تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815155481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرور فيلم‌هاي جشنواره ـ 4/رقابت 20 فيلم براي عنوان شگفتي‌ساز جشنواره بيست و هفتم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مرور فيلم‌هاي جشنواره ـ 4/رقابت 20 فيلم براي عنوان "شگفتي‌ساز" جشنواره بيست و هفتم
بخش عمده فيلم‌هاي احتمالي جشنواره فجر امسال با توجه به سابقه كارگردانان آنها چندان توقعي در مخاطبان ايجاد نمي‌كند، اما همين آثار مي‌توانند در جشنواره بيست و هفتم شگفتي‌ساز باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمين و آخرين بخش از مرور فيلم‌هايي كه احتمال حضورشان در بيست و هفتمين جشنواره فجر مي‌رود به آثاري اختصاص يافته كه از وجوه مختلف و به دلايل عديده چندان انتظاري از آنها نمي‌رود.

بخش اعظم فيلم‌هاي اين گروه با وابستگي به بدنه سينما اين انتظار را ايجاد كرده‌اند و برخي هم به واسطه سابقه فيلمساز و يا اخباري كه از اين فيلم‌ها منتشر شده چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند. در اين ميان فيلم‌هايي هم هستند كه مي‌توانند با توجه به اين شرايط شگفتي‌ساز شوند و پيش‌بيني‌ها را نقض كنند.

مي‌زاك

"لالايي" سومين فيلم منيژه حكمت پس از "سه زن" است كه ساختاري مستند- داستاني دارد. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله تدوين قرار دارد. فيلم به هويت ملي و قدمت تاريخ ايران پرداخته و بهانه‌اي براي ابلاغ پيام صلح، دوستي و عشق مردم ايران‌زمين به جهانيان است.

"لالايي‌" نخستين فرهنگ شفاهي و دغدغه زنان ايراني در بستر تاريخ است. اين فيلم به مديريت فيلمبرداري محمود كلاري در افغانستان، تاجيكستان و ازبكستان به پايان رسيده و به يازدهمين دوره بخش عرضه و ارتقا پروژه‌هاي سينمايي جشنواره فيلم پوسان راه پيدا كرده است.

"ملك سليمان" هشتمين فيلم شهريار بحراني پس از "مريم مقدس" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله تدوين قرار دارد. پروژه تاريخي "ملك سليمان" داستان زندگي و رويدادهاي زندگي حضرت سليمان (ع) را بر اساس قرآن روايت مي‌كند.

با پايان تدوين توسط محمدرضا موئيني تا اواخر آبان، صداگذاري و جلوه‌هاي ويژه نيز فيلم همزمان در ايران و هنگ كنگ انجام مي‌شود. امين زندگاني، محمود پاك‌نيت، حسين محجوب، مهدي فقيه، ارژنگ اميرفضلي و الهام حميدي از بازيگران اين فيلم به مديريت فيلمبرداري حميد خضوعي‌ابيانه هستند.

"مي‌زاك" چهارمين فيلم حسينعلي ليالستاني پس از "تابلويي براي عشق" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. با پايان مراحل فني و ساخت موسيقي توسط حميدرضا درويشي در اوكراين با اركستر سمفونيك اين كشور، "مي‌زاك" از گزينه‌هاي قطعي حضور در جشنواره فجر بيست و هفتم است.

اين فيلم روايتگر داستان بچه‌اي است كه مي‌خواهد وارد اين دنيا شود، اما فراز و نشيب دنيا او را دچار چالش مي‌كند. محمدرضا فروتن، باران كوثري، جمشيد مشايخي، فاطمه معتمدآريا، داريوش ارجمند و عليرضا خمسه از بازيگران "مي‌زاك" هستند كه به گفته كارگردان قصه و فضايي متفاوت دارد و مي‌تواند براي مخاطب عام جذابيت پيدا كند.

"حريم" دومين فيلم رضا خطيبي بعد از "در شهر خبري نيست، هست" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله تدوين قرار دارد. پس از پايان تدوين، صداگذاري فيلم انجام شده و به گفته محمد احمدي تهيه‌كننده "حريم" براي حضور در جشنواره بيست و هفتم فجر آماده مي‌شود.

فيلم داستان چند قتل مشكوك در جنگل‌هاي شمال است كه سروان محبي از افسران مجرب مأمور رسيدگي به پرونده آن مي‌شود. حميد فرخ‌نژاد، شيرين بينا، چكامه چمن‌ماه، عنايت شفيعي، محمدعلي فرمند، عادل عليزاد و محمد حاج‌حسيني از بازيگران "حريم" هستند. اين فيلم در دو ژانر پليسي و وحشت ساخته شده و بيشتر صحنه‌هاي وحشت آن بدون تروكاژ به تصوير درآمده است.

"يك وجب از آسمان" دومين فيلم سيدعلي وزيريان پس از "خدا نزديك است" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. به گفته جواد نوروزبيگي اين فيلم نخستين حضور خود را در جشنواره فجر امسال تجربه كرده و پس از آن براي اكران عمومي آماده مي‌شود.

فيلم داستان نوجواني گلفروش را روايت مي‌كند كه آرزوي داشتن يك وجب از آسمان را در سر دارد و به آرزويش نيز مي‌رسد. بهروز بقايي، لادن طباطبايي، علي سليماني، امير آتشاني، افسر اسدي، مهوش وقاري، محسن قاضي مرادي، نادر سليماني، مينا جعفرزاده و آتيلا پسياني در اين فيلم بازي مي‌كنند.

"دلخون" دومين محمدرضا رحماني پس از "ستايش" است كه در جشنواره بيست و ششم فجر به نمايش درآمد. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله فيلمبرداري قرار دارد. فيلم با مضموني اجتماعي محصول سازمان توسعه سينمايي سوره است و احتمال حضور آن در جشنواره بستگي به عوامل مختلف دارد.

"دلخون" با فيلمنامه‌اي از عليرضا محمودي ايرانمهر و رحماني، داستان مردي به نام عماد است كه همسرش را به قتل رسانده و منتظر اجراي حكم اعدام است. با ورود دلارام به عنوان وكيل تسخيري و پيشنهاد وي ماجرا تغيير مي‌كند. حامد بهداد، الناز شاكردوست، پوريا پورسرخ، هوشنگ توكلي، حبيب دهقان‌نسب، هنگامه حميدزاده، مهراج محمدي، افسانه ناصري، آرزو پوروصال، حشمت آرميده، هستي معمايي و مهرداد نيكنام از بازيگران فيلم هستند.

"به كبودي ياس" چهارمين فيلم جواد اردكاني پس از "سبيل مردونه" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي حضور ندارد. فيلمبرداري اوايل آذرماه در مشهد آغاز شده و تدوين همزمان آن نيز انجام مي‌شود تا فيلم براي شركت در جشنواره بيست و هفتم فجر آماده شود.

"به كبودي ياس" بر اساس فيلمنامه‌اي از اردكاني داستان زندگي شهيد برونسي از سرداران بزرگ دفاع مقدس است. قرار است بخش‌هايي از فيلم در خراسان و بخش‌هايي در شهرك دفاع مقدس فيلمبرداري شود و بازيگران فيلم از بازيگران تئاتر خراسان هستند.

"نظام از راست" سومين فيلم محمدرضا ورزي پس از "مظفرنامه" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله صداگذاري قرار دارد. پس از اين مرحله با انتخاب آهنگساز، ساخت موسيقي فيلم آغاز مي‌شود تا براي حضور در جشنواره بيست و هفتم فجر آماده شود.

"نظام از راست" به تهيه‌كنندگي حبيب‌الله كاسه‌ساز فضايي كمدي دارد و به موضوع سربازي در يك پادگان پرداخته و فضايي تازه از محيط پادگان را به تصوير مي‌كشد. اكبرعبدي، ميرطاهر مظلومي، نصرالله رادش، ليلا برخورداري، فريده دريامج، حسن رضياني و برزو تقي‌نژاد در اين فيلم بازي مي‌كنند.

"عقرب" هشتمين فيلم مجيد جوانمرد پس از "در سرزميني ديگر" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي حضور ندارد. فيلم كه در مرحله تدوين قرار دارد به روش HD فيلمبرداري شده و پس از پايان مراحل فني به نسخه 35 ميليمتري تبديل مي‌شود.

"عقرب" با فيلمنامه‌اي از فتانه يعقوبي در ژانر پليسي جاسوسي ساخته شده و داستان ماجراهايي است كه با سفر علي و سهراب دو برادر پژوهشگر ايراني به ايروان براي شركت در يك كنفرانس علمي آغاز مي‌شود. دانيال حكيمي، سام درخشاني، فرهاد قائميان، سيمون باغداساريان، پوراندخت مهيمن، حامد آقايي، دادا پطروسيان، درو ميناسيان، واروژ خاچاطوريان و جمعي ديگر از بازيگران ارمنستان در فيلم حضور دارند.

عقرب

"كريستال" هشتمين فيلم محسن محسني‌نسب پس از "مشت بر پوست" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله فيلمبرداري قرار دارد. فيلم با نام قبلي "آن سوي پرچين" در حال تدوين همزمان است و براي حضور در جشنواره فجر امسال آماده مي‌شود.

"كريستال" داستان زندگي سه زنداني است كه هر كدام به دلايلي گرفتار شده‌اند. آنها به مرخصي مي‌روند تا درگير مشكلات شخصي‌شان شوند. دانيال عبادي، شهره قمر، مهدي سلوكي، بابك انصاري، پروانه صلابت، فريناز همداچي، محمدرضا حبيبيان و مهدي ماهاني در اين فيلم بازي مي‌كنند.

"محافظ" دومين فيلم محمدجواد كاسه‌ساز پس از "پروانه‌اي در مه" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. قرار بود فيلم امسال در سه سالن اكران شود اما به دليل نامناسب بودن اين شرايط براي شركت در جشنواره امسال فرم پر كرده و پس از آن اكران عمومي مي‌شود.

"محافظ" با بازي جمشيد هاشم‌پور، احمد نجفي، سودابه بيضايي، چكامه چمن‌ماه، فلور نظري و فيروز قهرماني داستان زندگي يك مربي ورزش‌هاي رزمي است كه سفري را آغاز مي‌كند و اين سفر موجب مي‌شود چشم او به دنيايي جديد باز شود كه با گذشته‌اش بسيار متفاوت است.

"يك اشتباه كوچولو" دومين فيلم محسن دامادي پس از "گپ" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. فيلم يك كمدي خانوادگي و داستان دو خانواده از دو طبقه اجتماعي است كه در آن بازيگراني چون امين حيايي، محمدرضا شريفي‌نيا، شيلا خداداد، مريلا زارعي و نادر سليماني به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

"چهره به چهره" پنجمين فيلم علي ژكان پس از "عيسي مي‌آيد" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. فيلم داستان قتل مهندس مهران شاهرخي است كه پليس در جستجوي رد قاتل او با سرنخ‌هايي تازه روبرو مي‌شود. جمشيد هاشم‌پور، علي عمراني، زهرا سعيدي، كاوه كاويان، محسن بهرامي، شيوا خنياگر و فرانك حيدريان در فيلم بازي كرده‌اند.

"تاكسي نارنجي" ششمين فيلم ابراهيم وحيدزاده پس از "شام عروسي" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. فيلم داستان زني جوان با دو فرزند خردسال، دو مرد با خصوصيات متفاوت و خواسته مشابه، يك مأمور پليس و يك پيرزن پرحرف و سمج است كه در جزيره كيش ماجراهايي مي‌آفرينند.

آزيتا حاجيان، حسن پورشيرازي، ماهايا پطروسيان، علي دهكردي، سيروس ابراهيم‌زاده، محمدرضا هدايتي، مهدي فقيه، رحيم هودي، نيايش ماهاني، ارسلان قاسمي، آرميتا مرادي، بهاره سپاهي، الهه حصاري، ميثاق زارع و محمود بنفشه‌خواه در "تاكسي نارنجي" بازي كرده‌اند.

"پسر تهراني" سومين فيلم كاظم راست‌گفتار پس از "نقاب" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله صداگذاري قرار دارد. فيلم داستان مردي به نام منصور است كه قصد دارد پسر از فرنگ برگشته خود را وادار به ازدواج كند و كشمكش‌هايي بين آنها ايجاد مي‌شود. محمدرضا شريفي‌نيا، امين حيايي، شيلا خداداد، سارا خوئيني‌ها، طناز طباطبايي و فلامك جنبيدي از بازيگران فيلم هستند.

"كيش و مات" دهمين فيلم جمشيد حيدري پس از "گيس‌بريده" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله صداگذاري قرار دارد. ساخت موسيقي فيلم از يك هفته پيش آغاز شده تا احتمالاً فيلم بدون نمايش جشنواره‌اي براي اكران نوروز 88 آماده شود.

"كيش و مات" بر اساس فيلمنامه‌اي از خشايار الوند با همكاري پيمان قاسمخاني، داستان زندگي جواني است كه هر كار مي‌كند شكست مي‌خورد. او چون فكر مي‌كند بدشانس است دست به خودكشي مي‌زند. حميد گودرزي، الناز شاكردوست، نيما شاهرخشاهي، بهنوش بختياري، اكبر عبدي، محمدرضا هدايتي، احمد پورمخبر، مجيد مشيري، مهدي ميامي، پوراندخت مهيمن و علي صادقي بازيگران فيلم هستند.

"چشمك" پانزدهمين فيلم جهانگير جهانگيري پس از "ملودي" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. فيلم بر اساس فيلمنامه‌اي از اشرف غلامي موضوعي اجتماعي ـ خانوادگي دارد. اكبر عبدي، افسانه بايگان، حديث فولادوند، رضا رويگري، يوسف تيموري، ارژنگ اميرفضلي، رابعه اسكويي، آتش تقي‌پور، مينا جعفرزاده، ماندانا حيدري، هستي حيدري راد، آرمان صورتگر و عباس محبوب از بازيگران فيلم هستند.

ملك سليمان

"پاتو زمين نذار" چهلمين فيلم ايرج قادري پس از "محاكمه" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. فيلم بر اساس فيلمنامه‌اي از سيروس تسليمي داستان درباره مردي مرفه است كه اتفاقي باعث دگرگوني و تحول در زندگي او مي‌شود. قادري، شيلا خداداد، مهرانه مهين‌ترابي، مهدي سلوكي، ميرطاهر مظلومي، سحر ريحاني، حشمت آرميده، شهرام تيموريان و محمدرضا شكري بازيگران فيلم هستند.

"خروس جنگي" دومين فيلم مسعود اطيابي پس از "مصايب دوشيزه" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. فيلم با فيلمنامه‌اي از قربان محمدپور داستان زن و شوهري است كه يكروز جايشان با هم عوض مي‌شود. مريلا زارعي، رضا عطاران، كيانوش گرامي، احمد پورمخبر، كيومرث ملك‌مطيعي، عباس جمشيدي‌فر و ارشيا صادقي طارمي بازيگران "خروس جنگي" هستند.

"امشب شب مهتابه" دومين فيلم محمدهادي كريمي پس از "غيرمنتظره" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله صداگذاري قرار دارد. فيلم با فيلمنامه‌اي از كريمي درونمايه معنوي دارد و تفاوت‌هاي سه نسل شامل پدربزرگ، پسر و نوه يك خانواده را در بستر داستاني عاطفي به تصوير مي‌كشد. مهناز افشار، دانيال عبادي، مهوش افشارپناه، آرش تاج و اميرحسين آرماني بازيگران "امشب ..." هستند.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 442]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن