تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815580722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

90 طرح بيمارستاني بلاتكليف ساختمانهايي كه هنوز بيمارستان نشده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: 90 طرح بيمارستاني بلاتكليف ساختمانهايي كه هنوز بيمارستان نشده‌اند
جام جم آنلاين: موسي برزگري معاون وزير مسكن در حالي از ساخت و تكميل 140 پروژه بيمارستاني نيمه تمام در كشور از سوي وزارت مسكن خبر مي دهد كه تكميل ساختمان بيمارستانهايي كه زمان شروع احداث آنها به سالهاي 68 و 69 بر مي گردد همچنان نيمه كاره باقي‌مانده است.


به گزارش خبرگزاري مهر، ساخت و تكميل پروژه هاي بيمارستاني به عنوان يكي از اولويتهاي نخست در حوزه سلامت از اهميت ويژه اي برخوردار است اما آنچه را شاهد هستيم نيمه تمام ماندن اغلب اين پروژه ها از سالهاي دور تا كنون است. به طوري كه دكتر حسن امين لو معاون پارلماني وزارت بهداشت نيز بر اين نكته صحه گذاشته و عنوان مي دارد كه زمان احداث برخي از بيمارستانها به دهه 60 باز مي گردد اما براي تكميل و بهره برداري از آنها اعتبارات كافي وجود ندارد.

اين موضوع را دكتر كامران باقري لنكراني نيز به طور ضمني تاييد مي كند و مي گويد: بيش از 5 هزار طرح نيمه كاره در بخش بهداشت وجود دارد كه براي 1700 طرح رديف بودجه اي نداشته ايم.

به گفته وزير بهداشت از مجموع اين تعداد طرح بهداشتي 90 طرح بيمارستاني بلاتكليف در كشور وجود دارد كه فقط براي 24 طرح رديف بودجه وجود داشته است.

از سوي ديگر، معاون وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به بودجه 4 هزار و 200 ميليارد ريالي وزارت مسكن براي ساخت و تكميل 140 پروژه بيمارستاني در نقاط مختلف كشور به ويژه استانهايي كه با كميود بيمارستان مواجه اند، مي گويد: در حال حاضر ساخت اين 140 بيمارستان در دستور كار وزارت مسكن قرار دارد.

اما اين مقام مسئول هيچ اشاره به زمان بهره برداري از اين بيمارستانها نمي كند و در عين حال معتقد است كه در صورت تخصيص 100 درصدي اعتبارات مورد نياز اين پروژه ها، تحول عظيمي در صنعت بيمارستان ‌سازي در كشور ايجاد خواهد شد.

اين در حالي است كه حدود 12 سال از زمان شروع ساخت بيمارستان كلاردشت مي گذرد اما اين طرح هنوز به بهره برداري نرسيده است!

البته اين تنها بيمارستان نيمه كاره در كشور نيست چون در همين تهران بزرگ نيز تعدادي از پروژه هاي بيمارستاني كه قرار است جايگزين بيمارستانهاي قديمي و فرسوده شود به دليل تامين نشدن اعتبارات كافي نيمه كاره رها شده اند كه مي توان به ساختمان جديد بيمارستان اميراعلم كه يك بيمارستان با قدمت 90 ساله است اشاره كرد.

در راستاي سفرهاي استاني دولت نهم، حدود 100 منطقه در استانهاي مختلف كشور براي احداث بيمارستان شناسايي شده اند كه كلنگ ساخت اين پروژه ها به زمين زده شده اما تكميل آنها تنها منوط به تامين اعتبار است.

معاون پارلماني وزارت بهداشت از مصوب شدن اعتبار دو هزار و 678 ميليارد ريالي براي ساخت اين 100 پروژه بيمارستاني و همچنين تكميل 60 بيمارستان نيمه كاره خبر داده بود اما نكته مهم اين است كه چه ميزان از اين اعتبار به موقع از سوي دولت تخصيص داده خواهد شد.

البته امين لو در پاسخ به اين سئوال گفته است كه اگر روند تخصيص اعتبارات مطلوب باشد، مي توان ساخت 100 پروژه بيمارستاني مصوب سفرهاي استاني هيئت دولت را طي 3 سال آينده به پايان رساند.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن