تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798398076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت از اعتیاد؛ لبخند دوباره به زندگی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سنندج - خبرگزاری مهر: خوابیدن در کارتونها، به هر دری زدن برای یافتن مواد مخدر و طرد شدن از خانواده و دوستان تا حاضر شدن روی سن و سخن گفتن در مورد تجربه های شخصی راهی است که افراد معتاد پاک شده با توکل بر خداوند متعال و تواناییهای خود به آن رسیده اند.به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم برای کسی دعوت نامه ای ارسال نشده بود و خبری از شاتر زدن دوربین های رنگارنگ برای شکار عکسهای مسئولین در میان نبود و همه آنهایی که عصر پنج شنبه در سالن آزادی سنندج گردهم آمده بودند تنها با میل و رغبت قلبی بود و بس.
در این مراسم که البته با حضور پررنگ مسئولان استان کردستان برگزار شد، انجمن معتادان گمنام استان کردستان جمعی از افرادی را که تا همین چند سال یا چند روز قبل مصرف کننده مواد مخدر بوده ولی با شرکت در جلسات و نشست های مختلف توانسته بودند از شر این بلای خانمان سوز نجات یابند را دور هم جمع کرد تا تجربیات شخصی خود را برای غلبه بر این بیماری در اختیار دیگران هم قرار دهند.
نام مراسم بر اساس اطلاع رسانی صورت گرفته اتحاد و همبستگی بود و متولی آن هم انجمن غیردولتی معتادان گمنام استان کردستان، و مدعوین این مراسم علاوه بر مسئولان و مدیران استان، جمعی از خانواده های کردستانی بودند که یا با مقوله اعتیاد سرو کار داشتند و یا اینکه آمده بودند تا ضمن کسب اطلاعاتی از بیمارشدن یکی از اعضای خانواده خود و مبتلا شدن به این درد خانمان سوز جلوگیری کنند.
برنامه با نظم خاصی آغاز و در ادامه افراد سخنران و برنامه های پیش بینی شده در زمان مورد نظر برگزار شد و حاضران در سالن آزادی سنندج برای تمام شدن و رسیدن به آخر آن هم نه به ساعتشان نگاه کردند و نه با کنار دستی خود به صحبت نشستند تا زمان بگذرد و از سالن خارج شود.
بعد از سخنرانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در خصوص برنامه های دولت در راستای مقابله و برخورد با مواد مخدر و لزوم حمایت از سازمان های مردم نهاد برای جلوگیری از توزیع و عرضه مواد مخدر در این استان، نوبت به افرادی رسید که شاید تا همین چند سال قبل در رویای خود هم روزی را تصور نمی کردند که پشت تریبون حاضر شده و برای جمعی حداقل سه هزار نفری سخنرانی کنند.
اینجا کسی را با نام و نام خانوادگی صدا نمی زدند و البته کسی هم از معتاد بودن خود خجالت نمی کشید افراد حاضر در این مراسم معتقد بودند که باید ابتدا قبول داشته باشی که معتادی تا بتوانی در ادامه بر این بیماری غلبه کرده و سپس آن را از میان برداری و از شر آن خلاص شوی.
امیر، آذر، آرام، مسعود، رضا، علی، احمد و ... اینها اسامی بودند که یکی یکی پشت تریبون حاضر شده و در مورد تجربیات شخصی خود می گفتند و از توان و روحیه آدمی برای غلبه بر مشکلات و بیماری های خود به ویژه اعتیاد سخنرانی می کردند.
یکی می گفت از خانواده های متوسط به بالا به دنیا آمده و ناگهان به دام اعتیاد وارد شده و همه چیزش را باخته و حتی مجور شده دختر خردسال خود را در راه کسب مواد مخدر بفروشد، یکی دیگر می گفت که سن و سالی نداشته و برای پرکردن جاهای خالی و کمبودهای مختلف در زندگی به این دام مبتلا شده است و یکی دیگر می گفت پدر و مادرش طلاق گرفته اند و وی نیز بی سرپرست و بدون متولی خاصی معتاد شده است.
یکی دیگر که البته سن و سالی چندانی نداشت می گفت بی دلیل و تنها برای خوشگذارانی و فقط برای یک بار مواد مخدر مصرف کرده ولی وقتی به خودش آمده دیگر همه چیز را باخته و راهی هم برای بازگشت ندیده ولی امروز و بعد از کلی تلاش و پیشتکار اعتیاد را کنار گذاشته و زندگی خوب و پایداری هم دارد.
گفتن از تجربه ها و سرگذشت های تلخ و ناراحت کننده از سوی افرادی که در جایگاه سخنران قرا می گرفتند گاهی تا جایی پیش می رفت که اشک حاضران در مراسم را در می آورد و فضای جلسه را به کلی تغییر می داد ولی آنچه بیش از همه جلوه می کرد اراده افراد معتادی بود که دیگر فکر رفتن به اطراف این بلای خانمان سوز را از سر بیرون کرده بودند.
در این مراسم حدود دو هزار نفر از افرادی که طی چند سال اخیر و با کمک انجمن معتادان گمنام از شر این بلای خانمان سوز راحت شده بودند، حضور داشتند و تمامی مسائل اجرایی و پشتیبانی برنامه را نیز خود افراد معتادی که دیگر خبری از این بیماری در میان آنها نبود، بر عهده داشتند و در بهترین شرایط ممکن و با یک برنامه ریزی مناسب و مطلوب مراسم را به پایان رساندند.
یکی از نکات بارز و قابل توجه در این مراسم حضور استاندار کردستان، معاون سیاسی و امنیتی وی، فرمانداران شهرستان های سنندج، قروه، دهگلان و بیجار، مدیران کل بهزیستی، تربیت بدنی، اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و نمایندگان شماری دیگر از ادارات و سازمان های دولتی بود که البته این حضور هم مورد توجه و استقبال قرار گرفت چرا که تماکی افرادی که بر روی سن قرار می گرفتند ابتدا از حمایت های معنوی و حضور مسئولان در مراسم تقدیر می کردند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن