تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812292842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشکلات حقوقي جمع.آوري ماهواره.


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: يك استاد دانشگاه گفت: اگر قانون.گذار قانوني را تصويب كند كه به سادگي بشود آن را زير پا گذاشت باعث مي.شود مردم با شكستن يك قانون كوچك، جرم.هاي بزرگ.تري را هم انجام داده و به ديگر قوانين مقدسي هم كه بايد به آن پايبند باشند، احترام نگذارند.






نعمت احمدي اظهاركرد: بحث ماهواره فقط مربوط به كشور ما نيست و تقريبا تمام دنيا با آن مسئله دارد راهش هم اين نيست كه ما به كلي آن را منع كنيم به خاطر اينكه امكانش را نداريم. ضرورت سال 73 يا سال 90 براي قانون.گذاري هم هيچ تفاوتي نكرده و هر دو مشابه هم هستند اما تصويب اين قانون در سال 73 كار غلطي بود يعني اگر شما بخواهيد صورت.مسئله يك تكنولوژي يا يك علم را پاك كنيد امكان عملي براي اين كار را نداريد.





وي خاطرنشان كرد: ما اين مسئله را با ويديو و خيلي چيزهاي ديگر داشتيم. يادم مي.آيد در خيابان وزرا ويديويي را گرفته بودند و ماموري كه بايد ويديو را مثلا معدوم مي.كرد به آن دست نمي.زد و مي.گفت نجس است. منظورم اين است كه ما با تاسف به جاي اينكه بياييم ببينيم چه بايد كرد و با اين وسيله جديد از باب فرهنگ بومي.مان برخورد كنيم، آمديم صورت مسئله.اش را پاك كنيم حال آنكه پاك شدني نيست.

اين حقوقدان ادامه داد: وقتي از تهاجم فرهنگي صحبت مي.كنيد بايد فرهنگي قوي.تر از آن بگذاريد كه امكان مبارزه و موفقيت باشد اما ما چه كار كرده.ايم؟به باور من حالا بايد فرهنگ.سازي كنيم و با اين سرعتي كه تكنولوژي دارد خيلي آرماني است بگوييم ما فرهنگ بسازيم تا مردم به سمت ماهواره و امثال اين.ها نروند فقط تنها كاري كه مي.توانيم انجام دهيم اين است كه بخش تلويزيون.مان را با تكيه بر فرهنگ بومي خودمان گسترش بدهيم و بتوانيم مراجعه به ماهواره را كم كنيم.

احمدي تصريح كرد: ماهواره امروز در بسياري از جاها وجود دارد. من در يك روستاي كوهستاني و دور افتاده رفته بودم و آنجا همه در حياط خانه.شان ديش ماهواره وجود داشت. تعجب كردم كه در اينجا مردم خيلي نياز به فرهنگ ماهواره.اي ندارند اما آنها مي.گفتند ما حتي كانال داخلي تلويزيون خودمان را نمي.توانيم بگيريم و اين كار را از طريق ماهواره انجام مي.دهيم پس هم از نظر تكنولوژي ما بايد وسعت بدهيم كه راحتي و دسترسي به برنامه.هاي خودمان داشته باشيم و هم اينكه برنامه.هاي ما بايد غني باشند وگرنه شما چه بخواهيد و چه نخواهيد تكنولوژي آن.قدر پيشرفت كرده كه چند صباحي ديگر حتي نيازي به ديش و ريسيور و اين.ها هم نيست آن وقت مي.خواهيم چه كار كنيم؟

وي افزود: ما بين صفر و 100 ايستاده و يك حد وسطي را در نظر نگرفته.ايم به خاطر اينكه هم برنامه.هاي ما جوابگو نيست و هم اينكه ماهواره يك تكنولوژي است و نبايد فكر كرد ماهواره فقط رقص، آواز، خبر و دشمن است بلكه كلي برنامه دارد، برنامه.هايي كه دانشجو، استاد دانشگاه، خانواده.ها استفاده مي.كنند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به بحث ورود پليس به منازل ادامه داد: ما يك حريم و حرز داريم، خانه و ماشين هر فرد حريم اوست. قانون.گذار هم اين امر را تاييد كرده و حتي پليس براي گشتن ماشين، نياز به دستور قضايي دارد و خودسر نمي.تواند اين كار را انجام دهد و طبيعتا نيروي انتظامي بدون مجوز نمي.تواند وارد منازل شود. فقط يك جرم مشهود داريم كه در ديد عموم و منظر باشد كه البته آن هم تعريف دارد.

وي افزود:.يكي از شبكه.هاي ماهواره.اي پشت بام.هاي تهران را نشان مي.داد كه ديش.هاي روي آن از تعداد درختان داخل خيابان بيشتر بود البته پليس هم حق ندارد در تمام خانه.ها وارد شود. از طرف مسئولان قضايي كشور هم اعلام شد كه پليس راسا، خودسرانه، بدون اذن قاضي و با يك حكم كلي مجاز نيست وارد منزل شود، بلكه بايد با حكم قاضي و با تعيين مصداق اين كار صورت گيرد.

احمدي با بيان اينكه قانون.گذار نبايد قانوني را تصويب كند كه امكان اجراي آن وجود نداشته باشد گفت: من هميشه مي.گويم راه شكستن قانون را من قانون.گذار به مردم نشان مي.دهم؛ شما اگر قانوني را تصويب كنيد كه آن را به سادگي بشود زير پا گذاشت باعث مي.شود مردم با شكستن يك قانون كوچك، جرم.هاي بزرگ.تري را هم انجام دهند.

وي افزود: وقتي من كه تجهيزات ماهواره.اي دارم قانون.شكني مي.كنم، پليس و نيروي .هاي اجرايي هم قانون.شكني مي.كنند، خيري كه از اين جريان نمي.بينيم هيچ، بلكه مردم و نيروها را وادار مي.كنيم قانون.شكني كنند. شماي پليس كه بدون اذن قاضي وارد منزل مي.شويد قانون.شكني مي.كنيد و من نماينده مجلس هم با قانون خامي كه در جامعه گذاشته.ام، باعث مي.شوم مردم به ديگر قوانين مقدسي هم كه بايد به آن پايبند بود، احترام نگذارند.

اين حقوقدان از تعديل قانون به عنوان راهكاري براي حل اين مسئله يادكرد و افزود: در بسياري از كشورها، دولت با راهكار منظمي برنامه.ها را رله مي.كند و جلوي برنامه.هاي ناصواب را مي.گيرد كه با يك برنامه.ريزي مي.تواند ايم موضوع در ايران نيز اجرايي شود.

منبع : ايسنا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن