تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820941684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سي و سومين نسخه ماهنامه «امتداد» روي پيشخوان اينترنت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سي و سومين نسخه ماهنامه «امتداد» روي پيشخوان اينترنت
گروه وبلاگ و IT: سي و سومين شماره ماهنامه آنلاين «امتداد» كه به‌طور تخصصي به موضوع راهيان نور، فرهنگ، هنر و ادبيات مقاومت مي‌پردازد به همراه ويژه‌نامه «منور» در دسترس كاربران قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، مناجات، پلاك، علمدار، شهدا راه نجات از باتلاق، بزن بهادري كه پابرهنه معلم شد، اين استاد دانشگاه سه بار به جبهه آمده، جنگيدن من مثل دوست داشتن شماست، ما كه رفتيم شما به سلامت، شهيد همت فقط نام يك بزرگراه نيست، علايق را ببريد، عمليات در پيش است، خدا دارد بر مي‌گردد، پنجره خونين، هورا نوبل، هورا هولوكاست، شايد اين سفر مرا رفيق شهيدان كند، ميراث بر گنج جنگ، از حجره تا جنگ، در جستجوي حقيقت جهاد برخي از عناوين مهم اين شماره ماهنامه «امتداد» است.

ديگر عناوين اين شماره ماهنامه «امتداد» از اينكه نامم را حسين گذاشتي متشكرم، بي‌فاصله، كاش هنوز راهي به آسمان بود، از نيروي كمكي خبري نيست، حسيني بجنگيم، يك قدم دور از قبله، ايستگاه صلواتي، مي‌خوام بزرگ شم مثل مهدي، تك و پاتك، تخريب‌چي، بي‌سيم‌چي، التماس دعا، منور ويژه‌نامه تخصصي ضميمه ماهنامه امتداد ـ وب و دفاع مقدس است.

در قسمت‌هايي از مقاله در جستجوي حقيقت جهاد آمده است: «اگر پس از حوادث يازدهم سپتامبر، اسلام به ميدان حوادث و توجه تبديل نمي‌شد، مسايلي از قبيل «مفهوم و احكام جهاد»، «روش و ابزارهاي تعامل با متن قرآني»، «نمونه دولت اسلامي»، «متون آموزشي» و مسايل بسياري ديگر، اين مقدار اهميت پيدا نمي‌كرد. رغبت بسياري از محافل غربي براي شناسايي اسلام، باورها، تصورات و مفاهيم اسلامي دغدغه بزرگ آنان در بررسي اين مسايل و غور در ژرفاي مباحث اسلامي است.»

در ادامه اين مطلب كتاب «ديدگاهي مسيحي در دفاع از جهاد؛ حقيقت جهاد» نوشته «ارشي آگوستين» بررسي شده است.

اين كتاب بر مسئله مشروعيت جهاد و تهمت‌هاي رايج درباره جهاد و چگونگي تعامل غرب با اين مفهوم و ميزان مشروعيت تلاش برخي جريان‌هاي اسلامگرا براي بازسازي نظام خلافت اسلامي نگاشته شده است.»

در مطلب «شهدا، راه نجات از باتلاق»، به خاطره‌ يك شهيد اشاره شده و سپس با مقايسه جوانان آن دوره با عصر حاضر مي‌نويسد: «واقعيت اين است كه درك اين حال و اوضاع براي جوانان ما كه روز به روز در باتلاق بي‌خبري، تنهايي، گناه، نااميدي، بي‌پناهي فرو مي‌روند سخت است. البته از ما قبول نمي‌كنند، اگر به آنها بگوييم سر راه آنها پر از مرداب‌هاي زيبايي كه كمينگاه و باتلاقي دارد است. اگر بگوييم كه بالاخره در يكي از اين باتلاق‌ها فرو خواهيد رفت. به اين دليل كه خيلي از حرف‌هاي ضروري و مهم را برايشان گذاشته‌ايم و گذشته‌ايم.»

در ستون ديگري از ماهنامه با نام آنتن مطلبي با عنوان «اين استاد دانشگاه سه بار به جبهه آمده» آمده است: «اين ستون مربوط به نمايش جنگ از منظر ديگران است و برخي از گزارشات و مطالب روزنامه‌هاي خارجي را ترجمه و منتشر مي‌كند كه به تدريج شناخت بهتري از نگاه ديگران به جنگ و نحوه بازتاب جنگ ايران و عراق در رسانه‌هاي جهان به دست مي‌آيد.»

شماره جديد اين ماهنامه آنلاين با مطالب و مقالات خواندني از خاطرات شهدا و مطالب مرتبط با دفاع مقدس و بررسي آثار حوزه دفاع مقدس قابل دسترسي است.

ماهنامه «امتداد» را اينجا كليك كنيد!
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن