تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819815963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انگشتان کودک ۹ماهه بر اثر ريزش ديوار شيشه اي قطع شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

چند متر از ديوار اتاق خواب کودک به جاي ديوار شيشه کار شده بود و اين شيشه ها به وسيله چند پيچ به يک ديوار بسيار نمناک وصل شده بود. هموطن آنلاین _حميدرضا ناسخ -کودک ۹ماهه با نزديک شدن هر دستي براي نشان دادن انگشتان قطع شده اش جيغ مي کشيد.
حادثه نيمه شب هفتم فروردين ماه، هنوز او، پدر و مادر و خواهر کوچکترش را آزار مي دهد. ماهور اين دخترک ۹ماهه، در نيمه شب بهاري غرق در خواب ناز کودکانه بود که ناگهان سقوط شيشه اي با طول حدود ۲ و عرض يک متر، فرياد او را به آسمان برد، با شنيدن صداي جيغ وي، پدر و مادرش هراسان به اتاق خواب کودک شان رفتند و در کمال ناباوري مشاهده کردند که رختخواب ماهور غرق در خون شده و شيشه به شدت انگشتان نحيف پاي او را بريده است. آن ها بلافاصله پس از اين حادثه تلخ به کمک همسايه شان، کودک خود را که آرام و قرار نداشت براي مداوا به بيمارستان بردند، اما متاسفانه يکي از انگشتان کودک معصوم در همان ابتداي حادثه قطع شده بود و انگشت ديگر او نيز مورد عمل جراحي قرار گرفت که اين عمل نيز ناموفق بود و موجب قطع دومين انگشت کودک شد. يکي ديگر از انگشتان پاي چپ طفل شيرخواره نيز به شدت زخمي شده بود.
منزلي که حادثه در آن رخ داده، يک مجتمع آپارتماني است که خانواده اين کودک در طبقه همکف زندگي مي کنند.
مشاهدات خبرنگار ما حاکي از آن بود که چند متر از ديوار اتاق خواب کودک به جاي ديوار شيشه کار شده بود و اين شيشه ها به وسيله چند پيچ به يک ديوار بسيار نمناک وصل شده بود.
سقف خانه و ديوارهاي آن دچار ترک خوردگي هاي متعدد بود و رطوبت و نم کف و ديوارهاي آپارتمان فرش ها را خيس کرده بود.
ديوار حايل ميان واحد آپارتماني مربوطه و همسايه شان به طور سراسري از بالاي گچبري ها از هر ۲طرف ترک هاي بزرگي برداشته بود به گونه اي که نور حاصل از روشنايي پذيرايي يک واحد از واحد ديگر قابل رويت بود، ديوارهاي حمام و دستشويي و اتاق ها به حدي نم کشيده بود که هر لحظه احتمال ريزش آن وجود داشت.
آپارتمان مجاور نيز وضعيتي مشابه دارد و نشست کف حمام و دستشويي به خوبي مشهود است. به علاوه اين که بوي رطوبت اتاق مشام را آزار مي دهد و جاي امني براي استراحت اعضاي خانواده نيست.
اين منزل مسکوني در بولوار سرافرازان مشهد قرار دارد؛ منزلي که ديروز هنگام مراجعه خبرنگار خراسان در حال نماکاري و مرمت ديوارهاي بيروني آن بودند و ۲خانواده مستاجر نيز يکي از ترس جان به خانه اقوام پناه برده ومنزل را تخليه کرده اند و ديگري همچنان از صاحبخانه مي خواهد تا پول او را که بابت رهن داده، بازگرداند تا وي منزل ديگري اجاره کند.به هر روي خانواده جلالي از صاحبخانه به مقام قضايي شکايت کرده است. اين خانواده مدعي است که منزل مذکور ناايمن است و استاندارد نيست و هر لحظه امکان بروز خطر جاني و ريزش ديوارها وجود دارد. آن ها مي گويند: انگشتان کودک مان بر اثر همين غيراستانداردبودن منزل قطع شده است و ما نمي خواهيم شاهد اتفاق ناگوار ديگري باشيم.
نظريه کارشناس

در نظريه کارشناس رسمي دادگستري که پس از شکايت اين خانواده تنظيم شده آمده است سقف اتاق خواب دچار نم زدگي است در اثر اين نم زدگي و استفاده نامناسب براي مهار شيشه هاي تعبيه شده بين اتاق خواب و پذيرايي در ارتفاع بالا، شيشه روي تخت و رختخواب اتاق خواب رها شده است که به اظهار خواهان (جلالي) سقوط اين شيشه باعث ايجاد صدمه جاني به نوزاد شده است. همچنين در اين نظريه آمده است: در پايين فضاي بين ۲ آپارتمان همکف نم زدگي شديد مشهود است و اندود گچ روي يک ستون بين ۲ آپارتمان به علت انحراف ستون دچار تخريب شده است، همچنين ديوار بين فضاي آشپزخانه و آپارتمان مجاور از سقف جدا شده و هر آن امکان ريزش آن وجود دارد. بر مبناي نظريه کارشناس رسمي دادگستري علت خسارت وارد آمده به خانواده جلالي ناشي از رعايت نکردن مسائل فني در ساخت و ساز ساختمان مي باشد و با توجه به وضعيت رويت شده در صورت ادامه سکونت در اين ساختمان امکان بروز خسارت جاني وجود دارد و بايد در اسرع وقت ساختمان تخليه و مقاوم سازي شود. به دنبال اعلام نظر کارشناس رسمي دادگستري ۲ خانواده که در طبقه همکف ساختمان سکونت دارند، خواهان تخليه خانه و بازپس گيري پول خود از صاحبخانه ها هستند.خانواده هاي جلالي وعرفاني مي گويند: پي گيري قضايي موضوع تا رسيدن به نتيجه ممکن ماه ها طول مي کشد و در اين بين چه بسا ممکن است حادثه ناگوار ديگري رقم بخورد، آنان خواهان رسيدگي فوري قضايي به پرونده خود هستند و از مقامات قضايي درخواست دارند، حال که صاحبخانه هايشان به درخواست هاي آن ها اهميتي نمي دهند،موضوع را سريع تر رسيدگي کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن