تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820990497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهاي دريافتي هنري /


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهاي دريافتي هنري /
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

شهرام عليدي فيلم سينمايي «صدا فروش» را در كردستان عراق مي‌سازد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، كارگردان جوان سينماي ايران شهرام عليدي اولين فيلم بلند سينمايي خود را به نام «دنگي انفال» (صدا فروش) به فيلمبرداري تورج اصلاني در چندين شهر كردستان عراق جلوي دوربين مي‌برد.

فيلم سينمايي «دنگي انفال» (صدا فروش)، اين پروژه سينمايي كه كارگرداني آن را شهرام عليدي بر عهده دارد، به تهيه‌كنندگي وزارت روشنبيري (فرهنگ) كردستان عراق ـ اداره سينما توليد مي‌شود.

فيلمنامه «صدا فروش» توسط شهرام عليدي نوشته شده است و برداشتي آزاد از فاجعه نسل‌كشي انفال است كه از طرف رژيم بعث بر كردها صورت گرفته است. تاكنون حدود هشتاد درصد از لوكيشنهاي فيلم در شهرهاي اربيل، رواندز، كركوك و دهوك انتخاب شده و قرار است گروه براي فيلمبرداري سكانسهاي مختلف فيلم راهي اين شهرها شوند.

در فيلم سينمايي «صدا فروش» بازيگراني از ايران، عراق، تركيه، سوئد و سوريه به ايفاي نقش مي پردازند. همچنين تعدادي از عوامل حرفه‌اي سينماي ايران شهرام عليدي را در ساخت اين فيلم ياري مي‌نمايند، عواملي كه تاكنون حضورشان در اين پروژه قطعي شده است، عبارتند از: نويسنده، كارگردان و طراح صحنه: شهرام عليدي. مجري طرح و مديرتوليد: ساسان سالور.برنامه‌ريز: محمد رضا عسگري.دستيار اول كارگردان: جلال ساعد پناه.منشي صحنه: مسعود صحت.گروه كارگرداني: هوشيار زيرو احمد و جميل مفاخري.

مدير فيلمبرداري: تورج اصلاني.دستيار اول فيلمبردار: حسن اصلاني. دستيار دوم فيلمبردار: صمد حسين‌زاده.

گروه فيلمبرداري: محمد داوطلب، رضا گل كرمي، صلاح كريمي. صدابردار: اصغر آبگون.

دستيار صدا: سيد حسن جوادي كاشاني.مديران صحنه: عليرضا آرايش و زيرك ميره. تدوين: هايده صفي ياري.

***

فيلم سينمايي جعبه موسيقي به كارگرداني فرزاد موتمن در پنجمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان مادريد به نمايش درمي‌آيد.

آخرين ساخته موتمن كه تاكنون توانسته در مجامع بين‌المللي حضور داشته و جوايز متعددي نيز از جمله جايزه بين‌المذاهب جشنواره فيلم فجر و جايزه ويژه هيات داوران جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان همدان را به خود اختصاص داده، در آيين افتتاحيه اين جشنواره به روي پرده مي‌رود.

گفتني است سينماي ايران در سال‌هاي ‌٨٤ با ‌٢ فيلم «بازي» و «حيات» (غلامرضا رمضاني)، ‌٨٥ با ‌١ فيلم "چوپان دروغگو" (سيروس حسن‌پور) و ‌٨٦ با ‌٨ فيلم "كودك و شاعر" (اميرقاسم راضي)، "موشك كاغذي" (فرهاد مهرانفر)، "چكمه" و "بيد و باد" (محمدعلي طالبي)، "غاز مهاجر" (سيروس حسن‌پور)، "ننه لالا و بچه‌هايش" (كامبوزيا پرتوي)، "گال" (ابوالفضل جليلي) و "سينه سرخ" (پرويز شيخ‌طادي) حضوري فعال داشته و در سال ‌٨٤ نيز جايزه بهترين فيلم براي فيلم سينمايي "حيات" به ارمغان آورد.

پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان مادريد (FICI) از تاريخ ‌٢٧ آبان تا ‌٩ آذر ماه سال جاري در كشور اسپانيا برگزار مي‌شود.

***

مركز فرهنگي هنري انقلاب اسلامي بنياد رودكي (مجموعه آزادي) ميزبان «نمايشگاه آفرينش» است.

اين نمايشگاه از ساعت ‌١١ صبح امروز يكشنبه ‌٢٦ آبان‌ماه باحضور جمعي از هنرمندان درنگارخانه آينه (سالن ديوراما) اين مركز فرهنگي هنري افتتاح شد.

اين نمايشگاه شامل ‌١٧ تابلوي نقاشي از آثارندا خزايي" است.

اين نمايشگاه از تاريخ ‌٢٦ آبان‌ماه تا ‌١٧ آذرماه سال جاري در نگارخانه اصلي اين مركز برپا است.

***

يازدهمين دوسالانه عكس ايران به‌صورت غيررقابتي با موضوع آزاد و با رويكرد هنري و خلاق اوايل دي‌ماه سال جاري همزمان در گنجينه فرهنگ و هنر يزد و موسسه فرهنگي وهنري صبا برگزار مي‌شود.

يازدهمين دوسالانه عكس ايران مورد استقبال بي‌نظير عكاسان ايران قرار گرفت و تا پايان روز پنج‌شنبه ‌٢٣ آبان‌ماه (آخرين مهلت ارسال آثار) بيش از دوهزار هنرمند عكاس با بيش از ده‌هزار اثر دراين دوسالانه شركت كردند. به‌همين منظور از بين آثار رسيده به دبيرخانه دائمي دوسالانه‌ها، تعداد ‌٢٠٠ اثر انتخاب و در نمايشگاه به نمايش در مي‌آيد.

بنا برهمين گزارش: مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد يازدهمين دوسالانه عكس ايران را در دي‌ماه ‌٨٧ با موضوع آزاد و با رويكرد هنري و خلاق همزمان در گنجينه فرهنگ و هنر يزد و موسسه فرهنگي _ هنري صبا برگزار مي‌كند.

شايان ذكر است يازدهمين دوسالانه عكس ايران غيررقابتي بوده و به تمامي عكاساني كه آثارشان توسط هيات داوران انتخاب و به نمايشگاه راه يابد. همراه با لوح ياد‌بود مبلغ دوميليون و پانصد‌هزار ريال براي هرتك عكس و براي هر مجموعه عكس چهار‌ميليون ريال اهدا خواهد شد. در ضمن برگزار‌كننده در نظر دارد عكس‌هاي منتخب را دراستان‌هاي كشور به نمايش بگذارد و آثار پذيرفته‌شده در كتابي چاپ و يك جلد از آن به صاحبان آثار اهدا خواهد شد.

***

روز سه‌شنبه ‌٢٨ آبان‌ماه ساعت ‌٣٠/١٦ فيلم "من درون" به كارگرداني رولاند سوسو ريشتر و روز چهارشنبه ‌٢٩ آبان ماه ساعت ‌٣٠/١٦ فيلم "روزهاي بي‌تقويم" به كارگرداني مهرداد اسكويي ساعت ‌٣٠/١٦ در سالن تك‌ موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش در مي‌آيد.

درادامه برنامه نمايش فيلم در سينما تك روز سه‌شنبه ‌٢٨ آبان‌ماه ساعت ‌٣٠/١٦ "من درون" به كارگرداني رولاند سوسو ريشتر محصول سال ‌٢٠٠٣ به‌مدت ‌٩٠ دقيقه و روز چهارشنبه ‌٢٩ آبان‌ماه ساعت ‌٣٠/١٦ دقيقه فيلم "روزهاي بي‌تقويم" به كارگرداني مهرداد اسكويي محصول سال ‌١٣٨٦ به مدت ‌٥٢ دقيقه به نمايش در مي‌آيد.

بنابرهمين گزارش: فيلم "من درون" داستان سايمن كمبل مي‌باشد كه در بيمارستاني بيدار مي‌شود درحالي كه به‌مدت دودقيقه مرده بود. او هويت خود و خانواده‌اش را به ياد مي‌آورد. ولي تقريبا مقطعي سه‌ساله از زندگي‌اش را از ياد برده است و تصاوير مبهمي را مي‌بيند و به ياد مي‌آورد.

فيلم "روزهاي بي‌تقويم" مستندي است كه به زندگي سه‌نوجوان كه در كانون اصلاح و تربيت مي‌باشد مي‌پردازد. فيلم "روزهاي بي‌تقويم" جايزه بهترين مستند نيمه بلند پانزدهمين جشنواره بين‌المللي مستند هات‌داكس شهر تورنتو را به‌خود اختصاص داده است.

نمايش فيلم‌ها در سالن سينماتك ساعت ‌٣٠/١٦ است.

***

همزمان با دومين روز همايش معماري و سينما فيلم "تازه نفس‌ها" به كارگرداني كيانوش عياري در مجموعه آسمان فرهنگستان هنر روي پرده مي‌رود و پس از آن شادمهر راستين پيرامون آن سخن خواهد گفت.

دراين روز (دوشنبه ‌٢٧ آبان‌ماه) هم‌چنين فيلم‌هاي "طلوع جدي" به كارگرداني (احمد فاروقي قاجار) و "پيداش يك بيمارستان" ساخته‌ (ژان لويي كومولي) روي پرده مي‌رود و در ادامه سعيد محصصي و احمد ميراحسان درباره‌ي اين دوفيلم به بيان نظرات خود خواهند پرداخت.

اين برنامه از ساعت ‌١٣ آغاز مي‌شود.

***

‌١٥٠ نقاشي و مجسمه زنده ياد استاد ايرج زند عصر پنج شنبه ‌٣٠ آبان ‌٨٧ در نمايشگاه مروري بر آثار وي در نگارخانه اصلي فرهنگسراي نياوران به تماشاي عموم گذاشته مي‌شود.

سايه بريماني، همسر ايرج زند با اعلام خبر فوق گفت:« با خواهش از ‌٢٠ مجموعه دار و چهارپنج ارگان دولتي سعي كرديم آثاري از دوره هاي مختلف كاري استاد زند را گردهم آوريم تا در غياب او هر بيننده‌اي با ديدگاه و پروسه‌هاي هنري ايشان آشنا شود. حدود ‌١٠٠ تا ‌١٢٠ نقاشي و حدود ‌٣٥ مجسمه برنجي، فلزي، گچي و فلكسي در قطع هاي مختلف در اين نمايشگاه عرضه مي شود.»

وي افزود:«لابه لاي اين آثار، دست نوشته ها، نقدها و يادداشت هاي استاد زند درباره‌ي كارهايش نصب خواهد شد و سعي مي كنيم اتودها و طراحي‌هاي او نيز كه بيانگر پروسه شكل گيري برخي آثار است و به شناخت مخاطب از شيوه كاري استاد زند كمك خواهد كرد را نيز ارائه نمايم.

وي افزود:« يكي از بخش‌هاي نگارخانه فرهنگسراي نياوران را نيز به نمايش مستمر و پياپي فيلم هايي كه از زندگي استاد زند ساخته شده اند اختصاص خواهيم داد. از ايشان ‌٥ فيلم كوتاه و بلند ساخته شده است كه تماشاي آنها نيز مي تواند زواياي مختلف شخصيتي ايشان را براي مخاطب روشن كند.

بريماني با اشاره به اينكه مجسمه «مراقبه» زنده‌ياد زند كه به موزه هنرهاي معاصر تعلق دارد و مدتي در حياط تالار وحدت نصب شده بود و مورد توجه مردم قرار گرفته نيز براي اين چند روز به فرهنگسراي نياوران منتقل مي شود گفت:« مجسمه‌هاي استاد زند در تهران و اصفهان نصب شده اند. مجسمه «تختي» يا «غلبه بر نفس» ايشان در پارك اميبركبير تهران، مجسمه «عطارد» يا «يك برخورد» در پارك آرارات و مجسمه ‌٦ متري«زرافه،انسان، پري» در پارك مشتاق اصفهان سالهاست پيش روي مردم نصب شده اند. ضمن آنكه از ايشان يك نقاشي ديواري كه تلفيقي ست از فيگوراتيو و موجودات طبيعت نيز در ايستگاه مترو جهان كودك به يادگار مانده است.

او در پايان گفت: سعي مي كنيم در اين نمايشگاه، ديدگاه و شيوه كاري استاد ايرج زند در غياب او به خوبي روايت شود

شايان ذكر است درآستانه دومين سالگشت زنده ياد استاد «ايرج كريمخان زند» اين نمايشگاه از ساعت ‌٤ بعدازظهر پنج شنبه سي ام آبان ‌٨٧ در نگارخانه اصلي فرهنگسراي نياوران برپا مي شود و تا يازدهم آذر ماه داير خواهد بود.

***

اعضاي هيأت انتخاب بخش فيلم كوتاه و خيلي كوتاه سومين جشنواره فيلم پليس معرفي شدند.

بيژن ميرباقري، مجيد برزگر، شهرام مكري، حميد بهمني از سينماگران در عرصه توليد فيلم كوتاه و داستاني به اتفاق كرامت پورشهسواري كارشناس انتظامي از اعضاي هيأت انتخاب بخش فيلم‎هاي كوتاه و خيلي كوتاه اين دوره از جشنواره هستند.

هيأت انتخاب بخش فيلم كوتاه و خيلي كوتاه جشنواره، از روز گذشته (‌٢٥ آبان ماه)، كار بازبيني ‌٢٥٠ اثر رسيده به اين بخش، را شروع كرده‌اند.

هيأت انتخاب پس از بازبيني فيلم‎هاي رسيده به دبيرخانه جشنواره فيلم پليس، آثار برگزيده را به هيأت داوران جشنواره معرفي خواهد كرد تا مورد قضاوت نهايي قرار گيرد.

در اين بخش به نفرات اول تا سوم در هر كدام از بخش هاي فيلم كوتاه و خيلي كوتاه تنديس و جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.

سومين جشنواره فيلم پليس، از ‌١٩ تا ‌٢٢ آذر ماه سالجاري در تهران برگزار خواهد شد.

***

همكاري حوزه هنري و كانون پرورش فكري براي احيا و تقويت سينماي كودك

حوزه هنري و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان براي احيا و تقويت سينماي كودكان و نوجوانان، با همكاري مشترك، آثار شاخص اين گونه سينمايي را نمايش مي‌دهند.

سيد مسعود صفوي، مدير مركز توليدات و مطالعات انيميشن حوزه هنري با اعلام اين خبر گفت: براساس توافق صورت گرفته بين روساي اين دونهاد، با هدف ايجاد علاقه در كودكان و نوجوانان براي ديدن آثار ارزشمند سينماي كودك و نوجوان كشورمان، همين طور مقابله با ترويج فيلم‌هايي كه با ارزش‌هاي ديني و ملي ما سنخيتي ندارد و در نهايت، تربيت تماشاگر فهيم، به عنوان سرمايه‌هاي بي بديل سينما، مقرر شده است كه آرشيو آثار سينمايي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، با برنامه‌ريزي مشخص و تاثيرگذا، در اختيار سينما آزادي قرار گيرد تا آثار ياد شده در معرض ديد كودكان و نوجوانان و نيز خانواده‌هاي علاقه‌مند قرار گيرد.

رضا سعيدي پور، مدير فرهنگي سينما آزادي نيز درباره اين همكاري مشترك گفت: مجموعه فرهنگي سينما آزادي از اينكه در گسترش سينماي كودك و نوجوان و همچنين جلب توجه كودكان و نوجوانان به سينما با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان همگام شده به خود مي‌بالد و مفتخر است كه دراين حركت موثر و آينده ساز براي سينماي ايران به عنوان بازويي قدرتمند براي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و همه فعالان تهيه و توليد آثار سينمايي ويژه كودكان و نوجوانان ايفاي نقش مي‌كند.

وي همچنين گفت: سينما كودك مجموعه فرهنگي سينما آزادي از «عيد فطر سال جاري، ‌١٠ مهر» افتتاح و با استقبال فراوان كودكان و نوجوانان به كار خود ادامه مي‌دهد.

گفتني است بنا به اعلام منابع خبري، مدير سينما كانون اعلام كرده بود كه تعطيلي اين سينما در پي راه‌اندازي سينما كودك در مجموعه فرهنگي آزادي رخ داده است؛ در حالي كه بنا بر همين اظهار نظر، آخرين نمايش فيلم در سينما كانون« ‌١٥ اسفند سال گذشته» بوده است و مدت‌ها قبل از آغاز به كار" سينما كودك" در مجموعه فرهنگي سينما آزادي، فعاليت «سينما كانون» متوقف شده است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن