تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816020291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در پايان سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگاران اعلام كرد 200 مصوبه دولت براي توسعه و آباداني بيشتر مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رئيس جمهور در پايان سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگاران اعلام كرد 200 مصوبه دولت براي توسعه و آباداني بيشتر مازندران
هيات دولت در دومين جلسه خود در استان مازندران براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني بيشتر اين استان 200 طرح و مقوله را مطرح و به تصويب رساند.
به گزارش ايرنا در پايان شانزدهمين سفر از دور دوم سفرهاي استاني رييس جمهوري پنجشنبه شب هيات دولت درساري به رياست دكتر احمدي نژاد تشكيل جلسه داد و پس از چهارساعت طرح ها و پروژه هاي مهمي را براي افزايش سطح رفاه توسعه امنيت و آباداني استان مازندران به تصويب رساند.
رييس جمهوري پنج شنبه شب در پايان اين نشست به خبرنگاران رسانه ها درساري گفت : اعضاي هيات دولت پس از دو روز كاري و پرمشغله وبررسي مصوبه هاي دوراول سفر به اين استان تصميم هاي مهمي را براي توسعه مازندران اتخاذ كرد.
وي افزود : با بررسي همه جانبه راه حل هاي اساسي براي برخي مشكلات ترسيم شد و از مصوبات قبلي كه داراي مشكلاتي بودند گره گشايي و طرح هاي جديد مورد تصويب هيات دولت قرارگرفت .
رييس جمهور تاكيد كرد : در دوراول سفرهيات دولت به مازندران بسياري از مشكلات شناسايي شده و در سفر دوم شناسايي مشكلات تكميل شد و در اين راستا تصميمات اساسي تري گرفته شد.
وي اين نشست هيات دولت در مازندران را يكي از طولاني ترين نشست هاي هيات دولت درسفرهاي استان دانست .
دكتر احمدي نژاد اظهارداشت : تصميمات متنوع وبا حساسيت خاصي براي توسعه استان گرفته شده است تا شاهد جهش مازندران باشيم .
احمدي نژاد به برخي از200 مصوبه هيات دولت براي توسعه استان اشاره كرد وگفت : دربخش اشتغال وصنعت ومعدن 35 پروژه به عنوان طرح آمايش انتخاب شده است كه 14 موردآن به صورت مستقيم و غيرمستقيم به كشاورزي شيلات دامداري وجنگل كه پايه اقتصادي دارد مرتبط است .
وي به معافيت 10 ساله مالياتي براي واحدهاي صنعتي جديد مستقر در شهرك هاي صنعتي خارج ازشعاع 30 كيلومتري از مركز استان مازندران به عنوان يك مصوبه زيربنايي دربخش صنعت اشاره كرد و گفت : ازهمه ظرفيت ها در اين زمينه ازجمله ظرفيت زغال سنگ استان استفاده خواهد شد و اين بخش فعاليتي دوباره پيدا مي كند.
وي مطالعه واحداث يك واحد كك سازي به ظرفيت 300 هزارتن در سوادكوه با رعايت استانداردهاي زيست محيطي را از ديگر موضوعات مطرح شده درجلسه هيات دولت اعلام كرد.
به گفته احمدي نژاد مشكلات اجراي پروژه خودروسازي بابل نيز شناسايي و تصميم گرفته شد تا موضوع مكان كارخانه و راه دسترسي به آن و نيز موضوع تسهيلات بانكي مورد توجه قراربگيرد.
احمدي نژاد در ادامه مصاحبه توجه به بافت هاي فرسوده شهرهاي مازندران به عنوان يك مصوبه اشاره كرد وگفت : مقررشد براي حفظ و احيا بافت فرسوده شهرهاي مازندران رديف مستقل اعتباري اختصاص يابد.
رييس جمهور همچنين به موضوع توسعه شهرهاي مازندران در بخش حمل و نقل اشاره كرد و افزود : مقررشد 100 دستگاه اتوبوس 250 دستگاه ميني بوس و 250 دستگاه ون باتسهيلات يارانه اي دراختيار سامانه حمل و نقلي اين استان و اداره كل پايانه ها قرارگيرد .
وي به مصوبه هاي جلسه هيات دولت دربخش راه وترابري مازندران نيز اشاره كرد و گفت : از آنجاييكه راهسازي دراستان پرهزينه و زمان براست توجه به اين بخش بايد اساسي وجدي باشد.
وي گفت : متاسفانه سالهاست كه مسيرهاي كمربندي شهرهاي مازندران به عنوان يك معضل اساسي مطرح است وبسياري ازآنها نيمه كاره مانده اند به طوري كه مشكلات تراكم ترافيكي زندگي عادي مردم رافلج كرده است .
وي تاكيد بر اجراي مسير كمربندي درشهرهاي مازندران را از ديگر مصوبات اين جلسه عنوان كرد و گفت : احداث راه آهن ساحلي ونيزساخت آزاد راه ساحلي از مصوبات هيات دولت بود.
وي باموفق خواندن طرح ساخت 10 كيلومتر كمربندي در حريم دريا در منطقه رامسر كه از مصوبات دور اول سفر بوده است گفت : مقرر شد اين طرح با نظرات كارشناسي ادامه يابد.
وي همچنين به آزاد راه تهران ـ شمال اشاره كرد و گفت : فازاول اين پروژه بزرگ كه قرارداد آن باشركتهاي چيني منعقد شده است در حال انجام است و در نشست هيات دولت مقرر شد تا مرحله دوم و سوم اين آزاد راه اجرايي شود.
وي به پروژه هاي آب و كشاورزي نيز اشاره كرد و گفت : همه پروژه هاي سدسازي به مطالعه قابل اطمينان رسيده است و وارد چرخه اجرايي مي شود.
احمدي نژاد از اختصاص چهارهزار و 400 ميليارد ريال اعتبار در بودجه سال آينده براي ساخت آببندان ها وسدهاي كوچك ولاستيكي خبرداد وگفت : براي حفظ و مهارآب كشاورزي اين اعتبار هزينه خواهد شد.
وي ارائه طرحهايي درمورد آبرساني به شهرها آبخيزداري حفاظت از جنگل وذخاير آبزيان پرورش ماهيان خاوياري و مراكز تحقيقاتي را از ديگر تصميمات هيات دولت اعلام كرد و گفت : تغيير كاربري اراضي و طرح تسطيح ويكپارچه سازي اراضي كشاورزي ازديگر مصوبات بوده است .
وي به مصوبات در بخش انرژي در مازندران اشاره كرد و گفت : نيروگاه گازي در غرب مازندران ساخته خواهد شد.
وي به مشكلات گازمازندران نيز اشاره كرد و گفت : مقرر شد خط تغذيه لوله هاي گاز مازندران از دوخط به چهارخط افزايش يابد.
احمدي نژاد ادامه داد : خط انتقال گاز « ميامي » به استان گلستان براي تغذيه لوله گاز مازندران وهمچنين خط دامغان نيزبراي تقويت به مسير لوله گاز استان متصل شود.
وي از اختصاص سه هزار و 200 ميليارد ريال اعتبار براي بنگاه طرح هاي زودبازده مازندران خبرداد و گفت : همچنين مقرر شد تا اعتباري به صورت قرض الحسنه براي فعال كردن واحدهاي توليدي استان اختصاص يابد.
رييس جمهوري ازايجاد100 ايستگاه ماهواره اي براي پوشش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني استان خبرداد وگفت : ترميم وبازسازي مساجد ومصلي هاي شهرهاي مازندران ازديگر مصوبات نشست است .
وي تامين جهيزيه براي چهارهزار و 500 زوج را از ديگر مصوبات اعلام كرد و اظهار داشت : ايجاد دانشكده گردشگري در تنكابن و دانشكده پرستاري و مامايي و علوم زراعي ازمصوبات بخش بهداشتي وآموزشي است .
وي تجهيز مراكز آموزشي وبيمارستان ها را از ديگر مصوبات هيات دولت در مازندران خواند وتعيين 56 نقطه نمونه گردشگري رانيز از جمله مصوبات اعلام كرد.
دكتراحمدي نژاد به آزادسازي 60 كيلومتر از حريم 60 متري سواحل مازندران اشاره كرد وگفت : اكنون مقررشد تا براي ساماندهي سواحل همچنان اقدامات لازم صورت گيرد.
رييس جمهوربه ساخت 52 مجموعه ورزشي درمازندران اشاره كرد وگفت : اجراي پروژه هاي نيمه تمام ورزشي نيز در نشست دولت مورد توجه قرارگرفت .
ديدار با ايثارگران و علما و طلاب استان مازندران
رئيس جمهور در دومين روز سفر به مازندران با خانواده هاي معظم شهيدان و ايثارگران نيز ديدار كرد و در سخناني گفت : اگر مي بينيد راه و رسم ايثارگري امروز در جهان زنده است به علت ايستادگي صبر و ايثار امامان معصوم و اهل بيت عليهم السلام بوده است .
به گزارش واحد مركزي خبر احمدي نژاد افزود : امروز پرچم ايثارگري دردست كسي است كه رهبر عزيز انقلاب اسلامي حلقه اتصال و جلوه اي از وجود مبارك اوست و بالاترين ايثارگر عالم حضرت مهدي (عج ) است .
وي با بيان اينكه عزت و عظمت امروز ملت ايران حاصل ايثارگري بهترين فرزندان ملت و عنايت خاص حضرت مهدي (عج ) است افزود : مجاهدتها و ايثار فرزندان پدران مادران و همسران شهيدان جانبازان و آزادگان درحال به ثمر نشستن در جهان است و به بركت اين ايثارگري ها يك قطب استكبار يعني شوروي سابق از بين رفت و قطب ديگر دنياي استكبار درحال نابودي است .
وي تصريح كرد : همه دنيا بدانند پرچم ايثارگري در ايران همچنان برافراشته است و منطق اين ملت در دنيا معيار سنجش و ارزيابي قرار گرفته و قدرت هاي باطل و زورگو را رسوا كرده است .
احمدي نژاد با اشاره به بي آبرويي و اضمحلال روزافزون صهيونيستها با وجود مجهز بودنشان به سلاحهاي اتمي گفت : منطق ملت ايران اين است كه ملتي كه شهادت دارد اسارت ندارد و تا زماني كه ملت در اين مسير با عزت گام بردارد پرچم پرافتخارش برافراشته خواهد ماند.
رئيس جمهور در اين مراسم با اهدا نشان ملي ايثار به 15 نفر از پدران و مادراني كه 3 فرزند خود را در راه انقلاب اسلامي استقلال كشور و اعتلاي اسلام فدا كرده اند از آنان تجليل كرد.
همچنين در ديدار چهره به چهره رئيس جمهور با گروه هاي مختلف مردم مازندران در محل استانداري برگزار شد.
شمار زيادي از متقاضيان ديدار و گفتگوي خصوصي با رئيس جمهور موفق شدند مسائل و مشكلات خود را كه بيشتر درخواست هاي جمعي و به نمايندگي از گروههاي مختلف جامعه است با احمدي نژاد در ميان گذارند و رئيس جمهور هم دستورات لازم را براي پيگيري و حل و فصل مشكلات آنها صادر كرد.
در كنار اين ديدار معاون اجرايي رئيس جمهور و شماري از مسئولان نهاد رياست جمهوري هم با عده ديگري از مراجعه كنندگان ديدار و گفتگو كردند.
رئيس جمهور با علما و طلاب استان مازندران نيز ديدار كرد.
رئيس جمهور نقش روحانيت را در انديشه اسلام ناب محمدي (ص ) بي بديل دانست و گفت : روحانيت در طول تاريخ به خصوص 300 ـ400 سال اخير در ايران پيشتاز همه حركت هاي انسان ساز و آرماني بوده و خواهد بود .
احمدي نژاد بابيان اينكه مسجد صرفا محلي براي اقامه نماز نيست تاكيد كرد مسجد پايگاه و شبكه سازماندهي اجتماعي است مسجد و نماز ستون هاي حاكميت اسلامي به شمار مي روند و از اين رو دولت از لحاظ ديني و آرماني تكليف خود مي داند كه در مسير خدمت به مسجد و علماي اسلام حركت كند.
وي بر ضرورت اصلاح روابط ناسالم اقتصادي در جامعه تاكيد كرد و گفت : دولت طرح بزرگ تحويل اقتصادي را به منظور اصلاح برخي سازوكارهاي ناسالم در بخش اقتصاد تدوين كرده است و به فضل الهي در مقابل فشارها ايستادگي خواهيم كرد تا امور كشور اصلاح شود.
وي با تاكيد بر اينكه دولت نهم به چشم انداز 20 ساله به عنوان چراغ راهنما توجه جدي دارد گفت : هيچ فعاليتي خارج از اهداف چشم انداز در دولت وجود ندارد و تكليفي جز حركت در جهت آن را براي خود نمي دانيم .
رئيس جمهور تصريح كرد : با وجود تحريم هاي سنگين تهديدات نظامي و فشارها و مانع تراشي هاي بسيار گسترده كه حتي رهبري عزيز از آن به عنوان جنگ احزاب ياد كردند در هر بخشي كه اقدامات و فعاليت هاي اين دوره را با گذشته مقايسه مي كنيم فعاليت هاي اين دولت از شتاب و گستردگي بيشتري برخوردار است .
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن