تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815562779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرور فيلم‌هاي جشنواره ـ 3/رقابت 10 فيلمساز اول براي سيمرغ بلورين جشنواره بيست و هفتم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مرور فيلم‌هاي جشنواره ـ 3/رقابت 10 فيلمساز اول براي سيمرغ بلورين جشنواره بيست و هفتم
10 فيلمساز اول با آثار متنوع خود در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر حضور دارند و براي بردن سيمرغ بلورين بخش بهترين فيلم اول و دوم با هم رقابت مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومين بخش از مرور آثاري كه احتمال حضور آنها در جشنواره بيست و هفتم فجر مي‌رود به فيلم‌هايي اختصاص يافته كه اولين حضور فيلمسازان را در عرصه سينماي بلند حرفه‌اي ثبت مي‌كنند.

فيلمسازاني كه با داشتن سابقه در عرصه فيلم كوتاه، مستند، دستياري و همچنين تلويزيون ورود به سينماي بلند را تجربه مي‌كنند. بالتبع اين حضور اولين مي‌تواند بيش از بقيه آثار متأثر از تفكر، دغدغه‌ها و سليقه خاص اين فيلمسازان باشد. وجهي كه تجربه نشان داده در آثار بعدي به تدريج كمرنگ شده و رنگي از اعلام حضور در بدنه سينما و گرايش به اقتصاد سينما مي‌گيرد.

"طاووس‌هاي بي‌پر" اولين فيلم جواد مزدآبادي پس از ساخت چند فيلم كوتاه و مستند و مجموعه تلويزيوني است. فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي حضور ندارد ولي به گفته كارگردان با پايان فيلمبرداري، تدوين و صداگذاري آن در حال انجام است تا براي نمايش در جشنواره بيست و هفتم فجر آماده شود.

طاووس‌هاي بي‌پر

اين فيلم كه با حمايت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي توليد شده نخستين تجربه فريبرز عرب‌نيا به عنوان بازيگردان است. عرب‌نيا، هنگامه قاضياني، آهو خردمند، حميدرضا هدايتي، خسرو احمدي و آناهيتا افشار بازيگران آن هستند كه در ورامين فيلمبرداري شده و داستان زني است كه با شغلي خاص امرار معاش مي‌كند و با از دست دادن شوهرش دچار مشكل مي‌شود.

"كودك و فرشته" اولين فيلم مسعود نقاش‌زاده است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله تدوين قرار دارد. پس از پايان تدوين توسط محمدرضا موئيني، ساير مراحل فني آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود اين فيلم قبل از جشنواره آماده نمايش شود.

"كودك و فرشته" بر اساس فيلمنامه‌اي از محمدرضا گوهري ساخته شده كه با مرور حوادث روزهاي آغازين جنگ و سقوط خرمشهر به روايت قصه دو نوجوان به نام‌هاي بهنام و فرشته مي‌پردازد كه خانواده‌شان را در جريان حمله عراق به ايران و اصابت گلوله به خانه شان از دست داده‌اند.

مونا احمدي و محمدرضا زادسرور دو بازيگر نوجوان و افشين ‌هاشمي، سيما خضرآبادي، سودابه بيضايي، قاسم زارع، شبنم مقدمي، مالك سراج، وحيد نجفي شوشتري، عليرضا حسيني و حسين توشه بازيگران فيلم هستند كه محصول سيمافيلم و بنياد سينمايي فارابي است.

"نيلوفر" اولين فيلم سابين ژمايل است و رويا نونهالي، شهاب حسيني، هنگامه قاضياني، امير آقايي، صادق صفايي، فاطمه معتمد آريا و... بازيگران آن هستند. فيلم داستان دختري عراقي است كه آرزوي خواندن و نوشتن دارد، اما در دهكده او تنها پسرها مي‌توانند درس بخوانند. رشيد بوغريب و فرشته طائرپور تهيه‌كنندگان "نيلوفر" محصول مشترك ايران، فرانسه و لبنان هستند.

"انگشتر متبرك" اولين فيلم شهرام مكري پس از ساخت فيلم‌هاي كوتاه چون "توفان سنجاقك"،‌ "محدوده دايره" و "آندوسي" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي حضور ندارد ولي به گفته مهدي كريمي تهيه‌كننده در پايان مراحل فني قرار داشته و به زودي آماده نمايش و حضور در جشنواره بيست و هفتم فجر مي‌شود.

مكري در اولين فيلم خود از بازيگران تئاتر استفاده كرده كه روايتي غير كلاسيك از داستان كلاسيك سرقت از جواهرفروشي را به تصوير مي‌كشد. سعيد ابراهيمي‌فر، سينا رازاني، هوتن مكري، علي سرابي، سيامك صفري، رضا بهبودي، پگاه طبسي‌نژاد، صدف احمدي و هوشنگ قوانلو در فيلم بازي كرده‌اند.

"صندلي خالي" اولين فيلم سامان استركي است و در آخرين گزارش فارابي آماده نمايش اعلام شده است. فيلم با فيلمنامه استركي چند داستان اجتماعي را به صورت موازي روايت مي‌كند. يك كارگردان زن، يك كارگردان مرد و يك زوج شهرستاني شخصيت‌هايي هستند كه سرنوشت آنها به هم گره مي‌خورد و به مرور درگير ماجراهايي مي‌شوند كه خودشان ايجاد كرده‌اند.

فريبرز عرب‌نيا، پانته‌آ بهرام، رضا عطاران، محمد‌رضا شريفي‌نيا، گوهر خيرانديش، فريده فرامرزي، يوسف صيادي، روشنك عجميان، بهناز استركي، علي مردانه، اسدالله يكتا و خاطره حاتمي بازيگران فيلم هستند. موسيقي متن را طه شجاع‌نوري و گروه دنگ شو ساخته‌اند و از دو قطعه محسن نامجو نيز در آن استفاده كرده‌اند.

"حيران" اولين فيلم شاليزه عارفپور پس از دستياري فيلمسازان حرفه‌اي چون رخشان بني‌اعتماد، محمدرضا هنرمند و عليرضا رئيسيان و ساخت مستندهاي "زير پوست باران"، "گل در تاريكي" و "درون من" و فيلم كوتاه "سايه ماه" است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است.

فيلم بر اساس فيلمنامه‌اي از عارفپور و نغمه ثميني داستان ماهي دختر روستايي است كه با حيران مهاجر جوان افغان آشنا مي‌شود و با وجود مخالفت خانواده با او ازدواج مي‌كند، پيوندي كه پيامدهاي بسيار دارد. باران كوثري، مهرداد صديقيان، خسرو شكيبايي، فرهاد اصلاني، ژاله صامتي، فوژان عارفپور، محسن و پارسا مكاري و احمد ياوري شاد از بازيگران فيلم هستند.

"پوسته" اولين فيلم مصطفي آل‌احمد پس از ساخت چند فيلم مستند است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي آماده نمايش است. "پوسته" داستان مردي است كه به دليل وجود بعضي مسائل در هويت خود بازنگري مي‌كند.

حميد فرخ‌نژاد، الناز شاكردوست، مريم كاوياني و امير غفارمنش بازيگران فيلم هستند كه به تهيه‌كنندگي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي توليد شده است. عليرضا كهن‌ديري در حال ساخت موسيقي متن فيلم است كه پس از پايان مراحل فني آماده نمايش شده و در جشنواره بيست و هفتم فجر حضور پيدا مي‌كند.

"سايه وحشت" اولين فيلم عماد اسدي است و در آخرين گزارش فارابي حضور ندارد. فيلم كه در آخرين روزهاي فيلمبرداري به سر مي‌برد، تجربه‌اي در ژانر وحشت است و شهاب حسيني، شيلا خداداد، ماه‌چهره خليلي و ابراهيم بحرالعلومي در آن بازي دارند. مهران قدكچيان همزمان فيلم را تدوين مي‌كند و علي‌اكبر ثقفي تهيه‌كنندگي آن را بر عهده دارد.

"بيرون آوردن مردگان" اولين فيلم جواد افشار پس از تجربه ساخت چند فيلم و مجموعه تلويزيوني است. اين فيلم در آخرين گزارش توليد اعلام شده از سوي فارابي در مرحله تدوين قرار دارد. فيلم با فيلمنامه‌اي از برزو نيك‌نژاد درباره چهار دانشجو است كه براي انجام تحقيق به غسالخانه‌اي در جنگل مي‌روند، اما شب اتفاق‌هايي مي‌افتد كه گويي نبايد به آنجا مي‌آمدند.

صندلي خالي

كامبيز ديرباز، احمد مهران‌فر، بهاره افشاري، سحر ريحاني، علي افشار، بابك حميديان، اصغر نقي‌زاده، هادي قميشي و جمشيد هاشم‌پور از بازيگران فيلم هستند. مهدي حسيني‌وند تدوين را آغاز كرده و فيلم براي حضور در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر آماده نمايش مي‌شود.

"دو خواهر" اولين فيلم محمد بانكي تهيه‌كننده سينماست كه در مقام بازيگر و تهيه‌كننده فيلم‌هاي "علف‌هاي هرز"، "تهاجم"، "حامي"، "مرد كوچك"، "شاهين طلايي" و... را در كارنامه دارد. اين فيلم در مرحله صداگذاري قرار دارد و بر اساس فيلمنامه حسين مثقالي ساخته شده كه داستان جواني كلاهبردار است. او همزمان با دو خواهر در چهره‌هاي متفاوت ارتباط برقرار مي‌كند.

محمدرضا گلزار، الناز شاكردوست، نيكي كريمي، حامد كميلي، بهنوش بختياري، پوراندخت مهيمن و احمد پورمخبر از بازيگران اين فيلم هستند. فيلم به دليل حاشيه‌هايي چون ممنوع‌الكار شدن گلزار و ... هنوز سرنوشتي مشخص ندارد و به نظر مي‌آيد براي اكران عمومي آماده شود.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن