تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820054652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي راه شش را منتشر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي "راه" شش را منتشر كرد
خبرگزاري فارس: شماره شش مجله راه نشريه دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي منتشر شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي ششمين شماره مجله "راه" را منتشر كرد.
گفتگويي با "سيد مسعود شجاعي طباطبايي" درباره ظرفيت‌ها و چالش‌هاي هنر انقلاب، ميزگردي با حضور نمايندگان "جنبش عدالتخواه دانشجويي"، " اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان" و "اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل" درباره " چالش‌هاي نقد منصفانه" و گفتگويي با سرلشگر ايران‌نژاد درباره پرونده زمين‌خواري در سيرجان و دستگيري حجت‌الاسلام جهانشاهي از مطالب اين شماره راه است.
"داستان داوود و جالوت " نوشته شهاب اسفندياري نقديست درباره ظرفيت‌هاي "در حال استفاده و قابل‌استفاده" پرس تي وي، اسفندياري كه در لندن در مقطع دكترا درس مي‌خواند در اين مقاله دلايل موفقيت شبكه خبري انگليسي زبان صدا و سيما را در مقايسه با شبكه‌هاي داخلي بررسي كرده است. "صداي پاي تغيير" عنوان مقاله ديگريست كه درباره فرصت‌هاي اپوزيسيوني پرس تي وي در فضاي جهاني به چاپ رسيده است. "حاشيه‌اي بر روزنامه‌نگاري جهاني" نوشته فرشاد مهدي پور ديگر مقاله بخش "رسانه" در راه شماره شش است.
سرمقاله اين شماره راه هم با عنوان "مهندسي فرهنگي يا ديكتاتوري دكوراتورها" به‌تعبير نويسنده "شطحي" ست در ضرورت مهندسي "مديريت فرهنگي". نويسنده در اين يادداشت با بكارگيري "عبارت مهندسي مديريت فرهنگي" در كنار عبارت "مهندسي فرهنگي" نوشته است: "به نظر مي رسد دكوراتوري جاي مهندسي را گرفته است! دكوراتورها براي هرگروهي و در هر مقطعي دكور و"نقش ايوان" مناسب را تدارك مي بينند..." نويسنده در نهايت اين گونه نتيجه گيري كرده است كه "مهندسي فرهنگي با مهندسي مديريت فرهنگي آغاز مي شود و در اين مهم شاقول و تراز و البته كلنگ لازم است. فروكش كردن حساسيت و تعطيل نظارت بر "مديريت فرهنگي" در سالهاي اخير از سوي "توده‌هاي انقلابي" به نتايج نگران كننده‌اي رسيده است..."
در اين شماره راه "محمدجواد ميري" در گزارش تحليلي "دم خروس و قسم هاي صادقانه سيما" موضوع عوام‌زدگي در تلويزيون را بررسي كرده و "رضازاده محمدي" هم در مقاله "خشن ،سيال،متظاهر" بوروكراسي را بطور خلاصه بررسي و نقد كرده است.
بخش يادمان شماره شش "راه " به موضع تسخير لانه جاسوسي اختصاص يافته است. در اين بخش كتاب‌هاي " همه چيز فرو مي‌ريزد" نوشته گري سيك، "تسخير " نوشته معصومه ابتكار و "444 روز" نوشته تيم ولز از كاركنان سفارت آمريكا در زمان تسخير لانه جاسوسي معرفي و بررسي شده‌اند. خلاصه ديدگاه‌ها و اظهارنظرهاي امام (ره) درباره تسخير لانه جاسوسي هم در اين بخش گنجانده شده است. "سعيد صادقي" از عكاسان تسخير لانه جاسوسي هم در گفتگويي با عنوان " عكس‌هاي انقلاب ملك شخصي نيست" خاطرات خود را درباره تسخير لانه جاسوسي و عكس‌هايي كه از اين رويداد گرفته شده بيان كرده‌است.
"نيجر همسايه برزيل!" و "راهكارهاي وحدت مذاهب" عنوان‌هاي سرفصل جهان در "راه" شماره شش هستند. در "نيجر همسايه برزيل!" تيجاني مدير راديو هوسا از راديو هاي برون مرزي صدا و سيما درباره فرصتها و فرصت سوزي‌ها در روابط ايران با آفريقا صحبت كرده است. "راهكارهاي وحدت مذاهب" هم عنوان ميزگرديست كه از سوي دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در موسسه گفتگوي ديني قم با حضور عبدالله النمر و ارتباط تلفني با نواف القديمي دو تن از روحانيون شيعه عربستان برگزار شده‌است.
" اهل مذهب بيداران" نوشته‌ايست از احمد ميراحسان درباره طاهره صفارزاده كه همراه با نوشته اي از علي محمد مودب در بزرگداشت اين شاعر و نويسنده انقلابي در بخش يادمان "راه" شش به چاپ رسيده است. "بر لب دو پرتگاه ناگهان" هم عنوان نوشته‌ايست از اسماعيل اميني درباره رويارويي قيصر امين‌پور با شبه‌روشنفكران و سياست‌بازان.
در مقاله " از انقلاب سفيد تا سينماي معناگرا" هم مهرزاد دانش جايگاه روستا و روستائيان را در سينماي قبل و بعد از انقلاب بررسي كرده‌است.
"توليد و تعميق الگوهاي بومي" عنوان گفتگويي‌است با حجت‌الاسلام سيدمهدي ميرباقري درباره امروز فرهنگستان علوم اسلامي.
"حاج آقا كتاب نماز شب داريد" عنوان ميزگرديست در بخش "جبهه فرهنگي" كه در آن تجربه برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب در ايستگاه‌هاي مترو بررسي شده است، اين نمايشگاه‌ها را جمعي از طلاب، رمضان امسال برپا كرده بودند.
"نمي‌خواستيم فقط پامنبري باشيم" مصاحبه‌ايست با يكي از اعضاي تشكل در راه حق كه توانسته‌اند هر چند در مقياسي كوچك در فضايي كاملا غيردولتي يك پروژه اقتصادي – فرهنگي را به انجام برسانند.
"ترياك و كلاشينكف در خانه مولوي و ناصرخسرو" عنوان يادداشت‌هاي سفر علي داوودي به افغانستان است كه در بخش جهان " راه" شش به چاپ رسيده است.
"دعا و ماليات" گزارشي است درباره حضور سياست در كليساهاي آمريكا كه مهدي جدي‌نيان آن را از واشنگتن براي راه فرستاده است. گزارشي انتقادي درباره جشنواره سينما – حقيقت و گزارشي تصويري از مقاومت خانواده شهدا درباره تخريب مزار شهدا در بهشت زهرا ديگر گزارش‌هاي خبري راه شماره شش هستند.
نعمت الله سعيدي با "قصيده نونيه"، اميد مهدي‌نژاد با "شهود سبز اثيري زير باران معنويت" و محمد جواد ميري با " راه‌نا" در صفحات طنز اين شماره راه حضور دارند.
كتاب‌هاي "پرسش‌هاي اساسي جنگ"، "سراج‌السائرين" و " هزارتوهاي بورخس" هم عناوين كتاب‌هايي هستند كه سيدعبدالجواد موسوي در بخش پيشخوان كتاب راه شش معرفي كرده است.
انتهاي پيام/
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن