تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815596832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: كتابخواني بايد به فرهنگ پايدار تبديل شود توسعه‌ي درست، در پناه دانش‌پروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لاريجاني: كتابخواني بايد به فرهنگ پايدار تبديل شود توسعه‌ي درست، در پناه دانش‌پروري است
خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: مجلس

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: جامعه‌اي مي‌تواند علمدار توسعه باشد كه نيروي انساني او در مسير تكامل قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي لاريجاني كه در همايش تجليل از فعالان عرصه‌ي كتاب و كتابخواني سخنراني مي كرد، با بيان اين‌كه معجزه پيامبر اسلام كتاب است، گفت: اين مساله بزرگ‌ترين دليل است كه بيان مي‌دارد راه و مسلكي كه جلوي ما گذاشته شده است، سعادت ما را تضمين مي‌كند.

وي افزود: پيام اسلام اين است كه اگر شما سعادت را طلب مي‌كنيد، بايد به تحقيق، پژوهش و علم روي آوريد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، فرهنگ اسلام را، فرهنگ علم‌اندوزي و دانش معرفي كرد و گفت: در روايات و نصوص اسلامي فراواني راجع كتاب و علم سخن به ميان آمده است.

لاريجاني با اشاره به فراز و نشيب‌هاي موجود بر سر راه تمدن مسلمانان، گفت: در ادوار مختلف نقاط اوجي داشتيم، ولي فراگيري آن زياد نبوده است، تمدن اسلامي تمدني بالنده است كه افراد مختلف با تاثيرگذاري روي آن، مسير علم را تغيير داده‌اند.

وي افزود: توده‌هاي مردم در برخي دوره‌ها نتوانستند اين خصوصيت را به صورت فراگير در درون خود داشته باشند و برخي مختصات فكري مانع اين فراگيري شد به گونه‌اي كه در قرون اخير، افكار جامعه را به سمت ديگري جز علم مي‌كشاندند و اشتغالات كم خاصيت را براي جوانان ايجاد مي‌كردند تا بتوانند بر كشورهاي كوچك تسلط يابند.

رييس مجلس شوراي اسلامي، در باب ضرورت كتابخواني، گفت: بايد كتابخواني به صورت فرهنگ درآيد و اين فرهنگ بايد به گونه‌اي ترسيم شود كه اگر جامعه‌اي به سوي كمالات حركت كند، با كتاب ارتباط وسيعي بگيرد، اين كمك خواهد كرد هر لحظه احساس كنيم اين داده‌ها ذهن و نفس او را فربه مي‌كند.

نماينده‌ي مردم قم در خانه‌ي ملت، افزود: جامعه‌اي مي‌تواند علمدار توسعه باشد كه نيروي انساني او در مسير تكامل قرار گيرد.

لاريجاني گفت: كشور ما كشور متمدن و مبتني بر تفكر عميق است كه نيروي انساني وسيعي دارد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين‌كه نيمي از جمعيت ما را نسل جوان تشكيل مي‌دهد، گفت: ما دو راه بيشتر پيش‌رو نداريم يا از كشورهاي سرمايه‌گذاري كننده بر روي انسان‌ها الگو بگيريم يا به منابع خود دل ببنديم كه در فراز و فرود قرار دارند، اگر به درآمدهاي حاصل از منابعي چون نفت دل ببنديم كه فراز و فرود دارند اين نوسانات در آن مشاهده مي‌شود اما اگر به صنعتي كه فكر ايراني آن را توليد مي‌كند دل ببنديم، خيلي زود به توسعه مي‌رسيم.

وي با بيان اين‌كه فرهنگ كتابخواني در كشور پايين است، گفت: بايد فرهنگ كتابخواني در سنين مختلف رايج شود و اين آن چيزي است كه در كشورهاي پيشرفته وجود دارد.

لاريجاني افزود: طراز كتابخانه‌هاي ما در حد تعريفي كه از مكتب ما شده نيست كه البته مقداري از آن به گذشته برمي‌گردد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، افزود: بايد دانشگاه‌ها و رسانه‌ها به فرهنگ كتابخواني توجه كرده و آن را به عادت حسن تبديل كنند.

وي خاطر نشان كرد: توسعه‌ي درست، در پناه دانش‌پروري است و بايد كاري كرد بخش‌هاي مختلف اقتصادي و ... درگير آن شوند.اگر نيروي انساني، شاغل در حوزه‌ي اقتصاد، درگيري ذهني عميق داشته باشند به توسعه‌ي اقتصادي كمك مي‌كند.

لاريجاني با بيان اينكه كتابخواني بايد به فرهنگ پايدار تبديل شود، گفت: قم به دليل آنكه كانون فكرساز است بايد به موضوع كتاب و كتابخواني توجه كند و دانشگاه‌ها بايد به اين امر اهتمام ورزند.

انتهاي پيام
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن