تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815614955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز عمليات حج در 17 فرودگاه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:موج: آغاز عمليات حج در 17 فرودگاه كشور
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي عمليات حج تمتع سالجاري براي انتقال 104 هزار زائر سراسر كشور از بامداد امروز آغاز شد .
به گزارش خبرنگارموج ؛ مراسم افتتاح حج تمتع كه در سالن حجاج فرودگاه مهرآباد با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت رئيس سازمان حج و زيارت ، مدير عامل و اعضاء هيات مديره شركت فرودگاه هاي كشور ،سفير عربستان درايران ، قائم مقام هواپيمائي جمهوري اسلامي ايران ، مديران ستادي شركت و نمايندگان نظامي و انتظامي مستقر در مهرآباد برگزار شد ، عمليات رفت حج از 22 آبان ماه به مدت 21 روز به طول خواهد انجاميد و عمليات برگشت پرواز 23 آذر ماه آغاز خواهد شد و طي19 روز 104 هزار زائر سرزمين وحي به كشور بازگرداننده خواهند شد .
حجت الاسلام والمسلمين محمد محمدي ري شهري ، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اين مطلب كه حج يك تولد معنوي مجدد است. افزودند : كارگزاري حج ، كارگزاري به آستان پروردگار است . بايد تلاش كنيم كارگزار نمونه حج باشيم .
وي افزود : همه بايد تلاش كنيم تا در زمينه اداره عمليات حج نوآوري داشته باشيم . نوآوري اداي حق كارگزاري حج و نوآوري در انجام اين فريضه الهي از امور بسيار مهم است .
حجت الاسلام والمسلمين ري شهري تصريح كرد : از همه ارگانهايي كه در صنعت حمل ونقل هوايي در خدمت به زوار حج و در عمليات حج تلاش مي كنند تشكر مي كنم ، اميد است با نوآوري در ارائه خدمات خوب و سهل براي زائران خانه خدا گام بر داريم .
مهندس سيد احمد مومني رخ رئيس هيات مديره و مدير عامل شركت فرودگاههاي كشور با تاكيد به اينكه اميد است خدمت به زوار در رده كسب خير دنيا و آخرت قرار گيرد ، افزود :اميد است با ارائه خدمات شايسته اي كه براي انجام عمليات حج صورت مي گيرد ، سعادت و توان افزايش خدمات نصيب تمامي دست اندكاران شود .
وي تصريح كرد : شركت فرودگاههاي كشور براي عمليات حج سرمايه گذاري و هزينه هاي زيادي متقبل شده است و امور مرتبط با پروازهاي حج در 17 فرودگاه كشور انجام مي گيرد .
مدير عامل شركت فرودگاههاي كشور گفت : پروازهاي حج از طريق كريدورهاي هوايي با امكانات خاص هوانوردي انجام مي شود و دراين راستا هماهنگي لازم انجام شده است .
مهندس پرورش ، قائم مقام هواپيمائي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه هماهنگي و برنامه ريزي براي عمليات حج از ماه ها پيش آغاز شده است گفت : هما از سال 1340، حدود 2 ميليون و 770 هزار نفر زائر حج تمتع به سرزمين عربستان انتقال داده است .
وي با بيان ضرورت برنامه ريزي براي عمليات حج تصريح كرد : به منظور حل مشكل حمل بار زائران در زمان بازگشت چند فروند هواپيمايي باري خريداري شده است تا كار انتقال بار سريع تر انجام شود .
مصطفي خاكسار قهرودي ، رياست سازمان حج و زيارت نيز گفت : موضوع حج شايستگي آن را دارد تا در نظام جمهوري اسلامي ايران ، همه تلاش ها به هر چه با شكوه اجرا شدن آن معطوف شود . فريضه حج فرصتي است براي كارگزارن تا در عرصه عبادي و الهي آماده خدمت به بندگان خدا باشند
وي افزود : موفقيت كارگزارن در انجام عمليات حج توانمندي يك نظام و ايران را به نمايش خواهند گذاشت وعزت و سربلندي اسلام را به دنبال خواهد داشت .
رئيس سازمان حج و زيارت تعداد ارگانها و دستگاهها ي ذيربط در امر حج را 30 دستگاه عنوان كرد و گفت : بي ترديد يكي از اقدام هاي مهم در عمليات حج هماهنگي و تفاهم بين ايران و عربستان در سطوح مختلف مديريتي است .
مهندس مرتضي دهقان ، مدير فرودگاه بين المللي مهرآباد نيز در ابتداي مراسم ضمن خوشا مدگويي به حاضران در بيان اهميت حج و ضرورت خدمت رساني صحيح به مردم تصريح كرد : در حوزه حمل و نقل هوايي در عمليات حج شركت مادر تخصصي فرودگاههاي كشور برنامه ريزي مدون و سرمايه گذاري خاصي انجام مي دهد كه ساخت ترمينال هاي حج به عنوان بارزترين نمونه آن حائز اهميت است .
وي افزود حدود 40 درصد از پروازهاي حج از فرودگاه مهرآباد انجام مي شود و بنابراين حجم سرمايه گذاري انجام شده در اين فرودگاه بسيار زياد است .
گفتني است همزمان با آغاز مراسم حج تمتع سال جاري پل ارتباطي " حج " بين ترمينال 3و 5 با هزينه اي بالغ بر 6 ميليارد و 200 ميليون ريال به بهره برداري رسيد .
با افتتاح اين پل 73 متري علاوه بر سهولت تردد مسافران ، ترافيك مستقبلين و مشايعت كنندگان در ترمينال 3 و 5 نيز كاهش چشمگيري مي يابد .
نمازخانه داخل ترمينال 5 نيز همزمان با آغاز پروازهاي حج و توسط نمايندگي ولي فيقه در امور حج و زيارت با مساحت 230 متر مربع با هزينه بالغ بر 230 ميليون ريال به بهره برداري رسيد
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن