واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
بازیگر فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین گفت: آگاهی از تلخی باعث می شود زندگی شیرینی در آینده پیش رو داشته باشیم.
نشست نقدو بررسی فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی با حضور کارگردان، شهاب حسینی (بازیگر)، محمدرضا دلپاک (صداگذار)، هایده صفی یاری (تدوین گر) و امیر پوریا (منتقد و کارشناس) امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
شهاب حسینی بازیگر فیلم "جدایی نادر از سیمین" درباره تلخی موجود در فیلم گفت: اغلب اوقات در مواجه با مسائل ترجیح می دهیم صورت مسئله را پاک کنیم اگر بخواهیم خودمان را بشناسیم ممکن است تلخی های فراوانی را پیدا کنیم در حالی که این تلخی ها باعث می شود زندگی شیرینی در آینده پیش رو داشته باشیم.
بازیگر فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" درباره واکنش مخاطب به صحنه های بازی شهاب حسینی در دادگاه عنوان کرد: نکته جالب در واکنش تماشاگران به صحنه های احساسی فیلم این است که بازخورد مخاطب در تمام سالن های سینما یکسان بوده که نشان می دهد همه با یک روح واحد به تماشای فیلم رفته اند.
وی ادامه داد: یک بازیگر تلاش می کند صدا، بیان و ابزارهای بازیگری را به خوبی تمرین کند تا بتواند در اجرا آن را بروز دهد اما جایی بازیگر نمی تواند از این ابزارها برای بازی بهتر استفاده کند در این حالت بازیگر نیازمند یک تحول جدید است. اصغر فرهادی با ایجاد شرایط ناب در هنگام فیلمبرداری بازیگر را ناخودآگاه در شرایط فیلم قرار می دهد.
حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: نوع فیلمسازی فرهادی سبک جدیدی است که می توان از آن برای تولیدات سینمایی بهره برد؛ اگر همه فیلم هایی که ساخته می شوند حرکت خزشی و میلی متری را رعایت کنند قطعا سینما به نتایج مطلوب می رسد، این فیلم در حدود ۴ ماه به طول انجامید و من به عنوان بازیگر در این مدت درگیر کار بودم و فضای ایجاد شده به قدری صحیح و درست بود که ناخودآگاه بازیگر در شرایط بازی قرار می گرفت اتفاقی که کمتر در سینما به آن توجه می شود.
درادامه این نشست محمدرضا دلپاک صداگذار فیلم در سخنان کوتاهی درباره شیوه کار گفت: صدا یار بی تصویر است و خیلی سخت می شود درباره صداگذاری حرف زد اما باید به این نکته اشاره کنم که اصغر فرهادی نگاه جدیدی را به لحاظ صدا به من هدیه کرد که از این بابت از او بسیار سپاسگزارم.
همچنین هایده صفی یاری تدوین گر فیلم درباره شیوه تدوین این فیلم عنوان کرد: نوع دکوپاژ فرهادی به گونه ای است که کار را از زوایای مختلف و به صورت کامل می گیرد به طوری که دست تدوین گر در پلان های خرد باز است. نوع فیلمبرداری آثار فرهادی به گونه ای است که شرایط تدوین مناسب را برای تدوینگر ایجاد می کند.
شبکه خبری برنا (www.bornanews.ir)
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فان پاتوق]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]