تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821142539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد شدید عفو بین الملل از آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: واحد مرکزی خبر نوشت:

عفو بین.الملل روز پنجشنبه در گزارش سالانه خود از عملکرد آمریکا در زمینه حقوق بشر انتقاد کرد. در این گزارش آمده است با توجه به وضع زندانیانی که بدون محاکمه در زندان.های گوانتانامو و افغانستان به سر می.برند و همچنین اجرای حکم اعدام ، عملکرد آمریکا در زمینه حقوق بشر با پسرفت روبرو بوده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر که مقر آن در لندن است، در این گزارش یادآور شد که آمریکا در سال دو هزار و ده میلادی چهل و شش زندانی را اعدام کرد که شیوه دفاع یا محکومیت یا حتی وضع سلامتی ذهنی بسیاری از آنها به شدت با تردید روبرو بوده است.

در این گزارش آمده است در پایان سال دو هزار و ده، زندان نظامی گوانتانامو میزبان صد و هفتاد و چهار نفر بود که در بین آنها سه زندانی بنابه حکم یک دادگاه نظامی در این زندان به سر می.برند، این در حالی است که چنین دادگاهی با معیارهای بین.المللی در زمینه دادرسی هیچ مطابقتی ندارد.

در این گزارش همچنین آمده است برای بسیاری از زندانیان هنوز هیچ دادگاهی در نظر گرفته نشده ، در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توجهی به پایان مهلت اعلام شده برای بستن زندان گوانتانامو نشان نمی.دهد.

در گزارش عفو بین الملل تصریح شده است شماری از زندانیان در دادگاه.های نظامی محاکمه شده.اند. عفو بین.الملل افزوده است صدها زندانی در پایگاه نظامی بگرام در افغانستان از نظام حقوقی مشخص برای دفاع از پرونده خود محرومند یا با شکنجه و بدرفتاری روبرو هستند. این سازمان مدافع حقوق بشر همچنین از اینکه مقامات آمریکایی از تلاش.های صورت گرفته برای تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر جلوگیری می.کنند، اظهار تاسف کرد.

این در حالی است که چنین نظارتی در دو دوره ریاست جمهوری جرج بوش صورت می.گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در این گزارش همچنین آمده است صدها زن باردار در آمریکا به علت عدم دسترسی به خدمات بهداشتی کافی جان خود را از دست می.دهند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن