تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812813821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكسي فرودگاه شيراز/ راننده ناراضي،مردم ناراضي، مسوولان ناراضي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تاكسي فرودگاه شيراز/ راننده ناراضي،مردم ناراضي، مسوولان ناراضي
اجتماعي. تاكسي . فرودگاه . شيراز
تقريبا هيچكس از خدمات تاكسيراني در فرودگاه شيراز احساس آرامش و رضايت نمي كند، راننده‌ها و تاكسي داران از فزوني هزينه‌ها و كمي درآمد گله دارند، مسوولان فرودگاه شيراز از خدمات رساني نامناسب ناراضي‌اند و در نهايت مردم هم مي‌گويند تاكسيراني شيراز دولا پهنا كرايه مي‌گيرد .

وقتي پاي صحبت تعدادي ازمسافران كه ازفرودگاه شيرازبه مناطق مختلف شيرازرفته‌اند مي‌نشينيم ماحصل گفت و گو اين است كه هزينه رفتن از اين سوي شيراز تا آن سوي ديگر براي يك خانواده پنج نفري تقريبا معادل هزينه پرواز از تهران تا شيراز است.

مسافران بيشتر ازآن كه از اضافه پرداخت و گراني بهاي تاكسي فرودگاه شيراز گله داشته باشند احساس نوعي غبن مي‌كنند آنها مي‌گويند اگر خدمات مناسب بود ؟ اگر تاكسي‌ها ناوگاني نو و راحت تشكيل مي‌دادند اگر برخورد رانندگان وزين تر بود شايد اضافه پرداخت‌ها را كمتر احساس مي‌كرديم.

اما رانندگان تاكسي فرودگاه شيراز هم از وضع موجود چندان رضايتي ندارند ؟ آنها مي‌گويند: حداقل يك سرمايه ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۰‬ميليون توماني را به كار گرفته ايم اما كمتر از همكاران خود كه در سطح شهر شيراز رانندگي تاكسي مي كنند يا كمتر از رانندگان آژانس‌هاي تاكسي تلفني درآمد داريم .

رانندگان تاكسي فرودگاه شيراز مي‌گويند: بايد ساعت‌ها منتظر بمانيم تا بتوانيم در روز حداكثر دو سرويس مسافر داشته باشيم ؟ كار كردن در تاكسيراني فرودگاه شيراز مثل بذر پاشيدن و به انتظار نشستن براي بارش باران است ؟ يكسال بايد بگذرد تا موقعيتي مثل موسم حج پيش آيد تا براي ما قدري درآمد داشته باشد و هزينه‌ها را بپوشاند.

به گفته اين رانندگان در ميان همكاران آنان هيچ راننده ميليارد ؟ هيچ سرمايه گذار دانه درشت ؟ هيچ كسي كه صاحب زمين و باغ و ملك باشد پيدا نمي شود و اين نشانگر آن است كه كاركردن روي تاكسي فقط در حد گذران زندگي روزمره آن هم در سطحي معمولي عايدي دارد از اين رو اينجا جايي چندان درآمد زا نيست.

در عين حال معمولا موضوع نظارت بيشتر بر نرخ كرايه تاكسي فرودگاه شيراز هر از چند گاه در شوراي اسلامي اين شهر و در بين مسوولان مطرح مي‌شود و همگان هم بر لزوم نظارت بيشتر و متعادل شدن نرخ‌ها تاكيد دارند اما اين سامانه تا كنون سامان نيافته است.

مديركل فرودگاه‌هاي فارس لزوم ساماندهي تاكسي فرودگاه شيراز را پذيرفت و گفت: ما هم مي‌دانيم كه شرايط فعلي تاكسي فرودگاه درشان شهر فرهنگي شيراز نيست؟اما واقعيت اين است كه وظيفه‌اي در مورد نحوه خدمات رساني و تعيين قميت تاكسي فرودگاه به عهده ما گذاشته نشده است.

گفته مي‌شود تعرفه‌اي كه در تاكسيراني فرودگاه شيراز اعمال مي‌شود متعلق به سه سال پيش است و رانندگان تاكسي‌هاي ويژه فرودگاه شيراز همان قيمت‌هاي گذشته را دريافت مي‌كنند.

در تعرفه تاكسي‌هاي ويژه فرودگاه گران‌ترين مسيرها متعلق به شهرك‌هاي صدرا،گلستان، بهشتي و گلدشت حافظ است كه پنج تا هشت هزار تومان قيمت دارد و مسيرهاي ديگر بين يك هز ار و ‪ ۸۰۰‬تا سه هزار و ‪ ۵۰۰‬تومان قيمت دارند.

تعرفه فوق مختص چهار سرنشين است و در ازاي نفر پنجم تاكسي‌ها يك چهارم كرايه را دريافت مي‌كنند. همچنين بار مجاز مسافران يك چمدان معمولي است و با هر چمدان اضافه بين ‪ ۲۰۰‬تا ‪ ۳۰۰‬تومان بر مبلغ كرايه افزوده مي‌شود.

همچنين براي حمل و نقل وسايلي مانند تلويزيون، ماشين لباس شويي و يا دوچرخه مبلغي بين ‪ ۵۰۰‬تا ‪ ۱۰۰۰‬تومان دريافت مي‌كنند.

مسافربرهاي شخصي نيز گاه و بيگاه در فرودگاه شيراز پرسه مي‌زنند تا مسافران را جابجا كنند ؟ برخي از مسافران كه تعرفه تاكسيراني فرودگاه شيراز را نمي‌پسندند ترجيح مي‌دهند بامسافربرهاي شخصي و با هزينه كمتر جابجا شوند.

مهندس سيد مجيد حجازي مديركل فرودگاه‌هاي فارس در گفت و گوبا خبرنگار ايرنا اعلام كرد : خيلي از مناظري كه هنگام خروج مسافران از سالن پروازهاي داخلي و خارجي رخ مي‌دهد و در حوزه تاكسي فرودگاه شيراز اتفاق مي‌افتد در شان شيراز و در شان مردم نيست اما همه اين موارد را نبايد در حوزه وظايف مديريت فرودگاه شيراز جست و جو كرد.

وي اظهار داشت : از جمله مواردي كه فرودگاه در حوزه تاكسي فرودگاه نظارتي بر آن ندارد قيمت است ؟ قيمت خدمات تاكسي فرودگاه توسط مديريت تاكسيراني شيراز تعيين مي‌شود و فرودگاه فقط يك نهاد خدمات گيرنده از تاكسيراني است.

مدير كل فرودگاه‌هاي استان فارس با بيان اينكه ما هم توقع داريم كه تاكسيراني بر قيمت‌ها نظارت بيشتري داشته باشد گفت: از سوي ديگر نبايد حق را در مورد رانندگان تاكسي فرودگاه ناديده گرفت، درآمد يك راننده تاكسي فرودگاه شيراز به مراتب از درآمد يك راننده تاكسي تلفني در شهر كمتر است در حالي كه راننده تاكسي فرودگاه خدمات بهتري را در خودروي مجهزتر و مناسب تر مي‌دهد.

حجازي اضافه كرد: در طول ماه شكايت‌هاي زيادي از تاكسي فرودگاه به ما مي شود ما هم همه شكايت‌ها را بررسي مي‌كنيم و مواردي كه مربوط به فرودگاه است رسيدگي مي‌كنيم و آن مواردي هم كه به تاكسيراني يا ساير ارگان ها مربوط است ارجاع مي‌دهيم.

وي افزود:شكايت‌هايي كه از تاكسي فرودگاه مي‌شود هر ماه جمع آوري مي‌شود و روند بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه هر ماه تعداد اين شكايت‌ها رو به افزايش است.

مدير كل فرودگاه‌هاي استان فارس گفت : شهرداري شيراز ؟ شوراي اسلامي شهر ؟ تاكسيراني و ساير ارگان‌هاي مرتبط بايد دست به دست هم بدهند و تلاش شود تا وضعيت ارائه خدمات تاكسي فرودگاه شيراز از اين حالت نا مناسب فعلي خارج شود ؟ اين قضيه چنانچه سامان گيرد به نفع شهر و به نفع مردم است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ؟ زين العابدين عرب عضو شوراي شهر شيراز در جلسه اخير شورا در خصوص طرح بررسي نرخ پيشنهادي انواع تاكسي‌ها در سطح شهر در رابطه با تاكسي‌هاي فرودگاه شيراز انتقاد كرد و گفت: نظارت بر تاكسي‌هاي فرودگاه شيراز خيلي ضعيف است و من تقاضا دارم درفرودگاه كه آبروي شهرما است، ابتدا تاكسي را طي يك ماه نظارت كنند و بعد نرخ‌ها را افزايش دهند.

مهدي خاني عضو ديگر شورا نيز در اين رابطه گفت: طي ده سال گذشته روش‌هاي مختلفي براي اداره تاكسي‌هاي فرودگاه شيراز داشتيم و مجموعه‌اي كه تاكسي ها را اداره مي‌كردند خود راننده‌ها بودند و كنترل عملا اتفاق نمي‌افتاد و الان هم شرايط مطلوبي نداريم.

منصور مفتاحي رئيس تاكسيراني شيراز نيز در رابطه با بحث نظارتي تاكسيراني بر تاكسي‌هاي فرودگاه شيراز گفت: اگر تخلفات صورت گرفته از سوي رانندگان به ما اعلام شود به صورت موردي، رسيدگي خواهيم كرد و اگر هم رسيدگي نشده باشد، پاسخگو هستيم و با هرگونه تخلفي برخورد مي‌كنيم.

وي گفت: برنامه‌اي داريم كه تاكسيراني فرودگاه را به بخش خصوصي واگذار كنيم، البته چون تعدد خودروها در فرودگاه كم است ، تمايل شركت‌ها كم خواهد بود.

دكتر سعيد موسوي نايب رئيس شوراي شهر شيراز نيز در اين رابطه گفت:
برخوردهايي كه الان در تاكسي فرودگاه شيراز با مردم مي‌شود در شان مردم شيراز نيست و نرخ‌ها واقعا ديمي است من پيشنهاد مي‌كنم افزايش نرخ تاكسي هاي فرودگاه يك ماه مسكوت بماند و مساله ارائه قبض در آيين نامه‌اي از طرف تاكسيراني مشخص شود و بعد نرخ‌ها را افزايش دهيم.

ورودي كرايه تاكسي‌هاي فرودگاه شيراز اكنون طبق مصوبه شوراي شهر شيراز ‪ ۸۰۰‬تومان است و اين مشروط به تعهدات سازمان تاكسيراني مبني بر نظارت بيشتر است.ك/‪۴‬
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن