تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821279600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زلزله بهاري در آخر هفته!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
زلزله بهاري در آخر هفته!





با اين چند توصيه، هم تعطيلات خوبي را خواهيد گذراند و هم در اين روزهاي بهاري از زندگي در خانه.اي كه همراه با خانواده تغييرش داده.ايد، بيشتر لذت خواهيد برد





در طول هفته كه وقت نداريد به سر و وضع خانه برسيد، مي.ماند تعطيلي آخر هفته كه آن هم به استراحت و انجام كارهاي عقب افتاده مي.گذرد. حالا چطور مي.شود در وقت كم سر و ساماني به اوضاع خانه داد، بستگي دارد به سليقه شما. مي.توانيد چند كار جالب درنظر بگيريد و با اعضاي خانواده آن.ها را انجام دهيد. هم تفريح است، هم دورهمي و در نهايت براي روزهاي بعد، خانه.اي داريد كه هم متفاوت از روزهاي گذشته و هم مرتب.تر است. بسته به وقتي كه داريد مي.توانيد يك يا چندتا از اين كارها را در يك روز انجام دهيد.







يخچال را مرتب كنيد

يك سفره يا ملحفه تميز كف آشپزخانه پهن كنيد و هر چه در يخچال هست را روي آن بگذاريد. از بچه.ها مي.توانيد براي اين كار كمك بگيريد. تركيبات رنگ و وارنگ خوراكي.هاي يخچال، آن.ها را سرحال خواهد آورد. يخچال شما پر از موادي شده كه ديگر مصرف نمي.كنيد و جاي اضافي در يخچال گرفته.اند. اول از همه ميوه.هايي كه دارند خراب مي.شوند را بيرون بياوريد و مصرف كنيد. اگر وقت داريد مي.توانيد با آن.ها سالاد ميوه درست كنيد. اگر چند قوطي سس يا رب يا ماده ديگري در يخچال داريد كه مثل هم هستند همه را يكي كنيد و قوطي.هاي اضافه را دور بيندازيد. خوراكي.هايي كه از شب قبل مانده مثل مرغ يا برنج را كنار بگذاريد. معمولا مي.توانيد با سر هم كردن آن.ها يك وعده غذاي خوشمزه داشته باشيد. مثلا مرغ را مي.توانيد ريش.ريش كنيد و با آن كوكو درست كنيد يا با آن ساندويچ.هاي كوچكي با سس و پنير درست كنيد و براي شام ميل كنيد. باقي.مانده پلو را همراه با يك خوراك كوچك ميل كنيد. بعد از آن ، قفسه.هاي يخچال را دستمال بكشيد و تمام چيزهايي كه به دردتان مي.خورد را دوباره در آن بچينيد. حالا متوجه خواهيد شد حجم مواد يخچال شما تقريبا به نصف رسيده.







سر و ساماني به كمد.ها بدهيد

تا به حال آب و هوا طوري بود كه هم به لباس.هاي سرد نياز داشتيد و هم به لباس.هاي گرم، پس طبيعي است كه كمد لباس.هاي شما و اعضاي خانواده پر از لباس.هايي باشد كه تا به حال به دردتان مي.خورد. اما از حالا به بعد هوا آن.قدر گرم است كه به هيچ لباس زمستاني نياز نداشته باشيد. براي سرو سامان دادن به وضع كمدها هم درست مثل مرتب كردن يخچال، بايد قبل از هر چيز لباس.ها را بيرون بياوريد و روي يك ملحفه تميز پهن كنيد. معمولا كمد شما پر از لباس.هاي كهنه.اي شده كه ديگر آن.ها را نمي.پوشيد. بدون نگراني اين لباس.ها را جمع كنيد، آن.هايي كه هنوز قابل استفاده هستند را جدا كنيد، اگر نياز به شست.وشو دارند، آن.ها را بشوييد و به نيازمندان بدهيد. اگر خودتان خانواده نيازمندي را مي.شناسيد مي.توانيد لباس.ها را به آن.ها بدهيد. اگر نمي.شناسيد هم موسسات خيريه دور و بر منزل شما آماده هستند تا با كمال ميل اين لباس.ها را از شما تحويل بگيرند.


نکته تکمیلی : خداحافظ لباس.هاي زمستاني

لباس.هاي زمستاني كه فكر مي.كنيد تا سال بعد به آن.ها نياز نداريد را جدا كنيد و در يك چمدان يا بقچه كوچك پارچه.اي بپيچيد و در جايي از كمد كه دور از دسترس است قرار دهيد. مي.توانيد براي اين.كه لباس.هاي شما تا سال بعد خوشبو و تازه بمانند چند گل ياس يا شب.بو كه در اين فصل فراوان است را لابه.لاي آن.ها بگذاريد. وقتي زمستان لباس.ها را باز كنيد بوي اين گل.ها حس خوبي به شما خواهند داد. لباس.هاي تابستاني را هم به.ترتيب اولويت در كمد و كشوها بچينيد. لباس.هايي كه بيشتر از آن.ها استفاده مي.كنيد را نزديك.تر بگذاريد و سعي كنيد جايي كه براي لباس.هاي در خانه و بيرون درنظر مي.گيريد جدا از هم باشند. اگر به اندازه كافي كشو نداريد مي.توانيد چند سبد در كمد.ها گذاشته و چيزهايي مثل جوراب يا لباس زير را در آن.ها بگذاريد.


نکته تکمیلی : يك سركشي كلي به خانه

بقيه جاهاي خانه هم درست مثل يخچال يا كمد پر هستند از وسايلي كه به آن.ها نياز نداريد مثلا اگر به حمام سركشي كنيد مي.بينيد در قفسه آن، چيزهايي مثل قوطي شامپوهايي كه تمام شده.اند، صابون.هاي مصرف شده و خميردندان.هاي نصفه جمع شده.اند، آن.هايي را كه هنوز قابليت استفاده دارند را دم دست بگذاريد تا در نخستين فرصت استفاده شوند. به تاريخ مصرف اين مواد هم توجه كنيد و درصورت تمام شدن آن.ها را دور بيندازيد.
اين شكل از مرتب كردن مي.تواند در مورد اتاق بازي بچه.ها يا اتاق كار خودتان هم انجام شود. براي مرتب كردن كتابخانه يا ميز كار هم بايد تمام چيزهايي كه روي آن است را بررسي كنيد. كتاب، مجله يا CD.هاي ديده شده را مي.توانيد جايي در كتابخانه يا كمد گذاشته و آن.هايي كه هنوز نديده.ايد را دم دست.تان بگذاريد. كمد بچه.ها را هم مي.توانيد به همين روش مرتب كنيد. كفش.ها، لباس.ها يا اسباب.بازي.هايي كه براي كودك شما كوچك شده يا خراب و كهنه است را به موسسات خيريه بدهيد تا خانه مرتب.تري داشته باشيد.







كارهاي هيجان.انگيز در خانه

حالا كه كار مرتب كردن تمام شده مي.توانيد با خيال راحت، وقت.تان را صرف كارهاي لذت.بخش.تري در خانه بكنيد. خانه مرتب به شما نشان مي.دهد چه چيزي در آن كم است. شما با كمي فكر، به راحتي مي.توانيد اين كمبودها را بدون صرف هزينه.هاي زياد برطرف كنيد. براي مثال اگر مي.بينيد اتاق كودك شما به يك قفسه اضافه نياز دارد مي.توانيد بدون آن كه نياز باشد به بازار برويد، با همين چيزهايي كه در خانه داريد آن را تهيه كنيد. فقط كافي است چند پايه و ميخ يا پيچ داشته باشيد، جاي پايه.ها را روي ديوار مشخص كرده و آن را سوراخ كنيد. وسيله.اي كه ديوار را با آن سوراخ مي.كنيد بستگي دارد به چيزي كه مي.خواهيد روي قفسه بگذاريد. اگر مي.خواهيد چيز سنگيني مثل كتاب روي قفسه بگذاريد حتما بايد ديوار را با دريل سوراخ كرده و پيچ.ها را با رول پلاك روي ديوار محكم كنيد. اگر قفسه فقط دكوري است، ميخ هم به شما جواب خواهد داد. بعد از اين.كه پايه.ها را روي ديوار قرار داديد، مي.توانيد يك اسكيت بورد يا چند كتاب روي آن.ها بگذاريد و وسايل دكوري را روي آن.ها بچينيد. با اين روش بدون اينكه هزينه زيادي صرف كرده باشيد، قفسه.هاي متفاوتي داريد كه نگاه هر كسي را به.خودش جلب خواهد كرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن