تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816300416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير جهاد كشاورزي در گفت‌وگو با فارس خبر داد: بيش از بودجه دولتي براي خشكسالي خسارت پرداخت كرده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير جهاد كشاورزي در گفت‌وگو با فارس خبر داد: بيش از بودجه دولتي براي خشكسالي خسارت پرداخت كرده‌ايم
خبرگزاري فارس: وزير جهاد كشاورزي در حاشيه امضاي يادداشت تفاهم با وزير كشاورزي عراق گفت: اين وزارتخانه بيش از ميزان اعتبارات تخصيص يافته از جانب مجلس براي جبران خشكسالي خسارت پرداخت كرده است.


محمدرضا اسكندري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در مورد اشكال نمايندگان مجلس مبني بر كم‌كاري اين وزارتخانه در پرداخت خسارت خشكسالي به كشاورزان، گفت: با توجه به اين كه خسارات وارده به بخش كشاورزي از ناحيه سرمازدگي و خشكسالي بيش از 15 هزار ميليارد تومان برآورد شده، در حالي كه آنچه از جانب مجلس در اختيار وزارت جهاد كشاورزي قرار گرفته 2 هزار و 100 ميليارد تومان است كه اين فاصله بين خسارت وارده و بودجه جبراني باعث مي‌شود، كشاورزان اعتراض خود را به نمايندگان ملت عرضه داشته و آنها نيز به وزارت جهاد كشاورزي منتقل كنند.
وزير جهاد كشاورزي افزود: سهم استاني و پرداخت 800 ميليارد تومان براي يارانه‌ نهاده‌هاي كشاورزي از ابتداي سال جاري مشخص شده و بين استان‌ها توزيع شده است كه بخشي از اين اعتبار به ميزان 300 ميليارد تومان براي توسعه آبياري نوين و تحت فشار اختصاص يافته است.
اسكندري افزود: همچنين بانك كشاورزي 600 ميليارد تومان اعتبار اضافه براي توسعه آبياري تحت فشار قرار داده و 200 ميليارد تومان نيز براي صندوق بيمه محصول كشاورزي و پرداخت خسارت به كشاورزان تحت پوشش اختصاص داده است.
وزير جهاد كشاورزي افزود: در مجموع 200 ميليارد تومان در سال 86 خسارت پرداخت شده است.
اسكندري با اشاره به اينكه سهم صندوق بيمه محصول كشاورزي در سال 87 رقم 230 ميليارد تومان بوده است، افزود: همچنين سهم سال 86 رقم 200 ميليارد تومان و نيز از محل بودجه خسارت خشكسالي نيز 200 ميليارد تومان و در مجموع 630 ميليارد تومان براي صندوق بيمه محصول كشاورزي و پرداخت جبران خسارت به كشاورزان تحت پوشش پرداخت شده است.
وي افزود: عملكرد اين صندوق نشان مي‌دهد، در سال گذشته يعني 86 حدود 470 ميليارد تومان و در سال 87 تا 20 آبان جاري 270 ميليارد تومان پرداخت شده است.
وزير جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: اعتراض نمايندگان با توجه به مشكلات كشاورزان درست است، اما دو رديف در بودجه جبران خسارت خشكسالي قرار داده شده است كه يك رقم به مبلغ 600 ميليارد تومان براي استمهال وام‌هاي كشاورزان به بانك مركزي پرداخت شده كه از آن طريق نيز به بانك‌هاي عامل ابلاغ شده و سهم هر استان مشخص شده است.
وي افزود: رديف دوم اعتبارات براي صندوق بيمه محصول كشاورزي است كه شامل كشاورزان تحت پوشش اين صندوق مي‌شود كه خسارات آنها نيز پرداخت شده است.
اسكندري در پاسخ به اين پرسش كه چرا در سه سال گذشته حتي يك ريال به صندوق كمك به كشاورزان خسارت ديده بدون بيمه وارد نشده، گفت: صندوق كمك به كشاورزان خسارت ديده در مناطقي كه صندوق بيمه محصول كشاورزي حضور ندارد، بايد وارد عمل شود، اما با توجه به اينكه صندوق بيمه عملا در همه عرصه‌هاي كشاورزي كشور حضور دارد، صندوق كمك، از حيز انتفاع مي‌افتد، با اين وجود امسال 200 ميليارد تومان براي جبران خسارت كشاورزان بيمه‌نشده در نظر گرفته شده است كه از طريق اين صندوق به آنها يا به شكل نقدي و يا به شكل خدمات‌زيربنايي ارائه مي شود و تصميم نحوه پرداخت خسارت بر عهده ستاد حوادث و كميته كارشناسي مركب از نماينده استاندار، رييس سازمان جهاد كشاورزي استان و مدير بانك كشاورزي استان است.
اسكندري گفت: وزارت جهاد كشاورزي بخشي از بودجه دولتي خود را نيز براي پرداخت تسهيلات ارزان و جبران خسارت خشكسالي به كشاورزان اختصاص داده است.
وزير جهاد كشاورزي افزود: اين وزارتخانه 200 ميليارد تومان براي صندوق بيمه و 800 ميليارد تومان براي يارانه‌ نهاده‌ها و 600 ميليارد تومان براي استمهال وام كشاورزان و 300 ميليارد تومان براي آبياري تحت فشار از طريق استان‌ها پرداخت كرده است و تنها رقمي كه از 2100 ميليارد تومان اعتبار خشكسالي مانده همان 200 ميليارد تومان براي كشاورزان بيمه‌نشده است.
وي افزود: ستاد حوادث غيرمترقبه و بانك كشاورزي و سازمان جهاد كشاورزي استان‌ها براي نحوه جبران خسارات اين كشاورزان بايد تصميم‌گيري كنند.
وزير جهاد كشاورزي در مورد توليد گندم در كشور گفت: در سال زراعي 86-87 برآورد توليد گندم 8 تا 9 ميليون تن پيش‌بيني شده كه اگر شرايط اقليمي اجازه دهد، سال آينده توليد گندم براي نياز كشور كافي خواهد بود.
اسكندري افزود: با توجه به بارندگي‌هاي مناسب امسال، سطح كشت گندم در سال زراعي جاري تا كنون مانند سال گذشته بوده است.
وي افزود: براي جبران آثار خشكسالي اقدامات زيربنايي انجام شده كه در صورتي كه شرايط جوي مناسب باشد توليد با هيچ مشكلي مواجه نخواهد شد.
وزير جهاد كشاورزي در مورد ميزان واردات گندم در سال جاري گفت: مسئول آمار واردات گندم وزارت بازرگاني است ولي با توجه به توليد حدود 9 ميليون تن و مصرف كشور مي‌توان نياز به واردات گندم را برآورد كرد.
انتهاي پيام/
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن