تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816310448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام آمادگي « كرزاي » براي گفتگو با « طالبان »


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: اعلام آمادگي « كرزاي » براي گفتگو با « طالبان »
رئيس جمهور افغانستان ديروز گفت : هر زمان كه ملاعمر رهبر طالبان بخواهد مذاكره كند امنيت وي را تضمين مي كند و اگر متحدان غربي افغانستان مخالف اين مساله هستند يا بايد وي را عزل كنند و يا افغانستان را ترك كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران )ايسنا( به نقل از خبرگزاري رويترز با توجه به گسترش فعاليت شبه نظاميان طالبان هفت سال پس از بركناري آنها از قدرت توسط آمريكا احتمال گفت وگوها با رهبران ميانه روتر طالبان چه در افغانستان و چه در ميان متحدان آن به طور روز افزوني در حال قرار گرفتن در كانون توجهات است .
دولت افغانستان مي گويد كه قصد دارد با هر كسي كه قانون اساسي افغانستان را به رسميت بشناسد گفت وگو كند.
گام حساس و ترديد آميز اول در جهت گفت وگوها در ماه شهريور و زمانيكه گروهي از مقامات افغان طرفدار دولت و مقامات سابق طالبان در عربستان درباره نحوه پايان دادن به درگيري ها ديدار و مذاكره كردند برداشته شد. اما طالبان هر گونه پيشنهاد گفت وگو را تا زمانيكه سربازان خارجي در افغانستان هستند رد كرد.
حامدكرزاي طي يك كنفرانس خبري گفت : امنيت ملاعمر رهبر طالبان را هر زمان كه بخواهد براي صلح گفت وگو كند تضمين مي كند.
وي افزود : اگر از او بشنوم كه قصد دارد به افغانستان بيايد يا براي صلح مذاكره كند من به عنوان رييس جمهور افغانستان از هيچ تلاشي براي تامين امنيت او دريغ نخواهم كرد.
كرزاي افزود : اگر من مي گويم كه مي خواهم از ملاعمر حفاظت كنم جامعه بين الملل در صورت مخالفت دو گزينه پيش روي دارد; يا من را بركنار كند و يا افغانستان را ترك كند.
اما رييس جمهور افغانستان افزود : البته ما هنوز در آن مرحله نيستيم . هم اكنون من بايد از رهبر طالبان بشنوم كه خواستار صلح در افغانستان است . آنها بايد خود را ثابت كنند.
خشونت ها در افغانستان طي دو سال گذشته افزايش يافته و ترديدهايي را درباره ي آينده اين كشور و دولت آن ايجاد كرده است .
حدود 70 هزار سرباز خارجي كه نيمي از آنها آمريكايي هستند در برابر طالبان كه نفوذ و حملاتش از طريق مناطق جنوب شرق و غرب افغانستان در حال گسترش است مبارزه مي كنند.
باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا نيز گفته كه آماده گفت وگو با رهبران ميانه رو طالبان است تا مشخص شود كه آيا استراتژي مورد استفاده در عراق مبني بر گفت وگو با دشمنان كه به تحول اوضاع در آنجا كمك كرد در افغانستان نيز كارساز خواهد بود يا خير.
همچنين رئيس جمهوري افغانستان با انتقاد شديد از عملكرد نظاميان خارجي در اين كشور گفت : ملت افغانستان از قرباني شدن غيرنظاميان خود در حملات مختلف نيروهاي ائتلاف به مرحله طغيان رسيده است .
« حامد كرزي » پس از بازگشت از شركت در نشست گفت وگوي اديان در شهر نيويورك با شركت در نشستي خبري با ابراز تاسف از كشته شدن غيرنظاميان در حملات هوايي نيروهاي ائتلاف به رهبري آمريكا و نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) گفت : « افغانستان از تلفات غيرنظاميان به ستوه نيامده بلكه به مرحله طغيان رسيده است » .
وي با اشاره به حملات هوايي نيروهاي خارجي به مناطق مختلف افغانستان و كشته و زخمي شدن غيرنظاميان اففان تاكيد كرد : بمباران روستاهاي افغانستان راه پيروزي نيست بلكه راه شكست است .
كرزي همچنين از كشورهاي خارجي مستقر در افغانستان انتقاد كرد و گفت : آنان از اين دم مي زنند كه گروه طالبان سالانه 100 ميليون دلار از تجارت ترياك سود مي برد اما وقتي به آنان گفته مي شود كه راه ترانزيت اين مواد مخدر را در منطقه « لشكرگاه » ـ « بارمچه » مسدود كنيد به راحتي از آن چشم مي پوشند و اين راه را باز مي گذارند.
وي همچنين دستاوردهاي خود از سفر به نيويورك براي شركت در نشست موسوم به گفت وگوي اديان را تشريح كرد و گفت : مهم ترين دستاورد اين سفر مذاكرات سه جانبه با « آصف علي زرداري » رئيس جمهوري پاكستان و « عبدالله بن عبدالعزيز » پادشاه عربستان سعودي بود كه درحاشيه نشست برگزار شد.
كرزي از نتايج سفر خود ابراز خرسندي كرد و فضاي مذاكرات سه جانبه را دوستانه و برادرانه خواند و گفت كه در اين جلسه موافقت شد تا « آصف علي زرداري » به زودي به كابل سفر كرده و نشستي را با وي برگزار كند كه پس از اين نشست دو طرف به عربستان سعودي سفر مي كنند و مذاكرات را با حضور پادشاه اين كشور ادامه خواهند داد.
رئيس جمهوري افغانستان اظهار داشت : مذاكره با پاكستان بسيار مهم است زيرا اگر در مذاكره با پاكستان به نتيجه برسيم بعد از آن مذاكره با گروه طالبان حل مي شود و مبارزه با تروريسم به نتيجه مي رسد.
حمله انتحاري در غرب و شمال افغانستان يك كشته و 12 زخمي برجاي گذاشت
گروه طالبان روز گذشته نيروهاي خارجي را در غرب و شمال افغانستان هدف دو حمله انتحاري قرار داد كه يك كشته و 12 زخمي برجاي گذاشت .
به گزارش ايرنا پليس افغانستان در ولايت بغلان اعلام كرد كه در حمله انتحاري در شهرستان بغلان جديد اين ولايت يك غيرنظامي كشته و 11 نفر هم زخمي شده اند .
بنا بر اعلام پليس عامل انفجار انتحاري با يك دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره كاروان نيروهاي خارجي را هدف حمله قرار داد كه از تلفات اين نيروها اطلاعي در دست نيست .
همچنين فرمانده تيپ شماره يك ارتش در غرب افغانستان اعلام كرد كه در حمله انتحاري ديروز در جاده فرودگاه شهر هرات يك سرباز خارجي زخمي شد.
« غلام فاروق نعيمي » به خبرنگاران گفت كه در اين حمله از يك دستگاه خودرو بمب گذاري شده استفاده شد.
گفته مي شود كه در اين رويداد يك خودرو زرهي نظاميان خارجي منهدم شده و هم اكنون محل رويداد توسط اين نيروها در محاصره است .
يك سخنگوي نيروهاي آمريكايي در افغانستان گفته است كه در حمله انتحاري بر ضد نيروهاي خارجي دو سرباز آمريكايي زخمي شده اند.
محمديوسف احمدي سخنگوي طالبان با تاييد حمله انتحاري در شهرستان گذره ولايت هرات در تماس با خبرنگاران مدعي شد كه در اين حمله دو دستگاه خودرو نيروهاي خارجي تخريب و سرنشينان آن كشته و يا زخمي شده اند.
چند روز قبل نيز در حمله مشابهي در ولايت هرات دو سرباز ايتاليايي كشته و چهار تن نيز زخمي شدند.
تعداد كشته هاي انگليس در افغانستان به 125 نفر رسيد
با مرگ يك نظامي ديگر انگليسي در افغانستان آمار رسمي تعداد كشته هاي انگليس در آن كشور به 125 نفر افزايش يافت .
به گزارش ايرنا يك سخنگوي وزارت دفاع انگليس روز گذشته ضمن تاييد كشته شدن نظامي انگليسي در جنوب افغانستان اعلام كرد كه وي روز شنبه و بر اثر وقوع انفجار در منطقه موسي قلعه ولايت هلمند جان باخت .
اين چهارمين نظامي انگليسي است كه در كمتر از 10 روز در ولايت هلمند افغانستان كشته مي شود .
انگليس بيش از هشت هزار نظامي در افغانستان دارد كه عمدتا در ولايت ناامن هلمند در جنوب آن كشور مستقر هستند.
بر اساس نظرسنجي انجام شده توسط بنگاه بي بي سي كه نتايج آن اواخر هفته گذشته منتشر شد حدود 68 درصد مردم انگليس خواستار خروج نظاميان اين كشور از افغانستان هستند.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن