تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818165207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدعي انرژي درماني در جلسه دادگاه حاضر نشد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مردم بايد هوشيار باشند و بدانند که اين فرد که سال ها فعاليت مي کرده، يک کلاهبردار بوده است. هموطن آنلاین _ حميد رضا ناسخ _ مرد مدعي انرژي درماني که پرونده اش از سال ۸۳ در جريان است، روز گذشته بدون حضور در جلسه دادگاه محاکمه شد. وکيل او به دادگاه گفت موفق به تماس با موکلش براي ابلاغ راي دادگاه به او نشده است.
به گزارش «جوان آنلاين» جلسه رسيدگي به پرونده متهم - علي ۵۴ ساله - که اتهامات بسياري را در پرونده دارد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضي ميرعباسي برگزار شد.در ابتداي جلسه نماينده دادستان کيفر خواست ۷۷ صفحه اي صادر شده را براي دادگاه قرائت کرد.
قاضي فراهاني گفت: متهم که ادعا مي کرد داراي مدرک پزشکي است، برابر آن چه به دادگاه ارائه داده، داراي مدرک ديپلم با نمره 10.5 است که در حال حاضر با قرار وثيقه آزاد است.نماينده دادستان گفت: وي متهم است با توسل به ادعاهاي دروغين و ارائه مدرک جعلي از بيماران کلاهبرداري کرده است. همچنين برابر اوراق پرونده به کسب اموال نامشروع ، حضور در مراسم هاي مختلط، ارتباط نامشروع و نشر اکاذيب متهم است.نماينده دادستان در ادامه کيفرخواست شکايت معاون حقوقي وزارت بهداشت درباره تشويش اذهان عمومي متهم را قرائت و نامه دکتر پزشکيان وزير بهداشت وقت به آيت ا... شاهرودي براي برخورد قضايي با متهم را خواند. براساس نظريه پزشکي که پنجم شهريور سال ۷۶ ارائه شده است روش مدعي نمي تواند از نظر پزشکي موثر باشد و ادعايش خلاف است.نماينده دادستان سپس نظر رئيس پزشکي قانوني وقت دکتر شهاب الدين صدر را براي دادگاه خواند که براساس آن پس از بررسي دقيق پرونده مشخص شد متهم بدون اطلاع از پزشکي سوء استفاده مي کند و سازمان نظام پزشکي از دستگاه قضايي درخواست کرده بود با متهم برخورد قانوني شود.
نماينده دادستان درباره ادعاي متهم که بيان مي دارد داراي مدرک پزشکي از دانشگاه کمبريج است، گفت: پس از استعلام پليس بين الملل و دستگاه هاي مرتبط مشخص شد مدرک مورد ادعا جعلي بوده و هيچ اعتباري ندارد. نماينده دادستان در ادامه گفت: متهم ادعا کرده است نزد حضرت امام (ره) رفته و به ايشان انرژي داده است که پس از استعلام از موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) اين موضوع به شدت تکذيب شد.نماينده دادستان افزود: متهم تصويري را نيز به بيماران ارائه کرده که پس از بررسي مشخص شد آن شخص شبيه حضرت امام(ره) بوده که مدتي پيش در شهر مقدس قم فوت کرده است.نماينده دادستان سپس از شاکيان پرونده به دليل طولاني شدن تحقيقات پرونده عذرخواهي کرد. وي از دادگاه درخواست کرد گذرنامه هاي متهم توقيف و ۲۰ سال از کشور ممنوع الخروج شود.نماينده دادستان در پايان متهم را گناهکار دانست و برايش درخواست اشد مجازات کرد.
شاکيان در جايگاه

در ادامه جلسه قاضي ميرعباسي ، نماينده حقوقي وزارت بهداشت را به عنوان يکي از شاکيان به جايگاه دعوت کرد.
وي به دادگاه گفت: کارشناسان وزارت بهداشت همواره آمادگي دارند براي شفاف شدن تحقيقات دادگاه را ياري کنند. وي گفت: متهم به زعم آن که ادعا کرده است در رشته پزشکي و در خارج از کشور تحصيل کرده، براي فعاليت خود در ايران هيچ مدرکي ارائه نکرده است و هيئت کارشناسي اين وزارتخانه ادعاي ايشان را به رسميت نمي شناسد.
اظهارات يک شاکي از تربت حيدريه

مهران يکي از شاکياني بود که خودش را از شهرستان تربت حيدريه به جلسه دادگاه رسانده بود. او با چشمان اشکبار به دادگاه گفت: من صاحب فرزندي هستم که به طور کامل معلول است تا اين که از طريق رسانه ها دريافتم پزشکي در تهران قادر است بيماران لاعلاج را مداوا کند، بنابراين پس از آن که شماره منزلش را به دست آوردم راهي تهران شدم. متهم بيش از ۱۰ ميليون از من پول گرفت تا با انرژي دختر معلولم را مداوا کند، اما در راه بازگشت به شهرستان تصادف کردم و دخترم از ماشين به بيرون پرتاب شد و مصيبت من بيشتر شد.من همه زندگي ام را خرج کرده و حيثيت اجتماعي ام را نيز از دست داده و تاکنون خسارات زيادي ديده ام.
هر دقيقه ۱۰۰ هزار تومان دستمزد

شاکي بعدي که مقابل قاضي ايستاد براي معالجه اش از خوزستان به تهران آمده بود. پروانه دختر ۲۰ ساله اي است که بيماري لاعلاجي دارد. او به دادگاه گفت سال ۸۲ از طريق رسانه ها با متهم آشنا شدم و پس از تماس با دفتر کارش عازم هتل المپيک تهران شدم. در آن جا بيش از هزار نفر براي ملاقات با متهم تجمع کرده بودند؛ انسان هايي که همانند من از بيماري هاي دشواري رنج مي بردند و براي نجات از دشواري که گريبان زندگي شان را گرفته بود، دنبال راه نجاتي بودند تا اين که متهم در سالن هتل به ميان جمعيت آمد. او ابتدا لحظاتي آواز خواند و از بيماران درخواست کرد چشم هايشان را ببندند تا به آن ها انرژي دهد، لحظاتي بعد به ميان جمعيت آمد و در حالي که دستش را بالا گرفته بود و ۲ محافظ او را همراهي مي کردند ادعا کرد به همه انرژي مي دهد.متهم از کساني که مي خواستند به صورت خصوصي معاينه شوند درخواست کرد با محافظ هايش در کوچه ملاقات کنند. من هم اين کار را کردم و در کوچه، محافظ از من تراول ۱۰۰ هزار توماني گرفت. شاکي گفت: در جلسه خصوصي متهم براي يک دقيقه دستش را بالاي سرم گرفت و اين روند تا ۱۰ جلسه ادامه داشت اما هرگز بهبودي حاصل نشد. من اندک روحيه اي که داشتم را هم از دست دادم.
ادعاي عجيب

در ادامه جلسه، قاضي ميرعباسي زن ميانسالي را که از تبريز براي شکايت خودش را به جلسه دادگاه رسانده بود، به جايگاه دعوت کرد. فرخنده به دادگاه گفت: من به شدت دچار تيک عصبي در ناحيه سر و گردن هستم و به دليل شرايط روحي ناشي از آن قادر نيستم در مجالس و ميهماني هاي عمومي شرکت کنم تا اين که ششم دي ماه سال ۸۴ با ديدن يک سي دي از توانايي هاي متهم پس از تماس با دفتر متهم از تبريز راهي تهران شدم. وقتي وارد دفتر کارش شدم، در سالني بزرگ با بيش از ۳۰۰ بيمار مواجه شدم که برخي از آن ها را روي برانکار يا ويلچر به آن جا آورده بودند. او در سالن و در ميان بيماران حاضر شد و با نوحه سرايي و آوازخواني به گفته خودش به ما انرژي داد.
شاکي در ادامه گفت: حقوق بازنشستگي شوهرم ۱۵۰ هزار تومان بود که من آن را در جلسه خصوصي به متهم دادم و او براي يک لحظه دستش را بالاي سرم نگه داشت. او به من گفت اگر درمان شدي اثر انرژي من است وگرنه روحت گناهکار است. متهم به من گفت به تبريز برو و شب ها يک کاسه آب جلويت بگذار تا من از تهران برايت انرژي بفرستم. چند ماه که از ماجرا گذشت، فهميدم تنها هزينه اي بر دوش خانواده ام گذاشته ام و روحيه ام بيش از پيش از دست رفته است. من بيماران بسياري را سراغ دارم که از تبريز براي درمان مي آمدند ولي براي شکايت اقدام نکردند.وي گفت: من کسي را ملاقات نکردم که بگويد بر اثر انرژي درماني شفا گرفته باشد.
برايت از آمريکا انرژي مي فرستم

قاضي در ادامه جلسه، سيروس را به جايگاه دعوت کرد. شاکي که خودش را از شهرستان فسا به جلسه دادگاه رسانده بود، گفت: من بر اثر يک سانحه عصب هاي دست راستم از کار افتاد و ديگر قادر نبودم کاري انجام دهم تا اين که از طريق رسانه ها با توانايي متهم آشنا شدم. به دفتر کارش در تهران مراجعه کردم و او گفت بايد به صورت خصوصي مرا معاينه کند و هزينه آن يک ميليون تومان است که بر سر ۸۰۰ هزار تومان توافق کرديم.بعد از پرداخت پول براي چند ثانيه دستش را بالاي سرم گرفت و از من خواست به خانه ام باز گردم. او گفت هر شب ساعت ۲۱ مقابل تلويزيون بنشينم و ظرف آبي مقابلم بگذارم تا به من انرژي دهد او حتي ادعا کرد از آمريکا هم مي تواند به خانه ام انرژي بفرستد.
به ملاقات فرماندار نمي روم

بهنام مرد جواني بود که خودش را از مشهد به جلسه دادگاه رسانده بود. او در طرح شکايت خود به دادگاه گفت: در سال ۸۲ پس از آن که فهميدم متهم توانايي بسياري در درمان بيماري هاي سخت دارد، تصميم گرفتم او را به مشهد دعوت کنم تا براي کساني که در خانواده ام بيمار بودند، کاري کرده باشم. وقتي با متهم تماس گرفتم، گفت فرماندار مشهد او را به خانه اش دعوت کرده و نپذيرفته اما بعد از گرفتن شماره تماسم گفت پس از تحقيق به من جواب مي دهد.
شاکي در ادامه گفت: چند روز بعد متهم با من تماس گرفت تا زمينه حضورش را فراهم کنم. روزي که در خانه من حاضر شد، بيماران بسياري را با خودش به آن جا آورده بود و من هم ۳۵ بيمار را براي درمان فرا خوانده بودم. شاکي در ادامه گفت: او از من پولي نگرفت اما از بقيه بيماران براي يک لحظه انرژي دادن ۱۰۰ هزار تومان پول گرفت. او يکي از بيماران را که ۲۰ هزار تومان کم داشت مجبور کرد به خانه اش برود و پول را بياورد و او مجبور شد اين کار را انجام دهد. اما پس از چند ماه همگي به در خانه مان آمدند و من مجبور شدم از جيبم پول هايشان را بدهم. قاضي ميرعباسي پس از شنيدن اظهارات شاکيان براي لحظاتي تنفس اعلام کرد و در ادامه پس از شنيدن اظهارات وکيل متهم که در غياب او در جلسه حاضر بود ختم جلسه را اعلام کرد تا پس از بررسي محتويات پرونده راي نهايي را صادر کند.فارس نيز در رابطه با جلسه محاکمه مدعي انرژي درماني گفت: قرار بود محاکمه به صورت علني برگزار شود اما در آخرين لحظات با تصميم مقامات مجتمع قضايي، اين جلسه به صورت غيرعلني برگزار شد. ايسنا هم علت مطرح شدن اين پرونده در دادگاه انقلاب را ابلاغ ويژه رئيس قوه قضاييه به رئيس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب براي رسيدگي به اين پرونده ذکر کرد.
مدعي انرژي درماني بيش از ۳۰۰ شاکي خصوصي دارد

يک مقام آگاه قضايي نيز در رابطه با اتهامات مدعي انرژي درماني به فارس گفت: متهم مذکور سال ها تحت عنوان متخصص انرژي درماني فعاليت و با ادعاي دروغين از مردم کلاهبرداري مي کرد.وي افزود: مدعي انرژي درماني بيش از ۳۰۰ شاکي خصوصي داشته اما در پرونده فعلي تعداد شاکيان ۱۵ نفر مي باشد. اين مقام آگاه قضايي اطلاع رساني در مورد اين پرونده را بدان دليل ذکر کرد که مردم درباره فعاليت هاي وي اطلاعي ندارند و چنان چه مردم مطلع شوند، تعداد شاکيان پرونده هزاران نفر خواهد شد.
وي اظهار داشت: پرونده اين متهم را ۳ بار به هيئت کارشناسي پزشکي ارسال کرديم که در تمام موارد هر ۳ هيئت ادعاي متهم را دروغ عنوان کردند و گفتند که اين شخص تنها با يک سري تلقين، از مردم کلاهبرداري کرده است.
پرونده ديگر مدعي انرژي درماني در دادسراي فرهنگ و رسانه وي با بيان اين که اتهام ديگر «ع. الف» جعل مدرک پزشکي است، افزود: مشخص شد مدرکي که وي ارائه کرده است به طور کامل جعلي است و استعلام هاي انجام شده از مراجع قانوني تقلبي بودن مدرک وي را ثابت کرده است.
اين منبع آگاه با تاکيد بر اين که متهم پرونده اتهاماتي درباره مسائل اخلاقي دارد، گفت: درباره کلاهبرداري، توهين به مقدسات و انتشار لوح هاي فشرده فعاليتش بدون کسب مجوز قانوني، پرونده اي هم براي وي در دادسراي فرهنگ و رسانه مفتوح است.
وي با بيان اين که متهم از برخي مسئولان کشور هم کلاهبرداري کرده است، افزود: هنوز هم موارد مشابهي در اين زمينه در جامعه داريم که وزارت بهداشت بايد ورود کند و جلوي فعاليت اين افراد را بگيرد. مردم هم بايد هوشيار باشند و بدانند که اين فرد که سال ها فعاليت مي کرده، يک کلاهبردار بوده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن