تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821212782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه هفته كتاب/برگزيدگان جايزه ادبي اصفهان جمعه معرفي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار كوتاه هفته كتاب/برگزيدگان جايزه ادبي اصفهان جمعه معرفي مي‌شوند
ششمين دوره جايزه ادبي اصفهان 29 و 30 آبانماه با حضور معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مدير عامل خانه كتاب و نويسندگان در مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين جايزه در حوزه ادبيات داستاني از آذر ماه سال 82 هر ساله شكل گرفته و اكنون ششمين دوره آن در دو بخش اصلي و ويژه برگزار مي‌شود.

در بخش اصلي 710 داستان كوتاه، 61 مجموعه داستان و 51 رمانه به دبيرخانه ششمين دوره جايزه ادبي اصفهان رسيده كه در بخش داستان كوتاه 3 اثر برگزيده و 4 اثر مورد تقدير قرار مي گيرد. در بخش مجموعه داستان و رمان نيز 3 اثر معرفي مي‌شود.

همچنين در بخش ويژه 56 داستان فانتزي و 307 داستان كودك ونوجوان به دبيرخانه ششمين جايزه ادبي رسيده است كه از آن ميان 3 اثر از داستانهاي فانتزي انتخاب مي‌شود و در بخش داستانهاي كودك و نوجوان نيز 3 اثر برگزيده و از 4 اثر تقدير به عمل مي آيد.

بر اساس اين گزارش 12 داور نهايي در كنفرانس خبري دوشنبه اين هفته معرفي مي شوند.

خريد يكصد ميليارد ريال كتاب از ناشران

از ميان 9 هزار و 525 عنوان كتابي كه براي خريد از سوي ناشران تا نيمه آبان ماه سال 87 به معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رسيده بود پنج هزار و 913 عنوان خريداري شد.

اين كتابها در شمارگان 2 ميليون و 600 هزار نسخه و صد ميليارد ريال اعتبار به خود اختصاص داده‌ و به طور متوسط از هر عنوان 500 نسخه و قيمت هر جلد 39 هزار ريال است.

از ابتداي سال 87 تا نيمه آبان 28 جلسه هيئت خريد كتاب در معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكيل شد كه به طور متوسط در هر جلسه 340 عنوان كتاب مورد بررسي قرار گرفت.

16 عنوان اثر برگزيده كتاب سال دانشجويي فردا معرفي مي شوند

16 عنوان اثر برگزيده كتاب سال دانشجويي دوشنبه 27 آبان ماه در دانشگاه تربيت مدرس معرفي مي‌شوند.

كتاب سال دانشجويي با هدف تقدير از تلاش و تشويق دانشجويان، رونق تاليف و ترجمه، شناسايي استعدادهاي برتر و ايجاد رابطه ميان مولفان و ناشران دانشگاهي برگزار مي‌شود.

اين برنامه با حضور محسن پرويز، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، دكتر حميد رضا طيبي، رئيس جهاد دانشگاهي، سعيد پورعلي معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي، محمد باقر خرمشاد معاون فرهنگي وزارت علوم و تحقيقات و فناوري، حجت الاسلام محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها و حجت الاسلام رنجبران معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و دانشگاهيان و مسئولان اين حوزه ساعت 10 صبح برگزار مي‌شود.

كتابخانه تخصصي ترجمه امروز افتتاح مي شود

كتابخانه تخصصي ترجمه امروز( بيست و ششم آبان ماه) ساعت 30/13 با حضور محسن پرويز معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ساختمان فجر افتتاح مي‌شود.

احسان عباسلو دبير سراي عالي ترجمه با اعلام اين مطلب گفت: كتابخانه سراي ترجمه همگاني نيست و تنها براي استفاده مترجمان و ناشران تاسيس شده است.

وي افزود: با توجه به تك نسخه بودن سه هزار جلد كتاب موجود در كتابخانه سراي ترجمه بعيد به نظر مي رسد اين كتابخانه عمومي و همگاني شود.

دبير سراي عالي ترجمه اظهار داشت: كتابخانه سراي ترجمه كه به لحاظ زباني گسترده و به لحاظ كيفي قابل تامل است كتابهاي تخصصي لاتين با زبانهاي گوناگوني از جمله انگليسي، فرانسوي، آلماني، روسي، اسپانيايي، بلغاري، ژاپني، چيني، تركي، ويتنامي، اردو، ارمني، بنگالي، ازبكي، نروژي و رومانيايي را در خود گنجانده است.

شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلام ايران 21 الي 29 آبان ماه سال جاري در تهران و سراسر كشور برپاست.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن