تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815539009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

١+٥ نظر سولانا را براي افزايش تماس ها با ايران تاييد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ١+٥ نظر سولانا را براي افزايش تماس ها با ايران تاييد كرد
گزارش لس آنجلس تايمز و اظهارات يك مقام آمريكايي پس از پايان ٢ روز نشست ١+٥ در پاريس حاكي از آن است كه اين كشورها اميدي به اعمال دور ديگري از تحريم ها يا به نتيجه رسيدن گفت و گو با ايران قبل از انتقال قدرت از دولت بوش به اوباما ندارند درعين حال نماينده روسيه اعلام كرد: نمايندگان ١+٥ نظر سولانا براي افزايش تماس ها به ايران را تاييد كردند. همچنين به گزارش خبرگزاري فرانسه پس از آن كه سولانا روز جمعه از احتمال برقراري تماس هاي بيشتري با ايران خبر داد، يك مقام وزارت خارجه آمريكا اين مسئله را تاييد كرد اما درعين حال افزود: انتظار نمي رود چنين گفت و گوهايي در صورتي كه انجام شود نتايجي به دنبال داشته باشد؛ به خصوص در زماني كه انتقال قدرت از دولت بوش به اوباما درحال اجراست. لس آنجلس تايمز نيز در گزارشي با اشاره به بي نتيجه بودن نشست پاريس، اعمال دور جديدي را از تحريم ها عليه ايران تا پيش از پايان يافتن دوره رياست جمهوري بوش منتفي دانست. هم زمان سرگئي ريابكوف معاون وزير خارجه روسيه پس از پايان نشست پاريس اعلام كرد: كشورهاي غربي عضو گروه «١+٥» خواستار اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران بودند، ولي روسيه و چين از اين مسئله استقبال نكردند. وي همچنين خبر داد: ١+٥ نظر سولانا براي افزايش تماس ها با ايران را تاييد كرد درعين حال از نتايج نشست روز جمعه نمايندگان ١+٥ براي بررسي سوالات ايران درباره نامه سولانا هيچ گزارشي منتشر نشده است از سوي ديگر در آستانه انتشار گزارش جديد البرادعي موسسه علوم و امنيت بين الملل آمريكا در گزارشي به پيشرفت سريع ايران در تكميل ساخت راكتور آب سنگين اراك اشاره كرده و آن را مايه نگراني دانسته است.

لس آنجلس تايمز: اميدي به افزايش تحريم هاي ايران تا پيش از پايان دوران بوش نيست
به گزارش ايسنا يك روزنامه آمريكايي با اشاره به پيشرفت برنامه هسته اي ايران نوشت كه آمريكا و ديگر قدرت هاي غربي در رسيدن به توافق درخصوص راه هاي تحت فشار گذاشتن ايران براي متوقف كردن برنامه غني سازي اورانيوم شكست خورده اند.روزنامه لس آنجلس تايمز در گزارشي با اشاره به اين مطلب افزود، قدرت هاي جهاني در روزهاي اخير نتوانستند به يك استراتژي واحد براي تحت فشار گذاشتن ايران به منظور متوقف كردن آن چه «بخش هاي جنجال برانگيز برنامه هسته اي تهران» خواند دست يابند. اين درحالي است كه در گزارش جديد عنوان شده است كه ايران در پيشبرد يكي از بخش هاي زيرساخت هاي هسته اي پيشرفت زيادي داشته است.ديپلمات ها روز جمعه گفتند كه نشست مقامات آمريكايي، اروپايي، روسي و چيني در پاريس به توافقي درخصوص برداشتن گام هاي بيشتر براي تحت فشار گذاشتن ايران باهدف توقف برنامه غني سازي اورانيوم در تاسيسات نطنز منجر نشده است و مذاكرات بدون هرگونه اقدام جديدي كه قابل اعلام باشد به پايان رسيد.اين روزنامه ادامه داد: آژانس بين المللي انرژي اتمي كه ناظر هسته اي سازمان ملل است احتمالا در روزهاي آينده گزارشي را در خصوص ايران منتشر خواهد كرد. اما باتوجه به اين كه هيچ اقدام جديدي در پاريس صورت نگرفت، اميد به اعمال دور ديگري از تحريم هاي شوراي امنيت عليه ايران تا پيش از پايان يافتن دوره رياست جمهوري جورج بوش از بين رفت. روسيه و چين كه هر ٢ دارنده حق وتو در شوراي امنيت مي باشند در برابر تحريم هاي جديد عليه ايران مقاومت كرده اند. مسكو و پكن برعكس واشنگتن روابط نزديك سياسي و تجاري با ايران دارند و هيچ فشار داخلي را براي اقدام عليه جمهوري اسلامي احساس نمي كنند.

معاون وزير خارجه روسيه: مسكو و پكن با افزايش تحريم هاي ايران مخالفت كردند
خبرگزاري اينترفكس مسكو به نقل از سرگئي ريابكوف، ديپلمات روس حاضر در مذاكرات پاريس گزارش داد كه طرف ها به هيچ توافقي درخصوص تحريم ها نرسيده اند.وي گفت: كشورهاي غربي با تحريم ها موافقند، اما چين، نظير روسيه از آن حمايت نمي كند.ريابكوف در راه بازگشت از پاريس كه براي شركت در دور ديگري از نشست ميانجيان بين المللي گروه «١+٥» در حل و فصل مسئله هسته اي ايران به آن جا سفر كرده بود، تاكيد كرد: «ما با مسئله اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران كه برخي شركت كنندگان غربي در گروه «١+٥» خواستار آن مي باشند، موافق نيستيم.»وي تاكيد كرد كه در اين نشست روسيه تلاش كرد شركاي غربي خود را در گروه «١+٥» به ضرورت ادامه گفت و گوهاي بدون وقفه با تهران متقاعد كند.ريابكوف خاطرنشان كرد كه گروه «١+٥» در نهايت موضع گيري واحد و موقعيت سولانا نماينده اتحاديه اروپا براي ادامه گفت و گو و افزايش تماس ها را با ايران مورد تاييد قرار داد.به گفته وي، رابرت كوپر، مدير سياسي اتحاديه اروپا مسئول انجام مذاكرات با طرف ايراني است. البته محل و زمان انجام اين مذاكرات هنوز مشخص نشده است.درهمين حال خبرگزاري فرانسه نيز نوشت: خاوير سولانا، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا كه نمايندگي ١+٥ را در گفت و گو با ايران برعهده دارد، هفته گذشته پيشنهاد گفت و گوهاي هسته اي بيشتري را با ايران داد و روز جمعه نيز از احتمال برقراري تماس هاي بيشتر با ايران سخن گفت.يك مقام وزارت خارجه آمريكا اين موضوع را تاييد كرد و درعين حال گفت كه انتظار نمي رود چنين گفت و گوهايي در صورتي كه به وقوع بپيوندد، نتايجي به دنبال داشته باشد؛ به خصوص در زماني كه انتقال قدرت از دولت جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا به گروه باراك اوباما، رئيس جمهور منتخب آمريكا درحال اجرا باشد.

صفري: پيشنهاد توقف غني سازي در مقابل توقف تحريم تامين كننده مصالح ايران نيست
در همين حال به گزارش ايرنا مهدي صفري معاون وزيرخارجه كشورمان در ديدار با همتاي فنلاندي خود تاكيد كرد كه پيشنهاد گروه ١+٥ در مورد توقف غني سازي اورانيوم توسط ايران، مغاير روح حاكم بر پيمان «ان پي تي» است. وي در اين ديدار كه در هلسينكي انجام شد، گفت: پيشنهاد «توقف تحريم در برابر توقف غني سازي» واجد ابهامات عديده اي براي ايران است كه نمي تواند تامين كننده مصالح كشور باشد.

ادعاي يك موسسه آمريكايي درباره گسترش فعاليت هاي آب سنگين اراك
همچنين در آستانه انتشار گزارش البرادعي و برگزاري نشست فصلي شوراي حكام، موسسه علوم و امنيت بين الملل آمريكا در گزارشي به پيشرفت سريع ايران در تكميل ساخت راكتور آب سنگين اراك اشاره كرد. اين گزارش مي افزايد: ايران پيشرفت چشم گيري را در تاسيساتي ديگر به دست آورده است و آن، تاسيسات آب سنگين اراك است كه مي تواند درنهايت به توليد پلوتونيوم بپردازد. براساس تصاوير ماهواره اي منتشرشده از سوي موسسه علوم و امنيت بين الملل، ساخت وساز در اراك پيشرفت چشم گيري در ماه هاي فوريه تا اكتبر داشته است. اين گزارش حاكي است: ساخت گنبد راكتور تقريبا كامل شده و ديگر ساختمان هاي مجاور به راكتور نيز طولاني تر به نظر مي رسند. ساخت برج هاي خنك كننده نيز ظاهرا در تصوير اكتبر ٢٠٠٨ تكميل شده است درحالي كه پي آن در تصوير فوريه ٢٠٠٨ موجود نيست. به گزارش لس آنجلس تايمز بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي پيش بيني مي كنند كه راكتور آب سنگين اراك تا سال ٢٠١١ كامل نشود. چنين تاسيساتي مقادير نسبتا زيادي را از پلوتونيوم قابل استفاده در مسير تسليحاتي توليد مي كنند كه مي تواند از سوخت اورانيوم مصرف شده در يك تاسيسات فرآوري استخراج شود كه ايران نه آن را دارد و نه گفته كه خواستار آن است.

موسوي: تركيه قصد دارد به مركز توليد سوخت هسته اي منطقه تبديل شود
از سوي ديگر رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در گفت وگو با نيويورك تايمز اعلام كرد كه كشورش آماده است ميان ايران و دولت جديد آمريكا كه از ژانويه سال آينده ميلادي آغاز به كار مي كند ميانجيگري كند. سيدرسول موسوي مديركل دفتر مطالعات وزارت خارجه كه در راس هيئتي براي شركت در يك ميزگرد به تركيه سفر كرده بود به ايسنا گفت: تركيه برنامه ٥٠ساله اي براي رسيدن به انرژي هسته اي دارد. وي افزود: آنان معتقدند مي توانند مركز توليد سوخت هسته اي منطقه شوند بدون آن كه حساسيت خاصي را ايجاد كنند و البته در اين مسير بسيار جدي اند. موسوي با اشاره به آن چه درباره مسئله هسته اي در اين ميزگرد از سوي ايران مطرح شده است، گفت: در اين ميزگرد برنامه هسته اي ايران بعد از تهيه و تدوين مداليته و نيز تحولات پس از آن ارائه شد.

بحثي كه ما در اين خصوص داريم اين است كه وضعيت برنامه هسته اي صلح آميز ايران به گونه اي است كه سرنوشت آن هرچه باشد براي كشورهاي ديگر كه بخواهند در زمينه توليد انرژي هسته اي فعاليت كنند تعيين كننده است. بنابراين بهتر است كشورهاي مدنظر از ايران حمايت كنند.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن