تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806680739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش غرب برای حذف جلیلی از پرونده هسته ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اکونیوز:اظهار نظر جدید وزیر خارجه کشورمان آقای علی اکبر صالحی در مورد آماده بودن جواب نامه خانم اشتون از سوی وزارت خارجه که پس از تائید رئیس جمهور از سوی آقای جلیلی برای خانم اشتون ارسال شد ابهاماتی را در محافل سیاسی ایجاد کرده است.



به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،بعد از انجام مذاکرات جلیلی با اعضاء ۱+۵ در ژنو و استانبول و اتخاذ سیاست فعال و باج ندادن به رقبای غربی، سران غرب و به خصوص کاترین اشتون تلاش زیادی به خرج داده.اند تا بتوانند سعید جلیلی، رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران را به نوعی از حضور در ادامه مذاکرات حذف کنند.
گفتنی است تا پیش از این، تمام نامه.هائی که اشتون در مورد موضوع هسته.ای و گروه ۱+۵ برای ایران ارسال می کرد مستقیما به آدرس جلیلی ارسال می شد و وی، مخاطب نامه.های مذکور بود. اما بعد از دیدار ماه فوریه سال ۲۰۱۱ آقای علی اکبر صالحی با خانم اشتون در شهر بروکسل و در مقر اتحادیه اروپا، به نظر می.رسد شرایط به گونه.ی دیگری رقم خورده و اشتون به فکر سیاست.های تفرقه افکنانه افتاده است.
با این اوضاع گویا یکی از آرزوهای دیرین اتحادیه اروپا و سیاسیون غربی که برکناری سعید جلیلی از پرونده هسته.ای ایران است در حال محقق شدن است. چرا که آنها فکر می کنند شخص سعید جلیلی مانع بزرگی بر سر راه توافقات احتمالی غرب با ایران بر روی پرونده هسته.ای است.
در حقیقت سعید جلیلی به اعتقاد آنها بدلیل سیاستهای غیرقابل انعطاف و همچنین عدم پذیرش شروط ظالمانه و ناجوانمردانه، به درد ادامه مذاکرات نمی.خورد و حضور او باعث می.شود که اتخادیه اروپا نتواند به اهداف خود دست یابد و بنابراین باید از سیاستگذاری وی در پرونده.ی هسته.ای ایران کنار جلوگیری شود.
به نظر می.رسد تلاش کاترین اشتون، رئیس شورای سیاستگذاری اتحادیه اروپا در این مقطع، ایجاد تنش و اختلاف بین آقای صالحی و آقای جلیلی است. به عبارت بهتر آنها می.خواهند با توجه بیشتر به آقای صالحی و پر رنگ کردن نقش وی، از نقش سعید جلیلی برای ادامه مذاکرات هسته ای کاسته و بدین ترتیب او را از مسیر پرونده هسته ای ایران آرام آرام کنار بگذارند.
برای رسیدن به این هدف، اشتون تماسهای متعددی را با جناب آقای صالحی برقرار کرده و چندین بار هم در سخنرانی.ها و کنفرانس.های مطبوعاتی دست به مقایسه.ی بین شخصیت. آقایان جلیلی و صالحی زده است.
این مسأله نشان.دهنده این موضوع است که اتحادیه اروپا تلاش ویژه ای برای به ثمر رساندن این "سناریوی نفاق" و ایجاد اختلاف بین مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور در پیش گرفته. است.
یادآور می.شود که مواضع انقلابی و اصولی سعید حلیلی در این چند سال اخیر باعث شده تا غرب در مقابل ایران احساس حقارت و کوچکی کرده و همواره او را به عنوان سدی آهنین در مقابل اهداف مزّورانه.ی خود احساس کند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن