تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817190663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

50 هزار نفر جمعيت و يك كتابخانه


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: 50 هزار نفر جمعيت و يك كتابخانه
نهادينه شدن فرهنگ مطالعه و كتاب خواني يكي از گام هاي مؤثر در راه توسعه و رشد جامعه است.

در روايات و آيات مختلف نيز به آموختن علم و كسب دانش بارها تأكيد و توصيه شده است و از اين رو هر جا مطالعه تفكر و تعقل رونق يابد، فضا براي رشد و پيشرفت فراهم مي شود.

شهرستان فاروج با داشتن 50 هزار نفر جمعيت داراي يك كتابخانه عمومي است كه جوابگوي نياز مراجعان نيست.

يكي از مراجعان به كتابخانه ملاصدراي فاروج مي گويد: فضاي محدود و كوچك سالن مطالعه، شرايط را براي مطالعه مطلوب و مفيد سخت مي كند.

حسيني اضافه مي كند: مطالعه مفيد و مؤثر بايد در فضاي مناسب با نور كافي انجام شود و عوامل محيطي مانند سر و صدا مانع تمركز نشود.

يك دانشجو بيان مي كند: ايجاد مراكز آموزش عالي نياز به مطالعه را افزايش مي دهد و رشته هاي مختلف دانشگاهي، به منابع متفاوتي نياز دارد كه تنها كتابخانه فاروج از اين امكان بي بهره است.

مراجعه كننده اي كه براي مطالعه و آمادگي براي شركت در كنكور به كتابخانه آمده است، بيان مي كند: كتابخانه براي كساني مانند من كه نياز به كتاب هاي كمك درسي و تستي دارد، خدماتي براي ارائه كردن ندارد.

اكبري تصريح مي كند: تعداد كتاب هاي تست كتابخانه بسيار محدود، تعداد متقاضيان بسيار زياد و كتاب هاي موجود آن نيز قديمي است.

مراجعه كننده ديگري مي گويد: فضاي محدود سالن مطالعه سبب شده افراد مطالعه كننده فاصله بسيار كمي با هم داشته باشند كه هر جا به جايي كوچك آن ها و ايجاد صداي صندلي شرايط را براي مطالعه نامناسب مي كند.

وي با بيان اين كه نور كافي و مناسب يكي ازشاخص هاي ضروري مطالعه است، مي گويد: روشنايي كتابخانه نامناسب است به گونه اي كه هنگام عصر مناسب نبودن نور، مطالعه را دشوار مي كند.

به گفته وي ساخت فضاي كتابخانه، كارشناسي نشده و شاخص هاي لازم در آن رعايت نشده است.

مراجعه كننده ديگري معتقد است تنوع كتاب ها در كتابخانه كم است، كتاب ها به روز نيست و افراد با سليقه هاي مختلف از يافتن كتاب مورد نياز خود باز مي مانند.

محمدي مي گويد: فضاي سالن مطالعه نيز نامناسب است به گونه اي كه رنگ ديوارها تيره و نازيباست و جذابيت كافي براي جذب علاقه مندان به مطالعه را ندارد.

يكي ديگر از مراجعان بيان مي كند: كتابخانه از داشتن اينترنت بي بهره است، كه اين امر با توجه به عصر ارتباطات و نياز قشر جوان به اين فناوري، مشكلاتي را ايجاد كرده است.

وي با بيان اين كه فضاي تفريحي و فرهنگي در فاروج وجود ندارد، اضافه مي كند: سي دي هاي آموزشي كمك درسي فرهنگي و هنري به منظور غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان مفيد است اما تنها كتابخانه شهر از داشتن چنين امكاناتي بي بهره است.

يك هنرجو مي گويد: فقر كتاب هاي هنري در اين كتابخانه بسيار محسوس است و علاقه مندان اين رشته نمي توانند كتاب هاي مورد نياز خود را از اين كتابخانه بيابند.

مسئول كتابخانه ملاصدراي فاروج با اشاره به اين كه اين كتابخانه در سال 71 به بهره برداري رسيده است، مي گويد: مساحت كتابخانه 599 متر مربع و زير بناي آن 399 متر مربع است.

مريم مؤمن زاده مي گويد: در حال حاضر 9 هزار و 726 عنوان و 10 هزار و 156 نسخه كتاب در كتابخانه موجود است كه براساس برنامه چهارم توسعه بايد به 27 هزار جلد برسد.

وي بيان مي كند: يكي از اعضاي انجمن كتابخانه شهر با نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تأمين كتاب هاي كتابخانه مكاتبه مي كند تا در صورت موافقت اين امر انجام شود.

وي در خصوص فضاي محدود سالن مطالعه مي گويد: طي جلسه اي مقرر شده است شهرداري از محل نيم درصد بودجه فرهنگي خود، اقدام به مرمت فضاي كتابخانه كند.

به گفته وي نقاشي و رنگ آميزي فضاي كتابخانه مربوط به سال 76 است كه كتابخانه زير نظر فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان قوچان بود.

وي تأكيد مي كند: طي جلسه اي با حضور اعضاي شوراي شهر و مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان مقرر شد 4 دستگاه رايانه از سوي شهرداري فاروج و 8 دستگاه از سوي مدير كل كتابخانه هاي عمومي براي تجهيز كتابخانه ملا صدرا به اينترنت و فناوري اطلاعات اهدا شود.

مؤمن زاده اظهار مي كند: با تجهيز كتابخانه به رايانه امكان استفاده از سي دي هاي فرهنگي آموزشي و كمك درسي در محيط كتابخانه فراهم مي شود.

به گفته وي، براي جمعيت 50 هزار نفري شهرستان يك كتابخانه فعال است.

وي مي گويد: به ازاي هر 100 نفر 58 سانتي متر مربع فضاي مطالعه در اين كتابخانه در نظر گرفته شده است و وجود تنها 2 صندلي به ازاي هر 100 نفر با استانداردهاي موجود فاصله زيادي دارد.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن