تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812861283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزانه 400 تن زباله در اراك توليد مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: روزانه 400 تن زباله در اراك توليد مي شود
اراك - خبرگزاري مهر: مشاور طرح جامع مديريت بر پسماند خانگي اراك گفت: در شبانه روز در حدود 400 تن زباله در اراك توليد مي شود و اگر 10 درصد اين زباله ها بازيافت شوند مبالغ بسياري در كشور صرفه جويي مي شود و مي توان در اين زمينه 10 فرصت شغلي به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراك، حميد حسيني ظهر امروز در كارگروه مديريت پسماند استان مركزي در سالن جلسات معاونت امور عمراني در اراك با اشاره به اينكه براي طرح جامع مديريت بر پسماندهاي خانگي شهر اراك از سياست آزمون و خطا استفاده نشده افزود: طرح جامع مديريت پسماندهاي شهر اراك با توجه به شرايط و ويژگي هاي خاص اراك و به صورت موردي انجام شده است.

وي با تاكيد بر افزايش جمعيت شهر اراك تصريح كرد: اين طرح براي 20 سال در نظر گرفته شده و بر اين اساس افزايش جمعيت و مهاجرت به شهر اراك در اين طرح لحاظ شده است.

حسيني اظهار داشت: بهترين مكان براي دفن زباله هاي خانگي با توجه به اقدامات صورت گرفته منطقه رودباران است كه از همه لحاظ آمادگي آن را دارد كه محل دفن پسماندهاي خانگي باشد.

وي خاطر نشان كرد: در ايران 100 سال است كه زباله ها به صورت غير اصولي دفن مي شوند كه اين امر در طرح جامع مديريت بر پسماندهاي خانگي لحاظ شده است و دفن زباله ها به صورت كاملا اصولي و با لحاظ شرايط زيست محيطي انجام مي گيرد.

وي استفاده از تجربيات كشورهاي پيشرفته در زمينه دفن پسماندهاي خانگي را ناممكن خواند و گفت: اين امر با توجه به مقتضيات فرهنگي و مالي امكان پذير نيست و نمي توان از تجربيات كشورهاي پيشرفته در اين خصوص استفاده كرد ولي از تجربيات كشورهاي منطقه در زمينه مديريت برپسماندها استفاده شده است.

مدير كل دفتر امور شهر و روستاي استان مركزي در اين جلسه گفت: يكي از اقدامات بسيار مهمي كه بايد در شهر اراك انجام گيرد مديريت بر طرح جامع پسماندهاي خانگي است كه در اين خصوص با انجام فعاليت هاي كارشناسي انجام اين طرح در دستور كار قرار گيرد.

كيومرث محمودي با اشاره به اينكه بحث جمع آوري و دفن پسماندهاي صنعتي استان تا مرحله انتخاب مجري و زمين پيش رفته و در مرحله مكان يابي قرار دارد افزود: شهرستان خمين تنها شهرستان در استان مركزي است كه بحث تبديل و بازيافت پسماندهاي خانگي در آن در حال انجام است و قراردادهايي نيز براي انجام طرح مديريت پسماندهاي خانگي در اراك در حال انجام است.

وي اضافه كرد: بايد كميته كارشناسي مديريت پسماند متشكل از منابع طبيعي، صنايع، فرمانداري، استانداري و بهداشت طي 10روز تشكيل و جزئيات طرح جامعه پسماند شهر اراك را بررسي كنند.

شهردار اراك گفت: فرهنگ سازي و آشنايي مردم با ساعات حمل و جمع آوري زباله در سطح شهر و جمع آوري زباله در منازل با بسته بنديهاي مختلف نقش موثري در بازيافت اين پسماندها دارد.

علي كريمي با اشاره به اينكه شهرداريها جهت بازيافت زباله ها نيازمند مساعدت سازمان شهرداريها براي ايجاد كارخانجات بازيافت است افزود: ايستگاهاي پيشنهاد شده دفن در طرح جامعه پسماندهاي شهر اراك شامل انتهاي هپكو و بالاتر از ميدان امام حسين جوابگوي جمعيت شهر اراك را ندارد.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن