تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816519717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمایت یک زن شیعه از اولین زن راننده سعودی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

امروز یک زن شیعه اهل قطیف در استان الشرقیه عربستان با شکستن قانون منع رانندگی زنان، از "منال الشریف" اولین زن راننده سعودی که بخاطر راندن خودروی خود در بازداشت است، حمایت کرد.

این زن جوان شیعه با راندن خودروی خود در خیابان‏های قطیف و قرار دادن فیلم آن در سایت یوتیوپ از "منال الشریف" مشهور به "اولین زن راننده سعودی" که به علت تخطی از قانون "ممنوعیت رانندگی زنان" در عربستان هم‏اکنون در بازداشت به سر می‏برد، حمایت کرد.

این زن شیعه که به گفته خود در منامه پایتخت بحرین رانندگی را آموخته و گواهینامه از آنجا دارد، فیلم 10‏ دقیقه‏ای از رانندگی خود با کمک پدرش تهیه کرده و در یوتیوپ گذاشته است. این زن و پدرش در ویدیوی کوتاه خود درباره ممنوعیت رانندگی اظهارنظر کرده و آن را محکوم کرده‏اند.

این زن شیعه طی اظهاراتی در این باره گفت: من اولین دختری نیستم که خواهان آزادی رانندگی زنان در عربستانم. دختران و زنان جوان زیادی در جده، ریاض و منطقه الشرقیه هستند که هم گواهینامه دارند و هم هر از گاهی با خودروی خود در خیابان‏ها می‏چرخند! پدر و برادرانم با رانندگی من موافقند.

وی در ادامه افزود: من تنها در برخی خیابان‏های اطراف خانه‏مان رانندگی کردم که آن هم مدت بسیار کوتاهی بود؛ با این حال مردم با تعجب و حیرت به من نگاه می‏کردند.

جالب اینجاست که این فیلم توسط پدر این دختر و از پشت سر گرفته شده است. این همه بخاطر ترس آنها از اقدامات بعدی نیروهای امنیتی رژیم آل‏سعود است. به همین دلیل هویت راننده و فیلمبردار به هیچ عنوان در ویدیوی موجود در یوتیوپ مشخص نیست.

او همچنین با حمایت از اقدام "منال الشریف" در ویدیوی خود، با اشاره به مخالفت بیشتر مردم قطیف که شیعیان هستند با احکام حاکمان وهابی این کشور، آرزوی برچیده شدن این قوانین مسخره و نامشروع در آینده نزدیک را کرده است.

از سوی دیگر "احمد بن عبدالعزیز" معاون وزیر کشور عربستان در حاشیه همایش سنت نبوی در مدینه منوره در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: قانون ممنوعیت رانندگی زنان در سال 1991 تصویب شده و وزارت کشور وظیفه اجرای آن را دارد. من درباره صحیح یا غلط بودن این قانون حرفی نمی‏زنم؛ ولی قرار نیست این قانون تغییر کند.

گفتنی است 17 ماه می از سوی فعالان زن عربستانی، روز رانندگی زنان نام‏گذاری شده و صفحاتی در فیس‏بوک و دیگر شبکه‏های اجتماعی در تأیید این کمپین ایجاد شده است. از سوی دیگر نیز کمپینی با عنوان کتک زدن زنان با عقال از سوی وهابیون و مردان افراطی سعودی شکل گرفته تا فردا زنانی که رانندگی می‏کنند را با عقال بزنند!






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن