تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820124210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عماد افروغ:چهره‌‏هاي اصولگراي حقيقي بايد در شوراي حكميت حضور داشته باشندسرنوشت انقلاب نبايد به سرنوشت اين جناح و آن جناح گره بخورد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: عماد افروغ:چهره‌‏هاي اصولگراي حقيقي بايد در شوراي حكميت حضور داشته باشندسرنوشت انقلاب نبايد به سرنوشت اين جناح و آن جناح گره بخورد


تهران- خبرگزاري كار ايران
عماد افروغ معتقد است كه اگر قرار باشد حكميتي اتفاق بيفتد و طي آن ماجراي 6+5 تكرار شود، بهتر است كه شوراي حكميت اصولگرايان اصلًا تشكيل نشود.

عماد افروغ در گفت‌‏وگو با خبرنگار"ايلنا با اشاره به اينكه ازتشكيل و كيفيت شوراي حكميت اصولگرايان اطلاعي ندارم،گفت: اگرسناريو و ماجراي اين شورا، همانند انتخابات مجلس هشتم يعني در قالب تشكيل جبهه متحد اصولگرايي تكرار شود، هم به اسلاميت و هم جمهوريت نظام لطمه وارد مي‌‏شود و اين حركت‌‏ها به هيچ‌‏وجه اصولگرايانه نيست.
وي افزود: هر حركتي‌‏كه حكومت، واقعيت‌‏هاي موجود و تفاسير مختلف از اصولگرايي را ناديده بگيرد و بخواهد درموجي از غفلت و عدم آگاهي مردم حركت‌‏كند و علاوه بر اين‌‏ها، رسيدن به پيروزي به هرقيمت را اولويت خود بداند، به اسلاميت و جمهوريت نظام لطمه وارد مي‌‏كند و نگاه انحصارگرايانه به يك جريان، اعم از اصولگرايي و اصلاح‌‏طلبي، به معناي ناديده انگاشتن جامعه است.
افروغ با اشاره به ضرورت‌‏هاي بهره‌‏گيري از چهره‌‏هاي اصولگراي حقيقي در شوراي حكميت تاكيدكرد: اگر حكميتي قرار است اتفاق بيفتد، بايد با حضور همه سران و افراد تاثيرگذار اصولگراي واقعي باشد و براي فريب اذهان مردم، تنها نبايد به نمايشي ازحكميت اكتفا شود؛ اگرقرار است ماجراي 6+5 تكرار شود؛ بهتر آنست كه اين شورا اصلاً تشكيل نشود.
وي افزود: ما درعرصه روشنفكري خود، هيچ مصلحتي براي مقابله با اين به اصطلاح "حكميت‌‏ها" را بر نمي‌‏تابيم، اگر رفتارها و اعمال اين گونه حكميت‌‏ها منطبق با واقعيات و حقيقت باشد قابل دفاع است، درغير اين صورت، موارد را در معرض نقد قرار مي‌‏دهيم.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه در جريان اصولگرايي با كسي عقد اخوت نبسته‌‏ايم، تصريح كرد: ريش سفيدي از نظر بنده، تنها با توجه به محتوا ارزيابي مي‌‏شود، چك سفيد امضا به كسي نداده‌‏ايم و در عين رعايت حرمت افراد، ارزيابي رفتارآنان را تنها ملاك ارزيابي حقيقت مي‌‏دانيم.
افروغ با بيان اينكه تمام تلاش امام(ره) نيز اين بود كه عناصري به نام زمان ومكان به واقعيت‌‏هاي جامعه وارد شود، گفت: اينكه عده‌‏اي نگاه قطبي به جامعه كنند و با بي‌‏توجهي به تحولات اجتماعي، چشم خود را بر تحولات طيفي جامعه ببندند، به ‌‏معني به عقب‌‏راندن جامعه است .
وي ادامه داد: كساني كه چنين مختصاتي دارند، مطمئن باشندكه اگر روال جبهه متحد اصولگرايان با همكاري مطلق صداوسيما بخواهد ادامه پيدا كند، علاوه برآسيب به مملكت، از اقبال اصولگرايان نيز كاسته خواهد شد؛ بنابراين ما امروز نياز به يك عينك واقع بينانه داريم كه داشتن آن به معناي انطباق با شرايط بيروني نيست، بلكه به معناي ديدن واقعيات و حقايق است.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه اصولگرايي مساوي با گروه‌‏ها و جناح‌‏هاي شناخته شده نيست، تصريح كرد: اصولگرايي يك واقعيت پيچيده است؛ به طوري‌‏كه دامنه آن به مراتب گسترده‌‏تر از جناح‌‏هاي موجود و تفسيرهاي متعصبانه و جناحي است كه اصولگرايان و اصلاح‌‏طلبان بايد برضررت توجه به اين مفاهيم دقت بيشتري نشان دهند.
افروغ ادامه داد: متاسفانه رفتار اين روزهاي صداوسيما، نشان مي‌‏دهد اتفاقاتي كه درجريان انتخابات مجلس هشتم رخ داد، بار ديگر كليد خورده است، درحالي‌‏كه سرنوشت انقلاب و جمهوري اسلامي را نبايد با سرنوشت اين جناح و آن جناح گره زد.
اين استاد دانشگاه ابراز عقيده كرد: اين انقلاب متعلق به همه مردم است؛ مردم هم به لحاظ اسلاميت نظام و هم به لحاظ جمهوريت آن، صاحبان اصلي انقلاب هستند؛ به طوري كه نمي‌‏توان مردم را در اين گروه يا آن گروه خلاصه كرد.
وي افزود: بايد با مردم رو راست بود، با آنها برخوردي اخلاقي داشت، حقايق را با آنها در ميان گذاشت و به جاي برخوردهاي احساسي و عاطفي، قيم‌‏مابانه و ناآگاه پنداشتن مردم، ‌بايدعقلانيت آنها را نشانه گرفت.
وي با تاكيد بر لزوم ارتقاي آگاهي‌‏هاي مردم، اظهار داشت: به هرحال ما در آستانه مبارزات انتخاباتي، ناظر رفتارهاي مختلف از سوي گروه‌‏ها خواهيم بود و به سهم خودمان در اين مورد، آگاهي‌‏بخشي خواهيم كرد.
پايان‌‏پيام

كد خبر: 457371
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن