تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816443394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده نيروي مقاومت بسيج:/كامل/ ـ با حضور دولت نهم زمينه فعاليت بسيج بيشتر شده است ـ طرح امنيت پايدار از سوي بسيج در سراسر كشور اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرمانده نيروي مقاومت بسيج:/كامل/ ـ با حضور دولت نهم زمينه فعاليت بسيج بيشتر شده است ـ طرح امنيت پايدار از سوي بسيج در سراسر كشور اجرا مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

فرمانده نيروي مقاومت بسيج صبح روز شنبه در آستانه هفته بسيج با حضور نمايندگان رسانه‌هاي كشور و در يك نشست خبري به تبيين و تشريح برنامه‌هاي هفته بسيج پرداخت و درباره مسايل مختلف ديگر نظير ارزيابي عملكرد بسيج و ارزيابي شرايط داخلي و بين‌الملل كشور سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين طائب در بخشي از اين نشست از اجرايي‌كردن «طرح امنيت پايدار» از سوي اين نيرو در سراسر كشور خبر داد و افزود: طرح امنيت پايدار در سراسر كشور از سوي گشت‌هاي عملياتي نيروي مقاومت بسيج از آخرين روز هفته بسيج اجرا مي‌شود.

وي ادامه داد: اين طرح به صورت آزمايشي در برخي نواحي كشور انجام شده بود كه از پايان هفته بسيج در كليه پايگاه‌ها براي تامين امنيت اجتماعي مردم هر شب در سراسر كشور انجام خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه " اين طرح متناسب با وضعيت بومي هر استان اجرا مي‌شود" تاكيد كرد: حضور بسيجيان در سطح پايگاه‌ها، حوزه‌ها و گشت‌زني در حوزه‌هاي مربوطه، امنيت پايدار ايجاد خواهد كرد. هرجا نيروهاي انقلاب حضور پيدا كنند، طبيعي است اشرار از آن‌جا فرار خواهند كرد.

معاون فرمانده كل بسيج با اعلام اين‌كه " متناسب با وضعيت هر شهر و منطقه تجهيزات مناسب در اختيار گشت‌هاي عملياتي اين طرح قرار خواهد گرفت" خاطرنشان كرد: با هماهنگي‌اي كه با نيروي انتظامي و قوه قضاييه انجام شده است، برخوردهاي لازم از سوي نيروي انتظامي انجام خواهد شد. گشت‌هاي بسيج در محله‌ها و كوي و برزن با حضور خود فضا را به گونه‌اي فراهم مي‌كنند كه اتفاقي نيفتد، ولي اگر بنا باشد با متخلفي برخورد شود، از سوي يگان‌هاي نيروي انتظامي انجام مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه " گستردگي كه پايگاه‌هاي بسيج دارند، هيچ سيستم نظامي و انتظامي ندارد" افزود: در طول مدتي كه اين طرح به صورت آزمايشي در برخي محله‌ها انجام شد، نظرسنجي‌ها نشان داد رضايت‌مندي شهروندان از اين طرح در سطح بالايي بوده است، به همين ترتيب در بخش‌هايي كه اين طرح انجام نشد، با تقاضاي زيادي براي انجام آن در محله‌ها مواجه بوديم.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج هم‌چنين در بخشي از سخنان خود گفت: امروز به واسطه مقاومت ملت ايران و ملت‌هاي مسلمان و مستضعف شاهديم كه خاورميانه به نمايشگاهي از شكست‌هاي پي‌درپي آمريكا تبديل شده است.

به گزارش ايسنا وي اظهار كرد: برنامه‌هاي امسال هفته بسيج را در شرايطي انجام مي‌دهيم كه در محيط بيروني انقلاب شاهد ناكامي‌هاي پي‌درپي استكبار جهاني در تسلط بر جهان هستيم.

وي افزود: آمريكايي‌ها به دنبال سلطه هرچه بيشتر تلاش كردند تا در آستانه قرن بيست و يكم به اهداف خود در منطقه خاورميانه برسند، ولي امروز شاهديم كه باپذيرش شكست در استفاده از ابزارهاي قدرت نظامي، اقتصادي و تا حدودي رسانه‌اي ،در پيشبرد اهداف خود ناتوان هستند.

معاون فرمانده كل سپاه اظهار كرد: انقلاب وارد دهه چهارم خواهد شد و دهه چهارم هر انقلابي همواره مورد توجه همگان بوده است و نظام ما هم توجه ويژه‌اي به دهه چهارم خود دارد.

وي تصريح كرد: مقام معظم رهبري با هدايتي كه انجام مي‌دهند، همه سيستم را با هدف‌گذاري مناسب و پشت سر گذاشتن تهديدات هدايت مي‌كنند و انقلاب را به سمت ساخت يك كشور مستقل، آباد و برخوردار از ثروت، معنويت، علم با به كارگيري همه توان كشور در جهت ايجاد يك الگوي مناسب براي معرفي به جهانيان مي‌برند.

وي ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب شاهديم كه به دليل ثمرات مقاومت ملت ما در ابعاد مختلف كارآمدي نظام در ارايه يك الگوي مناسب بيشتر خواهد شد تا بدين ترتيب انقلاب بتواند كارآمدي خود را در عرصه جهاني به نمايش بگذارد.

معاون فرمانده كل سپاه با اشاره به طرح تحول وتعالي سپاه و بسيج عنوان كرد: در آستانه هفته بسيج بايد ثمرات اين طرح تحول و تعالي را در برنامه‌هاي خود شاهد باشيم؛ تشكيل 31 سپاه استاني و افزايش هم‌افزايي توان سپاه در حمايت بيشتر از ماموريت‌هاي بسيج و اتصال بسيجيان به يگان‌هاي رزمي.

وي اضافه كرد: برنامه‌هاي امسال هفته بسيج هم بر اين اساس تنظيم شده است كه هم پيامي به دشمنان انقلاب بدهيم و هم قدرت بازدارندگي كه بايد در دل دشمنان ايجاد شود، به وجود بيايد و اميدي كه بايد در دل ملت ما نسبت به بسيج ايجاد شود و بداند كه بسيج در همه عرصه‌ها آمادگي مقاومت دارد.

وي در ادامه با تشريح اهداف عمده برنامه‌هاي هفته بسيج سال جاري گفت: اولين هدف تبيين جايگاه بسيج در انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي است. هدف دوم اطلاع‌رساني از عملكرد و كاركرد بسيج به مردم و دست اندركاران نظام مقدس جمهوري اسلامي است.نمايش آمادگي بسيجيان در عرصه‌هاي مختلف دفاعي، امنيتي، فرهنگي و اجتماعي نيز سومين هدف عمده برنامه‌هاي امسال هفته بسيج محسوب مي‌شود.

طائب درباره سه هدف ديگر برنامه‌هاي هفته بسيج در سال جاري اظهار كرد: اطلاع‌رساني از طرح تحول و تعالي بسيج، تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره)، رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و شهداي انقلاب اسلامي و نيز تقويت روحيه اميد، نشاط، شادابي و توسعه تفكر بسيجي در آحاد ملت به ويژه در بسيجيان از ديگر اهداف برنامه‌هاي اين هفته به شمار مي‌آيد.

وي با اعلام اين‌كه " تا پيش از يكم آذر آغاز هفته بسيج برنامه‌هاي مقدماتي براي بسيجيان سراسر كشور تدارك ديده شده است" در تشريح اين برنامه‌ها گفت: ديدار با مراجع، گردهمايي ائمه جماعات مساجد و فرماندهان پايگاه‌هاي نيروي مقاومت در سراسر كشور، اختتاميه جشنواره فرهنگي، ورزشي وزارت‌خانه‌ها در استان گيلان، مسابقات قهرماني آمادگي جسماني بانوان بسيجي در شيراز از جمله برنامه‌هاي مقدماتي بسيج است كه در روز 28 آبان ماه برگزار خواهد شد.

وي گفت: در روز 30 آبان ماه نيز برنامه‌هاي ديگري انجام خواهد شد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به جشنواره فرهنگي ورزشي طلاب بسيجي در زنجان و با حضور 700 نفر از طلاب بسيجي، حضور در مرقد مطهر امام خميني(ره) و ديدار با علما و فضلا در 400 ناحيه نيروي مقاومت بسيج در سراسر كشور اشاره كرد.

به گزارش ايسنا فرمانده نيروي مقاومت بسيج در ادامه در تشريح برنامه‌هاي نيروي مقاومت بسيج در هفته بسيج در سال جاري شعار روز يكم آذر اولين روز هفته بسيج را «بسيج ، پيشرفت ،عدالت و انتظار» اعلام كرد و درباره برنامه‌هاي اولين روز هفته بسيج گفت: برنامه‌هاي هفته بسيج با حضور بسيجيان در كنار ساير آحاد ملت در دعاي ندبه در 400 شهرستان كشور آغاز مي‌شود. پس از آن در ورزش عمومي با عنوان "بسيج، ورزش، نشاط، سلامتي" به استعداد 5 ميليون بسيجي در روزهاي جمعه و شنبه حضور خواهند داشت.

وي ادامه داد: در اين برنامه 155 هزار نفر از سوي بسيج دانشجويي برنامه كوه پيمايي دانشجويان بسيجي را برگزار مي‌كنند، 808 هزار نفر توسط بسيج دانش‌آموزي در اين برنامه حضور خواهند داشت و ساير بخش‌ها هم توسط بسيج محلات صورت مي‌گيرد.

طائب يكي ديگر از برنامه‌هاي اولين روز هفته بسيج را حضور بسيجيان در نماز جمعه به صورت سازمان‌دهي شده در 400 نقطه از كشور عنوان كرد و افزود: برگزاري همايش سفيدپوشان خاكي و پيشكسوتان دفاع مقدس در 31 سپاه استاني توسط سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور از ديگر برنامه‌هاي اين روز خواهد بود.

وي ادامه داد: شعار دومين روز هفته بسيج « بسيج، نشاط و تعالي» خواهد بود . از برنامه‌هاي محوري اين روز برگزاري همايش توسعه پايدار بسيج و پدافند غيرعامل با مشاركت سازمان پدافند غيرعامل كشور با حضور 500 نفر از نخبگان اين امر و نيز حضور رييس مجلس شوراي اسلامي است.

وي افزود: برنامه كوهپيمايي با عنوان طرح جماران با حضور 104 هزار نفر در استان‌هاي يزد، خراسان شمالي، كرمانشاه، زنجان، كرمان، سمنان، مركزي و سيستان و بلوچستان، مسابقات قهرماني ورزشي كشور در رشته‌هاي تيراندازي، كشتي، كاراته، جودو، واليبال با حضور 4 هزار و 120 نفر در استان‌هاي يزد، گيلان، زنجان، مركزي، سمنان و سيستان و بلوچستان و دوي همگاني با حضور 4 هزار و 650 نفر در استان‌هاي اردبيل، يزد و سمنان از برنامه‌هاي ديگر اين روز خواهند بود.هم چنين در اين روز از 440 نفراز نخبگان ورزشي تجليل مي‌شود و حماسه فرزندان ولايت نيز در 54 هزار واحد دانش‌آموزي سراسر كشور برگزار خواهد شد.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج گفت: «بسيج، سازندگي و پدافند غير عامل» شعار سومين روز هفته بسيج امسال است. در اين روز 400 طرح محروميت‌زدايي آغاز و 400 طرح نيز پايان خواهد يافت.در اين روز هم‌چنين نمايشگاه‌هاي دستاوردهاي اردوهاي بسيج سازندگي در مراكز استان ها برگزار خواهد شد و همايش‌هاي تجليل از بسيجيان فرهنگي توسط سازمان بسيج فرهنگيان در 250 كانون اين سازمان برگزار مي شود.

وي گردهمايي سياسي پاسداران همراه با كارگاه هاي آموزشي با حضور هاديان سياسي بسيج را از ديگر برنامه‌هاي سومين روز هفته بسيج عنوان كرد و افزود: رزمايش پدافند غيرعامل در مدارس كشور در سطح 708 حوزه سازمان بسيج دانش‌آموزي و نيز همايش مربيان بسيج با حضور 2 هزار نفر توسط معاونت عقيدتي سياسي بسيج در اين روز برگزار خواهد شد. هم چنين نشست‌هاي فرهنگي سياسي در 50 حوزه توسط سازمان بسيج ادارات انجام مي‌شود و در اين روز از شركت كنندگان در طرح اردوهاي هجرت بسيج سازندگي تجليل خواهد شد.

وي شعار چهارمين روز هفته بسيج "بسيج ، خودباوري و نوآوري" اعلام كرد و افزود: يكي از اولويت هاي برنامه بسيج توجه به مسايل علمي و توليد علم است و بر همين اساس سازمان بسيج علمي و نيروي مقاومت بسيج تشكيل شد. بدين ترتيب ماچهارمين روز از هفته بسيج را به اين طرح اختصاص داديم.

طائب اضافه كرد: برگزاري همايش انديشه ورزان و نخبگان بسيجي با حضور 50 هزار نفر از نخبگان بسيجي در كل كشور از برنامه هاي چهارمين روز هفته بسيج است.در اين همايش 100 نفر از نخبگان بسيجي در هر شهر و 300 نفر در مراكز استان‌ها حضور خواهند داشت. همايش‌هاي تجليل از مبتكران بسيج دانشجويي توسط سازمان بسيج دانشجويي، مسابقات قرآن و عترت در 54 هزار واحد بسيج دانش‌آموزي و آموزش پدافند غيرعامل براي 200 هزار نفر از جامعه بسيج فرهنگيان از ديگر برنامه‌هاي اين روز است. هم چنين گروه‌هاي سياسي شوراهاي حوزه‌ها و فرماندهان گردان‌ها، همايش سياسي برگزار مي‌كند.

وي گفت: "بسيج ده‌ها ميليوني و اقتدار ملي" شعار پنجمين روز هفته بسيج خواهد بود. اين روز سالروز تشكيل بسيج مستضعفين نيز هست.

وي از برگزاري حماسه عزت و پايداري با حضور سه هزار گردان و نيز با حضور رييس‌جمهور خبر داد و افزود: در اين برنامه سه هزار گردان پياده و گردان‌هايي با ادوات و هم‌چنين گردان‌هاي امام حسين(ع)، عاشورا و الزهرا(س) حضور خواهند داشت. كار جديدي كه امسال در اين برنامه انجام خواهد شد پيوند گردان‌هاي عاشورا و الزهرا(س) و گروه‌هاي رزمي كربلا با گردان‌هاي پياده و گردان‌هاي ادوات و زرهي نيروي زميني سپاه است. در اين روز هم‌چنين جامعه پزشكي برنامه‌اي با مشاركت پزشكان عضو بسيج دارند كه طي آن هم وطنان عزيز توسط پزشكان عضو بسيج ويزيت رايگان خواهند شد.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج اظهار كرد: شعار ششمين روز هفته بسيج" بسيج، وحدت و بيداري اسلامي" است. در اين روز به همت سازمان بسيج دانشجويي و سازمان‌هاي ديگر هم‌انديشي دانشجويان جهان اسلام با شعار " قرن بيست و يكم قرن اعتلاي اسلام " با حضور 500 نفر از انديشمندان جهان اسلام به مدت دو روز در تهران و قم برگزار مي‌شود.در اين روز هم‌چنين مسابقات سرود و نغمه عشق و هم‌چنين طرح وبلاگ نويسان بسيجي با حضور ده هزار نفر در سراسر كشور انجام مي‌شود.

وي در ادامه به برنامه‌هاي هفتمين روز هفته بسيج اشاره كرد و با اعلام شعار" بسيج ، ايثارگري و سرمايه اجتماعي" به عنوان شعار اين روز عنوان كرد: در روز پاياني هفته بسيج امسال يادواره شهداي مهندسين توسط سازمان بسيج مهندسين و يادواره شهداي كارمندان توسط سازمان بسيج كارمندان برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: 380 يادواره بسيجيان در پايگاه هاي بسيج محلات، تجليل از ورزشكاران ايثارگر در 31 سپاه استاني، عطرافشاني قبور شهدا، برگزاري دعاي كميل در 400 مركز نيروي مقاومت بسيج در شهرستان‌ها و ديدار با خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران از ديگر برنامه‌هاي هفتمين روز هفته بسيج است.

طائب گفت: برنامه‌هاي هفته بسيج امسال متناسب با 5 ماموريت بسيج، اجرا مي‌شود كه اين ماموريت ها عبارتند از؛ كمك به مقابله با تهديدات نظامي دشمنان انقلاب اسلامي وتوليد قدرت بازدارندگي، مقابله با تهديدات امنيتي در برابر اشرار و اراذل و اوباش، مقابله با تهديدات فرهنگي و سياسي دشمن يعني تهديدات نرم، كمك به عمق بخشي انقلاب اسلامي و تعميق ارزش‌هاي انقلاب و دفاع مقدس و نيز تشكيل ارتش 20 ميليوني و بسيج ده‌ها ميليوني است.

به گزارش ايسنا فرمانده نيروي مقاومت بسيج در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ انتخابات آمريكا و تاثير آن بر روابط ايران و آمريكا اظهار كرد: استكبار چاره‌اي ندارد جز آن‌كه به جاي تغيير در تاكتيك، به تغيير رويكرد بپردازد. آسيب‌هاي دروني اردوگاه غرب به گونه‌اي است كه با تغيير دولت نمي‌تواند چاره‌اي براي اضمحلال خود بينديشد و بايد رويكرد خود را تغيير دهد. انقلاب اسلامي نيز بر اساس منافع ملي خود و متناسب با چالش‌هاي اردوگاه غرب بر اساس آرمان‌ها و امنيت ملي خود تصميم خواهد گرفت.

وي در درباره‌ تعامل بسيج با دولت نيز پاسخ داد: همكاري ما با همه دستگاه‌هاست. طبيعي است كه با حضور دولت نهم زمينه فعاليت بسيج نسبت به گذشته بيشتر شده است و بسيجيان توانسته‌اند در عرصه‌هاي مختلف نقش خود را ايفا كنند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه " رويكرد بسيج در دوره‌ جديد اين است كه عرصه‌هاي مختلف حضور بدنه‌ فعال ملت را ايجاد كند" افزود: هركجا كه انقلاب نياز به حضور بسيج داشته باشد، ما در آن‌جا حاضر خواهيم بود.

معاون فرمانده‌ كل سپاه همچنين از ادغام برخي سازمان‌هاي بسيج خبر داد و گفت: دو سازمان تربيت بدني و بسيج ورزشكاران كه به صورت مجزا عمل مي‌كردند در هم ادغام شدند و با عنوان سازمان ورزش بسيج و بسيج فرهنگيان كار خود را ادامه مي‌دهند. همچنين بسيج فرهنگيان و بسيج دانش‌آموزي در سطح نيروي مقاومت و سپاه‌هاي استاني هم با يكديگر ادغام شدند و با عنوان بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان كار خود را انجام خواهند داد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره احتمال موازي‌كاري طرح امنيت پايدار نيروي مقاومت بسيج با طرح امنيت اجتماعي گفت: گستردگي كه پايگاه‌هاي بسيج دارند، هيچ سيستم نظامي و انتظامي ندارد. پايگاه‌هاي بسيج به گشت‌زني در محله‌ها و كوي و برزن مي‌پردازند و فضا را به گونه‌اي فراهم مي‌كنند كه اتفاقي نيفتد ولي اگر بنا باشد با متخلف برخورد شود اين كار توسط يگان‌هاي نيروي انتظامي برخورد خواهد شد.

وي در پايان نيز از بهره‌برداري از طرح صدور كارت ملي بسيج براي حضور بسيجيان در عرصه‌ مجازي خبر داد و گفت:در اين كارت براي هر بسيجي يك رمز عبور براي ورود به فضاي مجازي در نظر گرفته خواهد شد.

انتهاي پيام
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن