تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821129418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختتاميه دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: اختتاميه دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان برگزار شد
گروه گزارش: دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان با معرفي نفرات برتر رشته‌هاي قرائت و حفظ قرآن، شب گذشته، 23 آبان‌ماه، در سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، در مراسم اختتاميه دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان كه شب گذشته، 23 آبان‌ماه، در مراسم اختتاميه اين مسابقات در سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلادبرگزار شد، سه نفر برتر رشته‌هاي قرائت و حفظ قرآن كريم معرفي و با اهداي لوح تقدير، تنديس مسابقات و جوايز، تجليل شدند.

بر اساس اين گزارش، در رشته قرائت دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان، «محمدحسن موحدي» از ايران، «نافع محمد جلال عبدالرحمن الديب» از كشور مصر و «جنيدين ادروس» از كشور اندونزي، مقام هاي اول تا سوم را از آن خود كردند.

همچنين در رشته حفظ كل قرآن سيد «مهدي حسيني» از جمهوري اسلامي ايران مقام اول، «احسن اشعري» از كشور اندونزي مقام دوم و «محمدامير توحيدي» از كشور افغانستان مقام سوم اين دوره از مسابقات را كسب كردند.

از نفرات برتر اين دوره مسابقات با حضور «حميدرضا طيبي» رئيس جهاد دانشگاهي، «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران، «مهدي چمران» رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، «حسن بيادي» نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، «سعيد پورعلي» معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي، «محمدهادي موذن» مشاور عالي شهردار تهران، «لاله افتخاري» رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي، «خواجوي» رئيس سازمان دارالقرآن الكريم، حجت‌الاسلام و‌المسلمين «رنجبران» معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، «حسين اسدي» مديركل قرآن و حديث جامعة‌المصطفي العالميه، حجت‌الاسلام و‌المسلمين «عبداللهيان» مدير موسسه امام رضا(ع)، «رحيم خاكي» رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور و دبير دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان تجليل شد.

شهردار تهران: رشد و تعالي انسان‌ها تنها در سايه توسعه فرهنگ قرآني ميسر است.

به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، در اين مراسم «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران در سخناني با اشاره به تولد ثامن‌الحجج امام رضا(ع) در هفته گذشته به حديثي از آن حضرت مبني بر اين كه «عمل صالح را به اتكاي حب اهل بيت(ع) ترك نكنيد، همچنان كه حب اهل بيت و آل محمد(ص) را به اتكاي عمل صالح ترك نكنيد» اشاره كرد و گفت: به تعبيري بايد بگويم كه جامعه قرآني، جامعه‌اي است كه هم در حب اهل بيت(ع) و هم عمل صالح كوشا باشد.

شهردار تهران افزود: در نظام جمهوري اسلامي ايران بايد تلاش‌كنيم كه تمام شئونات زندگي مومنان را كه همراه با رشد و تعالي انسان‌هاست براي مردم فراهم كنيم و اين امر تنها در سايه جامعه قرآني و توسعه فرهنگ قرآني ميسر است.

قاليباف با اشاره به تعبيري از شهيد بهشتي در اين‌باره، عنوان كرد: بايد تلاش كنيم جامعه خودمان را جامعه قرآني كنيم، در نظام جمهوري اسلامي ايران همه مسئولان مكلفيم جامعه را به سمت جامعه ديني و قرآني پيش ببريم.

وي با اشاره به اولويت‌هاي شهرداري تهران در برنامه‌هاي فرهنگي و قرآني گفت: امروز توجه و حمايت از همه موسسات قرآني و مردمي در دستور كار ما است، همچنين تبليغات شهري با توجه به اولويت قرآني انجام مي‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: توسعه فرهنگسراي قرآن، احداث باغ موزه تهران در تپه هاي عباس‌آباد و توجه به پژوهش‌هاي حوزوي و همايش‌هاي متعدد و برگزاري محافل قرآني در مناطق 22گانه شهر تهران از اهم فعاليت‌هاي شهرداري تهران است.

وي يكي از اهداف شهرداري تهران را تخصيص زميني مناسب با ابعاد 114 هكتار براي ايجاد بوستان قرآني بر اساس قصه‌هاي قرآني اعلام و تأكيد كرد: چنين مجموعه‌اي در توان شهرداري قرار دارد، همچنين احداث كتابخانه قرآني نيز از جمله فعاليت‌هايي است كه مي‌تواند زمينه مناسبي را براي فعالان اين عرصه فراهم كند.

وي در پايان گفت: از همه دست اندركاران و صاحبان اين مراسم به سهم خودم تشكر مي‌كنم و برگزاري چنين مسابقاتي را براي ام‌القراي جهان اسلام، شهر تهران افتخار بزرگي مي‌دانم.

دبير مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان: حضور «شعيشع» نقطه عطف دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان بود.

«رحيم خاكي» دبير دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان نيز در سخناني، حضور «ابوالعينين شعيشع» را نقطه عطف اين مسابقات عنوان كرد.

وي تصريح كرد: استاد «ابوالعينين شعيشع» شيخ‌القراء مصر با وجود كهولت سن، با تمام اشتياق و علاقه پاي ميز حكميت و نظارت دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان نشست و در نهايت همه فرم‌ها را امضا كرد كه اين خود سند افتخاري براي مسابقات و حضور ايشان نقطه عطف دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان بود.

خاكي اظهار كرد: به حول و قوه الهي دومين دوره مسابقات بين‌المللي دانشجويان مسلمان در حال پايان است و خداوند را شاكريم كه در مجموعه سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور اين ظرفيت ايجاد شده كه اين رخداد در سطح جهاني برگزار شود و اميدواريم طي سال‌هاي آتي با همين قوت كيفي و كمي برگزار شود.

دبير دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان تاكيد كرد: با نگاهي به برگزاري دوره گذشته اين مسابقات در اصفهان و حضور نمايندگان 28 كشور در آن دوره، همچنين حضور شركت‌كنندگان از 42 كشور در دو رشته حفظ و قرائت در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان، متوجه رشد كمي اين مسابقات خواهيم شد.

وي در ادامه با اشاره به تاكيد بر سخت گيري انتخاب متسابقان راه يافته در رقابت‌هاي بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان افزود: از طريق ارتباط ما با سفارت‌خانه‌ها، رايزنان فرهنگي و تاكيد بر انتخاب دو نفر كارشناس و استاد قرآني براي انتخاب سنجيده و دقيق شركت‌كنندگان و با عنايت خداوند، سطح كيفي مسابقات نيز بسيار بالا بود و اگر اين سخت گيري‌ها و دقت در انتخاب نبود به طور حتم نمايندگان بيش از 80 كشور در اين مسابقات حضور داشتند.

اين قاري بين‌المللي قرآن كريم ضمن اميدواري براي برگزاري منظم‌تر اين مسابقات در سال‌هاي آتي تصريح كرد: از استادان و داوران بين‌المللي از لبنان، سوريه، مصر، فيليپين و جمهوري اسلامي ايران كه عهده دار قضاوت در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان بودند نهايت سپاس و تشكر را داريم.

رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور تاكيد كرد: حضور سران و مديران ارشد نظام در سالن برگزاري مسابقات، كيفيت اقامت شركت‌كنندگان در ايران، تشريفات، نحوه اطلاع‌رساني رسانه‌هاي مختلف، استقبال خوب شهروندان و برنامه‌هاي جانبي و همكاري خوب ستاد برگزاري از نقاط قوت دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان بود.

وي با اشاره به رشد كيفي اين دوره از مسابقات عنوان كرد: جا دارد از بزرگواراني كه طي دو سال گذشته ما را بسيار ياري كردند تشكر كنم به ويژه از آقايان «علي منتظري» عضو هيئت علمي جهاد دانشگاهي به موجب شكل‌دهي ايده برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآان دانشجويان جهان و ايستادگي در پيشرفت اين مسابقات و آقاي «طيبي» رئيس جهاد دانشگاهي كه بسيار به ما كمك كردند.

خاكي اظهار كرد: تشكر ويژه ما از آقاي «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران به منظور حمايت ويژه در برگزاري اين مسابقات است، همچنين از آقايان «بيادي» نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و «موذن» مشاور عالي شهردار تهران نيز نهايت تشكر را داريم.

دبير دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان عنوان كرد: جهاد دانشگاهي، شهرداري تهران، سازمان علمي آموزشي آيسسكو، وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و شبكه قرآن و معارف سيما از جمله مشاركت‌كنندگان برگزاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان بودند و ما از همگي آن‌ها سپاسگزاريم.

بيانيه پاياني دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان

در ادامه برنامه، بيانيه پاياني دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان از سوي «عباس سليمي» رئيس هيئت داوران اين دوره از مسابقات هم زمان با مراسم اختتاميه اين دوره از مسابقات قرائت شد.

متن بيانيه به شرح ذيل است:

ان هذالقرآن يهدي للتي هي اقوم

قرآن كريم منشوري بي بديل وحي، قانون هدايت و كتاب سعادت بشريت است كه توجه به دستورات و رهنمودهاي آن مي تواند جهان پر آشوب امروز را از مصائب و گرفتاري هاي فراوان اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي نجات بخشيده و سعادت و خوشبختي او را تضمين نمايد.

جمهوري اسلامي ايران با اتكا به حقايق قرآن همواره منادي وحدت مسلمين حول محور قرآن شريف بوده و با توجه به عنايات خاص رهبر معظم انقلاب و مديران ارشد كشور نسبت به جوانان عزيز و دانشگاهيان فرهيخته، نشر و ترويج معارف قرآني را در فضاي دانشگاه ها اقدامي ارزشمند و تاثيرگذار در تحقق اهداف عاليه قرآني مي داند و لذا جهاد دانشگاهي و سازمان فعاليت هاي قرآني دانشجويان كشور ارائه خدمت در اين زمينه را يك توفيق الهي دانسته و به دنبال برگزاري موفق اولين دوره مسابقات بين المللي دانشجويان عزيز كشورهاي اسلامي در اصفهان دومين دوره اين مسابقات را در سال جاري با حضور 40 كشور و شركت 50 نفر از دانشجويان قرآني امت اسلام در ايران اسلامي برگزار نمود.

كميت و كيفيت برگزاري اين مسابقات كه با حضور اساتيد و بزرگان قرائت قرآن چون جناب استاد ابوالعينين شعيشع و ساير داوران محترم از كشورهاي مصر، فيليپين، لبنان و جمهوري اسلامي ايران و حضور پر نشاط جوانان قرآني امت اسلام بر بام بلند تهران(برج ميلاد) برگزار گرديد، نويد برگزاري مسابقاتي شكوهمند و بزرگ را مي دهد كه خدمت گذاران قرآني ايران اسلامي تمامي تلاش خود را براي تحقق استمرار آن به كار خواهند بست.

ستاد برگزاري مسابقات وظيفه مي داند مراتب تشكر و سپاسگزاري خود را از اعضاي هيأت داوران و هيأت نظارت، كليه سازمان هاي همكار از جمله جهاد دانشگاهي، شهرداري تهران، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري، كميسيون ملي آيسسكو، شبكه قرآن و معارف سيما و به ويژه مردم متدين و جوانان با ايمان حاضر در اين مسابقات و تمامي هموطنان عزيز اعلام داشته و ضمن تاكيد بر اين باور كه انجام قرائت، حفظ و مسابقات قرآن، مقدمه اي براي ورود به وادي تدبر و عمل به آن بوده و اعاده مجد و عظمت امت مستلزم بازگشت راستين به قرآن و زندگي در سايه سار قرآن مي باشد، عزت و سرافرازي مهمانان ارجمند و نمايندگان محترم قرآني شركت كننده در اين مسابقات و عظمت و سربلندي امت اسلام را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت مي نمايد.

جوايز مسابقات

جوايز در نظر گرفته شده جهت اين دوره مسابقات به منظور تشويق حافظان و قاريان علاوه بر يك مجلد قرآن كريم و لوح تقدير، براي مقام اول هر رشته، سكه بهار آزادي معادل هشت هزار دلار، مقام دوم هر رشته سكه بهار آزادي معادل شش هزار دلار و مقام سوم هر رشته سكه بهار آزادي معادل چهار هزار دلار است.

آشنايي با سوابق نفرات برتر

محمدحسن موحدي، متولد 1365در شهر قم، دانشجوي كارشناسي حقوق دانشگاه امام صادق(ع)، كه پيش از اين كسب مقام نخست مسابقات ملي قرآن دانشجويان كشور در سال 1387 را در كارنامه مسابقات قرآني خود دارد.

نافع محمد جلال عبدالرحمن الديب، متولد 1989 در روستاي «خربتا»ي مصر و دانشجوي تجويد در مركز قرائت الازهري است.

جنيدين ادروس، متولد 1969 در «بيما»ي اندونزي و دانشجوي رشته علوم اسلامي در دانشگاه شافعي جاكارتا است.

سيدمهدي حسيني، متولد 1361 شهر قم، دانشجوي دكتراي رشته داروسازي از دانشگاه علوم پزشكي اصفهان است.

احسن اشعري دانشجوي رشته «اصول دين» دانشگاه علوم قرآني «جاكارتا» است و محمد امير توحيدي نيز متولد سال 1354 هجري شمسي در افغانستان است كه داراي ليسانس ارتباطات و سطح چهار حوزه علميه و دانشجوي «جامعة المصطفي العالمية» قم است و در زمنيه تبليغ، تدريس دروس حوزوي و آموزش قرائت و حفظ قرآن فعاليت مي‌كند.

توحيدي حائز رتبه سوم قرائت در نخستين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان ايران در اصفهان، رتبه سوم مسابقات بين المللي تهران و رتبه سوم حفظ مسابقات بين المللي دبي است.

يادآوري مي‌شود، دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان از 20 آبان‌ در محل سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد آغاز شد و امروز 23 آبان‌ماه با معرفي نفرات برتر به پايان رسيد.
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن