تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام در واكنش به هاشمي رفسنحاني: با سند و مدرك صحبت كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: الهام در واكنش به هاشمي رفسنحاني: با سند و مدرك صحبت كنيد
خبرگزاري انتخاب : سخنگوي دولت در مورد اقدام تازه ي سازمان ميراث فرهنگي و جنجال هاي اخير گفت: احترام به قرآن امري نيست كه دولت يا جزئي از اجزاي دولت بتوانند كمترين بي توجهي به آن كنند، اساسا چنين رفتاري قابل تصور هم نيست كه دولت در اين موارد اندكي مسامحه و بي توجهي كند. وي افزود: حساسيت هاي عمومي جامعه به اين مسئله و نگراني علما و مراجع قابل درك است ولي توجه داشته باشيم دولت، ‌دولت اسلامي است و مشروعيت آن مبتني بر قرآن كريم است.


سخنگوي دولت از تصويب سه اساسنامه مربوط به وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در هيئت دولت بر اساس نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي خبر داد.

واحد مركزي خبر : غلامحسين الهام امروز ( شنبه ) در نشستي خبري گفت: در جلسه هيئت وزيران اساسنامه سازمان تأمين اجتماعي با هدف گسترش بيمه هاي تأمين اجتماعي، استقرار نظام هماهنگ، تمركز وجوه و درآمدهاي موضوع قانون تأمين اجتماعي و رعايت اصول بنگاه داري در حوزه سرمايه داري با بهره گيري از وجوه و ذخاير تصويب شد.

وي افزود: اين اصلاح باعث تقويت استفاده از منابع سازمان تأمين اجتماعي براي حمايت از قشرهاي تحت پوشش سازمان مي شود.

الهام گفت: دومين مصوبه مربوط به نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي، تصويب اساسنامه صندوق بيمه خدمات درماني است.

وي افزود:‌ با اين مصوبه، ساختار سازمان بيمه خدمات درماني تغيير مي يابد و به صندوق تبديل مي شود.

سخنگوي دولت اضافه كرد: با اين تغيير، اختيارات مالي صندوق، بيشتر و بهره گيري از منابع مالي آسان تر مي شود و اين به خدمت رساني قوي تر منجر خواهد شد.

وي سومين مصوبه مربوط به نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي را اصلاح در ساختار سازمان بازنشستگي كشور و تبديل آن به صندوق بازنشستگي كشوري اعلام كرد.

الهام گفت: با اين تغيير، امكان سرمايه گذاري براي صندوق فراهم مي شود تا با تمركز وجوه و درآمدهاي موضوع قانون بازنشستگي، به رفاه حال بازنشستگان منجر شود.

سخنگوي دولت همچنين با اشاره به فعاليت هاي شوراي مسكن كه جلسات مستمري دارد گفت: در اين شورا هفته اي يك جلسه به رياست رئيس جمهور، مسائل مربوط به مسكن در همه شاخه ها از جمله گسترش و تسهيل ساخت و توليد مسكن مهر، حمايت از انبوه سازان مسكن و روان سازي بخش تسهيلات مسكن پيگيري مي شود.

الهام اعلام كرد: بر اساس مصوبات اين شورا، طرح انتقال املاك از طريق سامانه جامع املاك از اول آذر اجرايي مي شود.

وي افزود: بنگاه هاي املاك فعاليت هاي سخت افزاري و نرم افزاري لازم را از طريق آموزش هاي ارائه شده فرا گرفته اند.

سخنگوي دولت گفت: همچنين رئيس قوه قضاييه دستورهاي لازم را به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام كرده است تا دفترخانه هاي ثبت اسناد با استفاده از اطلاعات اين سامانه، معاملات مربوط به مسكن را ثبت كنند و اين كار را به طور رسمي انجام دهند.

الهام ادامه داد: برنامه هاي ديگر دولت براي اجراي اقدامات مالي و مالياتي به صورت جامع و كامل از طريق اين سامانه پيگيري خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه در جلسات اين شورا، وزارت مسكن و شهرسازي به اطلاع رساني بيشتر درباره طرح توسعه تهران در افكار عمومي موظف شده است گفت: به كساني كه قصد دارند از طريق تعاوني هاي ساخت و ساز مسكن، خانه دار شوند توصيه مي كنيم به اطلاع رساني هاي وزارت مسكن توجه و به پايگاه اطلاع رساني اين وزارتخانه مراجعه كنند.

الهام افزود: اين افراد براي اينكه اطلاعات كافي از وضع زمين هاي شهري داشته باشند و مطمئن شوند مانعي براي ساخت و ساز زمين هاي خريداري شده آنان وجود ندارد و احياناً فريب سوداگران را نخورند، بايد اطلاعات كامل در باره زمين خريداري شده شان به دست آورند تا متضرر نشوند.

نتيجه انتخابات امريكا ، وازدگي از سلطه گري است

سخنگوي دولت انتخابات اخير امريكا را اتفاقي بي سابقه در 60 سال گذشته دانست و گفت: اين امر نشان از وازدگي مردم امريكا از نظام سلطه و هژموني امريكا بر عرصه جهاني است؛ به اين معني كه سلطه گري بين المللي اثر مخربش را بر وضع داخلي امريكايي ها گذاشته است.

الهام در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه دليل ارسال نامه احمدي نژاد به اوباما را پرسيد افزود: در واقع مردم امريكا با اقدامي كاملاً بي سابقه به تغييرات روي آورده اند و آغاز پايان دادن به امپراتوري امريكا شنيده و ديده مي شود.

وي گفت: رئيس جمهور جديد امريكا با اين وعده تغيير، اين حركت و اين رويكرد جديد مردم امريكا را با خود آورده است.

الهام افزود: نامه رئيس جمهور كشورمان اگر نامه جديدي است، اتفاق هم اتفاقي جديد و بي سابقه است.

وي گفت: اين نامه از جنس نامه اي است كه پيش از اين رئيس جمهور به بوش نوشته و از نظر مباني، رويكرد ها، تأكيد بر عزت و استقلال ملي، حفظ اصول نظام و جمهوري اسلامي هيچ تغييري نكرده است.

سخنگوي دولت ادامه داد: اين نامه بر اساس گفتمان انقلاب اسلامي است كه به تعامل در سطح جهاني نگاهي منفي ندارد بلكه بر برابري در ارتباطات، ايجاد نظام جديد در روابط بين الملل، تغيير رفتار در عرصه جهاني و پرهيز از هر نوع زياده خواهي، يك جانبه گرايي و سلطه طلبي مبتني است.

الهام گفت: اينها مباني نظام ماست و در قانون اساسي نيز وجود دارد و رئيس جمهور در اين پيام از چنين تغيير رويكرد و تغيير رفتار بين المللي استقبال كرده است كه اگر محقق شود يا نشود بايد منتظر زمان بود.

وي افزود: نه به آن شيفتگي نشان داده شده است و نه به آن بي تفاوتي ديده مي شود، بلكه از تغييرات استقبال شده است.

الهام گفت: اين تغييراتي است كه مردم امريكا هم همان را خواسته اند و الان رئيس جمهور جديد امريكا در برابر چنين مطالبه اي قرار دارد.

وي اضافه كرد: اگر رئيس جمهور امريكا در اين راه حركت كند و نظام جهاني دوگانه نباشد و نظامي برابر و مبتني بر عدالت و حفظ استقلال كشورها و تعرض نكردن به هويت فرهنگي، سياسي و ملي كشورها باشد، شرايط خوب بين المللي براي همكاري فراهم مي شود و اگر اين چنين نباشد اشتباهات تكرار خواهد شد.

الهام گفت: مهم اين است كه موضع جمهوري اسلامي ايران منطقي است و از اصلاح روابط جهاني در چارچوب معيارهاي شناخته و اعلام شده يعني عدالت، امنيت و صلح فراگير و مبتني بر احترام به استقلال كشورها استقبال شده است.

وي تأكيد كرد: اين نامه مبتني بر مباني اصولي انقلاب است.

قدرداني سخنگوي دولت از مقام معظم رهبري

سخنگوي دولت گفت: بار ديگر از حمايت هاي مؤثر و بسيار روحيه بخش مقام معظم رهبري از دولت خدمتگزار نهايت تشكر و سپاس را داريم.

الهام اعلام كرد: ‌خود را تماما در برابر مطالبات به حق و مشروع ايشان با اين حمايت ها، مسئول و پاسخگو مي دانيم و از خدا مي خواهيم با همت و همياري ملت، دولت بتواند در شأن اين حمايت گام بردارد و خدمت كند.

وي گفت: از خدا مي خواهيم دولت را در جهت احياي گفتمان انقلاب اسلامي، تحقق عدالت، خدمتگزاري به مردم، حفظ استقلال و عزت ملي و گام زدن در جهت پيشرفت و عدالت، موفق بدارد.

سخنگوي دولت تصريح كرد: اين حمايت رهبري نشان از توجهي است كه ايشان به كاركردها، تلاش ها و رويكردهاي دولت دارند و در مقابل، به ارزيابي هايي كه از نقادي ها و اظهاراتي كه به اسم نقادي عليه دولت صورت مي گيرد.

الهام با تاكيد بر اينكه هيچ كس باب انتقاد را در كشور نبسته است، گفت: خدا روزي را نياورد كه كسي بخواهد باب انتقاد و آزادي نقد و گفتگو را در كشور ببندد.

وي افزود: كشور ما كشور آزادي است و در پرتو انقلاب اسلامي همه فرصت حضور و اظهار نظر دارند و عقايد مختلف بيان مي شود و با اين تعاطي افكار مسير درست و در جهت خدمت به مردم روشن مي شود.

الهام گفت: در اين فضا نبايد حرف هاي بي پايه، تهاجم بي مبنا و تخريب گسترده را نقد نامگذاري كرد.

سخنگوي دولت افزود: مدتي است كه اين فضا را در برخي مطبوعات و رسانه ها به خصوص عليه دولت خدمتگزار شاهد هستيم، به نحوي كه ايشان (مقام معظم رهبري) در اين جايگاه خطير و رفيع متذكر مي شوند و به نظرم حجت را تمام كردند.

سخنگوي دولت گفت: حرف هايي كه عليه دولت زده مي شود غالبا بدون منابع دقيق و اطلاعات كافي و صحيح است و بر اساس رويكردهاي ويژه اي كه برخي اوقات اساسا با گفتمان دولت و انقلاب سازگار نيست بيان مي شود.

وي افزود: از طرف ديگر، دوستاني كه در جبهه همگرايي از نظر گفتماني هستند نيز گاهي نادرست و غلط يا بدون استناد به اطلاعات صحيح، دولت را مورد تهاجم قرار مي دهند.

الهام گفت: اينها بيش از اينكه دولت را نقد كنند، به نوعي تهاجم و تخريب مي كنند؛ مثلا عنوان مي كنند كه دولت به چشم انداز كاملا بي اعتناست .

سخنگوي دولت خطاب به اين نوع منتقدان گفت: اين چه پايه و تحليلي دارد و بر اساس كدام بررسي و كدام شاخص، شما دولت را به چشم انداز بي اعتنا مي بينيد؟

وي افزود: برخي مدعي هستند كه دولت به برنامه و قانون بي اعتناست يا بر خلاف آن عمل مي كند كه بايد از آنها پرسيد شاخص و مبناي اين حرف چيست.

الهام گفت:‌ برخي ديگر مي گويند برداشت هاي دولت از حساب ذخيره ارزي چنين و چنان است؛ مگر ممكن است يا مي توان يك ريال يا دلار يا يورو بدون مصوبه مجلس شوراي اسلامي از حساب ذخيره ارزي برداشت كرد؟

وي افزود: اين اصلا امكان پذير نيست؛ بنابراين بر اساس تحليل هاي ذهني، كاركرد دولت را ارزيابي و دولت را به نقض قوانين متهم كردن، ايجاد ياس در جامعه و نااميدي پراكندن نادرست است و نوعي بي بندوباري است.

سخنگوي دولت با تاكيد بر اينكه نقد، معيارهاي خود را دارد و بايد براساس اطلاعات دقيق و معتبر باشد گفت: دولت در استان ها به شدت مشغول فعاليت است و در سطح ملي نيز همتش را بر حل مشكلات و عمل به ماموريت هاي اصلي خود يعني پيشرفت و عدالت كشور متمركز كرده است.

وي افزود: رسانه ها هم بايد با حفظ چارچوب هاي نقادي عالمانه، منصفانه، علمي، مستند به دلايل و مدارك و مبتني بر گفتمان شفاف، دولت را نقد كنند.

الهام گفت: اين مشكلي ندارد بلكه كمك به دولت نيز هست ولي دروغ پراكني، شايعه سازي و ياس پراكندن بدون مبنا نه رسالت مطبوعات است و نه به حال كشور مفيد است و نه مي تواند نقادي را در كشور تقويت كند بلكه آثار معكوسي خواهد داشت.

برنامه ريزي بودجه بر اساس واقعيات

سخنگوي دولت در پاسخ به سؤالي در باره تأثيرات كاهش قيمت نفت در بودجه كشور گفت: برنامه ريزي ما در بودجه در خصوص قيمت نفت بر اساس واقعيات است و قيمت نفت را بسيار كمتر از قيمت متعارف آن در نظر مي گيريم.

غلامحسين الهام در ادامه نشست خبري امروز خود افزود: دولت با هر شرايط اقتصادي و بر اساس اهداف و مباني خود برنامه ريزي، و با مقتضيات زمان و شرايط اقتصادي موجود، وضع مالي كشور را مديريت مي كند.

وي با بيان اينكه معمولاً ميزان مصارف دولت از درآمدهاي نفتي محدود به ميزاني است كه در بودجه پيش بيني شده است گفت: سال گذشته هم افزايش قيمت نفت به تقويت حساب ذخيره ارزي كشور انجاميد.

الهام افزود: دولت در بودجه، قيمت نفت را واقعي و قابل تحصيل محاسبه مي كند و چون در برنامه ريزي هاي دولت بايد اتكا به نفت كاهش يابد، بنابراين با اين رويكرد نظام بودجه را سامان مي دهد.

سخنگوي دولت با اشاره به اينكه رئيس جمهور نيز گروهي را موظف كرده است تأثيرات تحولات اقتصاد جهاني را ارزيابي كند تا بر اساس آن برنامه ريزي شود گفت: ما بر اساس اين تأثيرات كار خود را پيش مي بريم و البته اين تأثيرات جنبه مثبتي هم براي ما داشته، يعني فرصت هاي تازه اي هم ايجاد كرده است.

وي با بيان اينكه فضاي اقتصاد جهاني به طور طبيعي مي تواند بر اقتصاد كشورهاي ديگر اثر منفي بگذارد تصريح كرد: وقتي اقتصاد كشوري غيروابسته به بلوك هاي جهاني و قدرت ها باشد به طور طبيعي تأثيرات منفي اقتصاد جهاني بر آن كمتر خواهد بود.

الهام تصريح كرد: سياست دولت در طرح تحول اقتصادي نيز بر كاهش اتكا به درآمدهاي نفتي تأكيد دارد و بر اساس اين برنامه بايد به سمت سرمايه گذاري جديد، توليد و در نتيجه جذب درآمدهاي جديد از طريق ماليات، مديريت هزينه ها و كاهش هزينه هاي جاري كشور برويم.

وي گفت: چون ما بر اساس قيمت بالاي نفت بودجه را نمي بنديم بنابراين، اين مسئله در فضاي كنوني خيلي بر اقتصادمان مؤثر نيست.

خبرنگاري از سخنگوي دولت درباره اظهارات جوانفكر مشاور رئيس جمهور در وبلاگ خود كه از مجلس انتقاد كرده است پرسيد.

الهام پاسخ داد: موضع اشخاص در هر جايگاهي، چه مشاور و چه مسئوليت در دستگاه هاي اجرايي نظر شخصي آنهاست.

وي با بيان اينكه در جامعه ما اظهار نظر شخصي امري مرسوم است گفت: اين گونه نظرها نظر رسمي دولت يا دستگاه هاي دولتي نيست.

الهام گفت: موضع دولت همان است كه از طريق سخنگوي دولت اعلام مي شود و نظرهاي اشخاص نظرهاي رسمي دولت نيست و مسئول اين اظهارات خود افراد هستند.

توصيه دولت : پرهيز از ورود به عرصه هايي كه شبهه انگيز

سخنگوي دولت درباره انتقاد برخي مراجع تقليد از روند برگزاري دومين همايش بين المللي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري ايران گفت: توصيه دولت اين است كه بخش هاي متولي اين امر در اين مسائل با احتياط وارد شوند، به حساسيت هاي فرهنگي جامعه توجه داشته باشند و از ورود به مسائلي كه شبهه انگيز است پرهيز كنند.

خبرنگاري در ادامه نشست خبري امروز غلامحسين الهام پرسيد: دولت در قبال اقدام صورت گرفته در همايش ياد شده كه بي حرمتي به قرآن كريم تلقي شده است چه موضعي در برابر رحيم مشايي اتخاذ خواهد كرد؟

سخنگوي دولت پاسخ داد: احترام به قرآن امري نيست كه دولت يا جزئي از اجزاي دولت بتوانند كمترين بي توجهي به آن كنند، اساسا چنين رفتاري قابل تصور هم نيست كه دولت در اين موارد اندكي مسامحه و بي توجهي كند.

وي افزود: حساسيت هاي عمومي جامعه به اين مسئله و نگراني علما و مراجع قابل درك است ولي توجه داشته باشيم دولت، ‌دولت اسلامي است و مشروعيت آن مبتني بر قرآن كريم است.

سخنگوي دولت گفت: برخي آيين هاي خاص محلي و ملي در كشور ما وجود دارد كه اختلاف نظرهاي بسياري درباره آنها هست.

وي افزود: ‌تعدادي اين آيين ها را مبتني بر اصول و محترمانه مي دانند و برخي ديگر اين رفتار را غيرمحترمانه مي شمارند.

خبرنگاري درباره انتقادات برخي صاحبنظران سياسي و اقتصادي كشور از جمله رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و برخي افراد ديگر درخصوص برداشت از حساب ذخيره ارزي سوال كرد كه الهام در پاسخ گفت: حساب ذخيره ارزي به موجب قانون ايجاد شده است و به موجب قانون هم بر آن نظارت مي شود.

وي افزود: ‌دولت حداكثر تا 50 درصد اين حساب را مي تواند بر اساس سازوكارهاي قانوني تعيين شده به بخش خصوصي بدهد؛ ‌ساير برداشت ها از حساب ذخيره ارزي هم كاملا مبتني بر مصوبات مجلس است كه در متمم ها و اصلاحيه بودجه ها و يا مستقيما در قوانين بودجه ساليانه ديده مي شود.

وي ادامه داد: البته برخي برداشت ها از حساب ذخيره ارزي بر اساس طرح هايي بوده است كه نمايندگان مجلس پيشنهاد داده و تصويب كرده اند كه البته دولت از اين موارد انتقاد دارد.

الهام ادامه داد: دولت معتقد است درست نيست ما طرح برداشت از حساب ذخيره ارزي را مصوب كنيم و حتما بايد لايحه باشد.

وي افزود: اين گونه طرح ها در برخي موارد با ايراد قانوني شوراي نگهبان هم مواجه بوده است ولي در نهايت با ارجاع به مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب شده است.

الهام با تاكيد بر اينكه هيچ راهي براي برداشت غيرقانوني از حساب ذخيره ارزي وجود ندارد گفت: كساني كه چنين اظهارنظرهايي مي كنند بايد مدرك و مستند قانوني ارائه كنند.

وي اضافه كرد: اينها حرف هاي سياسي است كه بدون سند ارائه مي شود؛ هر كسي در هر مقامي كه باشد بايد با دليل و مدرك صحبت كند و ما هم از نقدي كه مبتني بر مدرك و جهت گيري هاي روشن و غيرسياسي باشد استقبال مي كنيم.

خبرنگار ديگري به برخي برخوردهاي توهين آميز در فرودگاه امارات با مسافران ايراني اشاره كرد و پرسيد: چرا وزارت امور خارجه در برابر اهانت هاي كشورهاي عربي سكوت مي كند؟

سخنگوي دولت در پاسخ گفت: وزرات خارجه به موقع در اين باره اقدام و سخنگوي اين وزارتخانه هم درباره گزارش اين اقدامات اطلاع رساني كرده است.

وي اضافه كرد: ما عزت ملتمان را در عرصه هاي بين المللي محترم مي شماريم و از آن حمايت مي كنيم.

الهام ادامه داد: البته سياست همكاري و همراهي در عرصه بين المللي را هم دنبال مي كنيم و اين هر دو موضوع با هم قابل جمع است.

وي افزود: ما هم به هر دو مسئله حساس هستيم و وزارت خارجه هم با تدبير و جديت موضوع را پيگيري مي كند.

خبرنگار ديگري به اعتراض گروهي از دانشجويان به واردات و مصرف كالاهاي شركت هاي صهيونيستي اشاره كرد كه الهام در پاسخ گفت: ورود اين نوع كالاها به كشور ممنوع است و كميته اي در وزارت خارجه با همكاري ساير بخش هاي مرتبط، مسئول نظارت بر اين مسئله است و درباره اين موضوع به اندازه كافي دقت و حساسيت وجود دارد.

الهام افزود: شائبه هايي كه گاهي مطرح مي شود ممكن است دقيق نباشد بالاخره در دنياي تجارت بايد مراقب باشيم از ترفندهاي رقباي تجاري در قبال هم و شركت هاي سودجو ضربه نخوريم.

سخنگوي دولت اضافه كرد: هرچند حساسيت دانشجويان و همچنين ديگر قشرها در اين باره ارزشمند، و اين روحيه ضدصهيونيستي قابل تحسين و مبارك است، اما بايد در تعامل با وزارت امور خارجه اطلاعاتشان را تكميل كنند و درباره مصاديق دقت داشته باشند.

بودجه مترو بي نظير است

سخنگوي دولت گفت: 65 درصد بودجه اي كه مجلس شوراي اسلامي براي تكميل قطار شهري تصويب كرده بود تخصيص داده شده، در حالي كه ميانگين تخصيص بودجه عمراني در كل كشور 57 درصد بوده است.

غلامحسين الهام در ادامه نشست خبري امروز خود افزود: اين امر نشان مي دهد طرح قطار شهري از اعتبار بي نظيري نسبت به طرح هاي عمراني كشور برخوردار است.

خبرنگاري با اشاره به مشكلات ترافيك تهران پرسيد: چرا هنوز تخصيص اعتبارات تكميل متروي تهران در دولت تصويب نشده است؟

الهام در پاسخ گفت: دولت در موضوع ترافيك متولي مستقيم نيست، بلكه سازمان مديريت و كنترل ترافيك تهران بايد اين كار را مديريت كند، ‌دولت هم همه تلاش خود را براي آسان كردن رفت و آمد مردم به كار مي برد.

وي افزود: بر اساس گزارش وزارت كشور تاكنون 190 ميليارد تومان بودجه براي اجرايي شدن طرح قطار شهري اختصاص داده شده است.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي در خصوص تقاضاي يك گروه دانشگاهي امريكايي براي مذاكره بدون پيش شرط اوباما با ايران گفت: رويكرد دولت امريكا به ويژه سياست هاي بوش همه صاحبنظران امريكايي و گروه هاي فكري را به مخالفت واداشته است و اين احساس بين آنها وجود دارد كه اين رفتار يكجانبه گرايانه نه منافع ملت امريكا را تامين مي كند و نه حقوق ملت هاي دنيا را محترم مي شمارد.

وي ادامه داد: مذاكره بحث اصلي نيست؛ اكنون بحث تغيير رفتار، رويكرد و جهت گيري هاست، بايد رويكرد تغيير را جدي بگيرند ما هم از اين نامه اين را مي فهيم.

الهام افزود: بقيه قضايا بعد از تغييرات است اما اگر اين تغييرات اتفاق نيفتد شكست ها براي جامعه امريكا و بين المللي بيشتر مي‌شود و جامعه جهاني خواهان پايان دادن به اين وضع است.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي در خصوص برگزاري نشست اديان در نيويورك و حضور رژيم صهيونيستي در اين نشست گفت: رژيم صهيونيستي نمي تواند سنخيتي با اديان داشته باشد.

وي افزود: البته موضوع يهود كاملا جدا از صهيونيسم است و امروز پيروان دين مقدس يهود از صهيونيست ها اعلام برائت مي كنند.

الهام گفت: يهود يك دين الهي است و همه اديان الهي به كرامت انسان ها احترام مي گذارند و نگاه توحيدي و عدالت نگاه مشترك همه اديان الهي است.

وي افزود: حضور رژيم صهيونيستي در اين نشست نشان دهنده لوث بودن اين نشست است، وقتي از رژيم صهيونيستي در چنين كنفرانسي دعوت مي كنند، نشان مي دهد كه دعوت كنندگان قصد دارند موضوع كنفرانس را سبك بشمارند.

سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنان خود از اجرايي شدن طرح انتقال املاك از طريق سامانه املاك از اول آذر خبر داد و گفت: بنگاه هاي معاملاتي آمادگي دارند كه به شبكه سامانه املاك متصل شوند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه اي براي مقابله با فرار مالياتي بساز بفروش ها داريد گفت: مهم ترين مسئله در فرار مالياتي در دسترس نبودن اطلاعات است، در حالي كه سامانه جامع املاك، اطلاعات را متمركز مي كند.

الهام افزود: در اين طرح پيش بيني هاي لازم براي اينكه همه معاملات در اين سامانه قرار بگيرند انجام شده است.

وي ادامه داد: اگر كسي معامله اي را براي فرار از اين روش در خارج از اين چارچوب انجام دهد، حتما متضرر مي شود؛ ‌براي مثال قولنامه هايي كه در اين سامانه ثبت نشود اعتبار مالكيتي ندارد و ممكن است مورد سوء استفاده كلاهبرداران قرار گيرد.

سخنگوي دولت از تصويب سه اساسنامه مربوط به وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در هيئت دولت بر اساس نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي خبر داد.

غلامحسين الهام امروز ( شنبه ) در نشستي خبري گفت: در جلسه هيئت وزيران اساسنامه سازمان تأمين اجتماعي با هدف گسترش بيمه هاي تأمين اجتماعي، استقرار نظام هماهنگ، تمركز وجوه و درآمدهاي موضوع قانون تأمين اجتماعي و رعايت اصول بنگاه داري در حوزه سرمايه داري با بهره گيري از وجوه و ذخاير تصويب شد.

وي افزود: اين اصلاح باعث تقويت استفاده از منابع سازمان تأمين اجتماعي براي حمايت از قشرهاي تحت پوشش سازمان مي شود.

الهام گفت: دومين مصوبه مربوط به نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي، تصويب اساسنامه صندوق بيمه خدمات درماني است.

وي افزود:‌ با اين مصوبه، ساختار سازمان بيمه خدمات درماني تغيير مي يابد و به صندوق تبديل مي شود.

سخنگوي دولت اضافه كرد: با اين تغيير، اختيارات مالي صندوق، بيشتر و بهره گيري از منابع مالي آسان تر مي شود و اين به خدمت رساني قوي تر منجر خواهد شد.

وي سومين مصوبه مربوط به نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي را اصلاح در ساختار سازمان بازنشستگي كشور و تبديل آن به صندوق بازنشستگي كشوري اعلام كرد.

الهام گفت: با اين تغيير، امكان سرمايه گذاري براي صندوق فراهم مي شود تا با تمركز وجوه و درآمدهاي موضوع قانون بازنشستگي، به رفاه حال بازنشستگان منجر شود.

سخنگوي دولت همچنين با اشاره به فعاليت هاي شوراي مسكن كه جلسات مستمري دارد گفت: در اين شورا هفته اي يك جلسه به رياست رئيس جمهور، مسائل مربوط به مسكن در همه شاخه ها از جمله گسترش و تسهيل ساخت و توليد مسكن مهر، حمايت از انبوه سازان مسكن و روان سازي بخش تسهيلات مسكن پيگيري مي شود.

الهام اعلام كرد: بر اساس مصوبات اين شورا، طرح انتقال املاك از طريق سامانه جامع املاك از اول آذر اجرايي مي شود.

وي افزود: بنگاه هاي املاك فعاليت هاي سخت افزاري و نرم افزاري لازم را از طريق آموزش هاي ارائه شده فرا گرفته اند.

سخنگوي دولت گفت: همچنين رئيس قوه قضاييه دستورهاي لازم را به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام كرده است تا دفترخانه هاي ثبت اسناد با استفاده از اطلاعات اين سامانه، معاملات مربوط به مسكن را ثبت كنند و اين كار را به طور رسمي انجام دهند.

الهام ادامه داد: برنامه هاي ديگر دولت براي اجراي اقدامات مالي و مالياتي به صورت جامع و كامل از طريق اين سامانه پيگيري خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه در جلسات اين شورا، وزارت مسكن و شهرسازي به اطلاع رساني بيشتر درباره طرح توسعه تهران در افكار عمومي موظف شده است گفت: به كساني كه قصد دارند از طريق تعاوني هاي ساخت و ساز مسكن، خانه دار شوند توصيه مي كنيم به اطلاع رساني هاي وزارت مسكن توجه و به پايگاه اطلاع رساني اين وزارتخانه مراجعه كنند.

الهام افزود: اين افراد براي اينكه اطلاعات كافي از وضع زمين هاي شهري داشته باشند و مطمئن شوند مانعي براي ساخت و ساز زمين هاي خريداري شده آنان وجود ندارد و احياناً فريب سوداگران را نخورند، بايد اطلاعات كامل در باره زمين خريداري شده شان به دست آورند تا متضرر نشوند.

نتيجه انتخابات امريكا ، وازدگي از سلطه گري است

سخنگوي دولت انتخابات اخير امريكا را اتفاقي بي سابقه در 60 سال گذشته دانست و گفت: اين امر نشان از وازدگي مردم امريكا از نظام سلطه و هژموني امريكا بر عرصه جهاني است؛ به اين معني كه سلطه گري بين المللي اثر مخربش را بر وضع داخلي امريكايي ها گذاشته است.

الهام در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه دليل ارسال نامه احمدي نژاد به اوباما را پرسيد افزود: در واقع مردم امريكا با اقدامي كاملاً بي سابقه به تغييرات روي آورده اند و آغاز پايان دادن به امپراتوري امريكا شنيده و ديده مي شود.

وي گفت: رئيس جمهور جديد امريكا با اين وعده تغيير، اين حركت و اين رويكرد جديد مردم امريكا را با خود آورده است.

الهام افزود: نامه رئيس جمهور كشورمان اگر نامه جديدي است، اتفاق هم اتفاقي جديد و بي سابقه است.

وي گفت: اين نامه از جنس نامه اي است كه پيش از اين رئيس جمهور به بوش نوشته و از نظر مباني، رويكرد ها، تأكيد بر عزت و استقلال ملي، حفظ اصول نظام و جمهوري اسلامي هيچ تغييري نكرده است.

سخنگوي دولت ادامه داد: اين نامه بر اساس گفتمان انقلاب اسلامي است كه به تعامل در سطح جهاني نگاهي منفي ندارد بلكه بر برابري در ارتباطات، ايجاد نظام جديد در روابط بين الملل، تغيير رفتار در عرصه جهاني و پرهيز از هر نوع زياده خواهي، يك جانبه گرايي و سلطه طلبي مبتني است.

الهام گفت: اينها مباني نظام ماست و در قانون اساسي نيز وجود دارد و رئيس جمهور در اين پيام از چنين تغيير رويكرد و تغيير رفتار بين المللي استقبال كرده است كه اگر محقق شود يا نشود بايد منتظر زمان بود.

وي افزود: نه به آن شيفتگي نشان داده شده است و نه به آن بي تفاوتي ديده مي شود، بلكه از تغييرات استقبال شده است.

الهام گفت: اين تغييراتي است كه مردم امريكا هم همان را خواسته اند و الان رئيس جمهور جديد امريكا در برابر چنين مطالبه اي قرار دارد.

وي اضافه كرد: اگر رئيس جمهور امريكا در اين راه حركت كند و نظام جهاني دوگانه نباشد و نظامي برابر و مبتني بر عدالت و حفظ استقلال كشورها و تعرض نكردن به هويت فرهنگي، سياسي و ملي كشورها باشد، شرايط خوب بين المللي براي همكاري فراهم مي شود و اگر اين چنين نباشد اشتباهات تكرار خواهد شد.

الهام گفت: مهم اين است كه موضع جمهوري اسلامي ايران منطقي است و از اصلاح روابط جهاني در چارچوب معيارهاي شناخته و اعلام شده يعني عدالت، امنيت و صلح فراگير و مبتني بر احترام به استقلال كشورها استقبال شده است.

وي تأكيد كرد: اين نامه مبتني بر مباني اصولي انقلاب است.

قدرداني سخنگوي دولت از مقام معظم رهبري

سخنگوي دولت گفت: بار ديگر از حمايت هاي مؤثر و بسيار روحيه بخش مقام معظم رهبري از دولت خدمتگزار نهايت تشكر و سپاس را داريم.

الهام اعلام كرد: ‌خود را تماما در برابر مطالبات به حق و مشروع ايشان با اين حمايت ها، مسئول و پاسخگو مي دانيم و از خدا مي خواهيم با همت و همياري ملت، دولت بتواند در شأن اين حمايت گام بردارد و خدمت كند.

وي گفت: از خدا مي خواهيم دولت را در جهت احياي گفتمان انقلاب اسلامي، تحقق عدالت، خدمتگزاري به مردم، حفظ استقلال و عزت ملي و گام زدن در جهت پيشرفت و عدالت، موفق بدارد.

سخنگوي دولت تصريح كرد: اين حمايت رهبري نشان از توجهي است كه ايشان به كاركردها، تلاش ها و رويكردهاي دولت دارند و در مقابل، به ارزيابي هايي كه از نقادي ها و اظهاراتي كه به اسم نقادي عليه دولت صورت مي گيرد.

الهام با تاكيد بر اينكه هيچ كس باب انتقاد را در كشور نبسته است، گفت: خدا روزي را نياورد كه كسي بخواهد باب انتقاد و آزادي نقد و گفتگو را در كشور ببندد.

وي افزود: كشور ما كشور آزادي است و در پرتو انقلاب اسلامي همه فرصت حضور و اظهار نظر دارند و عقايد مختلف بيان مي شود و با اين تعاطي افكار مسير درست و در جهت خدمت به مردم روشن مي شود.

الهام گفت: در اين فضا نبايد حرف هاي بي پايه، تهاجم بي مبنا و تخريب گسترده را نقد نامگذاري كرد.

سخنگوي دولت افزود: مدتي است كه اين فضا را در برخي مطبوعات و رسانه ها به خصوص عليه دولت خدمتگزار شاهد هستيم، به نحوي كه ايشان (مقام معظم رهبري) در اين جايگاه خطير و رفيع متذكر مي شوند و به نظرم حجت را تمام كردند.

سخنگوي دولت گفت: حرف هايي كه عليه دولت زده مي شود غالبا بدون منابع دقيق و اطلاعات كافي و صحيح است و بر اساس رويكردهاي ويژه اي كه برخي اوقات اساسا با گفتمان دولت و انقلاب سازگار نيست بيان مي شود.

وي افزود: از طرف ديگر، دوستاني كه در جبهه همگرايي از نظر گفتماني هستند نيز گاهي نادرست و غلط يا بدون استناد به اطلاعات صحيح، دولت را مورد تهاجم قرار مي دهند.

الهام گفت: اينها بيش از اينكه دولت را نقد كنند، به نوعي تهاجم و تخريب مي كنند؛ مثلا عنوان مي كنند كه دولت به چشم انداز كاملا بي اعتناست .

سخنگوي دولت خطاب به اين نوع منتقدان گفت: اين چه پايه و تحليلي دارد و بر اساس كدام بررسي و كدام شاخص، شما دولت را به چشم انداز بي اعتنا مي بينيد؟

وي افزود: برخي مدعي هستند كه دولت به برنامه و قانون بي اعتناست يا بر خلاف آن عمل مي كند كه بايد از آنها پرسيد شاخص و مبناي اين حرف چيست.

الهام گفت:‌ برخي ديگر مي گويند برداشت هاي دولت از حساب ذخيره ارزي چنين و چنان است؛ مگر ممكن است يا مي توان يك ريال يا دلار يا يورو بدون مصوبه مجلس شوراي اسلامي از حساب ذخيره ارزي برداشت كرد؟

وي افزود: اين اصلا امكان پذير نيست؛ بنابراين بر اساس تحليل هاي ذهني، كاركرد دولت را ارزيابي و دولت را به نقض قوانين متهم كردن، ايجاد ياس در جامعه و نااميدي پراكندن نادرست است و نوعي بي بندوباري است.

سخنگوي دولت با تاكيد بر اينكه نقد، معيارهاي خود را دارد و بايد براساس اطلاعات دقيق و معتبر باشد گفت: دولت در استان ها به شدت مشغول فعاليت است و در سطح ملي نيز همتش را بر حل مشكلات و عمل به ماموريت هاي اصلي خود يعني پيشرفت و عدالت كشور متمركز كرده است.

وي افزود: رسانه ها هم بايد با حفظ چارچوب هاي نقادي عالمانه، منصفانه، علمي، مستند به دلايل و مدارك و مبتني بر گفتمان شفاف، دولت را نقد كنند.

الهام گفت: اين مشكلي ندارد بلكه كمك به دولت نيز هست ولي دروغ پراكني، شايعه سازي و ياس پراكندن بدون مبنا نه رسالت مطبوعات است و نه به حال كشور مفيد است و نه مي تواند نقادي را در كشور تقويت كند بلكه آثار معكوسي خواهد داشت.

برنامه ريزي بودجه بر اساس واقعيات

سخنگوي دولت در پاسخ به سؤالي در باره تأثيرات كاهش قيمت نفت در بودجه كشور گفت: برنامه ريزي ما در بودجه در خصوص قيمت نفت بر اساس واقعيات است و قيمت نفت را بسيار كمتر از قيمت متعارف آن در نظر مي گيريم.

غلامحسين الهام در ادامه نشست خبري امروز خود افزود: دولت با هر شرايط اقتصادي و بر اساس اهداف و مباني خود برنامه ريزي، و با مقتضيات زمان و شرايط اقتصادي موجود، وضع مالي كشور را مديريت مي كند.

وي با بيان اينكه معمولاً ميزان مصارف دولت از درآمدهاي نفتي محدود به ميزاني است كه در بودجه پيش بيني شده است گفت: سال گذشته هم افزايش قيمت نفت به تقويت حساب ذخيره ارزي كشور انجاميد.

الهام افزود: دولت در بودجه، قيمت نفت را واقعي و قابل تحصيل محاسبه مي كند و چون در برنامه ريزي هاي دولت بايد اتكا به نفت كاهش يابد، بنابراين با اين رويكرد نظام بودجه را سامان مي دهد.

سخنگوي دولت با اشاره به اينكه رئيس جمهور نيز گروهي را موظف كرده است تأثيرات تحولات اقتصاد جهاني را ارزيابي كند تا بر اساس آن برنامه ريزي شود گفت: ما بر اساس اين تأثيرات كار خود را پيش مي بريم و البته اين تأثيرات جنبه مثبتي هم براي ما داشته، يعني فرصت هاي تازه اي هم ايجاد كرده است.

وي با بيان اينكه فضاي اقتصاد جهاني به طور طبيعي مي تواند بر اقتصاد كشورهاي ديگر اثر منفي بگذارد تصريح كرد: وقتي اقتصاد كشوري غيروابسته به بلوك هاي جهاني و قدرت ها باشد به طور طبيعي تأثيرات منفي اقتصاد جهاني بر آن كمتر خواهد بود.

الهام تصريح كرد: سياست دولت در طرح تحول اقتصادي نيز بر كاهش اتكا به درآمدهاي نفتي تأكيد دارد و بر اساس اين برنامه بايد به سمت سرمايه گذاري جديد، توليد و در نتيجه جذب درآمدهاي جديد از طريق ماليات، مديريت هزينه ها و كاهش هزينه هاي جاري كشور برويم.

وي گفت: چون ما بر اساس قيمت بالاي نفت بودجه را نمي بنديم بنابراين، اين مسئله در فضاي كنوني خيلي بر اقتصادمان مؤثر نيست.

خبرنگاري از سخنگوي دولت درباره اظهارات جوانفكر مشاور رئيس جمهور در وبلاگ خود كه از مجلس انتقاد كرده است پرسيد.

الهام پاسخ داد: موضع اشخاص در هر جايگاهي، چه مشاور و چه مسئوليت در دستگاه هاي اجرايي نظر شخصي آنهاست.

وي با بيان اينكه در جامعه ما اظهار نظر شخصي امري مرسوم است گفت: اين گونه نظرها نظر رسمي دولت يا دستگاه هاي دولتي نيست.

الهام گفت: موضع دولت همان است كه از طريق سخنگوي دولت اعلام مي شود و نظرهاي اشخاص نظرهاي رسمي دولت نيست و مسئول اين اظهارات خود افراد هستند.

توصيه دولت : پرهيز از ورود به عرصه هايي كه شبهه انگيز

سخنگوي دولت درباره انتقاد برخي مراجع تقليد از روند برگزاري دومين همايش بين المللي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري ايران گفت: توصيه دولت اين است كه بخش هاي متولي اين امر در اين مسائل با احتياط وارد شوند، به حساسيت هاي فرهنگي جامعه توجه داشته باشند و از ورود به مسائلي كه شبهه انگيز است پرهيز كنند.

خبرنگاري در ادامه نشست خبري امروز غلامحسين الهام پرسيد: دولت در قبال اقدام صورت گرفته در همايش ياد شده كه بي حرمتي به قرآن كريم تلقي شده است چه موضعي در برابر رحيم مشايي اتخاذ خواهد كرد؟

سخنگوي دولت پاسخ داد: احترام به قرآن امري نيست كه دولت يا جزئي از اجزاي دولت بتوانند كمترين بي توجهي به آن كنند، اساسا چنين رفتاري قابل تصور هم نيست كه دولت در اين موارد اندكي مسامحه و بي توجهي كند.

وي افزود: حساسيت هاي عمومي جامعه به اين مسئله و نگراني علما و مراجع قابل درك است ولي توجه داشته باشيم دولت، ‌دولت اسلامي است و مشروعيت آن مبتني بر قرآن كريم است.

سخنگوي دولت گفت: برخي آيين هاي خاص محلي و ملي در كشور ما وجود دارد كه اختلاف نظرهاي بسياري درباره آنها هست.

وي افزود: ‌تعدادي اين آيين ها را مبتني بر اصول و محترمانه مي دانند و برخي ديگر اين رفتار را غيرمحترمانه مي شمارند.

خبرنگاري درباره انتقادات برخي صاحبنظران سياسي و اقتصادي كشور از جمله رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و برخي افراد ديگر درخصوص برداشت از حساب ذخيره ارزي سوال كرد كه الهام در پاسخ گفت: حساب ذخيره ارزي به موجب قانون ايجاد شده است و به موجب قانون هم بر آن نظارت مي شود.

وي افزود: ‌دولت حداكثر تا 50 درصد اين حساب را مي تواند بر اساس سازوكارهاي قانوني تعيين شده به بخش خصوصي بدهد؛ ‌ساير برداشت ها از حساب ذخيره ارزي هم كاملا مبتني بر مصوبات مجلس است كه در متمم ها و اصلاحيه بودجه ها و يا مستقيما در قوانين بودجه ساليانه ديده مي شود.

وي ادامه داد: البته برخي برداشت ها از حساب ذخيره ارزي بر اساس طرح هايي بوده است كه نمايندگان مجلس پيشنهاد داده و تصويب كرده اند كه البته دولت از اين موارد انتقاد دارد.

الهام ادامه داد: دولت معتقد است درست نيست ما طرح برداشت از حساب ذخيره ارزي را مصوب كنيم و حتما بايد لايحه باشد.

وي افزود: اين گونه طرح ها در برخي موارد با ايراد قانوني شوراي نگهبان هم مواجه بوده است ولي در نهايت با ارجاع به مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب شده است.

الهام با تاكيد بر اينكه هيچ راهي براي برداشت غيرقانوني از حساب ذخيره ارزي وجود ندارد گفت: كساني كه چنين اظهارنظرهايي مي كنند بايد مدرك و مستند قانوني ارائه كنند.

وي اضافه كرد: اينها حرف هاي سياسي است كه بدون سند ارائه مي شود؛ هر كسي در هر مقامي كه باشد بايد با دليل و مدرك صحبت كند و ما هم از نقدي كه مبتني بر مدرك و جهت گيري هاي روشن و غيرسياسي باشد استقبال مي كنيم.

خبرنگار ديگري به برخي برخوردهاي توهين آميز در فرودگاه امارات با مسافران ايراني اشاره كرد و پرسيد: چرا وزارت امور خارجه در برابر اهانت هاي كشورهاي عربي سكوت مي كند؟

سخنگوي دولت در پاسخ گفت: وزرات خارجه به موقع در اين باره اقدام و سخنگوي اين وزارتخانه هم درباره گزارش اين اقدامات اطلاع رساني كرده است.

وي اضافه كرد: ما عزت ملتمان را در عرصه هاي بين المللي محترم مي شماريم و از آن حمايت مي كنيم.

الهام ادامه داد: البته سياست همكاري و همراهي در عرصه بين المللي را هم دنبال مي كنيم و اين هر دو موضوع با هم قابل جمع است.

وي افزود: ما هم به هر دو مسئله حساس هستيم و وزارت خارجه هم با تدبير و جديت موضوع را پيگيري مي كند.

خبرنگار ديگري به اعتراض گروهي از دانشجويان به واردات و مصرف كالاهاي شركت هاي صهيونيستي اشاره كرد كه الهام در پاسخ گفت: ورود اين نوع كالاها به كشور ممنوع است و كميته اي در وزارت خارجه با همكاري ساير بخش هاي مرتبط، مسئول نظارت بر اين مسئله است و درباره اين موضوع به اندازه كافي دقت و حساسيت وجود دارد.

الهام افزود: شائبه هايي كه گاهي مطرح مي شود ممكن است دقيق نباشد بالاخره در دنياي تجارت بايد مراقب باشيم از ترفندهاي رقباي تجاري در قبال هم و شركت هاي سودجو ضربه نخوريم.

سخنگوي دولت اضافه كرد: هرچند حساسيت دانشجويان و همچنين ديگر قشرها در اين باره ارزشمند، و اين روحيه ضدصهيونيستي قابل تحسين و مبارك است، اما بايد در تعامل با وزارت امور خارجه اطلاعاتشان را تكميل كنند و درباره مصاديق دقت داشته باشند.

بودجه مترو بي نظير است

سخنگوي دولت گفت: 65 درصد بودجه اي كه مجلس شوراي اسلامي براي تكميل قطار شهري تصويب كرده بود تخصيص داده شده، در حالي كه ميانگين تخصيص بودجه عمراني در كل كشور 57 درصد بوده است.

غلامحسين الهام در ادامه نشست خبري امروز خود افزود: اين امر نشان مي دهد طرح قطار شهري از اعتبار بي نظيري نسبت به طرح هاي عمراني كشور برخوردار است.

خبرنگاري با اشاره به مشكلات ترافيك تهران پرسيد: چرا هنوز تخصيص اعتبارات تكميل متروي تهران در دولت تصويب نشده است؟

الهام در پاسخ گفت: دولت در موضوع ترافيك متولي مستقيم نيست، بلكه سازمان مديريت و كنترل ترافيك تهران بايد اين كار را مديريت كند، ‌دولت هم همه تلاش خود را براي آسان كردن رفت و آمد مردم به كار مي برد.

وي افزود: بر اساس گزارش وزارت كشور تاكنون 190 ميليارد تومان بودجه براي اجرايي شدن طرح قطار شهري اختصاص داده شده است.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي در خصوص تقاضاي يك گروه دانشگاهي امريكايي براي مذاكره بدون پيش شرط اوباما با ايران گفت: رويكرد دولت امريكا به ويژه سياست هاي بوش همه صاحبنظران امريكايي و گروه هاي فكري را به مخالفت واداشته است و اين احساس بين آنها وجود دارد كه اين رفتار يكجانبه گرايانه نه منافع ملت امريكا را تامين مي كند و نه حقوق ملت هاي دنيا را محترم مي شمارد.

وي ادامه داد: مذاكره بحث اصلي نيست؛ اكنون بحث تغيير رفتار، رويكرد و جهت گيري هاست، بايد رويكرد تغيير را جدي بگيرند ما هم از اين نامه اين را مي فهيم.

الهام افزود: بقيه قضايا بعد از تغييرات است اما اگر اين تغييرات اتفاق نيفتد شكست ها براي جامعه امريكا و بين المللي بيشتر مي‌شود و جامعه جهاني خواهان پايان دادن به اين وضع است.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي در خصوص برگزاري نشست اديان در نيويورك و حضور رژيم صهيونيستي در اين نشست گفت: رژيم صهيونيستي نمي تواند سنخيتي با اديان داشته باشد.

وي افزود: البته موضوع يهود كاملا جدا از صهيونيسم است و امروز پيروان دين مقدس يهود از صهيونيست ها اعلام برائت مي كنند.

الهام گفت: يهود يك دين الهي است و همه اديان الهي به كرامت انسان ها احترام مي گذارند و نگاه توحيدي و عدالت نگاه مشترك همه اديان الهي است.

وي افزود: حضور رژيم صهيونيستي در اين نشست نشان دهنده لوث بودن اين نشست است، وقتي از رژيم صهيونيستي در چنين كنفرانسي دعوت مي كنند، نشان مي دهد كه دعوت كنندگان قصد دارند موضوع كنفرانس را سبك بشمارند.

سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنان خود از اجرايي شدن طرح انتقال املاك از طريق سامانه املاك از اول آذر خبر داد و گفت: بنگاه هاي معاملاتي آمادگي دارند كه به شبكه سامانه املاك متصل شوند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه اي براي مقابله با فرار مالياتي بساز بفروش ها داريد گفت: مهم ترين مسئله در فرار مالياتي در دسترس نبودن اطلاعات است، در حالي كه سامانه جامع املاك، اطلاعات را متمركز مي كند.

الهام افزود: در اين طرح پيش بيني هاي لازم براي اينكه همه معاملات در اين سامانه قرار بگيرند انجام شده است.

وي ادامه داد: اگر كسي معامله اي را براي فرار از اين روش در خارج از اين چارچوب انجام دهد، حتما متضرر مي شود؛ ‌براي مثال قولنامه هايي كه در اين سامانه ثبت نشود اعتبار مالكيتي ندارد و ممكن است مورد سوء استفاده كلاهبرداران قرار گيرد.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن