تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815484197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی 6 دختر شایسته ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ستاره دخت.های برتر علاوه بر تقدیر، مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا توان آنها در ابعاد علمی و فرهنگی با برنامه.ریزی.های بلندمدت ارتقا یابد.

مهری سویزی مدیركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش می گوید كه دختران این طرح با هدف معرفی الگوهای برتر از میان دختران دوره متوسطه انتخاب می شوند.به گفته وی قرار است در نهایت 6 نفر به عنوان "ستاره دخت ایران" معرفی شوند.


طرح ستاره دخت ایران در چه مرحله ای است؟

همانطور كه می دانید در طرح "ایراندخت نمونه" كه به "ستاره دخت ایران" تغییر نام داده است، برای نخستین بار ستارگان علمی و اخلاقی دختران دانش..آموز شناسایی می شوند. این طرح با هدف معرفی الگوهای برتردرمیان دختران دوره متوسطه برگزار می شود . تمام استان.ها سه نفر را به‎عنوان "ستاره دخت " معرفی كرده.اند كه در حال داوری علمی میان آنها هستیم و پس از پایان داوری جشن ملی معرفی "ستاره دخت ایران اسلامی" برگزار می.شود.

خیلی ها این طرح را با نمونه غربی آن مقایسه كردند به چه دلیل احساس كردید كه اجرای چنین طرحی ضرورت دارد؟

ستاره دخت ایران اسلامی" یكی از طرح.های دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش برای شناسایی ستاره.های علمی و اخلاقی از جامعه دانش.آموزان دختر دبیرستان.های كشور است.و برخلاف آنچه گفته می شود در حال حاضر برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن بیش از گذشته نیازمند الگوسازی مناسب برای دانش آموزان هستیم. در این طرح، چهره.های برتر دانش آموزی در سطح منطقه، استان و در نهایت ملی انتخاب می شوند.

طرح "ستاره دخت ایران اسلامی" الگوهای دانش.آموزی را در عرصه علم و اخلاق به جامعه دانش.آموزی معرفی می.كند تا سایر دانش.آموزان با نگاه به این الگوها، بر مشكلات فائق آیند.

قبلا 5 معیار برای انتخاب دختران اعلام كرده بودید.آیا الان معیارها تغییر كرده اند؟

خیر. شاخص های طرح ستاره دخت ایرانی در پنج محور علمی، دینی، اخلاقی، اجتماعی و خانواده است. در بخش علمی، حداقل معدل 17 برای ستاره.ها ملاك است و دانش.آموزان با معدل.های زیر 17 نمی.توانند در این طرح شركت كنند. دارندگان معدل 17 بر اساس امتیاز بندی 70 امتیاز و معدل 20 از بالاترین رتبه یعنی 200 امتیاز برخوردار می.شوند.

دانش.آموزانی كه اختراع و اكتشاف دارندن 100 امتیاز و به دانش.آموزانی كه تالیف داشته باشند، 50 امتیاز تعلق می.گیرد.

همچنین شركت و حضور در المپیادها از دیگر ملاك.هاست كه در این حوزه، 100 امتیاز به دانش.آموزان واجد شرایط تعلق می.گیرد و كل رتبه بخش علمی دانش.آموزان 450 امتیاز است.

ملاك.های دینی شامل قرآن، نماز، حجاب و عفاف است كه حافظان قرآن كریم كه به تایید كمیته اجرایی برسند، قرائت صحیح نماز و حجاب و عفافی كه دانش.آموز برای پوشش خود با اعتقاد انتخاب كرده باشد، جزو ملاك.های دینی برای انتخاب آنها خواهد بود.

درباره معیار اخلاقی نیز دانش.آموزانی كه بالاترین انضباط یعنی نمره 20 را داشته باشند، ملاك.هایی همچون متانت و اشتهار در حسن خلق و رفتار با همكلاسی ها، معلمان و اولیای مدارس در انتخاب آنها موثر خواهد بود.

همچنین داشتن ارتباطات سازنده، روحیه مسئولیت پذیری و نوع دوستی و وجدان جمعی و عضویت در تشكل.های دانش.آموزی از معیارهای اجتماعی برای انتخاب ستاره دخت ایرانی است. در بخش معیارهای خانوادگی میزان رضایتمندی والدین، مهارت.های خانه.داری و ایثار در خانواده. از ملاك.های انتخاب دختران برتر در حوزه خانواده است.

در نهایت چند نفر انتخاب می شوند؟

6 نفر. در سطح ملی یك نفر به عنوان "ستاره دخت ایران اسلامی" معرفی و 5 نفر نیز به عنوان رتبه.های بعدی معرفی می.شوند و در نظر داریم تا پس از پایان مراحل داوری جشن معرفی "ستاره دخت ایران اسلامی" را در یك مناسبت شاد و معنوی مانند تولد حضرت فاطمه علیها السّلام برگزار كنیم. ستاره دخت.های برتر علاوه بر تقدیر، مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا توان آنها در ابعاد علمی و فرهنگی با برنامه.ریزی.های بلندمدت ارتقا یابد.
سال گذشته آموزش و پرورش اعلام كرد كه قرار است دختران نمونه در اردیبهشت امسال اعلام شود.
عصرايران






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن