تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برکناری قذافی توافق اصلی نشست دوحه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نشست گروه تماس بین المللی لیبی در دوحه در شرایطی برگزار شد که بنا بر گزارش.ها محور توافق کشورهای حاضر ضرورت کناره گیری قذافی و پس از آن شروع شدن روند مباحث سیاسی برای نظام آینده لیبی بوده است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه الجزیره، شهر دوحه پایتخت قطر امروز میزبان گروه تماس بین المللی لیبی است تا طی آن اعضا با بررسی نحوه اجرای دو قطعنامه 1970 و 1973 سازمان ملل متحد، پیشنهادات و طرح.های ترکیه و اتحادیه آفریقا برای حل بحران لیبی را مورد بازنگری قرار دهند.

شبکه الجزیره در گزارشی از این نشست اعلام کرد که قرار است طرح های ترکیه و اتحادیه آفریقا برای مصالحه در لیبی را مورد بررسی قرار دهند.

براساس دو طرح ارائه شده مسئله آتش بس بین دو طرف در اولویت قرار دارد و پس از آن مسئله کمک رسانی به مردم غیر نظامی و در این طرح.ها صحبتی از کناره گیری دیکتاتور لیبی نشده است.

بنا بر گزارش.ها، شورای ملی انتقالی لیبی نیز در این نشست حضور دارد و منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند که این مجلس هرگونه طرح بدون کناره گیری قذافی را از پیش رد کرده است.

همچنین مجلس انتقالی لیبی تاکید کرده که خواستار سلاح و به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین المللی است.

این درحالی است که شبکه العربیه نیز در گزارشی اعلام کرد که آلمان بر خلاف دیگر کشورهای ناتو از جمله فرانسه با راه حل نظامی برای لیبی مخالفت کرده است و کارشناس این شبکه اعلام کرد که آلمان و ترکیه با یکدیگر موضع نزدیکی دارند و هردو کشور بخاطر منافع اقتصادی خواستار پایان جنگ برای کاهش قیمت نفت هستند.

همچنین "محمد ولد عبد العزیز " رئیس جمهور موریتانی که در هیئت میانجی.گری اتحادیه آفریقا برای حل بحران لیبی حضور داشت، تاکید کرد که حل بحران لیبی از طریق نظامی غیرممکن است و اتحادیه آفریقا همچنان مصمم است راهی برای خروج لیبی از این بحران بیابد.

شبکه الجزیره در گزارشی از محل اجلاس اعلام کرد که وزیر امور خارجه ترکیه هم اکنون در دوحه حضور دارد و قصد دارد طرح موسوم به نقشه راه که توسط این کشور برای حل بحران جاری ارائه شده را به این نشست ارائه کند.

این در شراطی است که شورای انتقالی این طرح را رد کرده و آنرا به دلیل دربر نداشتن تضمین.هایی درباره کناره گیری قذافی و خانواده.اش ناکافی دانسته است.

این شبکه در ادامه تأکید کرد: نقطه مشترک این نشست این بوده که راه حل سیاسی و دیپلماتیک از زمانی شروع می.شود که قذافی کناره گیری کرده باشد.

همچنین بنا بر این گزارش، در این نشست درباره نظام سیاسی لیبی پس از پایان قذافی مورد بحث قرار گرفته است و نماینده ایتالیا در این نشست تاکید کرده که قذافی و پسرانش باید از لیبی بروند.

نشست دوحه امروز کار خود را با سخنرانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر آغاز کرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن