تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816904383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارائه صنايع دستي مناسب، رغبتي براي خريد كالاي بي كيفيت نمي گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ارائه صنايع دستي مناسب، رغبتي براي خريد كالاي بي كيفيت نمي گذارد
مدير اداره كل توليد و بازرگاني صنايع دستي، ارائه محصولات مناسب در نمايشگاه ها را عاملي براي جلوگيري از خريد كالاهاي بي كيفيت از طريق آگاهي دادن به مردم دانست.


مدير اداره كل توليد و بازرگاني صنايع دستي، ارائه محصولات مناسب در نمايشگاه ها را عاملي براي جلوگيري از خريد كالاهاي بي كيفيت از طريق آگاهي دادن به مردم دانست.
"مهدي كيايي"، مدير اداره كل توليد و بازرگاني معاونت صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، در مورد تاثير نمايشگاه هاي اين نهاد در مقايسه با نمايشگاه هاي بخش خصوصي كه باعث بالاتر رفتن قيمت كالاها مي شود، به ميراث خبر گفت:« آنچه معمولا از نظر علمي جواب مي دهد، اين است كه آنقدر شرايط را تسهيل كنيم و در فرهنگ عمومي اين مساله را ترويج دهيم كه خود مردم نمايشگاه هاي خوب را از نامناسب تشخصي بدهند. بنابراين اگر صنعتگر ببيند كه با قيمت بالا و كيفيت پايين توان رقابت ندارند و مردم تمايلي به خريد ندارند، خود به خود محكوم به حذف مي شود. اين به شكل منطقي براي سيستم بازرگاني هر توليدي اتفاق مي افتد.»
او نمايشگاه ها را گامي مهم در اين عرصه بيان كرد و گفت:«ما سعي مي كنيم مردم را از طريق نمايشگاه ها با اين سليقه آشنا كنيم كه بدانند جنس خوب با كيفيت خوب چيست. در سيستم توليد و بازرگاني مفاهيم علمي مي تواند گوياي وضعيت بازار باشد. كيفيت، پايين بودن قيمت، طراحي و نوآوري، عرضه مناسب، بسته بندي و... تعريف مي كند كه چه كالايي در بازار باقي مي ماند.»
مدير اداره توليد و بازرگاني صنايع دستي، سپس درباره برگزاري نمايشگاه هاي صنايع دستي گفت:«در بحث نمايشگاه‌هاي برگزار شده نيز شرايطي را فراهم كرده‌ايم كه امكان فروش ايجاد شده است. ما سه نوع نمايشگاه استاني، منطقه‌اي و سراسري داريم. نمايشگاه سراسري بايد حداقل با 200 غرفه برگزار شود و كالاي غيرصنايع دستي نبايد در نمايشگاه باشد. نمايشگاه‌هاي سراسري با رويكرد خاصي برگزار مي‌شوند يعني بغير از غرفه‌هاي فروش از work shop هم استفاده مي‌كنيم و يك موضوع تخصصي مورد بحث صاحب نظران قرار مي‌گيرد، همچنان كه نمايشگاه‌هاي سراسري شش ماهه اول امسال با رويكرد صنايع دستي و موزه، توجه به روز جهاني صنايع دستي، جوانان و آموزش IT، توسعه صادرات صنايع دستي، بازيهاي رايانه‌اي و نوآوري در صنايع دستي برگزار شدند.»
كيايي همچنين در مورد كيفيت برگزاري نمايشگاه هاي بخش خصوصي و وجود صنايع دستي چيني در اين مكانها، اظهار داشت:«شايد در سنوات گذشته اين ايراد متوجه خود نمايشگاه‌هاي سازمان هم بود. امسال برگزاري نمايشگاه‌ها را حرفه‌اي كرده ايم و با ابلاغ دستورالعملها و نظارت كارشناسان، سعي كرده ايم اين ايرادها را به حداقل برسانيم تا براي بازاريابي و تعامل نظر با مشتريان و گرفتن سفارش براي توليدكنندگان سوق پيدا كنيم. اما برخي از نمايشگاه‌هايي كه به اسم صنايع دستي برگزار مي‌شوند، ممكن است استانداردهاي لازم را نداشته باشند. در حال تعامل هستيم تا اگر نمايشگاهي با عنوان صنايع دستي برگزار مي‌شود، ما نظارت خود را در حوزه بخش خصوصي داشته باشيم تا كاركرد واقعي از بحث نمايشگاهي محقق شود.»
او در توضيح اين مطلب افزود:«با صدور بخشنامه‌‌اي از استانها درخواست كرده‌ايم تا مواردي را در برگزاري نمايشگاه‌ها درنظر بگيرند. اول اينكه رويكرد نمايشگاه مشخص و بر اساس نشستهاي علمي پيش بيني و بروشور و تبليغات مناسب ايجاد شود. درخواست كرده ايم جاذبه‌هاي گردشگري هر استان در اختيار صنعتگران همان استان قرار گيرد تا اطلاع رساني تخصصي سازماني هم داشته باشيم و تاكيد كرده‌ايم كيفيت كالاهاي ارائه شده توسط استان ميزبان بررسي شود. اعطاي مجوزهاي برگزاري نمايشگاه‌ها بايد با رعايت ضوابط مورد توجه باشد تا از بروز اتفاقاتي مانند فروش كالا‌هاي چيني جلوگيري شود. ما پيشنهاد كرده‌ايم تا صنعتگر هر استان با پوشش بومي حضور پيدا كند تا تنوع فرهنگي ايران هم در طول نمايشگاه به نمايش گذاشته شود. اين ضوابط براي حرفه اي شدن نمايشگاه ها برنامه ريزي شده است.»
كيايي در مورد نظارت بر اين نمايشگاه ها گفت:«به دنبال اين هستيم كه با شوراي شهر و مراكز اصلي تصميم گيري نمايشگاه ها در استانها مانند سازمانهاي بازرگاني، شهرداريها و شوراهاي شهر و..مذاكره كنيم تا اگر قرار است نمايشگاه صنايع دستي برگزار شود، حتما دستورالعملهاي ما رعايت شود.»
مدير اداره كل توليد و بازرگاني صنايع دستي، بازارچه هاي داخلي و نوروزي را اقدام ديگري براي ارتقاي سطح فروش برشمرد و گفت:«يكي از برنامه‌هاي ما ايجاد بازارچه‌هاي داخلي و نوروزي است. بنا به فرهنگ ملي، در اوقاتي از سال بحث سفر افزايش پيدا مي‌كند. ما از اين زمينه استفاده كرده و از استانها درخواست كرده ايم كه در تعطيلات نوروز سايتهاي گردشگري را فراهم كنند تا مردم همزمان ضمن بازديد از مكانهاي گردشگري، بتوانند صنايع دستي بخرند كه جمعا 151 منطقه در اين قضيه شناسايي و فعال شدند كه بطور تقريبي بالغ بر 10 ميليون نفر گردشگر از آنها بازديد كردند و بالغ بر سه ميليارد تومان فروش داشتند.»
وي اضافه كرد:« براي تابستان هم از استانها خواستيم تا امكان فروشهاي موقت ايجاد شود كه در حال جمع‌آوري گزارش اين بازارچه‌ها در تابستان هستيم. تا الان 15 استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، اصفهان، ايلام، چهار محال و بختياري، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، فارس، قزوين، كرمانشاه، كهكيلويه و بويراحمد، گلستان، كرمان و يزد حدود ششذ و نيم ميليارد تومان فروش داشته‌اند كه با اخذ آمار 15 استان ديگر، انتظار ما اين است كه حداقل بالاي 10 ميليارد تومان فروش صورت گرفته باشد. اين از اتفاقاتي است كه قبلا به شكل رسمي و سازمان يافته انجام نشده بود.»
كيايي، همچنين از اختصاص بناهاي تاريخي هر استان به صنايع دستي خبر داد و گفت: «يكي از اقدامات قابل توجه ديگر، اين است كه با مجوزي كه از رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گرفته ايم، هر استان مكلف شده كه يكي از بناهاي تاريخي را به نوعي در اختيار صنايع دستي قرار بدهد تا غرفه هاي توليد زنده و فروش صنايع دستي را ايجاد كند. بنابراين مردم با سابقه اي كه از يك بناي تاريخي در بافت قديمي شهرها دارند، با يك اثر تاريخي آشنا مي شوند و به صورت رايگان و چرخشي از نزديك با صنايع دستي آشنا مي شوند. اين اقدام شروع شده، برخي از استانها بناها را در اختيار صنايع دستي قرار داده اند و برخي اقدام به بازسازي ساختمانها كرده اند.»
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن