تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812701592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستین مقام ایرانی وارد مصر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پس از پیروزی انقلاب مردم مصر نخستین مقام ایرانی وارد قاهره شد پس از پیروزی انقلاب مردم مصر و سرنگونی حكومت حسنی مبارك، محمد خزاعی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به عنوان نخستین مقام ایرانی پس از تحولات این كشور شب گذشته برای شركت در اجلاسی وارد قاهره پایتخت مصر شد
به گزارش شبکه خبری صداقت به نقل از ایرنا از قاهره ، به نظر می رسد خزاعی در این سفر دو روزه با شماری از مقامات مصری ملاقات كند.
این نخستین سفر یك مقام ایرانی به قاهره پس از خیزش مردمی 25ژانویه (5بهمن) در مصر به شمار می آید.

وزیر امورخارجه مصر چندی پیش اعلام كرده بود که ایران را دشمن نمی.داند.پس از این اظهارا بود كه صالحی همتای ایرانی وزیر خارجه مصر از برقراری رابطه ایران و مصر استقبال کرد.

علی.اکبر صالحی در خصوص اعلام آمادگی نبیل العربی وزیر خارجه مصر برای برقراری روابط با ایران، گفت: مردم مصر با حرکت به سمت تحقق خواسته های عدالت طلبانه خود، برگ جدیدی در تاریخ این کشور ایجاد کردند که مجددا این پیروزی را به آنان تبریک می گویم.

وی افزود: روابط تاریخی دو کشور، با وجود فراز و نشیب های خود، همواره تداوم داشته است و امیدواریم در فضای جدید ایجاد شده، شاهد ارتقاء این روابط بین دو کشور و دو ملت بزرگ ایران و مصر باشیم.وی گفت: به طور قطع، روابط خوب دو کشور می تواند به ثبات، امنیت و توسعه منطقه کمک کند.

وزیر امور خارجه مصر گفته بود؛ قاهره در سیاست خارجی خود صفحه جدیدی را با همه کشورها و از جمله ایران باز خواهد کرد. نبیل العربی در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود در قاهره اضافه کرد: دولت مصر ایران را کشور دشمن خود نمی داند بلکه معتقد است ایران نیز یکی از کشورهای منطقه است که میان دو طرف روابط تاریخی دراز مدتی در مقاطع مختلف زمانی برقرار بوده است.

وزیر خارجه مصر ادامه داد: در سال 1988 هنگامی که در سوئیس، سفیر بودم تماس هایی با ایران داشتم. مقامات ایرانی از من خواسته بودند تا با آنها به گفت وگو بنشینم تا اینکه این مذاکرات به امضای توافقنامه های 1991 میان ایران و مصر منجر شد. براساس این توافقنامه ها ، ایران و مصر دفتر حفاظت از منافع در پایتخت دو کشور ایجاد کردند که تاکنون نیز وضعیت به همین گونه است.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان افزایش سطح روابط میان تهران و قاهره به سفارت گفت: این موضوع به موضع طرف ایرانی بستگی دارد. ما پیشنهاد می کنیم که صفحه جدیدی از روابط میان دو کشور گشوده شود. منتظر واکنش ایران می مانیم.

در همین زمینه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسنیز گفته بود؛بحث تجدیدروابط ایران و مصر با توجه به اصلاحات ورویکردجدید سیستم حاکم بر مصر، در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل گروه دوستی ایران – مصر در کمیسیون متبوع خود گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تجدید روابط ایران و مصر را با دستگاه دیپلماسی و دستگاه سیاست خارجی مطرح کرده است و در آینده نزدیک شاهد گسترش روابط خواهیم بود.

الهیان تاکید کرد: با توجه به پیوندهای دیرینه ملت مصر و ایران، و اشتراکات فرهنگی و نقاط قوتی که در تعاملات در رابطه با اعتقادات و رویکردهای دو ملت وجود دارد، تجدید نظر در روابط با مصر را یک ضرورت می.دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اظهارداشت: مقامات مصر در شرایط حاضر از گسترش روابط با ایران استقبال کردند و بستر مناسب و مهیا است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن