تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816430405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نماز جمعه تهران/وزير ارشاد آمار كتابخواني را رو به رشد عنوان كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نماز جمعه تهران/وزير ارشاد آمار كتابخواني را رو به رشد عنوان كرد
محمدحسين صفار هرندي با استناد به آماري كه وزارت ارشاد در سطح شهر تهران و استان آذربايجان شرقي انجام داده، وضعيت كتابخواني را رو به رشد خواند و به كساني كه اتهام كتاب‌نخواني به ايرانيان مي‌زند،‌ انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم كه به مناسبت برپايي مراسم هفته كتاب به عنوان سخنران پيش از خطبه در نماز جمعه تهران حضور داشت، از هجوم تبليغاتي بيگانگان و عوامل داخلي آنها ياد و مسجد را از بزرگترين پايگاههايي عنوان كرد كه مي‌تواند ما را از اين هجوم صيانت كند.

وي با بيان اينكه "قرآن به عنوان يك مانيفست ما را از توطئه اجانب مصون مي‌دارد"، گفت: برخي دوستان از سر غفلت، خواندن قرآن را كتابخواني به حسلب نمي‌آورند، در حالي كه قرآن به عنوان اولين و كاملترين كتاب بايد مورد مطالعه هر روز ما باشد. چرا نبايد خواندن قرآن را در آمار كتابخواني لحاظ نكنيم؟

صفار هرندي سپس به ارايه آمار و ارقامي پرداخت كه دولت نهم در ارتباط با اشاعه كتابخواني در مساجد، تجهيز كتابخانه عمومي و ترويج قرآن‌خواني انجام داده است. به گفته وي، از ابتداي سال جاري تا كنون، كتابخانه مساجد پذيراي 100 هزار جلد قرآن بوده‌اند كه به طور متمركز در اختيار ايشان قرار گرفته است.

وي همچنين از اهداء 20 هزار جلد "تفسير همراه" كه توسط حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي تاليف شده،5 هزار جلد "تفسير نمونه" و تاسيس 2 هزار كتابخانه باز در شبستان مساجد با دست كم سيصد جلد كتاب خبر داد و افزود: در بسياري از آمارها، مطالعه مردم در كتابخانه‌هاي باز از جمله پايانه‌هاي مسافربري هوايي و زميني، قطارو مترو و مطب‌ پزشكان لحاظ نمي‌شود، در صورتي كه اين نكته را نيز بايد در آمارها مورد توجه قرار داد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اشاره به انتقاد برخي كه از بازنگردانيدن كتاب‌ها به كتابخانه‌هاي باز خبرداده‌اند، هدف از ايجاد اين كتابخانه را ترويج كتابخواني برشمرد و بازگرداندن و يا بازنگردانيدن كتاب به اين اماكن را بي‌اهميت توصيف كرد.

وي در ادامه از اختصاص بودجه 36 ميليارد توماني به كتابخانه‌هاي عمومي، از جمله كتابخانه‌هاي مدارس، كتابخانه‌هاي مسجد و ملي خبر داد و با بيان اينكه برخي از اين آثار كمك آموزشي هستند، وجود كتابهاي كمك آموزشي در مدارس را يكي از راه‌هاي باز كردن دانش‌آموزان به مدارس عنوان كرد.

صفارهرندي سپس از رقم "اعجاب انگيز" 25 ميلياردي خريد كتاب براي كتابخانه‌ها ياد كرد و آن را سبب به روز شدن اين اماكن فرهنگي ياد كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در انتقادي ديگر به برخي از پژوهشگران كه آمار كتابخواني را در ايران پايين مي‌دانند، منابع آنها را آرشيوي و متعلق به بيش از سه دهه قبل خواند و از آماري خبر داد كه توسط وزارت مطبوع وي در شهر تهران و استان آذربايجان شرقي انجام شده است. برطبق اين آمار، در نقاطي از تهران كه سطح مطالعه بالاتر است، مردم روزانه نيم ساعت و در نقاط ديگر، مردم روزانه 10 دقيقه كتاب مي‌خوانند.

وي نتيجه كلي در مورد كتابخواني در شهر تهران را روزانه 15 دقيقه برآورد كرد و به اين ترتيب ادعاي كتابخوان نبودن مردم را رد كرد و افزود: اين آمار هرچند مطلوب ما نيست، اما نشان‌دهنده رشد كتابخواني در كشور است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين به دو برابرشده كانون هاي فرهنگي مسجد‌محور در دولت نهم اشاره كرد و با اشاره به بودجه 640 تا 670 ميليون توماني در دولت هشتم، از 25 برابر شدن اين رقم در دولت نهم خبر داد. به گفته وي اين بودجه به 15 ميلياردتومان رسيده است.

صفارهرندي هفته كتاب را سنتي خوب و پسنديده دانست كه از سال‌ها قبل در كنار نمايشگاه كتاب تهران، محلي مناسب براي تقدير از خادمان قرآن، تشويق كتابخواني و رونق كتابخانه‌هاي عمومي بوده‌است.
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن