تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817943024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهكارهايي براي نگه.داري و بهبود عملكرد در ويندوز 7


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: منبع: ماكزيمم پي.سي، ژوئيه 2010 ترجمه: محمد ناصح

اشاره: سيستم.عامل شما تمام عملكردهاي كامپيوتر را كنترل مي.كند، بنابراين وظيفه شما به عنوان كاربر اصلي سيستم اين است كه همواره آن را در بهترين وضعيت ممكن قرار دهيد.اكنون زمان زيادي از عرضه سيستم.عامل ويندوز 7 به بازار گذشته، بنابراين اغلب كاربران فرصت كافي را براي ارتقاي سيستم.عامل خود در اختيار داشته.اند. در اين مقاله براي افرادي كه اين كار را انجام داده.اند،. مجموعه.اي از تكنيك.هاي كاربردي را به.منظور تنظيم عملكرد ويندوز 7 ارائه كرده.ايم كه هر يك از اين تكنيك.ها، با هدف بهبود هرچه.بيشتر قابليت.هاي رابط.گرافيكي سيستم.عامل طراحي شده.اند.

بسياري از كاربران پس از نصب سيستم.عامل به سراغ اجراي نرم.افزارها و بازي.هاي دلخواه خود مي.روند. اين اقدام به نظر منطقي است، زيرا قرار است سيستم.عامل نقش يك عامل پشت.صحنه را براي مديريت عمليات سيستم بر.عهده داشته باشد (در واقع ابزاري براي به انجام رساندن عملياتي مانند گشت.وگذار در وب، ويرايش محتوا يا نمايش تيراندازي شخصيت اصلي يك بازي خشن است). مشكل اينجا است كه بسياري از افراد، حتي اشخاصي كه خود را كاربر حرفه.اي سيستم.عامل مي.دانند، هرگز زماني را براي تنظيم و بررسي منوهاي سيستم.عامل جديد به منظور پيكربندي مناسب رابط آن و اجراي عمليات مختلف بر.اساس تنظيمات شخصي خود صرف نمي.كنند. با وجود اين كه دائم ميزان كنترل كاربران بر عملكرد سيستم.عامل.ها افزايش.مي.يابد، افراد كمتري يافت مي.شوند كه با پيكربندي دلخواه سيستم.عامل، عملكرد آن را بر اساس علايق خود سفارشي كنند.

اكنون زمان زيادي از عرضه سيستم.عامل ويندوز 7 به بازار گذشته، بنابراين اغلب كاربران فرصت كافي را براي ارتقاي سيستم.عامل خود در اختيار داشته.اند. در اين مقاله براي افرادي كه اين كار را انجام داده.اند،. مجموعه.اي از تكنيك.هاي كاربردي را به.منظور تنظيم عملكرد ويندوز 7 ارائه كرده.ايم كه هر يك از اين تكنيك.ها، با هدف بهبود هرچه.بيشتر قابليت.هاي رابط.گرافيكي سيستم.عامل طراحي شده.اند. اگر هنوز سيستم.عامل خود را به ويندوز 7 ارتقا نداده.ايد،. به احتمال زياد پس از مطالعه اين مقاله براي ارتقاي سيستم.عامل خود اقدام خواهيد كرد.



كليدهاي ميانبر براي طرفداران ماوس اجازه دهيد كار را با بررسي كليدهاي ميانبر آغاز كنيم. آگاهي از عملكرد كليدهاي ميانبر يكي از توانايي.هايي است كه هر كاربر حرفه.اي سيستم.عامل بايد آن را داشته باشد. به يقين با استفاده از ميانبرهاي زير مدت زيادي را در زمان موردنياز براي كار با سيستم صرفه.جويي كرده و ديگر به ماوس نيازي نخواهيد داشت.
كليد Alt+P: اين ميانبر در پنجره Windows Explorer قاب پيش.نمايش فايل. انتخاب شده را صرف.نظر از اين كه عكس، صوت، فيلم يا سند متني باشد، فعال مي.كند. اين ميانبر بدون نياز به برنامه.هاي متفرقه امكان مشاهده پيش.نمايشي از محتواي پوشه Photoes را فراهم مي.كند.
كليدهاي Windows + ↑ و Windows + ↓: اگر يك پنجره در حالت توسعه يافته نيست، با فشردن كليد تركيبي Windows+↑ مي.توانيد آن را به.حالت توسعه يافته درآوريد. كليد تركيبي Windows + ↓ نيز پنجره فعال را به حالت جمع شده درمي.آورد.

كليدهاي Windows+Shift+↑ و Windows+shift+↓: فشردن كليدهاي تركيبي Windows+Shift+↑، ارتفاع پنجره فعال را به اندازه ارتفاع دسكتاپ افزايش مي.دهد (البته، عرض پنجره ثابت باقي مي.ماند). با فشردن كليد تركيبي Windows+shift+↓ اندازه پنجره به حالت قبل باز مي.گردد.




كليد.هاي" Windows +”+ و" Windows+”-: فشردن كليد Windws به همراه هريك از دكمه..هاي + و – ابزار Magnifier را فعال مي.كند. با استفاده از اين ابزار مي.توانيد تمام دسكتاپ را بزرگ.نمايي كنيد يا از يك لنز چهارگوش براي بزرگ.نمايي و كوچك.نمايي بخش.هاي مختلف دسكتاپ بهره.بگيريد. همچنين مي.توانيد ابزار Magnifier را به.گونه.اي تنظيم كنيد كه اشاره.گر ماوس يا مكان.نماي صفحه.كليد را دنبال كند.
كليدهاي Windows+← و Windows+→: اين كليدهاي ميانبر اندازه پنجره فعال را به.گونه.اي تغيير مي.دهند كه نيمي از صفحه نمايش را (به كليد جهت.دار مورد استفاده بستگي دارد) اشغال كند. پس از اين كه پنجره در يك طرف صفحه.نمايش قرار گرفت، با فشردن دوباره همان كليدتركيبي مي.توانيد پنجره را به طرف ديگر دسكتاپ منتقل كنيد.

كليد Windows+Home: اين ميانبر تمام پنجره.هاي باز را به غير از پنجره فعال جمع مي.كند. با فشردن دوباره اين كليد، تمام پنجره.ها باز مي.شوند.




كليد Windows+T: با بهره.گيري از اين كليد تركيبي به مانند كليد Alt+Tab مي.توان از طريق منوي انتخاب نواروظيفه بين پيش.نمايش برنامه.هاي در حال اجرا جابه.جا شد.
كليد Windows+E: اين كليد تركيبي به.طور خودكار يك پنجره Explorer را باز كرده و پوشه Libraries را نمايش مي.دهد.




كليد Windows+P: با استفاده از اين ميانبر مي.توانيد چندين نمايشگر را مديريت كنيد. كليد تركيبي Windows+P پنجره كوچكي را باز مي.كند كه با استفاده از آن مي.توانيد يك نمايشگر يا پروژكتور جانبي را نيز پيكربندي كنيد. با استفاده از حالت..هاي Mirror و Extend-Desktop مي.توانيد يك يا دو نمايشگر را به.طور همزمان به.كار بگيريد.

كليدهاي Windows+Shift+← و Windows+Shift+→ : اگر از دو يا چند نمايشگر استفاده مي.كنيد،. با استفاده از اين ميانبر به.سادگي مي.توانيد يك پنجره را از يك نمايشگر به نمايشگر ديگر منتقل كنيد. با اين كار اندازه و موقعيت نسبي پنجره در نمايشگر جديد حفظ مي.شود. اين قابليت هنگام استفاده همزمان از چند سند كارايي دارد.

كليد Windows+[Number]: با فشردن همزمان كليد Windows و عدد متناسب با هريك از برنامه.هاي سنجاق شده به نواروظيفه مي.توانيد برنامه موردنظر را اجرا كنيد. به.عنوان مثال، كليد تركيبي Windows+1 نخستين برنامه سنجاق شده به نواروظيفه را باز مي.كند، در حالي كه فشردن Windows+4 برنامه چهارم را اجرا مي.كند.




كليد Windows+ Space: اين كليد تركيبي عملكرد ماوس را در زماني كه روي قسمت راست و پايين نواروظيفه قرار مي.گيرد، شبيه.سازي مي.كند. به اين معني كه تمام پنجرهاي فعال را به.صورت شفاف نمايش مي.دهد (و خطوط حاشيه را به.صورت محو نمايش مي.دهد) و مي.توانيد دسكتاپ را ببينيد.










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن