تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801775965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آل‌اسحاق: ـ گول تغيير رنگ‌ درآمريكا رانخوريم ـ اين دولت باشجاعت هدفمند كردن يارانه‌ها رامحقق كرد ـ اصحاب سياست مختصري سايه‌شان رااز حوزه اقتصاد كنار بكشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آل‌اسحاق: ـ گول تغيير رنگ‌ درآمريكا رانخوريم ـ اين دولت باشجاعت هدفمند كردن يارانه‌ها رامحقق كرد ـ اصحاب سياست مختصري سايه‌شان رااز حوزه اقتصاد كنار بكشند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس اتاق بازرگاني تهران گفت: ادبيات سياست با ادبيات اقتصاد متفاوت است اما هنوز اصحاب سياست نمي‌خواهند مختصري سايه‌ مبارك‌شان را از حوزه اقتصاد كنار بكشند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) يحيي آل‌اسحاق در نشست ماهانه جامعه اسلامي كارمندان با مورد توجه قرار دادن بحث بحران مالي آمريكا خاطرنشان كرد:‌ اگرچه آمريكا مركز سرريز دارايي‌هاي جهان است و سرمايه‌گذاران به دليل اقتدار و توان اقتصادي اين كشور به سرمايه‌گذاري در آن اعتماد كرده‌اند، اما بعد از 11 سپتامبر و حادثه‌ فرو ريختن برج‌هاي تجارت جهاني يك‌باره‌ اين اقتدار و توان فرو ريخت و اعتماد سرمايه‌گذاران از اقتصاد اين كشور سلب شد كه اين امر خسارت بزرگي به عرصه‌ اقتصاد اين كشور وارد كرد.

وي در ادامه فعاليت‌هاي دولت بوش در راستاي بازگرداندن ايجاد اعتماد به اقتصاد آمريكا اشاره و ضمن اين‌كه سرمايه‌گذاري در حوزه مسكن را از جمله‌ اين فعاليت‌ها برشمرد اظهار كرد: به علت تقاضاي بالايي كه در اين حوزه ايجاد شد، منابع بانك‌ها با كمبود مواجه شدند در نتيجه بانك‌ها براي تامين منابع خود اوراق قرضه صادر كردند تا آن‌جا كه در اين راستا 15هزار ميليارد دلار اوراق قرضه صادر و بين مشتريان خارجي پخش شد.

وي در ادامه سرمايه‌گذاري آمريكا در بخش نظامي را نيز در راستاي به وجود آمدن بحران‌مالي در اين كشور مورد توجه قرار داد و مجموعه اين هزينه‌هاي صرف شده را عاملي در جهت دگرگون كردن بالانس اقتصادي آمريكا دانست.

رييس اتاق بازرگاني تهران در ادامه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آمريكا و پيروزي اوباما مجموعه‌ اقدامات انجام شده براي ايجاد تغيير در اين كشور را يك سناريوي كنترل شده دانست و گفت: اوباما به عنوان رييس‌جمهور جديد آمريكا يكي از قطعات پازلي است كه از قبل جاي آن مشخص شده بود.

وي در ادامه با طرح اين سوال كه " آيا با تغيير رنگ يك رييس‌جمهور همه‌ اوضاع تغيير خواهد كرد" گفت: اصلا بايد ديد آيا ساختار و خطوط قرمز آمريكا اجازه مي‌دهد كه تحولي در اين كشور صورت بگيرد؟ چراكه اين‌گونه تغييرها برنامه‌اي حساب‌شده ، كنترل‌شده و در چارچوب سياست‌هاي كلي كشور آمريكاست و نبايد ما گول تغيير رنگ‌ها را بخوريم. با اين حال عده‌اي معتقدند كه آمريكا ناگزير است كه در كشورش تغييري صورت دهد.

وي در ادامه به تاثير بحران مالي كشور آمريكا و جهان در اقتصاد كشورمان پرداخت و اظهار كرد: اين‌كه برخي مي‌گويند اين اتفاقات در كشور ما اثري نخواهد داشت به نظر من كم‌لطفي است؛ چراكه نمي‌توان گفت ما در جزيره امني به سر مي‌بريم و هر اتفاقي كه در جهان رخ دهد به ما آسيبي نخواهد رساند.

آل اسحاق تاكيد كرد: اگر در راستاي جلوگيري از مسير اين بحران به اقتصاد كشورمان اقدامي نشود در وهله اول حوزه مالي و بانكي ما دچار اشكال خواهد شد، اگر در اين قسمت كنترلي صورت نگيرد؛ حوزه‌ بازرگاني و خدمات ما آسيب مي‌بيند، اگر در اين جا نيز اقدامي انجام نشود، اشتغال و كار ما لطمه خواهد ديد و اگر در اين مرحله كنترلي صورت نگيرد، حوزه‌ اجتماعي و بعد از آن حوزه سياسي ما از اين بحران تاثير خواهد پذيرفت.

وي در ادامه برنامه‌ريزي براي بودجه‌ سال 88 را با اهميت دانست و گفت: اگر دولت و مجلس با وجود اختلاف‌سلايقي كه دارند، دست به دست هم ندهند و با يكديگر يك‌دل نباشند، اصلا امكان تدوين، تصويب و اجراي اين بودجه نيست. اين موضوع يك موضوع ملي است و بايد با يك نگاه ملي و دقيق به اين كار نگاه شود.

رييس اتاق بازرگاني تهران خاطرنشان كرد: نظام اقتصادي ما نظام سرمايه‌داري و سوسياليستي نيست؛ بلكه اقتصاد دولت ـ ملت الگوي ماست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بحث تحول اقتصادي را مورد توجه قرار داد و گفت: جايگاه ما در اقتصاد آن‌چه كه بايد باشد نيست و ما در حوزه‌هاي اقتصادي نمره‌ خوبي نداريم؛ چراكه نتوانسته‌ايم از منابع و موقعيت جغرافيايي و ديگر امكانات‌مان آن‌گونه كه بايد و شايد استفاده كنيم. پس ضرورت يك تحول و زير و رو كردن برخي مسائل قطعي است.

وي ضمن بحث هدفمند كردن يارانه‌ها را نخ تسبيح بسياري از مسائل اقتصادي دانست و تصريح كرد: بحث هدفمندكردن يارانه‌ها يك اختيار نيست؛ بلكه يك اجبار بوده است و بايد به هر ترتيب به شكلي سامان داده مي‌شد و اين دولت شجاعت و شهامت اين را داشت كه چنين كاري را محقق كند. اما بايد توجه داشت كه اين كار نبايد عجولانه صورت بگيرد و بايد تمام زواياي مورد بحث در اين راستا مورد توجه جدي قرار بگيرد.

آل اسحاق افزود: بهترين كاري كه در اين راستا شكل گرفت اين بود كه وارد مجلس شد تا چكش‌كاري شود و اميدواريم مجلس با يك درايت و همدلي چنين كاري را به نتيجه برساند.

وي در ادامه " نفت‌زدگي، سياست‌زدگي و دولت‌زدگي" را سه درد عمده‌ اقتصاد كشورمان دانست و افزود: سياست‌زدگي در بخش اقتصاد از ميان اين سه عامل بيشتر مورد توجه من است؛ چراكه جريانات سياسي به نوعي خواهان ورود به حوزه اقتصاد هستند.

وي اضافه كرد: اگرچه جريانات سياسي خواهان اين هستند كه در پايگاه اقتصادي سيطره داشته باشند ولي ورود بيش از حد لازم آن‌ها به سياست درست نيست، متاسفانه هنوز اصحاب سياست ما نمي‌خواهند مختصري از سايه‌ مبارك‌شان را از حوزه‌ اقتصاد كنار بكشند. اصحاب سياست بايد اجازه دهند كه حوزه اقتصاد با ادبيات خاص خودش كار خود را دنبال كند.

رييس اتاق بازرگاني تهران با تاكيد بر اين‌كه " اگر بحث تحول اقتصادي در گير و دار ادبيات سياسي قرار بگيرد، فدا خواهد شد" خاطرنشان كرد: در اين بين نخبگان،كارشناسان و همه مسوولان بايد در راه تحقق و به نتيجه رسيدن به اين بحث كمك كنند.

اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه‌ اسلامي در ادامه با بيان اين‌كه " در حوزه‌ اصولگرايان عدم اتحاد و وحدت و تنها به «من» فكر كردند يك آفت بزرگ است" گفت: وقتي فضا براي اصولگرايان مهيا خواهد شد كه تمام «من»‌ها به «ما» تبديل شود و در آن وقت با يك فرآيند وحدت و انسجام مي‌توانيم در مقابل رقباي داخلي و خارجي به پيروزي دست پيدا كنيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن