‌اي را ممنوع مي كند.

در گام نخست، ايالات متحده بايد به اسراييل فشار بياورد كه توليد هرگونه مواد از اين نوع را به حالت تعليق درآورد. براي دستيابي به اين هدف، آمريكا بايد سياست نسبتا نوين خود را كه به دنبال معرفي معاهده‌اي است كه نياز به تصويب ندارد تغيير دهد. رد سياست ديرينه آمريكا مبني بر الزام تصويب توسط دولت جورج بوش اشتباهي است كه دولت جديد آمريكا بايد آن را تصحيح كند.

هاآرتص اذعان كرد كه رژيم صهيونيستي به رغم دارا بودن حدود ‪ ۲۰۰‬كلاهك هسته اي، سالهاست كه از اعتراف به داشتن برنامه سلاحهاي هسته‌اي سرباز مي‌زند.

اين روزنامه صهيونيستي ادعا كرد : ايران نيز داراي يك برنامه هسته‌اي است كه از نظر بسياري ناظران، اين كشور را قادر خواهد كرد در آينده به سلاح هسته‌اي دست پيدا كند.

هاآرتص نوشت : علاوه بر اين ، چند كشور ديگر در خاورميانه مانند مصر، امارات متحده عربي ، اردن و تركيه نيز اخيرا تمايل خود را براي ايجاد نيروگاههاي هسته‌اي اعلام كرده اند.

اين روزنامه صهيونيستي افزود : پژوهش اين موسسه آمريكايي آشكار كرده است كه در سال ‪ ۲۰۲۰‬چندين راكتور اتمي در خاورميانه با ظرفيت توليد بيش ار ‪۱۳‬ تن پلوتونيوم وجود خواهد داشت ، در حاليكه براي توليد يك سلاح هسته اي تنها هشت كيلوگرم از اين ماده كافي است.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن