تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805753797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط افتاب


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: روي خط افتاب
2217- جناب رئيس‌جمهور از عدم آزادي بيان در اروپا و فقر 80 ميليون آمريكايي نگران هستند، آيا ايشان از وضعيت ميليون‌ها فقير در ايران نگران نيستند؟ آيا واقعا آنگونه كه انتظار مي‌رود امكان اعتراض آزادانه مردم خودمان به بعضي سياست‌ها و اقدامات دولت از طريق برگزاري تجمعات آرام وجود دارد؟ چرا قبل از حل مشكلات در كشور خودمان براي ديگران تعيين تكليف مي‌كنيد؟ كساني كه از بحران اقتصادي اروپا و آمريكا اظهار خوشحالي مي‌كردند چرا حالا‌ از بحران كشور سخن مي‌گويند؟ چرا تورم 4 درصد آمريكا را بحران مي‌دانند؟ (18/8)

1716- برخي از مسئولان مي‌گويند نبايد روي مسائل اقتصادي تكيه كرد، زيرا آمريكا هم مشكل اقتصادي دارد. بنده مي‌گويم نه تنها آمريكا بلكه اكثر كشورهاي جهان مشكل اقتصادي دارند، ولي آيا آنها از جمله كشورهايي نظير ژاپن، نفت و گاز هم دارند؟ نهايتا ژاپن مي‌تواند قيمت نفت و گاز و ساير كالاهايش را به قيمت تمام شده از مردمش اخذ نمايد ولي آيا ما كه نفت و گاز داريم هم اجازه چنين كاري را داريم؟ مگر تاسيسات نفتي و گازي با سرمايه بخش خصوصي احداث شده‌اند كه مي‌خواهند يارانه آنها را بردارند و به قيمت تمام شده از ما دريافت كنند؟ حتي در خصوص ساير كالاها و خدمات هم اجازه چنين كاري را ندارند. (18/8)

1027- از تنكابن تماس مي‌گيرم. مي‌گويند بالاترين آمار عمل قلب در ايران است. مي‌خواهم بدانم باعث و باني اين وضعيت كيست؟ استرس‌هاي متمادي باعث گرفتگي رگ مردم مي‌شود از جمله زير قبض گاز تابستان نوشتند فكر ذخيره سوخت زمستاني جايگزين باشيد، مردم با هجوم به شركت نفت براي خريد نفت يا گازوئيل با در بسته و نداريم مواجه شدند، سوال اينجاست چراغي كه به خانه رواست به مسجد حلال است يا حرام؟ (18/8)

2006- آيت الله جنتي در هفته گذشته در مورد كمك دولت به حوزه‌ها ضمن تشكر گفتند آقاي احمدي‌نژاد فرد سخاوتمندي است و در نماز جمعه هفته گذشته تهران هم گفتند همه بر سر دولت ريختند، تعدادي از نشريات هرچه دلشان مي‌خواهد مي‌گويند در صورتي كه دولت با جان كندن دارد كار مي‌كند و بعد هم مي‌گويند آزادي نيست و در ادامه گفته‌اند ما از بحران اقتصادي غرب كمترين لطمه را ديده‌ايم، البته در اينكه دولت فعلي ما سخاوتمند است ترديدي وجود ندارد، كشورهاي بسياري از جمله سريلانكا، نيكاراگوئه، بوليوي، ونزوئلا‌، عراق، سوريه، بوركينافاسو، سنت وينسنت و زنگبار حاضرند اين مسئله را تاييد كنند ولي در مورد اصل كمك دولت به حوزه‌ها اختلاف نظر حتي بين علما وجود دارد و بعضي افراد معتقدند كه حتي الامكان حوزه‌ها نبايد از دولت كمك بگيرند اما در مورد اينكه همه بر سر دولت ريخته‌اند اي كاش يكي ، دو مورد مصداق از انتقادات دروغ عليه دولت را ذكر مي‌كردند، حتي برخي نمايندگان و مطبوعات به جهت پشتيباني و هواداري از دولت احمدي‌نژاد برخي كارها مانند استيضاح وزير كشور را به سرانجام رساندند و نشريات هم بازتاب دهنده وقايع اتفاق افتاده بوده و هستند و چيزي از خود اضافه نكرده‌اند، همه دولت‌هاي قبلي هم به هر جان‌كندني بوده امور جنگ و سازندگي و اصلاحات را آن هم در بدترين شرايط مالي و سياسي و منطقه‌اي و نفت بشكه‌اي 7 دلار به سرانجام رساندند و با شرايط بهتر از قبل، تحويل دولت بعدي دادند، هيچ كدام از دولت‌‌ها هم درآمد فروش نفتشان به اندازه دولت فعلي نبوده، درحالي كه به تاييد همگان هيچ‌گاه اين همه تورم و گراني‌هاي روزمره سابقه نداشته و معلوم نيست بايد دعا كنيم نفت گران شود يا ارزان؟ از طرفي با توجه به اينكه درآمد نفتي كشور از نصف هم كمتر شده، چه طور ادعا مي‌شود ما كمترين لطمه را از بحران اقتصادي غرب ديده‌ايم؟(18/8)

0905- در گذشته آقاي مطهري نماينده اصولگراي تهران به مدت سه ساعت بدون نتيجه كوشيدند رئيس دولت را نسبت به بركناري يا استعفاي آقاي كردان قانع نمايند، در آن مقطع زماني مشاورين رئيس‌جمهور بايد پيش‌بيني مي‌كردند كه با مسئله ساز شدن تحصيلات وي پافشاري در حفظ وزير كشور ممكن نمي‌باشد، با اين همه متاسفانه مسئله پرداخت‌هاي 5 ميليون توماني براي مساجد به بعضي از نمايندگان پيش آمد، در كل استيضاح يك وزير نسبت به مشكلاتي كه كشور ما به خصوص از لحاظ اقتصادي با آن دست به گريبان است مسئله كوچكي بود كه نتوانستيم آن را به خوبي حل نماييم، چنانچه وزير كشور قبلي و معاونين وي تعويض شدند و روند كار ادامه يافت، بنابراين توانايي ما در مواجهه با مشكلات اقتصادي پيش رو و سقوط قيمت نفت و موفقيت سياست بين‌المللي ما از اين پس مورد سوال قرار خواهد گرفت. (18/8)

1124- يكي از صفاتي كه بايستي ائمه محترم جمعه و روحانيت داشته باشند پرهيز از به كار بردن كلمات و جملات توهينآميز مي‌باشد، متاسفانه جناب امام جمعه ... ديروز در خطبه نماز جمعه صراحتا با استفاده از لعن و نفرين - كه در زيارت عاشورا نسبت به كشندگان و ستم‌كنندگان به حضرت امام حسين عزيزمان (ع) مي‌خوانيم- ايشان همان عبارت را به منتقدان دولت و رياست جمهوري نسبت دادند، در صورتي كه هر ايراني دربرابر قانون اساسي حق دارد انتقاد كند و حتي براي انتقاد به دولت و كارگزاران حكومتي، تجمع و تظاهرات بدون حمل سلاح هم برگزارنمايد. (18/8)

1608- يكي از ائمه جمعه گفته است مجلس بايد استيضاح ها را در جلسات غيرعلني مطرح كند، قبلا‌ هم يك نماينده مجلس گفته بود موضوع كمك صدميليون توماني به نمايندگان نبايد رسانه‌اي مي‌شد، ملاحظه مي‌فرماييد كه روحيه محافظه‌كاري و پنهان‌كاري چگونه در اعماق روح و جسم ما مردم رخنه كرده است. صدسال بعد از انقلاب مشروطيت و 60 سال بعد از وقوع بزرگ ترين مبارزه مردم در نهضت نفت براي استقلال و دموكراسي و بالاخره 30 سال بعد از انقلاب باشكوه اسلامي كه آزادي و مردم‌سالاري از اهداف مسلم و بي‌ترديد آن بود اين چنين ما در چنبر گرفتار آمده‌ايم. (18/8)

1409- با گذاشتن شرايط سني براي انتخابات رياست‌جمهوري، صبح از راديو شنيدم كه از 40 تا نهايت 75 سال است، پس آقاي كروبي را حذف كردند اگر اين طور است ما آقاياني داريم كه دربرخي مسئوليت‌ ها هستند و سن‌هاي بالا دارند پس اگر براي رياست جمهوري، سن بالا درست نيست، آنها هم بايد كنار بروند. (19/8)

آفتاب يزد: اگر قانون جديد به تاييد شوراي نگهبان برسد تنها سياستمدار سرشناس كه امكان كانديداتوري را از دست مي‌دهد، آقاي رفسنجاني است. اما آقاي كروبي مي‌تواند در انتخابات سال 88 شركت كند.

1039- جانبازي از كرج هستم با درود به آفتابيان عزيزم. ضمن تشكر از آقاي احمدي‌نژاد كه پيام تبريك به اوباما رياست جمهوري آفريقايي تبار و سياه‌پوست آمريكا فرستاد و منش ايران و ايراني را به جهانيان اعلام نمود. اميدوارم روزي برسد كه در ايران خودمان هم اگر از آفريقايي تبارها نتوانند در رياست جمهوري شركت كنند لااقل نظارت به صورتي نباشد تا دايره خودي و غيرخودي خيلي گسترده شود و بانيان انقلاب، آقايان كروبي و هاشمي به خاطر بعضي اتفاقات در انتخابات به خدا پناه برند( !18/8)

1036- ايران هزينه تحصيل دانشجويان جزاير سليمان براي تحصيل در كوبا را مي‌پردازد، آن وقت بعضي هموطنان عزيزمان براي پرداخت شهريه دانشگاه تن به هزاران مشكل مي‌دهند. انشاءالله در انتخابات رياست جمهوري پاسخ خود به اين مسائل را خواهيم داد. (18/8)

1029- از اراك تماس مي‌گيرم. از يك طرف ما ملت ايران، آمريكا را دشمن خود مي‌دانيم و مرگ بر آمريكا مي‌گوئيم و از يك طرف رئيس‌جمهور اين ملت پيام تبريك به اوباما مي‌فرستد. بنده يك پيرمرد كم سواد هستم باور كنيد خوشحال شدم، اول اينكه دشمني كار خوبي نيست، دوم اينكه انشاءالله از اين به بعد هر مسئله‌اي كه پيش ميآيد به دنبال مقصر آن در كشور خودمان خواهيم گشت و به گردن آمريكا نمي‌اندازيم( !18/8)

0909- نبايد به سياست رئيس‌جمهور جديد آمريكا زياد خوشبين بود. اولين گزينه وي انتخاب رئيس كاركنان كاخ سفيد است كه از لحاظ مسئوليت مانند نخست‌وزير كشورهاي ديگر است كه وي فرزند يك مهاجر يهودي از اسرائيل مي‌باشد، به علاوه در اولين كنفرانس مطبوعاتي پس از انتخاب خود در مورد مسائل سياست خارجي، تنها مسئله‌اي را كه عنوان نمود گفتار همراه با دشمني راجع به ايران بود. (18/8)

1723- از اروميه تماس مي‌گيرم. امروز 19/8 آقاي شيخ الاسلام با رئيس‌جمهور سيشل ديدار و ايشان را به ايران دعوت كردند، مي‌خواستم بـبـيـنـم ايـن كـشـورهـاي سـنـت وينسنت، سيشل، بوركينافاسو، مجمع الجزاير سليمان و ... را از كجا پيدا مي‌كنند؟ تو را به خدا بگوئيد با دو كشور صاحب نام ، رابطه برقرار كنند.(19/8)

آفتاب يزد: به نظر مي‌رسد آوازه سخاوتمندي ايران باعث مي‌شود كه آن كشورها ايران را پيدا كنند و لذا به نظر مي‌رسد كسي در ايران براي پيدا كردن آن كشورها به زحمت نمي‌افتد!

1809- از سياهكل تماس مي‌گيرم. انتشار نامه به اوباما واز طرفي هشدار عضو ارشد جبهه اصولگرايان مجلس درخصوص عدم تمايل به مذاكره با آمريكا من را به ياد ضرب المثل معروف قسم حضرت عباس و ... انداخت.(19/8)

1705- از آمل تماس مي‌گيرم . يك بار در اخبار وزير امور خارجه را همراه وزير خارجه كشور جيبوتي ديدم. يك بار هم همراه دولتمردان كشور گابن، داشتم با خودم كلنجار مي رفتم كه كشورهاي جيبوتي و گابن در كجاي اين دنيا هستند كه يك دفعه امروز چشمم به نوشته روزنامه افتاد كه قائم مقام وزارت امور خارجه در كاخ رياست جمهوري سيشل با ميشل مارتين ملا‌قات كرده و درباره توجهات ايران نسبت به گسترش همكاري هاي اقتصادي و فرهنگي اظهار داشتند كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور سيشل را به تهران دعوت كردند، پناه بر خدا، مي خواستم بگويم سران كشورها آيا خبرندارند كه ما امسال براي آموزش و پرورش، بهداشت و بسياري از عرصه‌هاي ديگر كمبود بودجه داريم، در صورتي كه جناب ميشل مارتين در كاخ زندگي مي كنند . (19/8)

2027- يك جانباز دوران دفاع مقدس هستم. وقتي ما قطعنامه را پذيرفتيم احساس خوبي نداشتم وفقط به خاطر دستور امام ، آن را پذيرفتيم ولي الان كه آقاي احمدي‌نژاد به آقاي اوباما تبريك گفتند احساس بسيار بدتري به من دست داده و حال بسيار ناراحت كننده اي دارم، خدا فقط از حال من مطلع است . (19/8)

2224- وقتي سفير عراق در تهران، جواب در مورد خسارت جنگ را به مسئولان ايراني محول مي‌كند پس از مسئولان ايراني جواب بخواهيد. (19/8)

2243- كساني كه انتخاب اوباما را موقعيتي استثنايي براي ايران مي دانند گويا فكر مي كنند اين شخص براي خدمت به ايران انتخاب شده نه براي اجراي سياستهاي آمريكا! ايالات متحده مي‌تواند ابرقدرت باشد ولي رئيس جمهورش مسلماً هركول نيست كه زمين را روي شانه هايش حمل كرده و اين همه اميدواري ايجاد كند. (19/8)

1922- از آمل تماس مي‌گيرم. رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس مي‌گويد با توجه به عدم تفاوت سياسي بين رفتارهاي دو حزب دموكرات و جمهوري‌خواه، نامه اخير رئيس‌جمهور شامل تبريك و نصيحت به رئيس جمهور جديد آمريكا قابل دفاع نيست، اوباما هم در نخستين پاسخ به پيام تبريك مي‌گويد من اعتقاد دارم كه توسعه سلا‌ح هسته اي توسط ايران غير قابل قبول است و ايران از سازمانهاي تروريستي حمايت مي‌كند. تازه با خبر شديم كه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس به همراه مصر، اردن، عراق و با مشاركت آمريكا و دبير كل سازمان ملل مي خواهند نشستي مربوط به پرونده هسته‌اي ايران برگزار كنند، نمي‌دانم چرا بايد در سياست خارجي تيتر اخبار دنيا باشيم و در داخل هم فاصله بين فقير و غني آنقدر زياد شده است تا جايي كه مي‌خواهند به 53 ميليون نفر ايراني يارانه بدهند كه هنوز هم خبري نيست. (19/8)

آفتاب يزد: ما هم از منتقدان بسياري از سياست‌هاي داخلي و خارجي هستيم اما برنامه‌ريزي براي پرداخت يارانه به 53 ميليون نفر ارتباطي با افزايش فاصله فقير و غني ندارد.

1102- از تهران تماس مي‌گيرم. لطفا مسئولان دولت به خصوص وزارت دارايي سري به صفحه 60 آگهي‌هاي روزنامه همشهريبا سر فصل كار و سرمايه بزنند خواهند ديد كه مبلغ 20 ميليون تا يك ميليارد تومان در ازاي دو برابر سند ملكي به صورت سند نام زده با احتساب براي يك سال 50 درصد حداقل سود، يعني رباي 50 درصدي و جالب است كه اسم اين عمل را نيز شراكت و سرمايه‌گذاري عنوان مي‌كنند و هيچ مالياتي هم كه نمي‌پردازند. رباخواري در نظام اسلامي آن هم با اين همه روشني و وضوح؟ (19/8)

1148- از شهريار تماس مي‌گيرم. من يك نانوا هستم الان حدود 5 سال است كه براي نان، نرخ جديدي داده نشده، با اينكه مملكت ما ساليانه رقم بالايي تورم دارد هنوز هيچ نرخ جديدي به نان در استان تهران تعلق نگرفته و واقعا نانوايان در مرحله‌اي هستند كه مي‌توان گفت دارند نابود مي‌شوند و مسئله ديگر اينكه هيچ‌گونه مزايايي به كارگران زحمتكش نانوايي تعلق نمي‌گيرد، با وجود اينكه ما 20 سال بيشتر كار مي‌كنيم نمي‌توانيم از مزاياي سختي كار كه در قانون كار پيش‌بيني شده است استفاده كنيم. (18/8)

آفتاب يزد: لابد پيام‌دهنده محترم مي‌دانند كه بسياري از همكاران ايشان براي جبران اين وضعيت، چند ريال كنجد روي نان مي‌پاشند و به ازاي آن، صد تومان اضافه از مردم دريافت مي‌كنند. اين تاكتيك، هم موجب رضايت دولت است كه مي‌تواند ادعا كند قيمت نان را ثابت نگه داشته است و هم رضايت بعضي از نانوايان را به دنبال دارد. مردم هم كه ظاهرا اعتراض ندارند يا راهي براي بيان اعتراض خود ندارند.

0812- يكي از ساكنان در مجتمع... اقداماتي انجام مي‌دهد كه شباهت به مراكز فساد پيدا كرده است ما الان از نظر كارهاي اينها امنيت نداريم. (18/8)

آفتاب يزد: نام مجتمع مسكوتي و بلوك مورد نظر و نيز فرد مورد ادعاي پيام دهنده، در روزنامه موجود است.

1117- از اصفهان تماس مي‌گيرم. گران كردن قيمت گاز طبيعي CNG آن هم به دو برابر قيمت فعلي كه از چند روز آينده و از اول آذرماه امسال شروع مي‌شود براي كشوري كه داراي منابع عظيم گاز جهان مي‌باشد و روي مخازن عظيم گاز و نفت ايران خوابيده است و اجباراً ضايعات گاز خود را در هوا مي‌سوزاند جز لطمه و زيان رساندن به اقتصاد كشور و گران شدن كالا‌هاي ديگر و ايجاد تورم حاصلي ندارد. چاره تامين نيازهاي مالي جايگاه‌هاي سوختگيري گاز طبيعي CNG كه به صورت خصوصي اداره مي‌شوند اين نيست و كمك‌هاي بلا‌عوض دولتي از محل فروش نفت صادراتي و اعطاي امتيازات بيشتر به اين جايگاه‌ها را طلب مي‌كند كه از جمله ارزان نمودن قيمت گاز مصرفي براي آنها يعني جايگاه‌ها و تامين وسايل و دستگاه‌هاي موردنياز آنها به رسيدگي بيشتر و سرويس‌دهي به صورت رايگان و تامين قطعات يدكي دستگاه‌ها و پمپ‌هاي آنها نياز دارد. (18/8)

1129- بازنشسته اول مهر 86 از آموزش و پرورش ورامين هستم، وقتي نصف پاداش همكاران ما را پرداختند به حساب ما چيزي واريز نكردند، البته من قبلا‌ً اين پيام را دادم و شما هم چاپ كرده بوديد، بعد از كلي رفت و ‌آمد به آموزش و پرورش منطقه و اداره كل به ما گفتند شماره حساب شما را آموزش و پرورش ورامين اشتباه داده، دوباره آموزش و پرورش فرم پركرد و فرستاد قرار شد كه طلب ما را همراه با 25 درصد بقيه كه مي‌خواهند بدهند پرداخت كنند ولي 25 درصد بقيه را چند روز پيش دادند ما هم منتظر بوديم اما در شماره ما چيزي نبود حالا‌ كه ما اعتراض كرديم مي‌گويند شما برويد پرينت شماره حسابتان را بگيريد ببينيد ما براي شما ريختيم يا نه، اين كار را كرديم ولي خبري از پاداش‌هاي ما نيست. (18/8)

2018- دبير بازنشسته آموزش و پرورش هستم، سالها حق بازنشستگي ما را با توجه به دريافتي‌مان كسر كردند امروز كه هماهنگي حقوق اجرا شده اين مسئله در نظر گرفته نشده كه افراد با درجه فوق ليسانس و دكترا 30 سال يا بيشتر حق بازنشستگي بيشتري پرداختند پس اين چه عدالتي است كه حقوق ديپلم، ليسانس و فوق ليسانس يكي باشد؟ (18/8)

2146- از شهرستان نظرآباد تماس مي‌گيرم. بنده در زمان سفر آقاي رئيس جمهور به اين شهرستان نامه‌اي داده بودم بعد از مدتي از طريق كميته امداد تماس گرفتند كه به اين اداره مراجعه كنيد، بعد از مراجعه بنده مبلغ 40 هزار تومان براي حل مشكلا‌تم پيشنهاد دادند، خيلي متاثر شدم و گفتم ممنون اگر مبلغ 40، 50 هزار تومان مي خواهيد من به شما كمك كنم، چون بنده در نامه خودم به آقاي رئيس جمهور اشاره كرده بودم كه حداقل 10 سال در پروژه‌هاي عسلويه، دار خوين آباد و پارسيان در سمت تكنسين سيويل مشغول بودم به خاطر مشكلا‌ت خانواده ديگر نمي توانستم از خانوادهدور باشم و به خاطر سه ميليون تومان خانه خودم را فروختم و الان با شش سر عائله مستاجرم. ميليون‌ها دلار كمك بلاعوض به دولتهاي ديگر مي‌كنند ولي مي‌خواهند به ما 40 هزار تومان بدهند شما را به خدا چاپ كنيد تا شايد آقاي احمدي‌نژاد به داد ما هم برسد. (18/8)

آفتاب يزد: نام و شماره تلفن پيام دهنده در روزنامه موجود است.

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي

ساعس ناجا-اداره كل روابط عمومي

عطف به مطلب مندرج درصفحه 7 مورخ 2/6/87 آن روزنامه تحت عنوان ( مدت خدمت كاركنان وظيفه) احتراماً به اطلا‌ع مي رساند: معاونت نيروي انساني ناجا اعلا‌م داشته به استناد آيين نامه فوق العاده هاي بدي آب و هوا و محروميت از تسهيلا‌ت زندگي، موضوع بندهاي ب،پ،ت ماده (39) قانون استخدام كشوري مصوب(1373) با اصلا‌حات بعدي، كليه مناطقي كه از نظر درجه بندي آب و هوايي جزء مناطق درجه (3) و (4) بوده و يا از نظر محروميت از تسهيلا‌ت زندگي در بخشهاي داراي گروه محروميت (5) لغايت (9) در تقسيمات كشوري قرار داشته باشند در شمول مناطق بد آب و هوا و محروم از تسهيلا‌ت زندگي قرار دارند . علي ايحال با توجه به مراتب فوق در خصوص كسر خدمت سربازي با نگرش به مفاد ابلا‌غيه صادره براي كاركنان وظيفه غير بومي در مناطق عملياتي (17) ماه، بد آب و هوا و محروم از تسهيلا‌ت زندگي(18) ماه ، خوش آب و هوا و عادي (20) ماه مي باشد . لا‌زم به توضيح است مدت خدمت كاركنان وظيفه بومي، موضوع بند (2) ابلا‌غيه در هر شرايط (20) ماه خواهد بود .

2046- در مشهد پول خرد كمياب است و به جاي آن از بليت اتوبوس، چسب زخم ، كبريت، آدامس و شكلا‌ت استفاده مي‌شود، گاهي هم اجناس را رُند پانصد يا هزار تومان تحويل مي‌دهند، اگر اسكناس‌هاي 50، 100 و 200 توماني رايج است چرا بانكها اين قبيل اسكناس‌ها را در اختيار مشتريان نمي‌گذارند؟ عابربانكها هم فقط اسكناس‌هاي درشت تحويل مي دهند. بي‌شك، نبود پول خرد مي‌تواند خود يكي ديگر از فاكتورهاي تشديدكننده گراني باشد. (17/8)

2255- از رودسر تماس مي‌گيرم. زميني دارم واقع در رامدشت كه 13 هزار و 500 متر است، يك سرايدار داشتم كه 25 سال پيش با آن قرارداد بستيم كه سرايدار زمين باشد، از 8 سال پيش كه اين سرايدار ما فوت كرد بچه‌هايشان در آن زمين خانه‌سازي كرده و ادعا كردند كه آن زمين مال آنهاست. از آن موقع ما دادگاه مي‌رويم تا اينكه دو سال پيش حكم تخليه اينها را گرفتيم در اين دو سال به علل مختلف ما را تهديد كردند و پدرم مي ترسيد بلا‌يي سرخانواده ما بيايد گفتند زياد پيگير نشويد تا اينكه چند وقت پيش حاضر شديم حكم را اجرا كنيم. مامورين براي اجراي حكم سر زمين آمدند و حكم تخليه را اجرا كردند الان سه روز است اين كار را كرديم باز اين خانواده، ما را تهديد مي‌كنند و آمدند در كنار زمين چادر زدند در صورتي كه در حكم آمده اينها حتي حق نزديك شدن به آن زمين را هم ندارند، حكم از ديوان عالي كشور آمده به مامورين گفتيم كه ما را تهديد كردند ولي ماموران حاضر نيستند اينها را كنار بكشند تا ما كارگران را بفرستيم ديواركشي كنند، الا‌ن هيچ اقدامي نشده و دو شب پيش هم شيشه مغازه‌ام را شكستند و با من درگير شدند. (17/8)

آفتاب يزد: نام و شماره تلفن پيام دهنده، در روزنامه موجود است.

0153- در روزنامه آفتاب يزد خواندم كه مدير كل اوقاف و امور خيريه استان گيلا‌ن با شنيدن خبري دال بر اينكه برخي از اهالي رضوانشهر براي يك درخت قديمي و تناور كرامت قائل مي‌شوند اقدام به قطع آن درخت نمودند. بنده بر اين اعتقادم كه اينگونه افراد در جامعه آگاه ايران بسيار كم و البته در منطقه‌اي تعداد محدودي وجود دارند كه تنها اقدام درست در اينگونه مواقع گسترش تبليغ حقيقت دين اسلام در منطقه و آگاه ساختن اينگونه افراد از حقيقت و هدايت آنان است و گرنه چنين افراد ناآگاهي دوباره درختي ديگر يا مكان ديگر را مورد تقديس قرار مي دهند، بنابراين با قطع درختان ارزشمند قديمي كه برخي همچون ميراث فرهنگي با ارزش هستند مشكل حل نمي‌شود بلكه با اين اقدام، يك مزين كننده طبيعت و تصفيه كننده هواي منطقه و يك ميراث گرانبها را از بين مي بريم. (17/8)

0804- بنده 4 ماه است كه از دانشگاه خواجه نصير بازنشسته شدم، در اين مدت نه حقوق دارم و نه حق پايان خدمت، آيا فكر كرده‌اند كه ما چطور بايد با اين چند سر عائله زندگي كنيم؟ نبايد بپرسند ببينند چه كار مي كنيم چطور زندگي مي‌كنيم؟ چرا حق ما را نمي دهند؟ (17/8)

1250- از سازمان بازنشستگي درخواست مي‌شود كه فوق العاده مدير دروس دبيرستان‌ها، هنرستان‌ها و مدارس راهنمايي را برقرار نمايند، چون اولا‌ در آموزش و پرورش كشور اين سمت جزء معاونت‌ها محسوب مي‌شود، ثانيا از مزاياي اين پست در زمان تصدي، حق بازنشستگي كسر مي‌گرديده است، ولي جزء سمت‌هايي كه شامل مزايا مي‌باشند قرار ندارد. (17/8)

1157- خواستم بگويم ماههاي گذشته براي واريز مبلغ صدهزار تومان از بانك تجارت چالوس به همان بانك در تهران چهارصد تومان كارمزد پرداخت مي‌كردم ولي در آبان ماه براي واريز همان مبلغ، 2400 تومان كارمزد به بانك پرداختم يعني 6 برابر دفعات پيش! به همين دليل مي‌خواستم از دولت مهرورز و عدالت گستر تشكر كنم. (17/8)

1213- خواستم راجع به نوشته‌هاي روي شيشه عقب اتومبيل‌ها بگويم كه اولا‌ اين كار خلاف قوانين است، چون افرادي كه آن را مي‌خوانند موقع رانندگي باعث بروز حوادث مي‌شود، در ثاني ما ايراني هستيم و زبانمان فارسي است، نوشته‌هايي كه ما پشت شيشه عقب ماشين‌ها مي‌بينيم يا عربي است يا انگليسي و يك نفر نيست كه به اين افراد گوشزد بكند معني و ترجمه فارسي آن را هم گاهي بنويسيد مثل اينكه زبان ما فارسي است. (17/8)

0819- آقاي عزيزي مدير كل حقوقي سازمان تربيت‌بدني مدعي شده است به خاطر اعلام مخالفت با رياست سازمان تربيت بدني در كميته المپيك از مقام خود عزل شد، ظاهرا ايشان قبلا‌ اعلام مخالفت كرده بود با رئيس كميته المپيك و رونوشتي هم به سازمان بازرسي كل كشور داده بود و به همين خاطر از كار بركنار شد.(17/8)

1823- از مديريت محترم سازمان تامين اجتماعي سوال مي‌كنم اگر چنانچه دولت يك ماه پاداش آخر خدمت من كه بازنشسته هستم را نمي‌دهد و يا مرا در نظام هماهنگ قرار نمي‌دهد شما هم نبايد 12 درصد معوقه مرا بدهيد؟ اين چه عدالتي است كه روا مي‌داريد؟(17/8)

1301- خبر تكان دهنده قطع درخت مقدس نما به دست اداره اوقاف، آب پاكي بود كه به دست همه ما ريخت، آيا واقعا هيچ راهي جز بريدن درخت براي رفع خرافات نبود؟ و اما در مورد خبرجمع آوري علم قديمي 400 ساله، اميدوارم كه اين علم بعدا از حراج كريستي سردر نياورد.(17/8)

1313- چـرا نماينده دولت و برخي نمايندگان مجلس در رسانه صدا و سيما و مصاحبه‌ها اعلام كرده‌اند حقوق‌ها 214 درصد افزايش يافته؟ اگر به يك مقام دولتي بازنشسته،دو ميليون تومان حقوق بدهند به خط فقري‌ها چه ربطي دارد كه ميانگين اعلا‌م مي‌كنند؟ ‌بياييد مرد و مردانه بگوييد كه حقوق زير 400 هزار تومان باهمين نظام هماهنگ هم زياد داريم و باتوجه به گراني‌ها ومخارج سنگين ويزيت پزشك ودارو و آزمايشات بيمارستاني وساير هزينه‌هاي كمر شكن اين نظام هماهنگ ، آن چيزي كه چند سال قبل قرار بود روي كار بيايد نشده و فقط براي يك عده خاصي خيلي خوب شده است.(17/8)

1805- آقاي محبيان مي‌فرمايند مكانيزم راي‌گيري در شوراي امنيت تعريف روشني دارد، يعني هنگامي‌كه دو كشور در مقابل هم قرار مي‌گيرند و كشورهاي ديگر بايد در مورد آنها قضاوت كنند عمق روابط و در عين حال ميزان همگرايي‌ها و منافع مشترك در راي‌گيري تاثير دارد. بديهي است مقصود آقاي محبيان اين بوده است كه اكثر كشورها عمق روابطشان و همگرايي و منافعشان با ژاپن خيلي بيشتر از ايران است. مي‌خواستم بدانم چه همگرايي و منافع مشتركي بيشتر از كمك بلا‌عوض سراغ داريد كه ما به اغلب كشورها چه به صورت مستقيم و چه به صورت غيرمستقيم داريم از جمله بوليوي، ونزوئلا‌، سوريه، عراق، افغانستان، اندونزي، مالزي و نظاير اينها و حتي كشورهايي كه اكثريت ملت ايران تا كنون نام آنها را نشنيده است.(18/8)

2026- از رشت تماس مي‌گيرم. سامانه 137 ، اكثراً قطع يا اشغال است، كسي نميآيد به كوچه و خيابان ما سربزند، نه به آسفالتش مي‌رسند و نه زباله‌هايش را جمع مي‌كنند، مشكلمان را بايد به چه كسي بگوئيم؟ (16/8)

1834- مي‌خواستم بگويم يك فكري به حال اتوبان كرج كنند تنها شهري كه كمربندي اتوبانش يكي است فقط كرج است. (16/8)

0300- واقعاً اين جريان را اصلا‌ً نمي توانم براي خودم توجيه بكنم كه چه جور ايراني‌ها تجهيزات و رايانه‌هاي لا‌زم براي تحصيل دانشجويان پزشكي جزاير سليمان در دانشكده‌هاي كوبايي را تهيه خواهند كرد ولي در همين روزنامه نوشته شده كه وزير ‌آموزش و پرورش استيضاح مي‌شود چون مدارس روستاهايي كه دانش‌آموزانش كم بوده به خاطر كمبود بودجه تعطيل شده است و يا بخاري‌هايشان نفتي چكه‌اي است و براي دانشآموزان خطرآفرين است. من‌ نمي‌توانم خودم را توجيه كنم، ممكن است در اين باره يك مقاله بنويسيد كه امثال من كه نفهميديم يك ذره توجيه بشويم كه كجاي قضيه هستيم و پول‌هاي ما كجا مي‌رود؟ بچه من كه فارغ‌التحصيل دانشگاه صنعتي شريف است و مكانيك خوانده بيكار است. (19/8)

آفتاب يزد: شايد علت آن است كه بعضي ايراني‌ها هنوز ياد نگرفته‌اند به كودكان خردسال خود نام كوچك بعضي مسئولان را ياد بدهند!

0306- آقاي واحدي من مي‌خواستم مثل خيلي از خوانندگان روزنامه از شما خواهش كنم اين روزنامه‌هايتان را حداقل ساليانه يا حداقل سه چهار سال دوران رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد را به صورت كتاب دربياوريد و چاپ كنيد. اگر توانايي‌اش را نداريد پيش فروش كنيد مطمئنم كه خيلي خواهان دارد. من از بعد از ظهر كه خبر پول دادن به دانشجويان جزاير سليمان را خواندم ديوانه شدم، بچه من ديپلم كامپيوتر دارد و به عنوان پيك كار مي‌كند، هر جا مي‌خواهد برود كار تخصصي ياد بگيرد شهريه‌هاي آنچناني مي‌گيرند، شهريه كلا‌س زبان 300 هزارتومان، شهريه كلا‌س اتوكد 420 هزار تومان و شهريه كلا‌س‌حسابداري بالا‌تر از آن است، براي يك گواهينامه 110 هزارتومان مي‌گيرند، اين چيزهايي كه شما مي‌نويسيد تاريخ كه نيست در روزنامه‌هاي اصولگرايان هم چاپ نمي‌شود، حداقل نسل بعدي بچه‌هاي پسر من مي‌خوانند و مي‌فهمند كه پدران اينها تنبلي نكردند اما پول اين مملكت رفته جزاير سليمان و سنت وينسنت، حالا مي‌گوييم فلسطيني‌ها و لبناني و افغاني‌ها نوعي ارتباط عقيدتي با ما دارند، اما جزاير سليمان و ... اينها از كجا بلند مي‌شوند مي‌آيند پول‌هاي ما را مي‌گيرند.(19/8)

1924 - نظامي بازنشسته‌اي هستم كه در سال 85 با يك موتور سوار تصادف كردم، در بيمارستان به علت ضربه مغزي بستري شدم. بعد از دو هفته كه مرخص شدم به كلا‌نتري رفتم تا پيگير شكايتم شوم كه فهميدم قاضي پرونده بدون گرفتن هيچ ضمانتي متهم را كه صد درصد مقصر شناخته شده بود آزاد كرده، به دادسراي انتظامي شكايت كرديم كه گفتند قاضي را دو سال تعليق تعقيب نموديم، حال بايد بدانم پس از اين همه مكافات و هزينه‌هاي درمان حكمي دادند كه 5 ماه حبس و 14 ميليون و 720 هزار تومان براي متهم اجرا گردد، آيا بنده بايد بروم متهم را كه قاضي برخلا‌ف قانون آزاد نموده پيدا نمايم؟ چرا و طبق كدام قانون؟ (16/8)

آفتاب يزد: متاسفانه پيام‌دهنده، مشخصات خود را در اختيار ما نگذاشته است.

2112- مي خواستم تشكر كنم از معاونت عمومي سازمان عقيدتي - سياسي ناجا كه جواب پيام‌هاي مردم را مي دهند، واقعاً مردم اين جوابها را مي‌بينند و عنوان‌هاي پاسخگو در نظام را مي شناسند، امروز باخبر شديم كه هفته نامه شهروند هم توقيف شده، مي‌خواستم از برخي مسئولان خواهش كنم ما نمي‌خواهيم برنج و روغن را ارزان كنند چون به نظر ما عده‌اي از مسئولان توانايي اين كارها را ندارند، خواهش مي‌كنم صداي مردم را نبندند و بگذارند مردم درد دلهايشان را بگويند و بنويسند. واقعاً همين روزنامه‌ها بودند كه با افشاگري خود موجب جلوگيري از يك انحراف بزرگ در حواشي استيضاح وزير سابق كشور شدند.(16/8)

1934- از سياهكل تماس مي‌گيرم. وزير آموزش و پرورش فرموده‌اند در جاهايي مدرسه ايجاد مي‌كنيم اما فرهنگ استفاده نيست و مردم ترجيح مي‌دهند از مدرسه كپري استفاده كنند، خيلي جالب است، كسي كه مقام وزارت دارد مناطقي از مملكت خود را تهي از فرهنگ قلمداد مي‌كند! مثل روز عيان است كه جاي جاي مملكت ما مهد تمدن و فرهنگ بوده كه آثار تاريخي و باستاني بي‌شمار در وطن ما شاهد اين مدعاست، الا‌ن بيشترين مدارس كپري بنا به فرموده نماينده محترم استان كرمان از اين استان مي‌باشد و در تاريخ مملكت ما، استان كرمان يك منطقه تمدن ساز بوده كه نمونه‌اش تمدن باستاني جيرفت است كه اين تمدن داراي خط مخصوص بوده است و حتي از تمدن بين النهرين هم جلوتر و متمدن تر بوده‌است.(16/8) 1643- انتظار منطقي و اخلا‌قي اين بود كه برخي مسئولان دولت به دليل پشتيباني غيرموجه ازتداوم مسئوليت آقاي كردان از ملت بزرگ ايران عذرخواهي مي‌نمودند و مرهمي بر درد مردم حق‌جو و مومن ايران مي‌گذاردند، اما صد افسوس كه عده‌اي حتي خود را طلبكار هم فرض كردند.(16/8)

1618- در روزنامه‌هاي 16/8 نوشته شده بود همه مدارك تحصيلي كارگزاران حكومت از 23 سال پيش به اين طرف رسيدگي شود، خوشحال مي شوم كه دو اتفاق زير با هم اجرا شود 1- همه مدارك تحصيلي و اخذ ديپلم و ورود به دانشگاه و اخذ مدرك تحصيلي دانشگاه از سي سال قبل به وسيله عده‌اي واقعا خداترس و مطمئن بررسي شود ناخالصي‌ها يا به زبان ديگر جعلي‌ها طرد شوند 2- همه بذل و بخشش‌‌ها و اموالي كه در همين سالها نصيب برخي افراد شده كاملا‌ شفاف بررسي و به اطلاع صاحبان اصلي اين مملكت يعني كساني كه عده‌اي از آنها براي سيركردن شكم زن و بچه‌هايشان از صبح تا شب مي‌دوند برسد، اينكه يكي كه قبلا‌ يك دوچرخه نداشته واز بركات اين بذل و بخشش‌ها كه اكثراً رانتي بوده چنان مال‌ اندوزي نموده از هر جنايتي بدتر است.(16/8)

آفتاب يزد: براي چندمين بار مي‌نويسيم از نظر ما نشانه صداقت مسئولان دولتي در بررسي مدارك تحصيلي مسئولان آن است كه به صورت صريح در مورد يكي از معاونان رياست جمهوري هم اظهارنظر كنند؛ همان معاون محترم كه خودش در تابستان 84 از تريبون مجلس اعلام كرد موفق به اخذ مدرك دكترا نشده است اما از آن تاريخ تاكنون چند حكم رسمي براي او صادر شده و در اين احكام براي او از عنوان استفاده شده است.

1601- در روزنامه 15/8 مطلبي در رابطه با استيضاح دو وزير كشور نوشته بوديد، خواستم عرض كنم استيضاح عبدا‌لله نوري و كردان اصلا‌ قابل مقايسه نيست، اولي به خاطر بازنمودن فضاي سياسي و دادن مجوز براي گردهمايي‌ها و سخنراني‌ها طبق قانون اساسي به استيضاح كشيده شد، ولي دومي استيضاح وزير كشور به خاطر مخفي كردن بعضي حقايق يا آنكه فريب خوردن وزير از يك فرد متقلب بود كه به ادعاي وزير سابق مدرك تحصيلي قلابي به او داده بود. در اين موضوع اقدام يك مدير كل دولتي براي پس گرفتن امضاي استيضاح كنندگان كه به تعبير يك نماينده حامي دولت، يك اقدام غيراخلاقي بود و خود جرم بزرگي است به بهانه همين، استيضاح انجام شد.(16/8)

0843- در جواب پيام دهنده شماره 1657 مورخ 15/8 فكر مي‌كنم شما خيلي جوان هستيد، زمان نخست‌وزيري مهندس موسوي نبوديد يا خيلي كم سن و سال بوديد. مملكت در آن زمان با آن همه سختي و بحران، به خوبي اداره مي‌شد آنهايي كه تبليغات كردند عملشان را ديديم، به نظر بنده منت افراد كاردان را بايد كشيد.(16/8)

1314- راجع به انتخابات آمريكا خواستم بگويم 130 ميليون نفر راي دادند يعني بيش از 55 درصد واجدان شرايط. اميدواريم شرايطي فراهم شود كه حضور گسترده‌تر مردم ايران در انتخابات، مشت محكمي به دهان آمريكا باشد.(18/8)

2014 - از خرمدره تماس مي‌گيرم. 4 ماه پس از كشته شدن دانشجويان عزيز در سعادت آباد هنوز اقدامي براي تسلي خاطر خانواده آن عزيزان به عمل نيامده و دولت ما هزينه سفر دانشجويان جزاير سليمان را به كوبا مي‌پردازد، جهت اطلاع اصولگرايان، كفن پوشان و ...(18/8)

1512- از اخبار صدا و سيما ساعت 30/16 و در اخبار راديو پيام روز شنبه ساعت 15 درباره سگ بوش كه دست خبرنگار را گاز گرفت و تصميم اوباما درباره نوع سگي كه انتخاب خواهد كرد براي بردن به كاخ سفيد، به مردم ايران خبر دادند، جاي تاسف است كه اين نوع خبرها بايد در صدا و سيما گفته شود حتي اگر براي خنديدن باشد، فكر نمي‌كنيد كه مطلب مهمتري در دنيا وجود دارد كه مردم ايران بايد از آن مطلع شوند؟(18/8)

آفتاب يزد: آيا توقع داريد برخي رسانه‌ها به جاي اين اخبار مهم، خبرهاي پيش پا افتاده مانند گراني‌ها در كشور خودمان يا حمايت اكثر اعراب و تعدادي از كشورهاي آمريكاي لاتين از ادعاي امارات عليه جزاير ايراني را اعلا‌م كنند؟

1420- از شهرستان گنبد تماس مي‌گيرم. دخترم كلا‌س سوم ابتدايي است معلمشان يك ورقه داده براي تكليف خانه كه در يك قسمت اين تكليف چند كلمه داده، مثلا‌ ‌كه گفته با اين كلمات جمله را تكميل كنيد كه از چيدن آن اين جمله به دست ميآيد خواستم ببينم اين چه درسي است كه به بچه‌ها ياد مي‌دهند. آن وقت رئيس‌جمهور پيام تبريك به ‌آقاي اوباما مي‌دهد، اين چه جوري‌هاست؟(18/8)

1408- آقاي احمدي نژاد، رئيس جمهور آمريكا را نصيحت كرده‌اند كه از فرصت استفاده كنند، ‌سه سال است از زمان رياست جمهوري شما گذشته آيا از همه فرصت‌ها به نفع ملت خودمان به خوبي استفاده شده است؟ (18/8)

0946- جانبازي از كرج هستم. با درود به آفتابيان عزيزم، خدا را شاكرم كه نامه تبريك به آقاي اوباما در زمان آقاي خاتمي نبود، زيرا در اين صورت كفن پوشان دستوري به ميدان ميآمدند و معلوم نبود چه بلا‌يي بر سر آقاي خاتمي سيد بزرگوار ميآمد. در آخر مي‌گويم همه بايد پيرو ولا‌يت باشيم همان‌طور كه رهبر بزرگوار فرمودند كساني كه در مورد برقراري رابطه با آمريكا صحبت مي‌كنند يا الفباي سياست را بلد نيستند و يا غيرت حسيني ندارند، همه بايد گوش به فرمان باشيم. (19/8)

2024- مهم‌ترين صادرات كشور ما به طور سنتي از صدسال پيش به اين طرف غير از نفت، فرش بوده و خشكبار و زعفران، الان متاسفانه قيمت‌ها را بيش از حد بالا‌ بردند، قيمت فرش و زعفران را بالا‌ بردند كه تا چندسال ديگر تقريبا از همين الان ما وارد كننده اين اقلام شديم، من فرش چيني و بادام و تخمه آفتاب گردان كانادايي در كشور ديدم، اينها از خارج آمده است. (17/8)

1031- مي‌گويند روي نفت و گاز خوابيده‌ يا نشسته‌ايم. لطفا يك بازرس بفرستيد تنكابن ببيند آيا مي‌تواند يك كپسول گاز يا پيك‌نيك پيدا كند، آن هم به قيمت ده برابر يا 8 برابر؟ اگر پيدا شد ما هرچه داريم به اين بازرس هديه مجاني مي‌دهيم. (18/8)
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن