تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816450564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتمان ديني با عنوان «دين از ديدگاه عقل و وجدان» در نيك‌شهر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گفتمان ديني با عنوان «دين از ديدگاه عقل و وجدان» در نيك‌شهر برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / محمود لطفيان: گفتمان ديني با عنوان «دين از ديدگاه عقل و وجدان» روز گذشته 26 آبان‌ماه با حضور جمعي از مسؤلان و خانواده‌هاي‌شان در نيك‌شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در نيك‌شهر، حجت‌الاسلام ‌والمسلمين «احمد لطفيان سرگزي» امام‌ جمعه نيك‌شهر پس از شنيدن صحبت‌هاي تعدادي از جوانان در مورد دين، عقل و معرفت ضمن پاسخ به سؤالات تعدادي از جوانان، در مورد عرفان‌هاي دروغين و كاذب و دقت مردم و جوانان در اعمال و رفتار افراد حقه‌باز كه از دين سوء ‌‌استفاده مي‌كنند، گفت: امور معنوي و وجود افراد تعالي يافته از اعتقادات مسلمانان است و ورود سودجويان و دغلبازان نبايستي سبب آسيب دلايل اين اعتقادات شود، اما هر مدعي و معارف‌نما و هر نسخه و تجويزي نمي‌تواند آن چيزي باشد كه مورد نظر دين و بزرگان است.

وي ادامه داد: افراد بايد در برخورد با اين مسايل بسيار با احتياط و دقت‌ عمل رفتار كنند حتي در صورتي كه مدعي از عالي‌ترين مفاهيم ديني سخن به ميان آورد. چون از عوامل اصلي موفقيت اين شيادان منحرف، جهل و ناداني مخاطبان آنهاست. كسب آگاهي ديني از مراكز و افراد شناخته شده و مورد اعتماد و نيز تحقيق افراد مدعي تا حد زيادي مي‌تواند با ايجاد مصونيت بازار فريب و نيرنگ متقلبان را كساد كند.

لطفيان اظهار كرد: بخش قابل توجهي از نيرنگ‌بازان مدعي امور معنوي و اعجاز روحي و رواني مستقيم و غيرمستقيم خواسته و ناخواسته آگاهانه و يا ناآگاهانه توسط اجانب بازي داده مي‌شوند و بسياري از اينها با كشوهاي بيگانه ارتباط دارند. بايد تشنگان معنويت خود را از سر چشمه سيراب كنند نه از آب‌هاي آلوده‌اي كه جز نابودي ثمري ندارد.

وي با اشاره به اديان جعلي عصر جديد گفت: بياييم پيامدهاي مثبت اخلاقي زيستي، معنوي زيستي و عرفاني زيستي و حتي ديني زندگي كردن را معرفي كنيم و گفتمان تكليفي داشته باشيم نه نتيجه گرايانه.

لطفيان همچنين تصريح كرد: ساماندهي زندگي نياز به دانش دارد و دانشي كه ما داريم اگر دانش غربي باشد كه غربي‌ها در راستاي ارزش‌هاي خودشان اين دانش را توليد كرده‌اند آن وقت متوجه دلايل شيوع عرفان‌هاي متعدد در جامعه مي‌شويم.

وي ادامه داد: اگر عرفان در ارتباط برقرار كردن با انسان امروز توانمند باشد و بتواند وارد حوزه نيازها و انتظارات انسان امروز شود عرفان‌هاي دروغين به راحتي نمي‌توانند ادبيات‌شان را به ما تحميل كنند.

آيا ما توانسته‌ايم تأثيرات عرفان حقيقي را در شاد زيستن بيان كنيم. ما ظرفيت‌هاي بالايي در منابع عرفاني خود در زمينه شادي و شاد زيستن داريم.

امام جمعه نيك‌شهر با اشاره به نقش كتاب و كتابخواني و مطالعه در جهت ارتقاي سطح آگاهي مردم افزود: انسان ذاتاً و فطرتاً دانش دوست و جستجوگر آفريده شده و با استفاده از ابزار سؤال آگاهي‌هاي لازم را درباره موضوعات درباره خود به دست مي‌آورد، كتاب دروازه‌اي به سوي جهان گسترده دانش و معرفت است. كتاب خوب مثل خورشيد فضاي زندگي را روشن مي‌كند. كتاب مثل باران بر سرزمين دل‌ها مي‌بارد و انديشه‌ها و كردارها را رونق و زيبايي و طراوات مي‌د‌هد.

وي يادآور شد: كتاب مثل پرندگان آدمي را براي اوج و بال كشيدم و پرواز آماده مي‌كند، اسلام و قرآن دين، انديشه و معرفت ديني دانش كتاب و معنويت است. آئين آسماني ما پرچمدار كتاب و كتابخواني در زمين است. اگر افراد خانواده اهل مطالعه باشند، كودك نيز از كودكي به مطالعه كتاب اهميت خواهد داد.

لطفيان در پايان اظهار كرد: فرهنگ مطالعه براي پيشگيري از مفسده‌هاي اخلاقي، رهايي از پوچ‌گرايي و بالا بردن سطح تحصيلي فرزندان بسيار مؤثر است، چرا كه پرورش ذهن خلاق و مبتكر جوانان و تقويت روحيه علمي نسل سوم اين مرز و بوم براي مشاهده شگفتي‌هاي جهان در گرو مطالعه است و باتوجه به اهميتي كه دين اسلام و بزرگان ديني به مطالعه داده‌اند براي دفاع از آرمان‌هاي ديني و فرهنگ اسلامي و جبران عقب‌مانگي و رسيدن به خودباوري بايد فرهنگ مطالعه همگاني شود در كنار مساجد ما كتابخانه‌ها احيا شوند و سالن مطالعه در دسترس فرزندان‌مان قرار گيرد و كتاب جزء هداياي روز تولد، جشن تكليف و سوغاتي سفرهاي زيارتي و ساحتي باشد.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 389]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن