تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816421286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشای اسناد تازه جاسوسی آمريكا در سوئد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ارم نیوز : جاسوسان آمريكايي در سوئد زير نظر سفارت ايالات متحده آمريكا در استكهلم فعاليت داشته اند و پس از افشاي ماهيت و ماموريتشان توسط دستگاه اطلاعاتي سوئد خاك اين كشور را ترك مي كنند.
فارس: با افشاي اسناد تازه جاسوسي ايالات متحده آمريكا در استكهلم اين پرونده از حساسيت بيشتري نزد افكار عمومي سوئد برخوردار شده است.

منابع موثق امنيتي در سازمان اطلاعاتي سوئد (sapo) عنوان كرده اند كه در سال 2009 ميلادي، دو تبعه آمريكايي وارد سوئد شده اند و بازرسي و تحقيقي غير قانوني را در خصوص مظنونان تروريستي در اين شور اروپايي صورت داده اند. روزنامه "سونسكا داگ بلادت " در اين خصوص نوشته است كه منابع اطلاعاتي سوئدي در جريان اين فعاليتها قرار نداشته اند.

جاسوسان آمريكايي در سوئد زير نظر سفارت ايالات متحده آمريكا در استكهلم فعاليت داشته اند و پس از افشاي ماهيت و ماموريتشان توسط دستگاه اطلاعاتي سوئد خاك اين كشور را ترك مي كنند.در هر صورت دستگاه اطلاعاتي سوئد كوچكترين اطلاعي در خصوص حضور اين افراد و ماموريت آنها در سال 2009 نداشته و اين مسئله بعدها افشا شده است.

* ادامه لاپوشاني جاسوسي هاي آمريكا در سوئد

منابع امنيتي افشاكننده اين خبر نخواسته اند كه نامشان فاش شود.همين مسئله نشان دهنده تداوم پنهان كاري دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي سوئد در خصوص جاسوسي هاي ايالات متحده آمريكاست.

"آندرس دنيلسون "مقام بلندپايه دستكاه امنيتي سوئد پس از اين افشاگري روزنامه سونسكا داگ بلادت حاضر نشده است پاسخي در باره جاسوسي ايالات متحده در استكهلم دهد.طي دو سال اخير شهروندان سوئدي بارها از مقامات امنيتي و اجرايي خود خواسته اند تا در خصوص جاسوسي سفارت آمريكا در استكهلم به آنها توضيح دهند اما پاسخي دريافت نكرده.اند.

رويكرد دستگاه اطلاعاتي سوئد نسبت به خبر اخير و دهها خبر ديگري كه از سال 2009 ميلادي تا كنون در خصوص جاسوسي سفارت آمريكا در اسكانديناوي كاملا مشخص است!تشكيلات اطلاعاتي و امنيتي سوئد در صدد است از انتقال هرگونه اطلاعاتي در خصوص جاسوسي واشنگتن در استكهلم ممانعت به عمل آورد.بسياري از اخبار منتشره در روزنامه هايي مانند سونسكا داگ بلادت نيز مواضع رسمي سازمان اطلاعاتي سوئد نيست و به عبارتي نوعي "نشت اطلاعات "محسوب مي شود.

* متهم اصلي كجاست؟

همان گونه كه روزنامه سوئدي "سونسكا داگ بلادت "اشاره كرده است،ماموريت دو جاسوس آمريكايي در خاك سوئد در سال 2009 ميلايد صورت گرفته است.در آن زمان سفارت و به عبارت واضح تر سفير ايالات متحده در استكهلم ميزبان اين دو جاسوس بوده است .اين فرد "ماتيو بروزن "نام دارد . "ماتيو برزون " سفير سابق آمريكا در سوئد هم اكنون تا بتواند در مبارزات انتخاباتي سال 2012 در كنار باراك اوباما و حزب دموكرات باشد. اين ديپلمات كهنه كار كه قرار است مسئوليت ستاد مالي انتخاباتي اوباما را بر عهده بگيرد استهلم را به مقصد واشنگتن ترك كرده است. بروزن در حالي از سمت خود استعفا داده است كه هم اكنون بايد به عنوان يك متهم پاسخگوي افشاگري هاي اخير رسانه هاي سوئدي باشد.

دستگاه امنيتي و اطلاعاتي و دولت سوئد با وجود اطلاع از جاسوسي ايالات متحده در خاك اين كشور و نقش سفير سابق آمريكا در اين خصوص،به وي اجازه خروج آزادانه از كشورشان را داده اند و حتي در دادگاههاي بين.المللي نيز عليه وي اقامه وعوي نكرده.اند. بسته و مخفي نگاه داشتن راز جاسوسي سفارت آمريكا در سوئد توسط مقامات رسمي و امنيتي سوئدي به دو دوليل عمده صورت مي.گيرد. اصلي.ترين دليل فشار پشت پرده اي است كه ايالات متحده بر دولت سوئد و دو دولت دانمارك و نروژ وارد مي كند تا شايد جلوي انتشار اخبار مربوط به جاسوسي.هاي خود در اسكانديناوي را بگيرد.

از زماني كه جاسوسي ايالات متحده آمريكا در اسكانديناوي كشف شده است، اين فشارها از سوي دولت دموكرات باراك اوباما بر دولتهاي اسكانديناوي تشديد شده است. در هر صورت فعاليتهاي جاسوسي سفارت ايالات متحده موضوعي فراتر از ابهام است. برخي مقامات وزارت امور خارجه سوئد نيز سعي كردند فعاليتهاي جاسوسي ايالات متحده را در راستاي انجام وظايف امنيتي قانوني اين كشور در خاك كشورهاي ديگر ارزيابي كنند. روابط صميمانه "فردريك راينفلت "نخست وزير و "كارل بيلت " وزير امور خارجه سوئد با مقامات آمريكايي در اين خصوص بي تاثير نبوده است. با اين وجود پارلمان سوئد سعي دارد مسئله را به صورتي مستقل تري نسبت به دولت پيگيري كند. اما افشاگري هاي اخير صورت گرفته در خصوص جاسوسي ايالات متحده در استكهلم نشان مي دهد كه حتي سازمان سيا در راستاي انجام فعاليتهاي جاسوسي خود به دستگاههاي اطلاعاتي كشورهاي اروپايي نيز رحم نمي كند.

بي دليل نيست كه روزنامه سونسكا داگ بلادت فعاليتهاي جاسوسي ايالات متحده در خاك سوئد ،بدون اطلاع مقامات امنيتي اين كشور را به حمله دولت اوباما به پاكستان به بهانه دستگيري اسامه بن لادن مقايسه كرده است.

* تبعات افشاگري.هاي جديد در خصوص جاسوسي آمريكا

افشاگريهاي اخير صورت گرفته در خصوص جاسوسي دو تبعه آمريكايي در خاك سوئد،حساسيت افكار عمومي اين كشور نسبت به واشنگتن را دو چندان خواهد كرد. از اين پس شاهد فشار افكار عمومي سوئد بر دولت و دستگاه امنيت اين كشور در راستاي شفاف سازي فعاليتهاي جاسوسي ايالات متحده در استكهلم خواهيم بود.

اگرچه مقامات پارلمان سوئد قول پيگيري اين پرونده را داده اند،اما در عمل شاهد توقف اين پرونده و عدم همكاري مقامات سياسي و امنيتي سوئد در اين خصوص هستيم. در هر صورت افشاگري هاي اخير بار ديگر اين پرونده مهم امنيتي را به جريان خواهد انداخت. ضمن اينكه افكار عمومي دو كشور نروژ و دانمارك، به عنوان دو كشور اروپايي ديگر كه فعاليت.هاي جاسوسي سفارتخانه آمريكا در آنها نيز محرز شده است نيز با شدتي بيشتر خواسترا پاسخگويي دولت.هايشان نسبت به اين موضوع خواهند شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن