تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816745599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل عمليات مهار آتش سوزي سينما جمهوري تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش كامل عمليات مهار آتش سوزي سينما جمهوري تهران
بامداد امروز صداي آژير خودروهاي آتش‌نشاني كه براي خاموش كردن آتش‌سوزي سينما جمهوري اعزام مي‌شدند در خيابان‌هاي مركز شهر به صدا در آمد.

به گزارش خبرگزاري مهر ، اين حادثه در ساعت 4 و سه دقيقه بامداد به سامانه 125 آتش‌نشاني تهران اطلاع داده شد. ستاد فرماندهي آتش‌نشاني تهران بلافاصله نيروهاي ايستگاه 40 و 46 اين سازمان به خيابان جمهوري فرستاد.

نخستين نيروهاي آتش‌‌نشاني پس از چند دقيقه با رسيدن به محل با حجم عظيمي از دود و شعله كه از ساختمان سينما به بيرون زبانه مي‌كشيد روبرو شدند. در پي درخواست نيروي كمكي از سوي فرمانده اولين گروه اعزامي، ستاد فرماندهي آتش‌نشاني تهران بي‌درنگ نيروهاي 6 ايستگاه ديگر آتش‌نشاني را نيز براي امدادرساني اعزام كرد.

با توجه به گستردگي آتش كه دود و شعله آن آسمان خيابان جمهوري را در تقاطع خيابان وليعصر فرا گرفته بود، امدادگران آتش‌نشاني با توجه به حجم آتش‌سوزي در ابتداي عمليات از چهار جهت شمال(خيابان جمهوري)، جنوب(كشوردوست)، غرب و شرق(ساختمان‌هاي مجاور) عمليات خاموش كردن آتش را آغاز كردند.

آتش فضاي سينما را كه در حال سرايت به ساختمان‌هاي اطراف كه مركز توليد پوشاك(تريكو) و محل فروش و انبار لوازم صوتي تصويري و گوشي تلفن همراه بود فرا گرفته و آتش‌نشانان در همان لحظات اوليه به سرعت از جهت‌هاي مختلف آتش‌سوزي را كنترل و از پيشروي آن به ديگر اماكن جلوگيري كردند.

آتش‌نشانان بعد از آنكه آتش‌سوزي را به طور كامل تحت كنترل درآوردند براي ورود به داخل سينما عمليات باز كردن درب‌ها و بريدن كركره فلزي ورودي سينما را با استفاده از دستگاه برش آغاز كردند كه بسته بودن درهاي سينما و نبود راهنما در محل، عمليات را براي امدادگران طاقت‌فرسا كرده بود. تلاش بي‌وقفه آتش‌نشانان در ميان شعله‌هاي آتش و ريزش اجسام گداخته با ورود به داخل سينما وارد مرحله جديدي شد كه در اين مرحله نيز امدادگران با استفاده از 10 لوله آبدهي قسمت ورودي و سالن اصلي سينما را كه كاملاً شعله‌ور بود به سرعت خاموش كردند.

محمد بيات معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران در تشريح ابعاد اين حادثه گفت: با توجه به نوع محل آتش‌سوزي كه از اماكن عمومي با بار اشتعالي بسيار بالا است از همان لحظات اوليه 8 ايستگاه آتش‌نشاني براي امدادرساني اعزام شدند. تلاش آتش‌نشانان مانع از سرايت آتش به ساختمان‌هاي اطراف شد.

وي افزود: در لحظات اوليه اين آتش‌سوزي درب‌هاي كركره‌اي سينما بسته بود و هيچ كس براي راهنمايي آتش‌نشانان در محل حضور نداشت و نيروها با ورود به سينما، سالن اصلي را كه به طور كامل شعله‌ور بود از جهت‌هاي مختلف محاصره و آتش را خاموش كردند. امدادگران در جستجوي قسمت‌هاي مختلف سينما متوجه شدند بالكن سالن اصلي با ديواره‌هاي پيش‌ساخته مصدود شده و از آن محل به صورت سالن مجزا براي پخش فيلم استفاده مي‌شود كه پرده و ديواره‌هاي ضد صداي سالن شماره 2 نيز دچار آتش‌سوزي شده‌است. آتش‌نشانان آرايش عملياتي خود را گسترده‌تر كردند و به مقابله با آتش‌در قسمت فوقاني سالن اصلي پرداختند. تلاش امدادگران در كنترل حريق حتي مانع از سرايت آتش به قسمت كافي‌شاپ سينما در ضلع غربي طبقه دوم شد و از آتش گرفتن صندلي‌هاي سالن شماره 2 نيز جلوگيري به عمل آمد.

بر اساس اين گزارش خوشبختانه هيچ يك از شهروندان در اين حادثه آسيب جاني نديد اما تعدادي از آتش‌نشانان دچار دود گرفتگي و سوختگي سطحي شدند كه نيروهاي اورژانس در محل به مداواي سرپايي آنان پرداختند.

در اين حادثه سرايدار سينما و خانواده‌اش براي ايمني از گزند آتش خود را به پشت بام رسانده بودند كه آتش‌نشانان آن‌ها را سالم به پايين انتقال دادند.

به گزارش مهر ، همچنين 5 نفر از كارگران كارگاه‌هاي توليدي پوشاك در ساختمان ضلع شرقي سينما در طبقات فوقاني گرفتار دود شديد ناشي از اين آتش‌سوزي شده بودند كه اين افراد با بهره‌گيري از نردبان بلند آتش‌نشاني نجات يافتند. گفتني است با سرعت عمل و دقت آتش‌نشانان در اين عمليات به هيچ يك از واحدهاي تجاري، كارگاه‌ها و مغازه‌هاي اطراف سينما آسيبي نرسيد.

كارشناسان آتش‌نشاني در حال بررسي علت و ميزان خسارت اين آتش‌سوزي هستند.

ساختمان بتون‌آرمه سينما جمهوري(نياگارا سابق) را مهندسي هندي در حوالي سال‌هاي 40 بنا كرد كه توسط «پل آبكار» به سينما تبديل شد و بعدها مالكانش، آن را در رده سينماهاي ممتاز تهران قرار دادند. اين سينما تنها يك سالن پخش فيلم داشت كه شامل سالن طبقه همكف و بالكن طبقه دوم مي‌شد كه با تفكيك اين دو طبقه بالكن سينما به سالني مستقل تبديل و كافه آن در راهرو سالن طبقه دوم قرار داشت.
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن