تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820011446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم : كيفيت نان در شهرري همچنان پايين است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مردم : كيفيت "نان" در شهرري همچنان پايين است
داخلي. اجتماعي. نان. تعزيرات.

مردم شهرري از پايين بودن كيفيت انواع نان و چند نرخي بودن آن اظهار نارضايتي كردند.

شماري از آنان در محلات مختلف شهرري در گفت وگو با خبرنگار "ايرنا" تصريح كردند: منحل شدن اداره "تعزيرات آرد و نان" شهرستان ري باعث شده نظارتي بر كار نانوايي‌هاي اين شهرستان وجود نداشته باشد.

"شهرام شهرياري" شهروند ساكن ميدان فرمانداري مي‌گويد: مقصر اصلي در ايجاد هرج و مرج در قيمت نان ، اعلام نكردن قيمت رسمي آن است.

اين شهروند گفت: روشن نيست كه چرا مسوولان نرخ رسمي انواع نان را صريحا به اطلاع مردم نمي‌رساند.

به گفته جمعي از مردم آخرين باري كه دولت نرخ رسمي انواع نان را اعلام كرد در سال ‪ ۱۳۸۱‬بود، پس از آن با وجود تكذيب افزايش قيمت نان، نانوايان به طور غير رسمي و بتدريج نرخ‌ها را بالا برده‌اند.

وي افزود: نانوايي‌هاي شهرستان ري در شرايط اعلام نشدن نرخ رسمي انواع نان، هم كيفيت و وزن نان را كم كرده‌اند و هم قيمت را افزايش داده‌اند.

"مجيد مغاري" شهروند ساكن ميدان نارنج شهرري، مجتمع كورش مي‌گويد:
نانوايي بربري محله، در پاسخ به پرسش‌هاي متعدد مردم كه چرا نان را گران كرده‌ايد مي‌گويد، دولت قيمت جديد را تعيين نكرده است، ما خودمان قيمت گذاشتيم.

حاج "خليل علي بيگي" در محله ‪ ۱۳‬آبان ، به خبرنگار ما گفت: مردم اين محله صبح زود در مقابل نانوايي "لواشي" محل حاضر مي‌شوند ، اما با اينكه نانوايي مشغول پخت نان است، نانوا از دادن نان به مردم خودداري مي‌كند.

وي افزود: اين نانوايي از شب تا ساعت پنج صبح نان را براي فروش با قيمت بيشتر بسته بندي كرده و دراختيار مغازه‌ها قرار مي‌دهد.

وي ادامه داد: قيمت نان سنگك در اين محله ‪ ۳۰۰‬تومان و قميت نان بربري ‪ ۲۰۰‬تومان است و متاسفانه هيچكس هم نيست كه به اعتراضات مردم پاسخ دهد.

"محمد قديمي" ساكن سه راه تقي آباد مي‌گويد: نانوايي سنگكي محله، نان را به قيمت ‪ ۳۰۰‬تومان مي‌فروشد، يكبار آنرا تعطيل كرده‌اند و در پاسخ اعتراضات مردم مي‌گويد، برويد به هرجا كه مي‌خواهيد شكايت كنيد.

"سعيد قاضي" ساكن محله "حمزه آباد" مي‌گويد: نانوايي‌هاي بربري اين محله نان را به قيمت ‪ ۲۰۰‬تومان مي‌فروشند در حالي كه اين نان در مقايسه با گذشته هم كوچكتر شده و هم اينكه كيفيت لازم را ندارد.

رييس اداره و شعبه‌اول "تعزيرات حكومتي" شهرستان ري در ارتباط با وضعيت نان در اين شهرستان به خبرنگارايرنا اظهار داشت: سازمان تعزيرات حكومتي در برخورد با تخلفات نانوايي‌ها ، تنها به تخلفات بهداشتي نانوايي ها رسيدگي مي‌كند و تخلفاتي مانند كم فروشي و گرانفروشي انواع نان در صلاحيت "تعزيرات آرد و نان" است.

"محمد خان محمدنژاد" افزود: استفاده از "جوش شيرين" در تهيه نان ممنوع است و براساس قانون به اين مساله تحت عنوان عرضه وتحويل كالاي غير بهداشتي رسيدگي مي‌شود.

وي، نصب تابلوي "نرخ" و"جواز كسب" و استفاده از لوازم استيل (ميكسر و پاتيل) در چرخه توليد نان و داشتن سيستم تهويه مناسب براي نانوايي‌ها را ضروري دانست.

وي افزود: نانوايي‌ها تنها زماني كه مشتري براي خريد نان نباشد مجازند كه نان را به همان قيمتي كه به مردم مي‌فروشند، به ديگر مشتريان بفروشند.

رييس اداره تعزيرات حكومتي شهرستان ري گفت: مغازه‌هايي كه نان بفروش مي رسانند موظفند اين نان را به همان قيمت نانوايي بفروش برسانند.

شهرستان ري داراي ‪ ۵۰۰‬نانوايي است.ك/‪۴‬
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن