تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817923758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غرق کشتی ایران باحمله نظامی هند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: فرزند مالك كشتی مرتضی نكته مهم در این ماجرا را ابعاد حقوقی مسأله دانست و گفت: این پرسش بطور جدی برای ما مطرح است كه چرا دولت ایران در قبال حمله نظامی هند به یك كشتی تحت پرچم خود، اقدامی صورت نمی.دهد؛ در حالیكه این، مسأله.ای بین دولت.هاست.



وضعیت خدمه كشتی ماهیگیری ایرانی كه پس از ربوده شدن توسط دزدان دریایی مورد حمله نیروی دریایی هند قرار گرفت؛ با گذشت 16 روز از حادثه همچنان نامعلوم است.


به گزارش خبرنگار مارین نیوز، هشتم فروردین ماه جاری خبرگزاری PTI هند اعلام كرد كه نیروی دریایی این كشور، طی عملیاتی سرنشینان یك كشتی ایرانی ربوده شده توسط دزدان دریایی را آزاد كرد؛ اما این رویارویی منجر به غرق شدن این كشتی كه مرتضی نام داشت، شد.

در این گزارش آمده بود: دزدان دریایی اخیرا كشتی ایرانی مرتضی را ربوده بودند و از آن بعنوان كشتی اصلی برای انجام دزدی دریایی استفاده می.كردند؛ بطوری كه این كشتی را در روزهای 3 تا 6 فروردین ماه جاری برای ربودن كشتی.های بازرگانی MSC.IWA و MV.KENSINGTAN بكار گرفته بودند.

خبرگزاری هندی اعلام كرده بود كه در جریان این رویارویی 16 دزد دریایی دستگیر شده.اند.

دراین.باره، مرتضی نیرومند، فرزند مالك كشتی مرتضی، در گفت.وگویی با خبرنگار مارین نیوز ضمن تشریح ابعاد ماجرا، از سكوت دولت ایران در برابر حمله نظامی هند به كشتی ایرانی ابراز تعجب كرد.

وی با بیان اینكه «شناور صیادی فایبرگلاس مرتضی 17 آبان ماه گذشته پس از اخذ مجوز صید از شیلات بندر كنارك (در سیستان و بلوچستان) با 17 خدمه و تحت پرچم ایران عازم صیدگاه همیشگی در آب.های آزاد شده بود»، یادآور شد: این كشتی در تاریخ چهارم دی ماه به دست دزدان دریایی سومالی افتاد و خدمه آن، گرفتار شدند.

وی با بیان اینكه «پس از ربوده شدن كشتی، پدرش مكاتباتی با اداره كل شیلات چابهار، فرمانداری چابهار، بانك عامل، شركت تعاونی صیادان و... انجام داد»، گفت: در این مكاتبات، تلاش شد تا با رایزنی، امكان آزادسازی شناور و خدمه آن فراهم شود كه متأسفانه مفیدفایده واقع نشد و هیچگونه حمایتی از سوی دستگاه.های مسؤول، صورت نگرفت.

نیرومند با بیان اینكه «هفتم فروردین ماه جاری از شناورهای عبوری در منطقه مطلع شدیم كه این كشتی در حمله ناو نیروی دریایی هند غرق شده است»، افزود: علیرغم پیگیری ما از كنسولگری ایران در هند، این مرجع دیپلماتیك تا دهم فروردین موضوع را تأیید نكرده بود.

وی از حضور 30 دزد دریایی بر روی این شناور خبر داد و گفت: در جریان درگیری، دو نفر از خدمه ایرانی شناور كشته و 3تن زخمی شده.اند كه این موضوع در گزارش منابع هندی عنوان نشده بود.

فرزند مالك كشتی غرق.شده ایران با بیان اینكه «تمامی خدمه كشتی ایرانی بوده.اند»، افزود: در حال حاضر، هیچ خبری از وضعیت این افراد نداریم و كنسولگری ایران هم، از دادن گزارش خودداری می.كند و اعلام كرده ما موارد را به وزارت امور خارجه اعلام می.كنیم.

وی ادامه داد: كنسولگری صرفا از ما خواست تا مدارك و گذرنامه این افراد به همراه 6 میلیون تومان پول را برای خرید بلیت و بازگشت آنان به كشور ارسال كنیم؛ اما پس از ارسال این موارد هم، خبری از آنها نیامده است.

نیرومند با بیان اینكه «جزئیات موضوع را در نامه.ای به مدیركل شیلات سیستان و بلوچستان اعلام و رونوشت آن را برای دفتر ریاست.جمهوری، استانداری، دریابانی و بانك ارسال كرده.ایم»، تصریح كرد: مشكل اصلی آن است كه ما نمی.دانیم این موضوع را باید از چه كانالی پیگیری كنیم. در حالیكه علاوه بر موضوعات مختلفی نظیر تسهیلات بانكی شناور و مسایل بیمه.ای، وضعیت نامعلوم خدمه بیش از هرچیز نگران.كننده است.

فرزند مالك كشتی مرتضی نكته مهم در این ماجرا را ابعاد حقوقی مسأله دانست و گفت: این پرسش بطور جدی برای ما مطرح است كه چرا دولت ایران در قبال حمله نظامی هند به یك كشتی تحت پرچم خود، اقدامی صورت نمی.دهد؛ در حالیكه این، مسأله.ای بین دولت.هاست.

وی تصریح كرد: گرچه این كشتی تحت تسلط دزدان دریایی قرار گرفته بود؛ اما باز نمی.تواند این امر، مجوزی برای حمله ناوچه جنگی باشد و به قیمت كشته شدن گروگان.ها تمام شود.

نیرومند افزود: اگر قرار بود روی جان خدمه شناور ریسك كنیم؛ دریابانی ایران می توانست پیش از این، چنین حمله.ای را انجام دهد. در حالیكه ما حاضر بودیم برای جلوگیری از به خطر افتادن جان گروگان.ها، نسبت به مذاكره و پرداخت باج به دزدان اقدام كنیم.

وی با بیان اینكه «دزدان دریایی در این مدت هیچگونه تماسی با ما نگرفتند و تلاش.های ما نیز برای برقراری كانال ارتباطی و مذاكره با آنان بی.حاصل ماند»، تصریح كرد: با توجه به ارزش پایین تجاری كشتی.های صیادی و كوچك، به نظر می.رسد دزدان دریایی تمایلی به آزاد كردن و حتی باج گرفتن در مورد آنها نداشته باشند؛ بلكه می.خواهند از آنها بعنوان پایگاه.هایی برای توسعه فعالیت.های خود در منطقه استفاده كنند.

فرزند مالك كشتی غرق.شده مرتضی ارزش این شناور را بالغ بر یك میلیارد تومان عنوان كرد و گفت: تقریبا بازپرداخت كل تسهیلات ساخت این شناور به بانك باقی مانده است و بانك هم بعنوان كمك اعلام كرده كه پس از مكاتبات و بررسی موضوع، حداكثر می.تواند مهلت بازپرداخت وام را یكسال تمدید كند.

وی در مورد وضعیت بیمه.ای این شناور و خدمه آن نیز گفت: این كشتی بیمه ایرانی داشت؛ اما بیمه عنوان كرده كه صرفا بیمه را در محدوده آب.های ایران قبول دارد؛ در حالیكه صیادان كنارك و چابهار همواره برای صید از محدوده آب.های ایران خارج و به آب.های آزاد شمال اقیانوس هند می.روند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن