تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806874751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبرنگار ايلنا از سفر به مازندران؛مازندراني‌‏ها در انتظار توجه ويژه دولت به قطب كشاورزي كشور هستند45 درصد پروژه‌‏هاي مصوب هيات دولت در مازندران تكميل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: گزارش خبرنگار "ايلنا" از سفر به مازندران؛مازندراني‌‏ها در انتظار توجه ويژه دولت به قطب كشاورزي كشور هستند45 درصد پروژه‌‏هاي مصوب هيات دولت در مازندران تكميل شده است


تهران- خبرگزاري كار ايران
به گفته مسوولان اجرايي استان مازنداران در حدود 45 درصد پروژه‌‏هاي مصوب دور اول سفر هيات دولت به اين استان،‌‏ تكميل و به بهره‌‏برداري رسيده است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در بازديد اصحاب رسانه از روند پيشرفت و اجراي مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان مازندران كه اين بار در غياب مشاوران مطبوعاتي و رسانه‌‏اي رئيس‌‏جمهور انجام شد، تعدادي از پروژه‌‏هاي در حال ساخت و يا به بهره‌‏برداري رسيده در معرض ديد قرار گرفت.
يكي از پروژه‌‏هاي در حال انجام، تعريض محور هراز است كه اين محور از سمت آمل به طول20 كيلومتر به صورت چهار خطه در حال ساخت بوده كه 50 ميليارد ريال اعتبار براي اين پروژه در نظر گرفته شد و تاكنون 10 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
همچنين گالري بتني "پيچ شيطان" واقع در اين محور با اعتباري به مبلغ 45 ميليارد ريال و با پيشرفت فيزيكي 70 درصدتوسط شركت ساختماني بهمن‌‏سازه در حال ساخت است.
گفتني است محور هراز به عنوان يكي از جاده‌‏هاي مواصلاتي پرپيچ و خم و خطرناك كشور محسوب مي‌‏شود كه تاكنون به دليل عرض كم اين جاده و وجود دره‌‏هاي بسيار، تصادفات مرگباري در اين محور رخ داده است. درصورت تعريض اين جاده و همچنين تكميل گالري بتني "پيچ شيطان"،‌‏ گامي در جهت ايمن‌‏سازي اين محور مواصلاتي برداشته مي‌‏شود.
همچنين مركز بهداشت درماني "وانا اميري " واقع در منطقه لاريجان شهر آمل، از ديگر پروژه‌‏هايي بود كه مورد بازديد اصحاب رسانه قرار گرفت؛ اگرچه مسوولان محلي اصرار دارند عنوان "بيمارستان" براي اين مركز بهداشتي درماني به كار برده شود ولي در بروشورهاي اطلاع رساني سازمان مسكن و شهرسازي استان مازندران از عنوان "مركز بهداشتي- درماني وانا اميري" استفاده شده است. اين مركز داراي 10 تخت و در مساحت 2584 مترمربع در حال ساخت است. اين پروژه در سال 85 آغاز و تاكنون 75 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و اعتبار مصوب آن هشت ميليارد ريال برآورد گرديده كه اعتبارهزينه شده نيز 576/5 ميليارد ريال است و پيش‌‏‌‏بيني مي‌‏شود تا پايان سال جاري به بهره‌‏برداري برسد.
دولت همچنين مبلغ 470 ميليون ريال به مساجد اين شهر و 175 ميليون ريال نيز به حوزه علميه آمل كمك نقدي كرده است.
البته استاندار مازندران در ميانه راه منتهي به اين استان،توضيحاتي در خصوص مصوبات دور اول سفر هيات دولت به مازندران ارائه كرد.
به گفته ميركريمي در سال 85 ، اولين سفر هيات دولت به استان مازندران صورت پذيرفت كه 237 مصوبه و توافقنامه ره‌‏آورد اين سفر بوده است و 196 مصوبه در قالب 923 پروژه تعريف شد و از اين تعداد مصوبه و پروژه، تاكنون 101 مصوبه كه شامل 564 پروژه است، تكميل گرديد و ما بقي(50 درصد) در دست اقدام است و اجراي حدود پنج درصد از پروژه‌‏ها نيز هنوز آغاز نشده است.
استاندار مازندران همچنين با توجه به قرار گرفتن اين استان در مسير زائران مشهد مقدس و نيز ورود 15 ميليون مسافر به مازندران، خواستارتوجه بيشتر دولت به اين استان شد.
در ادامه بازديد اصحاب رسانه از پروژه‌‏هاي مصوب هيات دولت در سفر اول به استان مازندران، از روند احداث بيمارستان160 تختخوابي امام خميني(ره) شهر آمل، با حضور در محل اين پروژه مطلع شدند.
آغاز اين پروژه از نخستين روزهاي سال 1386 بوده و به گفته پيمانكار آن به علت كمبود سيمان و وضعيت بد آب و هوايي روند احداث اين بيمارستان تا حدي به تاخير افتاد و تاكنون 2ميليارد و 200 ميليون تومان هزينه شده است كه براي تكميل آن در حدود 158 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد. برآوردهاي اوليه نشان مي‌‏دهد تا پايان دي‌‏ماه سال جاري، فاز يك اين پروژه يعني اسكلت‌‏بندي آن به پايان مي‌‏رسد و بايد منتظر برگزاري مناقصه ديگر براي تكميل اين بيمارستان بود.
بنا بر پيش‌‏بيني سازمان مسكن و شهرسازي استان مازندران، در صورت تامين اعتبارات لازم اين بيمارستان در پايان سال 89 به بهره‌‏برداري مي‌‏رسد.
يكي ديگر از پروژه‌‏هايي كه در زمان بازديد كاروان مطبوعاتي و رسانه‌‏اي،‌ توسط استاندار مازندران به بهره‌‏برداري رسيد،‌ مجتمع آبرساني "دابوي جنوبي" بود كه مركزيت آن در روستاي "طوله كلا" آمل است. اين پروژه يكي از با ارزش‌‏ترين كارهاي دولت نهم در اين استان است چراكه با بهره‌‏برداري از اين مجتمع آبرساني به طور همزمان 101 روستاي شهرستان‌‏هاي آمل، بابل، فريدونكنار از آب شرب بهره‌‏مند مي‌‏شوند. در گذشته اين روستاها فاقد آب شرب بودند و به گفته اهالي از آب‌‏هاي آلوده استفاده مي‌‏كردند؛ به همين علت افتتاح مجتمع آبرساني دابوي جنوبي مورد استقبال روستاييان قرار گرفت. هر چند به گفته مهندس خورشيدي، رئيس هيات مديره و مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان مازندران هنوز 576 روستا بالاي 20 خانوار اين استان فاقد آب آشاميدني هستند. همچنين 15 ميليارد ريال هزينه احداث و تكميل اين مجتمع آبرساني شده است و به گفته مسوولان شركت آب و فاضلاب استان مازندران، طي سه سال گذشته 250 روستاي مازندران از نعمت آب شرب بهره‌‏مند شدند.
بازديد از منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد
موقعيت ممتاز ترانزيتي جمهوري اسلامي ايران در منطقه ، تفكر ايجاد بندري بزرگ و مدرن را در شرق مازندران تقويت كرد. پس از مطالعات و تحقيقات فراوان و بررسي مزيت‌‏هاي منطقه،‌ عمليات اجرايي احداث بندر اميرآباد از سال 1375 آغاز شد. وجود پتانسيل‌‏ها و استعدادهاي بالقوه و مكان‌‏يابي مناسب‌ موجب شد كه در سال 1376 از سوي شوراي عالي مناطق آزاد، به عنوان منطقه ويژه اقتصادي به تصويب رسيده و مسووليت آن به سازمان بنادر و كشتيراني واگذار شود. اين بندر در سال 1380 افتتاح و در مدت كوتاه فعاليت خود توانست مورد استقبال تجار،‌ صاحبان كالا و سرمايه‌‏گذاران قرار گيرد.
به گفته معاون عمراني استاندار مازندران،‌ بندر اميرآباد يكي از بنادر مهم در مسيركريدور شمال به جنوب از روسيه تا بندرعباس به شمار مي‌‏رود و با توجه به تحريم‌‏هاي صورت پذيرفته از سوي شوراي امنيت عليه ايران،‌ اهميت اين بندر براي ارتباط با كشورهاي تازه به استقلال رسيده در جهت مراودات بازرگاني،‌ مضاعف شده است.فاز يك اين بندر در جريان دور دوم سفر هيات دولت به استان مازندران به بهره‌‏برداري رسيد.
فاز اول بندر اميرآباد شامل 14 پست اسكله و شش هزار تن ظرفيت شناور قابل تردد است.
همچنين سكوي حفاري "ايران البرز" از ديگر پروژه‌‏هايي بود كه مورد بازديد قرار گرفت و به گفته "شيرزادگان"‌ مسوول راه‌‏اندازي اين پروژه ،سكوي حفاري "ايران البرز" اولين سكوي نيمه شناور در ايران است؛ البته استارت اوليه احداث اين سكوي حفاري به سال 81 برمي‌‏گردد و كليه طراحي اوليه آن توسط متخصصان ايراني صورت گرفته است. هر چند برخي خبرنگاران محلي بر اين اعتقاد بودند كشورهاي انگيس و روسيه نيز در ساخت اين سكوي حفاري همكاري داشتند ولي به هر ترتيب عمر مفيد سكوي حفاري ايران البرز 15 الي 20 سال است.
در دومين روز بازديد كاروان مطبوعاتي و رسانه‌‏اي كشور از روند پيشرفت و اجراي مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان مازندران از بيمارستان سوانح سوختگي شهيد زارع ساري كه در حال احداث است، نيز بازديدي صورت گرفت. اين بيمارستان داراي 70 تخت بستري شامل 29 تخت سوختگي، 12 تخت بيماري‌‏هاي حاد و 29 تخت ترميمي است.به گفته "مختارپور" مدير فني دانشگاه علوم پزشكي مازندران،‌ احداث اين بيمارستان در دولت محمد خاتمي يعني در سال 81 بوده است و اين بيمارستان علاوه بر 70 تخت بستري ذكر شده داراي شش اتاق عمل، كه شامل سه اتاق عمل سوختگي و سه اتاق عمل ترميم است.
اين پروژه در فضايي به مساحت 5 هزار و 200 متر مربع زيربنا احداث شده است و تاكنون 60 درصد پيشرفت فيزيكي و 40 درصد پيشرفت ريالي داشته است.
بر اساس اظهارات مسوولان دانشگاه علوم پزشكي مازندران، تاكنون 6/1 ميليارد تومان هزينه احداث اين بيمارستان شده است و نيازمند 5/2 ميليارد تومان ديگر براي تكميل اين پروژه هستند و در صورت تخصيص اعتبارات لازم، پيش‌‏بيني مي‌‏شود كه در هفته دولت سال آينده، اين بيمارستان به بهره برداري برسد. البته براي تجهيزات اين بيمارستان نيز حدود 7/4 ميليارد تومان اعتبار نياز است.در صورت آغاز فعاليت اين بيمارستان، استان‌‏هاي گلستان و سمنان نيز از سرويس‌‏ها و خدمات آن بهره‌‏مند خواهند شد.
شايان ذكر است به گفته مسوولان ذيربط، درصد سوختگي و خودسوختگي در اين استان تا حدودي قابل توجهي بالاست.
تالار مركزي ساري؛ بيم ها و اميدها
يكي از دغدغه ها و مطالبات اساسي مردم استان، توسعه فعاليت‌‏هاي فرهنگي است، زيرا مازندران، دياري است كه مردمانش پيوند ديرينه با فرهنگ و هنر دارند و اين علاقه‌‏مندي ناگسستني همواره در طول تاريخ مشهود است.

متاسفانه با وجود توانمندي‌‏هاي مازندران در عرصه فرهنگ و هنر و وجود استعدادهاي فراوان، اين استان از فقر فضاهاي فرهنگ رنج مي‌‏برد.
تالار مركزي ساري يكي از مجموعه‌‏هاي فرهنگي اين استان است كه مورد بازديد اصحاب رسانه قرار گرفت. "محمد اسماعيل امام زاده"، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران در جريان اين بازديد به خبرنگاران گفت كه سرانه فرهنگي اين استان شايسته مردم مازندران نيست. زيرا در حالي كه مازندران رتبه اول را در خصوص عضويت در كتابخانه‌‏ها دارد اما رتبه بيست و يكم از بين سي استان كشور را در خصوص فضاي مطالعه را به خود اختصاص داده است.
اگر چه تالار مركزي ساري كه از سال 86 احداث آن آغاز گرديده است، مي‌‏تواند خلاء فضاهاي فرهنگي اين استان را تا حدودي مرتفع سازد، ولي در خصوص تكميل نهايي اين پروژه نيز حرف و حديث‌‏هاي فراواني وجود دارد. چرا كه كارگران شركت پيمانكار اين پروژه حدود چهار ماه است كه حقوق خود را دريافت نكرده‌‏اند و هنگامي كه با خبرنگاران مواجه شدند، خواستار انعكاس مطالباتشان شدند و حتي تهديد كردند در صورت عدم پرداخت حقوق، كار را ترك خواهند كرد.
به هر ترتيب تالار مركزي ساري داراي سه طبقه و فضايي به مساحت 13 هزار متر مربع در حال ساخت است. اعتبار مصوب آن 54 ميليون ريال است و تا كنون 5/12 مليون ريال هزينه شده است و 35 درصد نيز پيشرفت فيزيكي داشته است. سالن موسيقي و تئاتر با گنجايش 773 نفر از جمله ويژگي‌‏هاي تالار مركزي ساري است.
كارخانه خودرو سازي بابل؛ حكايت همچنان باقي است
در حالي كه استاندار مازندران در كنفرانس مطبوعاتي خود اعلام كرده بود مخالف احداث كارخانه خودرو سازي بابل است و اگر در زمان تصويب اين پروژه استاندار مازندران بود، اجازه چنين كاري را نمي‌‏داده است، فرماندار بابل در مخالفت آشكار با اظهارات كريمي گفت كه اين كارخانه بايد در اين شهر احداث شود زيرا از مطالبات جدي مردم بابل است. استاندار مازندران نيز در جريان برگزاري كنفرانس مطبوعاتي به وزير صنايع يادآور شد كه بايد به ابهامات موجود در خصوص اين كارخانه به مردم بابل توضيح دهد تا مديون آنها نشود.
پروژه احداث كارخانه خودروسازي در بابل سه سال پيش مورد تصويب قرار گرفت ولي تاكنون به مرحله ساخت، نرسيده است و گفته مي شود كه اين پروژه به شهر مشهد منتقل شده است.
از ديگر پروژه‌‏هاي قديمي شهر بابل، بيمارستان 372 تخت خوابي است كه از سال 69 ساخت آن در زميني به مساحت 400 هزار متر مربع آغاز گرديد. اين مركز يك پروژه ملي بوده كه در راستاي بيمارستان هاي همدان، زنجان، يزد شروع شده است. اين بيمارستان شامل 312 تخت بستري،6 تخت مراقبت‌‏هاي ويژه كودكان، 6 تخت مراقبت‌‏هاي ويژه جراحي، 24 تخت مراقبت ويژه داخلي، 8 تخت مراقبت‌‏هاي ويژه طبي و 16 تخت اورژانس و نوزادان است.
به گفته دكتر "ميكانيكي" مديردانشگاه علوم پزشكي بابل، تجهيزات آشپزخانه،‌ رختشوخانه و ميزبندي آزمايشگاه و مركز استريل بيمارستان (CSR) نيز خريداري شده و در حال حمل و نصب آن هستند. همچنين تعداد 28 دستگاه ونتيلاتور براي ICU خريداري شده است و به طور موقت، در انبار دانشگاه نگهداري مي‌‏شود تا پس از تحويل بيمارستان راه‌‏اندازي شود. عقد قرارداد خريداري 19 دستگاه بيهوشي نيز بسته شده است.
از سوي ديگر فرماندار بابل معتقد است يكي از دلايل تاخير در بهره‌‏برداري از اين بيمارستان، عمل نكردن تعهدات از سوي سازمان مسكن و شهرسازي و نيز وزارت بهداشت و درمان بوده كه اگر اين تعهدات انجام مي‌‏پذيرفت، اين بيمارستان بسيار زودتر به بهره‌‏برداري مي‌‏رسيد.

اعتبار مصوب براي اين بيمارستان 205 ميليارد ريال و اعتبار هزينه شده رقمي در حدود 178 ميليارد ريال است. پيشرفت فيزيكي اين پروژه 97 درصد است و به گفته مديريت كارگروه ماسوله (پيمانكار) به علت نواقص ساختماني و تاسيساتي، بيمارستان تحويل دانشگاه علوم پزشكي نشده است و پيمانكار درصدد رفع نواقص آن است كه پس از تحويل، تجهيزات خريداري شده نصب و تا پايان سال به بهره‌‏برداري مي‌‏رسد.
آخرين پروژه مورد بازديد خبرنگاران، سد مخزني البرز بود كه به گفته مهندس "واحد" مديرعامل شركت آب منطقه‌‏اي مازندران، يكي از بزرگترين سدهاي خاكي در دست اجراي كشور است. بر اساس اطلاعات كسب شده به منظور كاهش خطرات خشكسالي و بهره‌‏برداري بهينه از آب رودخانه بابلرود، مطالعات اين طرح در سال 1368 به شركت مهندسي مشاور "مهاب قدس" واگذار شد. اين شركت پس از بررسي ميزان كمبود آب و ارزيابي امكان افزايش سطح زيركشت گزينه‌‏هاي متعددي را جهت احداث سد مخزني مورد مطالعه و مقايسه قرار داد كه در نهايت گزينه "سد البرز" در منطقه "لفور" به عنوان گزينه برتر انتخاب شد. سپس مطالعات تكميلي و مرحله دوم آن شروع و در سال 1376 خاتمه يافت. آبياري54 هزار هكتار از اراضي دشت مازندران و تامين آب شرب شهرهاي بابل،‌ اميركلا،‌ بابلسر، فريدون كنار،‌ خزر شهر،‌ به ميزان 6/33 ميليون متر مكعب در سال از جمله اهداف اين طرح بوده است.
ارتفاع بدنه اين سد 78 متر، طول‌‏تاج 838 متر و عرض آن 450 متر است.
سد مخزني البرز تا سال 84 در حدود 60 درصد و تا شهريور ماه امسال 92 درصد و همچنين شبكه البرز تا سال 84 حدود 14 درصد و تا شهريورماه امسال33 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
گفته مي شود بانك جهاني 120 ميليون دلار وام براي شبكه البرز اختصاص داده است.
به هر ترتيب از پروژه هاي مورد بازديد خبرنگاران در استان مازندران چهار پروژه شامل بيمارستان 160 تختخوابي آمل، بيمارستان ده تختخوابي لاريجان، مجتمع آبرساني دابوي جنوبي و تالار مركزي ساري از مصوبات دور اول سفر هيات دولت به اين استان بوده است كه از اين تعداد يك پروژه يعني مجتمع آبرساني دابوي جنوبي تكميل و به بهره‌‏برداري رسيده است وعمليات اجرايي و احداث ديگر پروژه‌‏هاي مورد بازديد، به سال‌‏هاي گذشته باز مي‌‏گردد.
گزارش از: عليرضا خامسيان
پايان پيام

كد خبر: 457391
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن